سه شنبه 13 مرداد 1394 - 21:24

در نشست پلیس کهگیلویه و بویراحمد با رسانه ها چه گذشت/ زوایای تازه از قتل شب 21 رمضان در یاسوج+ تصاویر

هنوز نقاط حادثه‌خیز زیادی در نقاط مختلف استان وجود دارد که باید مسئولان برای رفع آن‌ها تلاش کنند.

صبح امروزنشست خبری پلیس و اصحاب رسانه با حضور مسئولان انتظامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان در سالن همایش های نیروی انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، مسئولان انتظامی استان رسانه های را نیروی توانمندی درفرهنگ پذیری جامعه دانسته و از رسانه به عنوان بازویی قدرتمند در تامین امنیت روانی و ذهنی جامعه یاد کردند.

نشر اخبار کذب بی اعتمادی در جامعه و بی رغبتی مخاطبان را در بر دارد

دراین ائین سرهنگ مهدی انصاری با بیان نقش اخبار رسانه ها بر افکار عمومی تصریح کرد: در صورت نشر اخبار خلاف واقع و مغرضانه گاهی تلاش های یک مجموعه به هدر می رود و موجبات بی اعتمادی در میان مخاطبان را به همراه خواهد داشت.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: خبر رسانی خوب و مطابق قانون بدون شک علاوه بر اینکه همراهی و همکاری در جامعه و بین مردم و مسئولان را تقویت می کند زمینه ساز تحقق امنیت بیشتر و بهتر در جامعه نیز خواهد بود.

وی اضافه کرد: پلیس استان پذیرای انتقاد های منصفانه، عالمانه، صادقانه و منطبق بر واقعیت همه رسانه ها است و نقد را عاملی در بهبود خدمات رسانی خود می داند.

سرهنگ انصاری در پاسخ سوالی مبنی بر برنامه های نیروی انتظامی در قبال سلاح های غیر مجاز و بد حجابی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی استان در طول سال برنامه های متنوعی برای شناسایی سلاح های غیر مجاز و جمع آوری و برخورد با حاملان آنها دارد .

SONY DSC

حاملان اسلحه های غیر مجاز منتظر اقدام ضربتی پلیس باشند/ در نشر خبر بزرگنمایی نباشد

وی گفت: بد حجابی متاسفانه در حال رواج است و برای مقابله اثرگذار هم نیازمند همکاری بیش از پیش دستگاه های فرهنگی و هم همراهی خانواده ها هستیم.

وی با انتقاد از رسانه‌ها که گاه حوادث را چندین برابر آن چه که هست بزرگ جلوه می‌دهند، گفت: چرا باید در حادثه‌ای که یک نفر کشته و ۵ نفر زخمی شده‌اند تیتر ۶ نفر کشته و زخمی را به کار برد در حالی که تنها یک نفر در آن حادثه فوت کرده است.

این فرمانده انتظامی با درخواست از رسانه‌ها برای این که حوادث را بزرگنمایی نکنند، افزود: این گونه بزرگنمایی کردن تنها به ضرر استان تمام خواهد شد.

یاسوج و گچساران در صدر تصادفات درون‌شهری کهگیلویه و بویراحمد

در ادامه نشست، رئیس پلیس‌ راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یاسوج و گچساران در صدر بیشترین تصادفات درون‌شهری این استان هستند.

ابوالحسن ملکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای ایجاد امنیت در شهرها نیاز است که برخورد با تلفات راهنمایی و رانندگی بیش از پیش صورت گیرد، اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان در برخورد با تخلفات و بیش از هر چیز تخلفات حادثه‌خیز با کسی مماشات و مدارا نخواهد کرد.

رئیس پلیس راهور استان گفت: خوشبختانه با گذر زمان به دلیل فرهنگ‌سازی از جمله با همکاری رسانه‌ها برخی از مشکلات را پشت سر گذاشته‌ایم اما تا رسیدن به فرهنگ ترافیکی دلخواه در این استان فاصله داریم.

SONY DSC

فرهنگ ترافیکی استان ضعیف است

وی با بیان اینکه باید بپذیریم در فرهنگ ترافیکی در استان ضعیف هستیم، تصریح کرد: این نقیصه کار رسانه‌ها را سخت می‌کند و به همین دلیل لازم است که رسانه‌ها و به‌خصوص رسانه ملی در ترویج فرهنگ ترافیکی در استان تلاش بیشتری داشته باشند.

ملکی با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری‌ها نباید وظایف خود را در موضوع ترافیک از یاد ببرند، افزود: اما گاه شاهد هستیم که در استان این وظایف به نحوی فراموش شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: خوشبختانه در بسیاری از آمارهای ناخوشایند رانندگی در استان کاهش نسبت به سال‌های قبل داشته‌ایم که نشان دهنده افزایش بینش و آگاهی ترافیکی در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به قبل است.

کاهش 7 درصدی تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی در شهرهای استان

وی گفت: در زمینه تصادفات در کل در جرحی و فوتی و خسارتی در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد کاهش ۷ درصدی تلفات هستیم که آماری رضایت‌بخش به شمار می‌رود.

ملکی بیان کرد: در برخی از شهرها به دلایل مختلف از جمله فراهم نبودن زیرساخت‌ها درصد تصادفات بالاتر از شهرهای دیگر استان است.

 افزایش ۲۳٫۵ درصدی تصادفات در محورهای برون‌شهری کهگیلویه و بویراحمد

رئیس پلیس‌راه کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۲۳٫۵ درصدی تصادفات در محورهای جاده‌های بین‌شهری این استان در چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سرهنگ منوچهر سیاهپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محورهای ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از تصادفات و حوادث تلخ کنونی نیاز به ساماندهی دارند، اظهار کرد: استانی هستیم که کمترین میزان بزرگراه را در کشور داریم و ترددهای پرشماری نیز در محورهای ما صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در فصول مختلف سال تعداد بسیار زیادی مهمان و گردشگر از سایر استان‌های کشور به خصوص مناطق جنوبی و همجوار به استان ما سفر می‌کنند در حالی که راه‌های ما از لحاظ استاندارد با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

SONY DSC

عامل عمده تصادفات در راه های برون شهری؛ استاندارد نبودن جاده هاست

این فرمانده انتظامی با بیان اینکه راه‌های استان برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارند، افزود: هنوز نقاط حادثه‌خیز زیادی در نقاط مختلف استان وجود دارد که باید مسئولان برای رفع آن‌ها تلاش کنند.

سیاهپور از تلاش شبانه‌روزی پلیس برای مراقبت از جاده‌ها خبر داد و گفت: هر چند تلاش‌های پلیس برای ایجاد امنیت در جاده‌ها مستمر و همیشگی است اما باید توجه کرد که جاده ایمن هم یکی از شاخصه‌های مهم و شاید مهم‌ترین شاخصه برای جلوگیری از سوانح باشد.

وی در همین خصوص به ارائه آماری از وضعیت تصادفات در چهار ماهه گذشته از سال جاری خبر داد و گفت: در چهار ماهه امسال نسبت به سال گذشته از نظر تلفات جانی در تصادفات جاده‌ای بین‌شهری آماری تقریبا یکسان داریم.

SONY DSC

افزایش 27 درصدی تصادفات برون شهری/ بیشترین تصادف برن شهری در مسیر یاسوج به اصفهان رخ می دهد

رئیس پلیس‌راه استان افزود: اما در تصادفات جرحی افزایش ۲۷ درصدی را در سال جاری و در چهار ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال قبل داریم و در مجموع تصادفات ما نسبت به سال گذشته ۲۳٫۵ درصد افزایش یافته است.

سیاهپور به نوع تخلفات و بیشترین تعداد تخلفات در زمینه‌های مختلف در طول سال جاری در جاده‌های بین‌شهری استان اشاره کرد و گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز همچنان در صدر همه تخلفات قرار دارد و بعد از آن نیز عدم استفاده از کمربند ایمنی و تجاوز از خط وسط جاده از دیگر تخلفات عمده محسوب می‌شود.

وی به پراکنش ساعات تصادف در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: بیشترین ساعت تصادف در جاده‌های برون‌شهری ما از ساعت ۱۶ تا ۲۴ است که ۴۵ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

سیاهپور به پرحادثه‌ترین نقاط جاده‌ای بین‌شهری استان هم اشاره کرد و گفت: محور یاسوج به اصفهان ۱۶ درصد از کل تصادفات جاده‌های برو‌ن‌شهری را به خود اختصاص داده است.

حادثه قتل 21 رمضان یاسوج جنبه امر به معروف و نهی از منکر داشت یا خیر؟!

در پایان این نشست، یکی از خبرنگاران مدعی اظهارات دوگانه فرماندهی انتظامی این استان در خصوص علت این قتل و ماهیت امر به معروف و نهی از منکر بودن آن شد.

در ادامه غلامرضا فلاحی رئیس اداره اطلاع‌رسانی پلیس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد هرگز در مصاحبه‌های خود به ماهیت امر به معروف و نهی از منکر بودن و یا هر ماهیت دیگر این حادثه اشاره‌ای نکرده است، افزود: سردار غلامزاده فرمانده انتظامی استان تنها شرح ماجرای حادثه شب قدر را برای خبرنگاران تشریح کردند و در سخنان خود به هیچ وجه از ماهیت قتل و احیانا ماهیت امر به معروف و نهی از منکر بودن آن اشاره‌ای نکردند.

وی با ارجاع خبرنگاران به اظهارات فرماندهی انتظامی استان در نشست خبری 20 تیرماه سال جاری گفت: سردار غلامزاده در آن نشست تصریح کردند که تشخیص امر به معروف و نهی از منکر بودن حادثه نه بر عهده پلیس بلکه بر عهده مراجع قضایی است و پلیس در این خصوص اظهار نظری نمی‌کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157985
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناصر گفت:

    پس این جزئیاتی که در سر خط نوشته اید چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاه شما