یکشنبه 11 مرداد 1394 - 23:27

بدعت خطرناک شبکه دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد!

جالب اینجاست که همین سایت های مجهول الهویه بارها بخاطر اطلاع رسانی ضعف ها و نارسایی ها به دادگاه رفته اند و هزینه هایشان را هم حاضر نیستند با معامله گری اخذ کنند.

گروه فرهنگی – روزهای گذشته شهردار یاسوج سخنانی بر زبان آورد که حکایت از عملکرد بسیار بد شبکه دنا در پخش گزینشی اخبار و جهت گیری خاص آنها انتقاد کرد و اذعان داشت اگر لازم باشد علیه این شبکه دست به افشاگری خواهد زد.

به گزارش «بویر نیوز»، روابط عمومی شبکه دنا سخنان جاوید را برنتابید و تهدید کرد در صورتی که عذرخواهی نکند از وی به مراجع قضایی شکایت خواهد کرد!

البته روابط عمومی شبکه دنا نتوانسته خشم خود را از گسترش اطلاع رسانی و هجوم مردم به سمت رسانه های فعال در فضای مجازی پنهان کند و با بکار بردن ادبیاتی همچون سایت های مجهول الهویه و بدون مجوز از این موضوع به عنوان جنگ روانی یاد کرده است.

این اولین باری نیست که مسئولان دولتی از روند خبری شبکه دنا انتقاد می کنند و چندی پیش موسوی امجد مدیرکل بهزیستی ابراز داشت صدا و سیمای استان قرار بود در ماه ۲ ساعت رایگان به سازمان بهزیستی اختصاص دهند که این امر محقق نشد و در پاسخ دعوت این سازمان از خبرنگاران اعلام داشتند باید قبل از اقدام هزینه پرداخت شود!

البته در موارد متعدد دیگری نیز ائمه جمعه و برخی از روابط عمومی ها نیز به رویکردهای اطلاع رسانی شبکه دنا انتقاد کرده اند و همچنین برنامه های کم محتوا و بی ارزش این شبکه بارها مورد نقد کارشناسان و صاحب نظران قرار گرفته است.

سوای اینکه مدیران درست می گویند یا شبکه دنا، «بویر نیوز» که با افتخار خود را عضو کوچکی از جامعه مجهول الهویه و البته محبوب و شفاف فضای مجازی می داند، به نکات قابل تاملی از پشت پرده اقدامات غیرحرفه ای و بعضا غیراخلاقی و همچنین بدعت های خطرناک شبکه دنا اشاره می کند:

1– متاسفانه شبکه دنا بدعت خطرناکی را در پیش گرفته است که در ازای دریافت هزینه و نسبت به مبالغ دریافتی رویکرد تمجید و پوشش اخبار را در دستور کار قرار می دهد و در صورتی منافعش تامین نشود نسبت به بایکوت خبری و یا تخریب مسئولان اقدام می نماید! می توان اینگونه حرکات را مصداق بارز میلی دانستن شبکه دنا عنوان کرد که هیچ سنخیتی با شعار رسانه ملی ندارد و گویا این لفظ رسانه ملی فقط برای برداشت پول از حساب بیت المال کاربرد دارد و هیچ منفعتی برای جامعه در بر نخواهد داشت.

2 – فرض کنیم سازمانی بسیار بد عمل می کند و نارسائی های زیادی دارد آیا با پرداخت پول به شبکه دنا و تمجید این به اصطلاح رسانه از آن، گره ای از مشکلات مردم باز می شود!؟ پس حق مردم محروم را چه کسانی مطالبه نماید؟

از طرفی اگر دستگاهی هم خوب عمل می کند و به تریبون رسانه ها برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نیاز دارد، آیا مستحق است بخاطر عدم پرداخت باج بایکوت شود و یا حتی تحت فشار و انتقاد قرار گیرد؟

جالب اینجاست که همین سایت های مجهول الهویه بارها بخاطر اطلاع رسانی ضعف ها و نارسایی ها به دادگاه رفته اند و هزینه هایشان را هم حاضر نیستند با معامله گری اخذ کنند.

3 – خبرنگاران سایت های مجهول الهویه عموما از سواد بالای رسانه ای برخوردارند ولی بارها مشاهده شده است که خبرنگاران شبکه وزین دنا متاسفانه توان پرداختن به موضوعات را ندارند و حتی بعضا در اخبار و گزارشات این شبکه به کرات مشاهده شده که متن هایی که گفته می شود از همین رسانه های مجهول الهویه بدون نقل منبع گرفته می شود.

4 – شبکه دنا که بواسطه گزارش هایش و ارسال آنها در بخش های مختلف خبری کشور بارها زمینه تمسخر مردم استان را فراهم کرده است و شبکه دنا باید پاسخ دهد که کدام معضل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را از سطح جامعه زدوده است جز اینکه با همین نگاه های اقتصادی و منفعت طلبانه از خدمات رسانی های واقعی غافل شده و به تمجید از دستگاههای ضعیف پرداخته است و این رسانه ملی چگونه می خواهد حق مردم را بستاند.

5 – کم نبوده که شبکه دنا تریبون یکطرفه برخی از افراد و مدیران شده است و برای مثال بارها نمایندگان با حضور در این شبکه دستاوردهای دولت را به نام خودشان سند زده اند و یا برخی مدیران بواسطه پرداخت مبالغی نیز چنان اوضاع را جلوه داده اند که گویی هیچ کاستی در سیستم هایشان وجود ندارد و اجازه نقد به این دو طیف هم وجود ندارد. بدتر اینکه افرادی که هیچ جایگاه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جامعه ندارند بواسطه همین رویکرد خطرناک شبکه دنا ساعت ها تریبون داری می کنند.

6 – این شبکه که بارها فرهنگ مردم استان را به سخره گرفته است و با تولید برنامه های کلیشه ای و بی محتوا، با برنامه های بی ارزش و غیر کارشناسی آداب و سنت این مردم را مسخره کرده و علیرغم اینکه نقشی در ارتقای فرهنگ جامعه نداشته است و موارد ساده ای که می توان به همه اقشار جامعه آموزش دهد در این شبکه جایی ندارد و حتی باعث شده تا امروز نسل  جوان از ریشه و اصالت خود دور شود.

7 – تاسف بار است که رسانه که خود باید متولی تعامل و فرهنگ سازی باشد تهدید به شکایت کند! در حالیکه امروز رسانه ها از کم اطلاعی و عدم تعامل عده ای از مدیران و روابط عمومی ها رنج می برند و بارها به دادگاه کشیده شده اند، وظیفه رسانه هاست تا با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی فرهنگ تعامل را در جامعه بسط دهند و بفهمانند که شکایت آخرین راه است نه اولین تهدید!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157887
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مدرس دانشگاه گفت:

    این متن بی نظیر بود.
    درود بر این قلم شیوا و جسور. 
    شبکه دنا آبروی لر را برد. 

  2. ناشناس گفت:

    متاسفانه بودجه که برای شبکه استانی صرف میشودمصداق حیف ومیل بیت المال وهدردادن مالیات مردم است این شبکه مصداق بی فرهنگی ،پارتی ورشوه درگماردن نیروها ،موجب به سخره گرفتن فرهنگ ایل وعشایریمان توسط بینندگان استان های همجواراست بطوری که وقتی بایکی ازاین مسافرین یامردم استان مجاوردرموردشبکه دنا صحبت شود مثل اینه که درمورد برنامه های کمدی صحبت میکنی .مجریانی که نه به زبان فارسی تسلط کامل دارند نه حتی زبان مادریشان رامیتوانند عرضه کنند بقول( لری دگری حرف ایزنن).احسنت به بویر نیوز

  3. شهروند گفت:

    درودبربوير كه شجاعانه قلم مي زند چطور شبكه اي كه غير از انتقاد ومسخره كردن مردم استان هيچ پيامد مثبتي براي مردم استان نداشته است خودش حتي يك انقاد را بر نمي تابد وهمه را كذاب و مجهول الهويه مي نامد

  4. مهندس گفت:

    متاسفانه يه زماني مسولان سازمان نظام مهندسي پولهاي كلا به شبكه دنا دادن و بسيار براي آنها تبلغ كرد اين پولهاي بود كه از جيب ما مهندسيبن گرفته شد ولي همون مديران بعدا اخراج شدن به علت ضعف عملكرد اينم عملكرد مثبت صدا و سيما حتي كارخانه قند كه ورشكسته شد آيا اينه رسالت رسانه ملي؟؟؟؟؟!!!!

  5. احسان موسوی گفت:

    شبکه دنا واقعا آبروی مردم استان مارو برده…مخصوصا خبرنگاراش به اون لهجه زشتشون و رنامه هاییش که هزارتومن نمی ارزن

  6. ناشناس گفت:

    سخنی با میران محترم صدا و سیمای استان

    :

    من که بعید می دانم رسانه ای که خود را ملی می داند خیلی به نظرات منتقدین و مخالفین خود اهمیتی بدهد ، با عرض پوزش فراوان چون دست اندرکاران آن با ترتیب دادن چندین مصاحبه از میان صدها هزار و یا میلیون ها نفر جمعیت کشور از هزاران مصاحبه گرفته شده تنها آن تعداد انگشت شمار مورد نظر خود را پخش نموده و اینگونه فکر می کنند که خلق الله نیز پذیرفته همه ملت موافق صدا و سیما هستند .
    حتما مدیران محترم صدا و سیما خوب می دانند که در نظر سنجی ها و پیامکهای تلفنی و یا پیامهای صوتی چه مواضعی از مردم به انها می رسند ای کاش جرات می کردند و ده درصد ان مواضع را پخش می کردند .
    اما مدیر محترم صدا و سیمای استان
    اینکه دیگران را تهدید کنیم به پشتوانه سازمان عریض

  7. سخنی با میران محترم صدا و سیمای استان گفت:

    سخنی با میران محترم صدا و سیمای استان

    :

    من که بعید می دانم رسانه ای که خود را ملی می داند خیلی به نظرات منتقدین و مخالفین خود اهمیتی بدهد ، با عرض پوزش فراوان چون دست اندرکاران آن با ترتیب دادن چندین مصاحبه از میان صدها هزار و یا میلیون ها نفر جمعیت کشور از هزاران مصاحبه گرفته شده تنها آن تعداد انگشت شمار مورد نظر خود را پخش نموده و اینگونه فکر می کنند که خلق الله نیز پذیرفته همه ملت موافق صدا و سیما هستند .
    حتما مدیران محترم صدا و سیما خوب می دانند که در نظر سنجی ها و پیامکهای تلفنی و یا پیامهای صوتی چه مواضعی از مردم به انها می رسند ای کاش جرات می کردند و ده درصد ان مواضع را پخش می کردند .
    اما مدیر محترم صدا و سیمای استان
    اینکه دیگران را تهدید کنیم به پشتوانه سازمان عریض و طویل خود شاید صدای آقای شهردار و یا فلام منتقد را خفه کرد اما با سیل عظیم سایر منتقدان چه خواهید کرد ؟ بفرمایید چه فرهنگ درستی در استان تبلیغ نموده و یا حاکم کرده اید . صدا و سیمایی که صرفا به گذشته می نگرد و چندین پیرمرد قدیمی را جمع نموده و از مهر و محبت قدیم می گوید برای آینده چه برنامه ای دارد ؟ واقعاً نمی توانند کاری کنند و جز تمسخر مردم استان چه اقدام موثری در رفع مشکلات فرهنتگی استان برداشته اند ؟ اینهمه نزاع دستجمعی ، درگیری و دهها مورد مشکلات دیگر که خودشان بهتر می دانند و یا اگر ندانند مایه تاسف است برایش چه برنامه ای ریخته اند ؟ مگر متصدی فرهنگ فقط اداره ارشاد است ؟ چگونه است تا سایتی مجهول الهویه ! و یا روزنامه و مجله ای مطلبی می نویسد فورا مورد هجمه رسانه ملی قرار می گیرد و تهدید می شود اما در مقابل صدها خطای بزرگ خود هیچ پاسخگو نیست ؟
    صدا و سیمایی که در ماه مبارک رمضان نماینده محترم مجلس را که در همین امسال انتخابات ان را در پیش داریم و تبلیغات زود رس را شروع می کند و بدون هیچ دلیلی به وضعیت خانوادگی نماینده و به سوابق کاری و اجرایی او می پردازد و خیلی هم راحت به ریش همه می خندد و مجری برنامه می گوید البته ایشان نماینده است و قصد تبلیغ ندارد . آیا کسی که هنوز نماینده نیست و می خواهد خود را معرفی کند می تواند در این تریبون هم اینگونه سخن بگوید و ایا این فرصت در اختیار نماینده های منتقد قرار می گیرد ؟ و آیا این رسانه ” ملی ” است . مدیران محترم صدا و سیما چه انتظاری دارند که مردم انها را مورد اعتماد قرار داده و حرف آنها را بی طرفانه و صرفا در جهت منافع ملی بپندارند ؟ آیا بینندگان با این مواضع حق ندارند ان را یک رسانه یک طرفه و یک صدایی بدانند . البته با صدها و دهها انتقاد دیگر مدیران این رسانه کک شان هم نمی گزد اما ای کاش صدا و سیما هم ذره ای عبرت می گرفت . و اما در پایان ما از این مواضع صدا و سیما خوشحال می شویم که برای افکار و اندیشه ما خیلی مفت و مجانی تبلیغ می کند و این به راحتی اثبات شده نمی خواستم افشا کنم که انها بدانند اما دیگر تحمل ندارم باید بگویم .
    در ادوار مختلف انتخاباتهای گذشته هر انچه صدا و سیما تبلیغ می کرد دقیقا نتیجه عکس می داد و امیدواریم این رویه خود را ادامه دهد …!!!

  8. دنا گفت:

    بویر نیوز ممنونم از اینکه بخشی از حرف دل هم استانیها را در مورد شبکه دنا به رشته تحریر درآوردید . استان ما پر است از مفاخر و ارزشهای مثبت و رشادتهای تاریخی و فرهنگی اصیل . اما صد حیف که در این رسانه به جای پرداختن به فرهنگ اصیل، قابلیت ها ی فرهنگی اجتماعی و اقتصادی استان ، متاسفانه دلقک بازی و تمسخر سنتهای استان که باعث شرمندگی هم استانها شده مورد توجه شبکه دنا قرار گرفته و به خود هم می بالد . 

  9. سرزمین سوخته من گفت:

    بویر نیوز کار به شبکه دنا نداریم اما تو ما رو عاشق و معتاد خودت کردی . آخه مگه میشه یه رسانه ایقد خوب باشه خوب تحلیل کنه و خوب بنویسه! ازت بدم میاد که ایقد خوبی 

    • ناشناس گفت:

      همین معشوقه ات هم از ادارات پول میگیره. الان بهت میگم فردا شنیدی گریپاژ نکنی. توی دنیا رسانه بی طرف وجود نداره چ برسه به بویرنیوز. البته با نقد شبکه دنا کاملا موافقم

  10. علی گفت:

    قا ترا به قران این خبرنگار محترم اقای خواهش نیک این درخواست را بخونن …..برادر نمیخواد در راستای عرق !!!! به دیارمان و در جهت انجام وظیفه خطیر به تولید برنامه های خبری بپردازید …هم محتوای سخیف دارند و هم کیفیت و هم بیان …..درود بر بویر نیوز 

  11. لر گفت:

    من كه اصلا برنامه هاي شبكه استان را نگاه نمي كنم حتي اخبارش را چون واقعا بي محتواين و مجريانش خوب صحبت نمي كنند

  12. امید گفت:

    به نظرم صدا سیما استان ابروی استان را برده و این ناشی از فکر افراد بیسوادی هستن که داخل این نهاد کار میکنن

  13. بیننده گفت:

    به خدا قسم 6 ماه هست که مدام 30 دقیقه نگاه این شبکه ی که باعث بی آبرویی میشه نگاشته نکردم بابا جمع کنید باتون در ضمن شما که سالها سال از فردی بی هویت مث احمدی نژاد حمایت کردید آخر دزد از آب در آمد ولی همینی که شما بی هویت خواندید باهام از ایشون انتقاد کرد

  14. ناشناس گفت:

    شبکه دنا شبکه خجالتی … واقعا که خجالتیه.

  15. حق گفت:

    حیف اسم شبکه،حداقل 50 سال از بقیه شبکه های ملی عقب تر هست.

  16. گفتن نگین گفت:

    گفتن نگین ما هم نمی گیم خخخخخخخ شبکه دنا شبکه طنز استان های دیگر

  17. ناشناس گفت:

    آخ سی بویرنیوز که حرف دلمه ایزنی،صدا و سیما از همون کشوری بگه تا استانی همینطوری است.متاسفانه

  18. علی گفت:

    باتشکر از بویرنیوز برین تحقیق کنید ببینید 80درصد از مجریان و گویندگان شبکه دنا سوادشان کمتر از سیکل هست یا نه به خدا بیشتر بینندگان هم برای مسخره کردن ما نگاه میکنند باور کنید شبکه دنا خودش یه معظل فرهنگیه برای استان .

  19. ناشناس گفت:

    شبكه دناواقعا معلوم نيست توچه قرني سيرميكند؟؟؟؟ اي بابا همون لري خودمون روراحت حرف بزن 
    لهجه لري روهم بردي زيرسوال!!!!
    اين لهجه من دراوردي يادگري توكل شبكه رو ازكجادراورديد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  20. مقصودی گفت:

    در کمال تآسف کسانی که در شبکه دنا نفوذ دارند مبینیم که در پخش چه تبعیض هایی قایل میشوند و از بعضی ه که نفوذی ندارند یا از اون راننده هایی که الان باصطلاح مدیر شده اند باهاشون خوب نیستند حتی سعی میکنند در تصویر برداری در بد ترین حالت اتها را نشان دهند که این خلاف امانتداری و خیانت محض است.

  21. بی طرف گفت:

    این بویر نیوز که همش مطالب سایت های دیگر را کپی میکنه. این کامنت ها را هم خبرنگارای خودش گذاشته.اتفاقا شبکه دنا در بین تمام شبکه های دیگر بیشترین طرفدار را دارد.
    اگر راستمی گی کدوم خبر را خودت نوشتی 

  22. جونباز گفت:

    خدایی غیره شبکه دنا مردم استان بدبخت کرده چه کمکی و استان ما کرده خبرش که هر مدیری پارتی نداشته بو یا اصلا نشونش نیه یا سعی ایکنه داخل بدتر ین وضعیت یا دنبال آینه که همش وکارش ایراد بره یه خواهشی که دارم مدیر شبکه یه شماره حسابی بده میران که نه خودش اذیت بشه نه میران ما

  23. هم استانی گفت:

    دوستانی که کامنت گذاشتید … روزی قیامتی هم در پیش هست بی انصافی نکنید درمورد شبکه دنا .. سایتهای که در استان ما هست فقط دنبال منافع خودشون هستند به اینا نمیگن خبرنگار .. چون شهردار فامیل بعضی ها بود دارین علیه صداوسیما شایعه پراکنی میکنید علت عقب ماندگی ما در استان همین طایفه بازی هاست ..سیب زمینی کیلو 800تومان در ابشار کیلویی 3500تومان فروخته میشد . قالب یخ ده برابر قیمت فروخته میشد توایام عید فطر پارکها وابشار ما از نظر سرویس بهداشتی جوابگو گردشگر نبودند ونظافت مناسبی نداشتند به نظر شما صداوسیما نباید از حقوق مردم دفاع بکند… زیر ساخت در استان ما انگونه که در شان مردم استان ما باشد مهیا نیست …نگاه به شهر های همجوارمان کنید ببینید چقدر امکانات دارند ////بویر نیوز اگر منتشر نکنی مدیونی

  24. زبان در حال نابودي گفت:

    مجريان اين شبكه گويش اصيل لري را با كلمه هاي عربي چنان در هم مي اميزند كه گويي گويش جديدي امده ومردم خبر ندارند. اقايان وخانم هاي مجري شما را به خدا قسم مي دهم زبان مردم را نابود نكنيد.

  25. لیلا گفت:

    متاسفم برای اون کسانی که از دلقک بازیهای این شبکه تعریف می کنند .چرا مردم استان را جلوی بقیه استانها سرافکنده می کنید.

دیدگاه شما