دوشنبه 12 مرداد 1394 - 19:23

افزایش 5/72 درصدی طلاق در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 5/72 درصدی طلاق در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: در برابر هر 6 ازدواج در این استان یک واقعه طلاق صورت می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: افزایش 5/72 درصدی طلاق در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز، سیدمحمدعلی تقوی مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در پاسخ به سوالات خبرنگاران، با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال 3 هزار و 669 واقعه ولادت در سطح استان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: میزان ولادت در استان نسبت به مشابه سال قبل 9/1 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از میزان ولادت‌های مذکور 2 هزار و 120 مورد آن مربوط به ولادت شهری و یک هزار و 549 مورد آن ولادت روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در سه ماهه اول سال جاری برابر 110 بوده که این شاخص در مدت مشابه سال گذشته نیز 108 بوده است، تصریح کرد: یعنی در مقابل 100 واقعه ولادت جنسیت مونث، حدود 110 واقعه ولادت جنسیت مذکر به ثبت رسیده است.

تقوی به ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام عظمای ولایت اشاره کرد و گفت: میزان باروری در سطح استان کاهش یافته و بر این اساس امیدواریم پایداری در میزان موالید در سطح استان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه میزان وفات در سه ماهه اول امسال 2/4 – درصد نسبت به مشابه سال قبل کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: طی مدت مذکور 652 واقعه وفات در سطح استان به ثبت رسیده است که 388 رویداد آن مربوط به وفات شهری و 264 مورد آن مربوط به وفات روستایی بوده است.

این مقام مسئول در ادامه به آمار ثبتی مربوط به ازدواج در سطح استان اشاره کرد و افزود: با ثبت 2 هزار و 402 واقعه ازدواج در سه ماهه اول سال 94 نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 7/21 درصدی در سطح استان بودیم.

 مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشترین ازدواج ثبت شده در گروه مردان بین گروه سنی 25 تا29 سال به تعداد یک‌هزار و 26 مورد بوده است، ادامه داد: همچنین بیشترین ازدواج ثبت شده در گروه زنان نیز بین گروه سنی 20 تا 24 سال به تعداد 839 نفر بوده است.

تقوی میانگین سن ازدواج ثبت شده در سه ماهه اول امسال مربوط به مردان را 29 سال و زنان را 3/24 سال عنوان کرد و اظهار داشت: بیشترین میانگین سن ازدواج  مردان با رقم 2/30 سال مربوط به شهرستان باشت و کم‌ترین سن مربوط به بخش چاروسا با رقم 9/27 سال بوده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: همچنین بیشترین میانگین سن ازدواج زنان با رقم 3/25 سال مربوط به شهرستان باشت و کم‌ترین آن مربوط به چاروسا با رقم 7/22 سال بوده است.

وی در ادامه از میزان رشد طلاق در استان خبر داد و گفت: در سه ماه اول سالجاری تعداد 384 واقعه طلاق در سطح استان به ثبت رسید که به نسبت 222 واقعه ثبت شده در سال گذشته نیز رشد 5/72 درصدی داشته و این میزان رشد نیز زنگ‌ خطری برای استان است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیشترین طلاق ثبت شده مربوز به مردان را بین گروه سنی 25 تا 29 سال به تعداد 121 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: همچنین بیشترین طلاق ثبت شده زنان با تعداد 100 نفر نیز مربوط به گروه سنی 20 تا 24 سال بوده است.

تقوی در پایان با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال میانگین سن طلاق در سطح استان در گروه مردان 35 سال و در زنان 30 سال بوده است، خاطرنشان کرد: در برابر هر 6 واقعه ازدواج در استان نیز یک واقعه طلاق صورت گرفته است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157871
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    متاسفانه دادگستری استان خیلی راحت حکم به طلاق زوجها میده…..پیشنهاد میکنم که مدیر کل جدید دستور دهند که طلاقها ریشه یابی بشه توسط قاضی و در مواردی که شخصی بیرونی باعث اختلاف باشه به زندان بره تا درس عبرتی برای سایرین بشه…….. اینجانب پیشنهاد میکنم که سایت محترم بویر نیوز این پیشنهاد را با مدیر محترم دادگستری استان مطرح نمایند و در این مورد مصاحبه کنند

دیدگاه شما