دوشنبه 12 مرداد 1394 - 16:41

علی مطهری: صداوسيما از احمدي‌نژاد می ترسید

عضو کميسيون فرهنگي مجلس، تفاوت رفتار صدا و سيما با دولت امروز و دولت گذشته را در اين دانست که برنامه‌هاي چالشي براي بررسي عملکرد دولت قبل وجود نداشت.

به گزارش «بویرنیوز»، علي مطهري درباره عملکرد صدا و سيما در پوشش خبري مذاکرات هسته‌اي و ساخت برنامه‌هاي تحليلي درباره تفاهم‌نامه وين گفت: برنامه‌هاي مرتبط با مذاکرات هسته‌اي در مجموع بد نبود و برخي از اين برنامه‌ها در جايگاه آگاهي بخشي و روشنگري قرار داشتند زيرا توليد برنامه‌ با در نظر گرفتن منافع يک جناح قابل توجيه نخواهد بود و به نظر مي‌آيد که از نظرات هر دو جناح نسبت به تفاهم‌نامه هسته‌اي استفاده مي‌شود.

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلام شهر در مجلس با بيان اينکه نبايد از فضاي آزاد ترسيد، ادامه داد: تلاش برنامه‌سازها در جهت رعايت انصاف و عدالت است؛ زيرا نقد بايد به معني واقعي صورت گيرد يعني نقاط قوت و ضعف به صورت توامان نشان داده شود.

وي که با خانه ملت گفتگو می کرد، در ادامه به تفاوت رفتار صدا و سيما با دولت امروز و دولت گذشته اشاره کرد و گفت: برنامه‌هاي چالشي براي بررسي عملکرد دولت قبل در صداوسيما ساخته نمي‌شد زيرا صدا و سيما از آقاي احمدي‌نژاد حساب مي‌بُرد.

وي تصريح کرد: صدا و سيما در دولت قبل ، از اين دست برنامه‌هاي چالشي توليد نمي‌کرد و کاري به ريز و جزئيات امور نداشت اما در دولت جديد فضا به طرز قابل ملاحظه‌اي باز شده و اين فضاي باز نسبت به دولت يازدهم از دوره آقاي ضرغامي آغاز شد.

مطهري با بيان اينکه ساخت برنامه‌هاي تحليلي، چالشي، نقد و بررسي عملکرد دولت از سوي رسانه ملي اقدام نامربوطي نيست، تاکيد کرد: اما اينجا سوالي مطرح مي‌شود و اينکه چرا در دولت قبل، چنين برنامه‌هاي چالشي ساخته نمي‌شد؟

عضو کميسيون فرهنگي مجلس گفت: اي کاش در دولت آقاي احمدي‌نژاد هم اين دست از برنامه‌هاي انتقادي توليد و روي آنتن مي‌رفت؛ البته معتقدم صدا و سيما به دليل ترس از آقاي احمدي‌نژاد جرات اين کار را نداشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157853
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما