دوشنبه 12 مرداد 1394 - 16:10

تهدید بزرگ منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: محدودیت‌های اعتباری منابع طبیعی این استان را تهدید می‌کند.

خبرگزاری فارس: محدودیت‌های اعتباری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می‌کند

به گزارش بویرنیوز، عزت‌الله بهشتی‌فر ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور رئیس سازمان محیط زیست، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سایر مدیران این استان برگزار شد، اظهار کرد: منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد 53 درصد مساحت این استان را تشکیل می‌دهد که حفاظت و نگهداری از این منابع مهم و ضروری است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ریزگردها باعث بیماری و آلودگی 100 هزار هکتار از جنگل‌ها و منابع طبیعی استان شده است، بیان کرد: محدودیت‌های اعتباری منابع طبیعی استان را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد نیاز آبی استان‌های خوزستان، فارس و بوشهر را تأمین می‌کند که باید بخشی از درآمد سدها به منابع طبیعی استان تخصیص داده شود.

این مسئول به وجود آتش‌سوزی‌ها مکرر جنگل‌های استان در نتیجه خشکسالی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود بحران‌های زیست‌محیطی در نتیجه آتش‌سوزی منابع طبیعی امکانات لازم از جمله بالگرد در اختیار منابع طبیعی استان قرار داده شود.

بهشتی‌فر دفن زباله‌های شهری در منابع طبیعی استان را نگران‌کننده خواند و افزود: نیاز است کارخانه بازیافت زباله در استان احداث شود تا شاهد فاجعه زیست‌محیطی در عرصه‌های منابع طبیعی نباشیم.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در 150 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان گیاهان دارویی کشت شده است، ضمن اینکه تعدادی محیط‌بان از عرصه‌های منابع طبیعی مراقبت می‌کنند.

وی تصریح کرد: به منظور مقابله با آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی 19 تیم اطفای حریق در استان تشکیل شده است.

بهشتی‌فر همچنین خواستار افزایش حقوق و مزایای کارکنان اداره‌کل منابع طبیعی استان با توجه به قانون برنامه مدیریت خدمات کشوری شد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157847
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما