دوشنبه 12 مرداد 1394 - 14:48

عملیات مجهزترین مرکز درمانی سرطان خاورمیانه در شیراز کلید خورد

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از سوی این دانشگاه و با کمک و همیاری بانی خیر سید مصطفی زمان‌ثانی عملیات اجرایی ساخت مرکز درمانی پژوهشی سرطان جنب بیمارستان حافظ شیراز آغاز شد.
خبرگزاری فارس: آغاز عملیات اجرایی ساخت مرکز درمانی، پژوهشی سرطان در شیراز
به گزارش بویرنیوز، سید بصیر هاشمی امروز در حاشیه عملیات اجرایی ساخت مرکز درمانی پژوهشی سرطان «زمان‌ثانی» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از باسابقه‌ترین و دیرینه‌ترین مراکز درمانی و سلامت در کشور به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس است.

وی خاطرنشان کرد: با احداث این مرکز تحقیقاتی تحول ویژه‌ای در پژوهش و درمان بیماری سرطان در کشور و استان فارس را شاهد خواهیم بود.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: اگر پژوهش به‌سوی کاربردی شدن گام بردارد بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود و در نتیجه از وابستگی کشور به خارج کاسته شده و به خودکفایی علمی، درمانی و تحقیقاتی علمی دست خواهیم یافت.

بانی خیر احداث این مرکز درمانی، پژوهشی نیز اظهار داشت: این مرکز با اعتباری بالغ‌بر 400 میلیارد ریال در 10 طبقه و در زمینی به مساحت 3 هزار و 400 مترمربع و زیربنای 22 هزار مترمربع در دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

سید مصطفی زمان‌ثانی خاطرنشان کرد: طبقات زیرزمین و همکف این مرکز درمانی و تحقیقاتی یک‌هزار و 750 مترمربع وسعت دارد و شامل بخش‌های پرتو درمانی، خدمات پذیرش، رادیولوژی و آزمایشگاه به مساحت 200 مترمربع است.

وی تصریح کرد: طبقات اول و دوم این مرکز تحقیقاتی سرطان‌شناسی دارای بخش‌های شیمی‌درمانی در 3 هزار مترمربع، 12 اتاق عمل و طبقات سوم و چهارم نیز مربوط به ثبت سرطان، کلاس‌های آموزشی، بخش بصری و جراحی سرطان پستان است.

این خیر بیان داشت: این مرکز بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز درمانی سرطان کشور به‌ویژه در خاورمیانه محسوب می‌شود که با 53 کلینیک به ارائه خدمات درمانی و پژوهشی خواهند پرداخت و زمینه‌ای برای تحقیق و بررسی از سوی محققان ایرانی و خارجی را فراهم می‌کند.

زمان‌ثانی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام‌شده این مرکز در دو سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

وی همچنین از عملیات اجرای درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی حضرت خدیجه (س) در شیراز خبر داد و افزود: این پروژه درمانی با 150 میلیارد ریال هزینه در سال 1396 به بهره‌برداری می‌رسد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157821
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما