دوشنبه 12 مرداد 1394 - 15:21

چه كساني قرار است در جهاد كشاورزي استخدام شوند؟/ شباهت عجيب فاميلي برخي افراد با مسئولان زيربط!

3 – تاكنون منظور آقاي پارياد مبني بر كارشكني آشكار براي توقف جذب را متوجه نشده ايم و ايشان هم نگفته اند منظورشان جذب چه كساني بوده است!؟

گروه اقتصادی – چند روز پيش سازمان جهاد كشاورزي استان كهگيلويه و بويراحمد آگهي استخدام (کار معین یکساله) منتشر كرد كه از همان ساعات اوليه مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش «بویر نیوز»، اين آگهي بواسطه برخي شبهات از جمله عدم مشخص كردن تاریخ و مهلت ثبت نام، محل ثبت نام و زمان آزمون مورد نقد بود كه روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي در جوابيه اي به اين انتقادات پاسخ داد.

هر چند سازمان جهاد كشاورزي درباره اينكه چرا در فراخوان خود تاريخ و مهلت ثبت نام و تحويل مدارك را مشخص نكرده بود، توضيحي نداد اما اين سازمان صريحا تاكيد كرد بر اساس ماده ۳۲ قانون خدمات کشوری هیچ نیازی به برگزاری آزمون کتبی ندارد.

همين كه اين سازمان بر جذب نيرو بر اساس ماده ۳۲ قانون خدمات کشوری يعني جذب بدون آزمون تاكيد كرد كافي بود تا واكنش هاي مردمي و مسئولان آغاز شود.

ابتدا غلام محمد زارعی نماينده بويراحمد و دنا گفت: با توجه با اینکه در این زمینه نگرانی هایی در بین افراد متقاضی مبنی بر شیوه برگزاری این آزمون و بکارگیری نیروی انسانی وجود داشت، برگزاری این آزمون به روش اعلام شده فعلا متوقف شده است.

سپس بازرس‌ کل کهگیلویه و بویراحمد در سوالي خبرنگاري كه به همين منظور از وي پرسيده شده بود، از برخورد قاطع بازرسی با هرگونه به‌‌‌کارگیری نیرو بدون آزمون در دستگاه‌های اجرایی این استان سخن گفت.

مهرداد کرمی با اطمینان دادن به کسانی که ممکن است در خصوص به‌کارگیری‌های غیرقانونی برخی دستگاه‌ها دغدغه خاطر داشته باشند، تأکید کرد: مردم بدانند که در استان اجازه نمی‌دهیم به‌کارگیری نیرو بدون آزمون برگزار شود و دستگاه‌ها و ادارات نیز توجه کامل داشته باشند که هر گونه اقدام بدون آزمون تخطی از قانون است و دستگاه قضایی به وظیفه خود بدون اغماض عمل می‌کند.

به گزارش «بویر نیوز»، اين سخنان و انتقادات كافي بود تا مسئولان جهاد كشاورزي استان واكنش نشان دهند و بازهم بر مواضع خود تاكيد كنند.

در همين رابطه حمیدرضا مرادی مدیر امور اداری جهاد كشاورزي استان، برخي اظهارنظرها درباره متوقف شدن و غيرقانوني بودن اين روند را را كذب اعلام كرددر حاليكه ايشان اصولا نمي تواند سخن فرد ديگري را كذب بخواند و بايد هر شخص خودش سخنانش را تكذيب كند و در ادامه اظهار کرد “روند ثبت‌نام از متقاضیان استخدام  قرارداد کار معین جهاد کشاورزی به روال عادی ادامه دارد” كه منظور وي همان روال قبلي بود.

پس از اين اظهارات، اسد پاریاد مدیر کل امور اداری وزارت جهاد کشاورزی گفت: جذب نیروی‌های جدید در جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس تبصره ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری نیازی به آزمون ندارد. به کار گیری ۳۲ نیروی متخصص در مشاغل مختلف سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به دلایلی به حاشیه رفت و در حالی که انتظار می‌رفت از پیگیری مسئولان این استان برای جذب چنین سهمیه‌ای قدردانی شود، تلاش‌های زیادی برای توقف جذب این سهمیه‌ها  و کارشکنی‌های آشکار، صورت گرفت.

پيرامون اين آگهي هر چند شبهاتي رفع شد اما سوالات متعدد ديگري در اذهان مردم باقي مانده است كه نتوانند به اين روند خوشبين باشند و به نكات مختصر زير بسنده مي كنيم:

1 – ابتدا بازرس كل کهگیلویه و بویراحمد بايد پاسخ دهند كه آيا بازهم تاكيد مي كنند هرگونه استخدامي بايد با آزمون باشد و يا اين ماده و تبصره ها شامل اين هرگونه نمي شود! اگر جواب ايشان بلي است پس بايد ورود كنند و از اختيارات قانوني خود استفاده كنند و اگر هم جواب ايشان خير است پس بايد سخنان خود را اصلاح نمايند.

2 – شنيده مي شود، افرادي كه بصورت كاملا اتفاقي عمو و يا دايي در سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد دارند، از مدت ها قبل از اين آگهي به اين سازمان تحت عنوان كارمند رفت و آمدهاي خود را شروع كرده اند و همچنين بازهم بصورت اتفاقي شرايطشان عجيب شبيه شرايط موجود در آگهي است! حال سوال اينجاست اگر اينها جذب شده اند پس چرا بايد براي اين آگهي مدارك تحويل دهند و در امتياز بندي شركت كنند!؟ اگر هم جذب نشده اند پس لابد خيلي فاميل دوست هستند كه هر روز به قوم و خويش خود در سازمان مذكور سر مي زنند! و مهمترين اينكه اگر بازهم بصورت اتفاقي اين افراد در امتياز نمره ي بيشتر بياورند، نبايد كوچكترين بدبيني نسبت به اين “روال قانوني” داشت و از جملاتي همچون “مگه ميشه؟” ؛ “مگه داريم!” استفاده كرد.

3 – تاكنون منظور آقاي پارياد مبني بر كارشكني آشكار براي توقف جذب را  متوجه نشده ايم و ايشان هم نگفته اند منظورشان جذب چه كساني بوده است!؟

4 – متاسفانه استاندار كهگيلويه و بويراحمد هيچ وقت در موضوعات اينچنيني ورود نمي كند و همواره مردم منتظر واكنش ايشان هستند كه تاكنون هم انتظارها به سر رسيده است. يقينا نماينده ارشد دولت در استان بايد درباره چنين موضوعاتي صريح سخن بگويد تا زمينه بدبيني به دولت متبوعش فراهم نگردد.

5 – همچنين شنيده ها از اين موضوع خبر مي دهد كه سهميه استان چند برابر اين تعداد بوده است كه كمتر شده است و اين موضع نيز برخلاف سخنان اقاي پارياد نيازي به تقدير ندارد!

6 – اسامي برخي از افراد در اختيار «بویر نیوز» قرار گرفته است كه در ايام اخير جذب سازمان شده اند و نسبت هاي فاميلي نيز در اين اداره دارند و برخي معتقدند قرار است با اين آگهي فقط همان افراد جذب شوند در حاليكه بنا به گفته مسئول امور اداري وزارت جهاد كشاروزي دهها برابر ظرفيت براي اين فراخوان نام نويسي كرده اند. در صورت تحقق اين پيش بيني داوطلبان، «بویر نیوز» آمادگي دارد تا اسامي – محل خدمت و روابط فاميلي آنها در سازمان را منتشر نمائيد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157816
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    احسنت

    • ؟؟؟ گفت:

      واقعا بویر نیوز داری شورشو در میاری . انگار سوادتم خیلی بالا نیست. اخه این استخدامی نیست که هی میزنی استخدامی. نیروهای قراردادی میخوان بگیرن تا حالا هم تو همه ادارات چنین نیروهایی گرفته شده با همین روال بدون اینکه کسی چیزی بگه. شما مشکلت اینه مدیر کل جهاد گچسارانیه.مشکل شما اینه.خیلی ناسیونالیست بی منطق هستی .خیلی هم تابلو داری کار میکنی

  2. لر گفت:

    درود بر گردانندگان سایت بویر نیوز که اطلاع رسانی میکند انشاله که تا آخر پیگیر ماجرا باشید خداقوت

  3. ناشناس گفت:

    خفه شو بویر. کسی چشم دیدن این سایت مزخرفتو نداره

    • رضوی گفت:

      خودت خفه خو
      حرف حساب نداری کتمنت ننویس

    • محمد گفت:

      همه جا از این حرفاست همه قوم خویش و خاله و عمو و دایی و……..

      فقط این یکی صداش در اومده .بد به حال ادمای بی پارتی که کسی جز خدا رو ندارند …

    • داوطلب گفت:

      فک کنم خودت خفه شی بهتره چون معلومه تو جز اون 32 نفره انتخابی اولی هستی

    • با ادب گفت:

      ناشناس بى ادب ، معلومه كه خواننده پروپا قرص بوير نيوز هستى كه تمام اخبارشو ميخونى و نظرم ميدى. اين حرفى كه ميگى كسى چشم ديدن سايت رو نداره از كجات در اومده.!!!؟؟؟؟

  4. ناشناس گفت:

    بویر نیوز سپاس…

  5. رضا گفت:

    ناشناس خودت خفه شو، کدام جمله بویر بی ربط بوده که میگی خفه شو، آفرین بر سایت بویرنیوز. شیر مادر حلالت، تو اگه ریگی به کفشت نیست چرا این قدر عصبانی میشی، خیلی مزخرف است که مطمئنا بالای هزار نفر حداقل ثبت نام خواهد کرد و مگه میشه همه اینها مصاحبه شوند، مدیران جهاد کشاورزی لطف به شعور مردم توهین نکنید، مگه بویر چه حرف نامربوطي زده فقط اگه واقعا نمی ترسید آزمون کتبی برگزار کنید اگه واقعا نور چشمی هاتون حتی تو سه برابر اولویت استخدامی بودند همشون را استخدام کنید، به خداوندی خدا من خودم میشناسم کسانی را که چند ماه پیش جهاد کشاورزی آنها را گزینش کرد و الان میخواد مثلا رنگ قانونی بهش بده، خدا ايشالا به حق لب تشنه حسین و مظلومیت جوانان بدبخت این استان کسانی که حق اینها را ضایع میکنند نیست . نابود کردند 

  6. همشهری گفت:

    شباهت قبولیها با مدیران به نظرم خیلی اشناست اگر بویر ننوبسد تند کامنت گذاشته ای

  7. ایل بویراحمد گفت:

    بویر عزیز مردم استان منتظر افشای حقایق هستند.حالا که دستشان به جایی نمی رسه و می دونن این استخدامها فرمایشی و قوم خیشی است.لطفا شما اطلاع رسانی کنید

    • شهروند گفت:

      درود بر  بویر نیوز  واقعا مطالب گفته شده صحت داره  منم از موضوعات  ذکر شده اطلاع کامل دارم و میدونم که حق با بویر نیوزه.

  8. ناشناس گفت:

    خیلی هم خوب اگ همه استخدامی های غیر مجاز رو رسانه ای کنین جلوی این بی عدالتی ها گرفته میشه. من با هزاران امید مدارک فرستادم ولی اینطور که معلومه به من نمیرسه چون نه نسبت فامیلی با کسی دارم و نه شانس

  9. عدالتخواه گفت:

    من قسم میخورم به همراه مادرمریضم وتمامی مدارکم جلو وزارت جهاد تخصن میکنم تاصدای بی عدالتی جهاداستان به گوش همه برسد…حالا خواهید دید.

  10. جوانی که حقش ضایع شد گفت:

    خبرنگار باید خدا را در نظر بگیرد.متاسفانه بعضی از مدیران ارشد ذینفع هستند وسکوت اختیار کردند از بویر نیوز تشکر میکنیم گروهی از جوانان بیکس.

  11. محمد 2 گفت:

    ناشناس عزیز احتمالا تو یکی از اونای که رفتی سر کار الان که صداش در اومده دلگیری اره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  12. علی گفت:

    درود بر بویر نیوز.

  13. ناشناس گفت:

    سایت بویرنیوز واقعا عالیه از همه مسئولین این سایت تشکر فراوان دارم.

  14. جوان محروم گفت:

    با سلام
    خدا را شکر به برکت ازادی بیان در جمهوری اسلامی بویر نیوز الان می تواند جلوی این مسوولان قد علم کن. خدا قوت شما زبان گویای ما جوانان برای احقاق حقمان هستیم. نیتتان را خدایی کنید و پاهایتان را بدون هیچ ترسی بردارید. لطفا به بکارگیری های نیرو در اداره برق و بیمارستان امام سجاد هم حبر تهیه کنید. اسامی افرادی که بدون ازمون جذب شده اند را براتون ارسال می کنم. دعای خیر جوانان بی کار و و محروم بدرقه راهتان

  15. ناشناس گفت:

    بویر نیوز درست میگوید استخدامی که قرار است در سازمان جهتد کشاورزی صورت گیرد صوری است واقعا اگر ادم منصف و وخداترسی در استان و جود داشته باشد و مصالح خط و باند و گروه و فامیل خود را نبیند بررسی دقیقی انجام دهد می بیند که آگهی استخدام را طوری تنظیم کرده اند که بیشتر به اقوام حودشان برگردد چرا از هم الان نیروهای بیاورند که یک روز سابقه ندارند و لی برای آنها گواهی صادر شده است اگر این آزمون دست گروه مخالفاشان بود حالا همینها دنیارا به هم زده بودند ولی چون همه دراین استخدام سهم دارند سکوت کرده اند اگر به لیست نگاه کنی بیشتر وابستگان رئیس سازمان و معاون توسعه او به چشم میخورد در نهایت دعا میکنیم خدا به داد این استان برسد

  16. ج ج گفت:

    واقعا بویر نیوز قابل تقدیره. بنده هم حاضرم ارتباطات حاضر و همچنین ملاحظات انتخاباتی قضیه را جهت چاپ بفرستم صد البته که اقایی خادمی ملاحظه کاری را از ابتدا ………… در پیش گرفتن ولی ایشان قابل احترام بوده و هست.

  17. کی لهراس گفت:

    بنده یه روزی با بنده خدایی همسفر بودم سن وسالی هم نداشت بعد گفت جهاد کشاورزی هستم به عنوان مسئول کامپیوتر و گفت چیزی بلد نیستم از کامپیوتر یه کم برام عجیب بود
    تا این که این اگهی دیدم نمیتونم به یقین بگم ولی فک کنم قولی بهش دادن و حالا طرف میخواد بره دنبال یاد گیری کامپیوتر……………

  18. بلبلو گفت:

    بویر ان انصافا اسامی را هم بزنید

  19. بیکار گفت:

    ای کاش تو آگهی اسم وآدرس افراد مورد نظر خودشونو هم مینوشتن که خیال همه راحت بشه چون همه نشونیهای افرادمورد نظرشونو دادنه

    .تازه بعضی هاشون هم الان سرکارن.برا قانونی وشرعی جلوه دادنش اسم چندتا روحانی رو هم اوردنه.
    به خدا حداقل 6 نفرشون سرکار مشغول هستن

  20. ناظر گفت:

    باسلام سری به تعاون روستایی بزنید از بستگان تاجگردون را چند ماه پیش بدون ضابطه در اتحادیه استان بکار گرفتند

  21. شهروند گفت:

    سوق لنده……ای خدا تا کی….بعدش هم اضهار بی اطلاعی مسیولین

  22. غريبه گفت:

    درود بر شرف جناب آقاى دكتر گوهرگانى.

  23. كارمند گفت:

    احوال معاون پشتيباني استاندار…ايسو هم بيو بگو مسولين قبلي سهل انگاري كردن

    • خیر خواه مردم گفت:

      با سلام خدمت مردم شریف استان،
      ((قرارداد کار معین یک ساله آن هم بدون تعهد اداری )) از مردم عزیز تقاضا دارم با توجه به این عنوان دقت لازم را داشته باشند آن وقت خواهید فهمید که جای جدال و بحثی وجود نخواهد داشت.تبصره ماده 32 – دستگاه‌های اجرائی می توانند در شرایط خاص با تایید سازمان تا ده درصد پستهای سازمانی مصوب، بدون تعهد استخدامی و در سقف اعتبارات مصوب افرادی را به صورت ساعتی یا کار معین برای حداکثر یک سال به کار گیرند.آنچه در تبصره ذکر شده عنوان بدون تعهد استخدامی می باشد ولی آنچه که در تیتر خبر ها ذکر شد بدون تعهد اداری می باشد که با توجه به آن موارد زیر را بازگو می کنم 1-این طریقه گرفتن نیرو بدون آزمون جزء برنامه استخدام دولتی محسوب نمی شود بلکه نوعی قرار داد صوری به حساب می آید که خود تعریف مشخصی دارد .2-یک ساله بودن قرارداد (بعد از اتمام یک سال که شاید به آنجا هم نکشد شما باز بیکار خواهید شد و با توجه به وجود بند _پ هیچگونه تضمینی برای بکار گیری مجدد شما وجود نخواهد داشت ) 3 – نداشتن تعهد اداری به این معنا است که فرد بکار گرفته شده به هیچ عنوان جزء نیروی سازمان محسوب نمی شود ونخواهد توانست از هیچ یک از امتیازات کارمند بودن استفاده نماید و تنها طبق قرارداد مشخص شده (می تواند ساعتی و یا ماهیانه باشد که این خود جای بحث دارد یعنی هرطور که میلشان بکشد می توانند برای کار شما دستمزد تعیین نمایند و… ) برای سازمان فعالیت خواهد کرد 4 – با توجه به این که سازمان مربوطه هیچگونه تعهد اداری در قبال شما ندارد پس ممکن است تحت پوشش بیمه کاری قرار نگرفته و هیچگونه سابقه خدمتی برای شما لحاظ نگردد و … 5- وغیره . لذا اینجانب تقاضا دارم اکنون که به همت زحمات شما مسئولان سهمیه ای برای کار در نظر گرفته می شود و در صورتی که قرار است کاری برای هم استانیهایتان انجام دهید آن را بدون شبهه انجام دهیدتا مردم از شما دلخور نگردند .با تشکر

  24. وحید گفت:

    درود بر شرف بویرنیوز

دیدگاه شما