یکشنبه 11 مرداد 1394 - 12:39

روایت نماینده شیراز از توهین به نمایندگان استان فارس در روز معارفه استاندار جدید

اگرچه یکی از نمایندگان فارس گفته بود که از استیضاح وزیر کشور منصرف شده اند اما نماینده دیگر این استان تاکید دارد که همچنان این استیضاح به قوت خود باقی است.

به گزارش بویرنیوز، جعفر قادری در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان این مطلب تاکید کرد: نمایندگان استان فارس نه تنها از تصمیم خود برای استیضاح وزیر کشور منصرف نشدند بلکه با توجه به اتفاقاتی که در جلسه معارفه استاندار جدید رخ داد، جدی تر هم شده اند.

ادعاي توهين به نمايندگان در معارفه استاندار جديد

وی افزود: درحال حاضر این سئوال برای نمایندگان استان پیش آمده که در جلسه رسمي شورای اداری که کسي از بیرون نمی تواند وارد جلسه شود، چرا تعدادی به خودشان اجازه می دهند که به نمایندگان توهین کنند و فضا را به گونه ای پیش ببرند که نماینده ولی فقیه در استان فضا را ناامن ببیند و حاضر به سخنرانی نشود! در صورتی که طبق برنامه قبلی، ایشان بنا بود صحبت کند.

وی ادامه داد: این مسئله باعث شد که نمایندگان نسبت به اتفاقاتی که در این مراسم افتاد، کاملا عصبانی باشند و بر تصمیم خود برای استیضاح اتفاقا پافشاری و جدیت بیشتری داشته باشند. چرا که آن ها می گویند چگونه است که در قضیه آقای مطهری، ایشان یک نماینده بیشتر نبود اما در قضیه معارفه استاندار جدید، به 18 نماینده استان فارس و نماینده ولی فقیه توهین شده است.

كسي نماينده تر از نمايندگان نيست!

نماینده مردم شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: بحث ما این است که نمایندگان همه در یک سطح قرار دارند و فردی نسبت به فرد دیگری، نماینده تر نیست.  چرا نسبت به توهینی که به علی مطهری شد، دولت و بعضی دوستان در مجلس بسیج شدند و یکی از دلایلی که استاندار قبلی را تغییر دادند، همین توهینی بود که به وی شد.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از موارد دیگری که نمایندگان را عصبانی کرده این است که بارها معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و معاون سیاسی وی اعلام کردند که دلیل تغییر استاندارفارس این بوده که نتوانسته امنیت نمایندگان و سخنرانانی که به استان می آیند، را تامین کند. با این حال اما آقای وزیر در جمع عمومی و در حضور رسانه‌ها می گوید که استاندار خودش برای شرکت در انتخابات استعفا کرده است! در حالیکه همه می دانند این حرف صحیح نیست؛ چرا که وزارت کشور مسئول تعیین زمان استعفاء برای شرکت در انتخابات است و با اینکه آخرین مهلت استعفا پایان یافته بود، با استعفای استاندار موافقت شد. پس حرف آقاي وزير چه معنایی دارد؟! جز توهین به حضّاری که درآن مراسم حضور داشتند؟!

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که چرا نمايندگان شيراز به نامه دو تن از علمای شیراز برای انصراف  از استیضاح و تعامل با دولت توجه نکردند، گفت: آیت الله ایمانی و آیت الله دستغیب از سر خیرخواهی و دلسوزی نامه ای به نمایندگان نوشته و در آن به نمایندگان گفته بودند که شما با استاندار جدید تعامل و همکاري داشته باشيد، در جلسه معارفه وی شرکت کنید و استیضاح وزیر کشور را پس بگیرید. ولی ما جلسه ای 2 ساعته پیش از برگزاری مراسم معارفه، با آیت الله ایمانی داشته و در آن جلسه برای ایشان توضیح دادیم که ما شرکت در جلسه معارفه را به توصيه شما می پذیریم تا حساسیت در استان ایجاد نشود. ولی بحث استیضاح را ما تنها مطرح نکرده ايم و نمایندگان دیگري هم طرح را امضا کرده اند.

وی افزود: علت استیضاح هم صرف قضایای پیش آمده در استان فارس نیست، یکی دیگر از دلايل استيضلح اتهامی است که وزیر کشور به کمیته امداد زدند. آن اتهام خسارت سنگینی به این نهاد وارد کرد و اعتبار و حیثیتشان را زیر سئوال برد. توهینی که به نمایندگان در جریان پول های کثیف وارد کردند نیز اتهام سنگینی بود.

همه جا عذرخواهي جواب نمي دهد

قادری در پاسخ به این سئوال که مگر نمایندگان از پاسخ وزیر کشور در مجلس درباره پول هاي کثيف قانع نشدند؟، گفت: خیر همه جا که عذرخواهی جواب نمی دهد. وزیر پیش از این نیز وعده هایی به نمایندگان دادند که هیچ کدام از آن ها عملی نشد. اگر به صحبت های ايشان در روز اخذ رای اعتماد بنگريد مي بينيد که با عملکرد امروز وی متناقض است. در حالی که ما انتظار داریم وزرا با نمایندگان صادق باشند و شاهد برخوردهای دوگانه از آن ها نباشیم.

فشار براي بازپس گيري استيضاح

این نماینده استان فارس اظهار کرد: وزیر در جلسه با نمایندگان می گوید که اگر شما بیایید من را استیضاح کنید، من دو رکعت نماز هم می خوانم و خیلی خوشحال می شوم. اما از آن طرف می بینیم که مرتب، معاونین و مشاورین وی نمایندگان را تحت فشار قرار می دهند که استیضاح تان را پس بگیرید. این که نمی شود!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: وزیر در برنامه کاری خود در جریان اخذ رای اعتماد اعلام کرد که باید به سمت ایجاد اشتغال و تولید در استان ها باشیم. اما واقعا وزارت کشور در این زمینه هیچ اقدامی انجام نداده و هیچ تحرک خاصی نداشته است. در حال حاضر معاونت های برنامه ریزی و دفاتر امور اقتصادی در استان ها با وجود بحث ادغام و احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی عملا تعطیل است. در حالیکه وزارت کشور متولی سرمایه گذاری در استان هاست.

تلاش براي اعلام وصول فوري استيضاح 
وی با بیان اینکه این ها دلایل جدی ما برای استیضاح است، تاکید کرد: طرح استیضاح با بیش از 40 امضاء تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده و تلاش می کنیم که هرچه سریع تر اعلام وصول شود. چون تعداد دیگری از نمایندگان هم آن را امضا کرده اند، بنابراین به هیچ وجه از استیضاح کوتاه نمی آيیم و  پیگیر موضوع هستيم.

استعفا براي برد رسانه اي اعتراض

قادری همچنین در پاسخ به این سئوال که ماجرای استعفای مجمع نمایندگان استان فارس از مجلس چه بود؟، تصریح کرد: ما اصلا بنای بر استعفا نداشتیم! ولی چون فاصله معرفی گزینه استانداری فارس تا انتصاب از سوی دولت فاصله کمی بود با این وجود اگر می خواستیم صرفا با اتکاء به استیضاح وزير پیش برویم، این اقدام، واکنش و برد رسانه ای نداشت. می خواستیم برای پذیرش طرح استیضاح از سوي هيات رئيسه نیز فشار وارد کنیم که زودتر، اعلام وصول شود. اما زمانی که با رئیس مجلس صحبت کردیم، وی به ما گفت که شما بروید اگر تعداد نمایندگان برای انجام این کار، قابل قبول باشد و توجیه منطقی نیز داشته باشد، ما در برابر خواست و اراده نمایندگان مقاومتی نمی کنیم.

كدام انسان عاقل زير پاي خودش را خالي مي كند؟!

وی افزود: در جلسه ای که با آقایان لاریجانی، ابوترابی و باهنر (رئیس و نواب رئیس) درباره استيضاح داشتیم، آن ها گفتند که شما به هیچ وجه صحبت از استعفا نکنید و ما با توجه به توضیحات دوستان، بحث استعفا را دیگر دنبال نکردیم. هر چند که ما تنها با مطرح کردن این موضوع، می خواستیم ابزاری داشته باشیم که بتوانیم از حقوق خود راستفاده کنیم. اما کدام انسان عاقلی حاضر است صندلی زیر پای خودش را خالی کند و از ابزارهایی که قانون در اختیارش گذاشته استفاده نکند و یا دست تسلیم را بالا ببرد! نه ما هیچ گاه چنین کاری نمی کنیم و به قول آقای لاریجانی، حداقل برای خود، مختصر عقلی قائل هستیم!

راي آوردن يا نياوردن استيضاح براي ما مهم نيست

قادري در پاسخ به این سئوال که با توجه به دغدغه نمايندگان براي بررسي توافق هسته ای، بحث استیضاح وزير چندان مورد توجه نمايندگان نباشد؟، خاطرنشان کرد: بحث های هسته ای به جای خودش دنبال می شود اما وظیفه نظارتی ما ایجاب می کند که حتی اگر موفق به استیضاح هم نشویم، وزرا به اشتباه خود پی ببرند.

وی تاکید کرد: مهم این نیست که استیضاح رای بیاورد یا نیاورد. مهم این است که ما نمایندگان از ابزارهای قانونی خود استفاده کنیم. مطمئن باشید این کار پیش برود، وزیر سعی می کند با نمایندگان صادق باشد و اگر قول و قراری گذاشت به آن ها متعهد باشد و بعضی افراد را نسبت به دیگران نماینده تر نبیند.

انتصاب 4 سرپرست فرمانداري در 18 ماه در شيراز

نماینده شیراز در خانه ملت افزود: با این استیضاح، وزیر مجاب مي شود مديراني را منصوب کند که ثبات داشته باشند. نه مثل استان فارس، که از اين منظر دچار بي ثباتي است. اگرچه انتخاب مديران استاني حق دولت است اما نه به قيمت بي ثبات کردن مديريت استان. حق ندارند برای یک فرمانداری 2/5 میلیلون نفری شیراز، ظرف 18 ماه، چهار سرپرست فرمانداری عوض کنند. ما نیز به عنوان نماینده در قبال مردم حق و و حقوقی داریم و باید پاسخگوی آنها باشیم.

قادری تصریح کرد: حتی اگر استیضاح وزرا در مجلس به نتیجه نرسد، وزرا را متوجه ایرادات و اشکالات شان می کند و پاسخ گو خواهد کرد که با مردم، نمایندگان و رسانه ها صادقانه رفتار کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157738
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما