یکشنبه 11 مرداد 1394 - 12:48

روايتي از جنگ آب در مركز پرآب ترين استان كشور/ درگیری آب و فاضلاب شهری و مردم

در این مدت برخی تنش های لفظی تند میان مردم و مسئولان آب و فاضلاب بوجود آمد و مردم از تبعیض و بی عدالتی میان محله بالا و پایین به تبعیض میان فرادستان و فرودستان یاد می کردند.

گروه اجتماعي – پس از گذشت چند روز از مشكلات عديده آب در شهر ياسوج كه علت آن تعميرات در برخي از مناطق بود واكنش ها و انتقادات متعددي از سوي مسئولان و مردم از آب و فاضلاب شهري صورت گرفت.

يكي از مسئولان استانداري از مدير آبفا خواست تا استعفا دهد و مديركل دفتر فني هم اقدامات اخير را بيهوده و بي برنامه عنوان كرد و فرماندار بويراحمد نيز از مردم عذرخواهي كرد و بر حل مشكلات مردم تاكيد كرد.

 تماس ها و ايميل هاي مكرري از سوي مردم به رسانه ها، بخصوص «بوير نيوز» ارسال شد كه با توجه به حجم بالاي پيام هاي دريافتي فقط بخشي از آنها منعكس شد تا به گوش مسئولان برسد.

در همين حال يكي از شهروند – خبرنگار «بوير نيوز» با راسال يادداشتي از برخوردهاي زننده و درگيري هاي لفظي صورت گرفته سخن گفت كه عمق مشكلات مردم را بخوبي نشان مي دهد.

اين شهروند ياسوجي در متن خود از تبعيض و انتقال آب برخي از مناطق شهر به مناطق ديگر سخن گفته است و جالب اينجاست كه كاظمي مديركل دفترفني استانداري كهگيلويه و بويراحمد نيز به آن اشاره داشته است.

اين شهروند ياسوجي نوشت: در پی تعمیرات شبکه آبرسانی قسمت راهنمایی شهر یاسوج برای ترمیم و تقویت آن لازم شده است از برخی مناطق دیگر شهر انشعاباتی به این قسمت اضافه شود.

در این راستا آب و فاضلاب شهری درصدد انشعاب از آب محله جاده دهنو تا روستای محمودآباد بوده تا بدین وسیله آب منطقه راهنمایی را تأمین نماید.
در پی این امر، عصر روز شنبه مردم این محله در سمت بالای بلوار شهید رجایی در محل ایجاد انشعاب تجمع کردند و مراتب اعتراض خود را نسبت به تبعیض و بی عدالتی اعلام داشتند.

در صحبت با اهالی این محله اذعان داشتند که آب و فاضلاب شهری درصدد آن است که آب محله ما را برای منطقه راهنمایی که ساکنان آن مسئولان، مدیران و سرمایه داران هستند، ببرند و به حق مردم محله ما بی توجه هستند و از این به بعد آب آنها دچار مشکل می شود.

 گویی مردم در نظر دستگاههای اداری با هم فرق دارند و برخی خونشان رنگین تر است.

در این مدت نیروهای انتظامی نیز حضور داشتند و ناظر بر مسائل بودند. بدیهی است در این مدت برخی تنش های لفظی تند میان مردم و مسئولان آب و فاضلاب بوجود آمد و مردم از تبعیض و بی عدالتی میان محله بالا و پایین (راهنمایی) بلوار شهید رجایی به تبعیض میان فرادستان و فرودستان و محرومین و اغنیاء یاد می کردند.

پس از این اتفاقات مسئولان آب و فاضلاب حضور یافتند و مردم صحبت های خود را با آنها در میان گذاشتند که چندان توجه نشده است و جواب درخور رعایت حقوق شهروندی دریافت نکردند.

همچنین مردم نسبت به عدم رعایت موارد ایمنی و علایم هشداردهنده در محوطه کانال ها تذکراتی دادند.

فایل صوتی این گفتگوها موجود می باشد.

اخبار مرتبط:

عذرخواهی مدیرکل دفتر فنی استانداری و فرماندار بویراحمد از مردم/ کنایه سنگین کاظمی به مسئولان آبفا

ناله مردم یاسوج از بی آبی؛ تنش آبی یا تنش مدیریتی/ پیشنهاد استعفای لدنی نژاد توسط یکی از مسئولین

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157731
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    وای اگه خشکسالی بشه این مردم ادمارو تکه پاره می کنن

  2. کارمند آب و فاضلاب گفت:

    این هم نتیجه طایفه گرایی اقای تاجگردون ولدنی نژاد.

  3. همشهری گفت:

    یزد استانی کویری است فشار اب چند برابر یاسوج است چرا دنبال مقصر میگردید

  4. ناشناس گفت:

    آقای زارع تحویل بگیر

  5. ناشناس گفت:

    مدیر عامل آب وفاضلاب شهری ضعیفه ضعیفه ضعیفه فحط رجال که نیست یکی دیگه بزارن

  6. سادات گفت:

    امان ازدست مسؤلان ومأموران آب چرام دست یزید رو از پشت بستن….حیدری محترمانه استعفا بده…

  7. متاسفــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ... ... گفت:

    آن روز متاسفانه آقای لدنی نژاد جواب درستی نمیداد و قدرت بیان مناسبی نداشت. یک مدیر باید منطقی و خوش بیان باشد و نه در جواب مردم فقط بگه: دوست داریم میخواییم این کار را بکنیم.

  8. سوال گفت:

    مگه مردم راهنمایی خونشان از بقیه مردم رنگی تر است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا مدیران و سرمایه داران منطقه راهنمایی بر بقیه مردم برتری دارند که باید اول آب آنها تامین شود؟؟؟؟؟؟؟؟

  9. تزویر گفت:

    سایت بویر نیوز اگر می خواهی آقای لدنی نژاد به خاطر عملکرد ضعیفش از شما شکایت نکند بیا قردادی مانند سایت عصر دنا وکبنا نیوز با پور سانت عالی با ایشان منعقد کن تا مشکلات مردم در سانسور خبری وسیاسی کاری بماند وهر روز بر مشکلات مردم بیچاره و زیر فشار قرار دادن آنها افزوده گردد

دیدگاه شما