شنبه 10 مرداد 1394 - 8:06

واکنش بازرس‌کل استان به استخدام‌های غیرقانونی/ برخورد قاطع با به‌کارگیری بدون آزمون نیرو

بازرس‌ کل کهگیلویه و بویراحمد از برخورد قاطع بازرسی با هرگونه به‌‌‌کارگیری نیرو بدون آزمون در دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد.

به گزارش بویر نیوز، مهرداد کرمی امشب در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که بازرسی تا چه اندازه در خصوص برخی به‌کارگیری‌های نیرو به صورت غیرقانونی در استان کهگیلویه و بویراحمد از خود حساسیت نشان می‌دهد، اظهار کرد: در سیستم قضایی نظام جمهوری اسلامی هرگونه تخلف و انجام کار غیرقانونی تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

این مسئول افزود: همان‌گونه که از نام آن پیداست به‌کارگیری غیر قانونی نیرو هم کاری خلاف قانون و بر خلاف جهت عدالت بوده و همه از جمله بازرسی وظیفه داریم که جلوی چنین اقدامات غیرقانونی گرفته شود.

بازرس‌ کل استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ما و همکارانمان در بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد این تخلف را به جد برای پیگیری و حصول نتیجه در دستور کار قرار داده‌ایم و برخورد مقتضی تاکنون صورت گرفته که نمونه‌هایی از آن در چند وقت اخیر وجود داشته است و شاید بیشتر مردم استان شنیده باشند.

کرمی با اشاره به اینکه به‌کارگیری غیرقانونی نیرو به مثابه پایمال کردن حق بخشی از جامعه است، افزود: مواردی داشته‌ایم که نقض قانون بوده و بازرسی به وظیفه خود برای جلوگیری از نقض قانون در استان عمل کرده و از این پس نیز وظیفه خود را با جدیت و حساسیت تمام انجام خواهد داد.

وی با اطمینان دادن به کسانی که ممکن است در خصوص به‌کارگیری‌های غیرقانونی برخی دستگاه‌ها دغدغه خاطر داشته باشند، تأکید کرد: مردم بدانند که در استان اجازه نمی‌دهیم به‌کارگیری نیرو بدون آزمون برگزار شود و دستگاه‌ها و ادارات نیز توجه کامل داشته باشند که هر گونه اقدام بدون آزمون تخطی از قانون است و دستگاه قضایی به وظیفه خود بدون اغماض عمل می‌کند.

بازرس‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص به‌کارگیری نیرو به صورت ضابطه‌مند و قانونی در ادارات تصریح کرد: این دستورالعمل مقام معظم رهبری حجت را بر ما برای اجرای قانون و جلوگیری از بی‌عدالتی تمام کرده است.

وی به قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: این قانون تأکید دارد که به‌کارگیری نیرو در ادارات و دستگاه‌ها باید قانونی و همراه با برگزاری آزمون باشد.

کرمی با قدردانی از شخص استاندار کهگیلویه و بویراحمد که نسبت به اجرای قانون در استان تأکید ویژه و مؤکد دارد، خاطرنشان کرد: بازرسی با قدردانی از همکاری مسئولان ارشد استانی، از آن‌ها انتظار دارد روند همکاری کنونی با بازرسی را همچنان ادامه داده تا حقی از آحاد مردم استان در به‌کارگیری‌ نیروهای غیرقانونی ضایع نشود.

وی افزود: آمده شنیدن و پیگیری هرگونه گزارشی مبنی بر تخلف در این خصوص هستیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157553
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. جوانی که حقش ضایع شد گفت:

    جناب آقای کرمی باتشکر از شما و همکاران محترمتان بخصوص جناب آقای دانشی تلاش شما در مورد استخدامی 32نفر جهاد کشاورزی که بر اساس سلیقه ورابطه بود به نتیجه نرسید و اگهی استخدامی جهاد کشاورزی سوری بوده.دوباره همان لیست قبلی که شامل خواهر ،برادر، داماد ……بکار گرفته میشوند.

  2. ناشناس گفت:

    بله درست ميگن كه مدير كل …. بدون ضابطه جذب نيرو نموده زن برادرش ـ خواهر زاده اش ـپسر خاله اش ـ وساير كه حداقل ده نفر ديگر ميباشد بدون ظابط جذب نموده كجاي كار هستيد سازمان بازرسي

  3. امدادگر گفت:

    سلام جناب کرمی. لطفا نیم نگاهی به هلال احمر استان نیز بیاندازید تا متوجه شوید که از حرف تا عمل فاصله زیادی است. چطور ممکنه نیرویی که قرارداد ساعتی دارد با ارسال نامه ای به تهران و با بیان این مساله که این نیرو قرار داد کار معین است و با دروغ و کلک درصدد تغییر قرارداد ساعتی به قرارداد کار معین هستند. است نه اینکه اصلی مدیر هلال احمر با شما دوست صمیمی هستند؟؟؟؟ لطفا جوابگو باشید…

  4. ناشناس گفت:

    جناب اقای کرمی باعث افتخار است که این دیدگاه را دارید ولی ای کاش بازرسان محترم آن اداره تعداد نیروهای بکار گرفته شده در شرکتهای دولتی استان را در سال جاری نیز رصد می نمودند در یکی از این شرکتها در سال جاری 30 نفر بدون هیچگونه اطلاع رسانی ودر خفا کامل بکار گرفته شده است

  5. خنده تلخ گفت:

    بله ایشون کامل تبلیغ کاری رو میکنن که توش تبحر دارن. توی علوم پزکی بیش از 10 نفر رو خودم میشناسم توهمین یکی دو سال بدون ازمون جذب شدن.بقیه ادارت و بقیه که ما نمیشناسیم بماند..خودم هم یبار رفتم بازرسی واسه شکایت کاملا ناامید برگشتم چون. خداقوت جناب بازرس، خسته نباشید واقعا

  6. مهدی گفت:

    میشه بگی کدوم شرکت 

  7. پیر ایران دیده گفت:

    هیچ امیدی به اخلاص هیچ مسولی ندارم ….این رعد وبرق ها بارانی ندارد…بی کسهای ایران مثل ما خوابگاه فارغ التحصیل بی کار دارند …دلم برای امام زمان می سوزد که اینها ازش دم می زنند

  8. دهدشت گفت:

    جناب آقای کرمی ضمن عرض خسته نباشی انشاالله انتظارات مردم را برآورده کنی و با توجه به داریت و پشت کاری که داری بتوانی با این بی قانونی های که داخل این استان هست برخورد نمایی

  9. حسن گفت:

    اداره جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی هم نظری بندازید

دیدگاه شما