جمعه 9 مرداد 1394 - 14:14

با حضور معاون وزیر؛ افتتاح طرح کوهورت و افتتاح مرکز آموزشی، تفریحی سی سخت (+تصاویر)

در این مراسم که نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی؛ دکتر رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان؛ دکتر امین اله نیک اقبال، عضو هیات امناء دانشگاه علوم پزشکی استان، اعضای هیات رئیسه و جمعی ار مسئولین محلی حضور داشتند؛ به صورت رسمی این مرکز مطالعات کوهورت و همچنین ساختمان آموزشی تفریحی رفاهی سی سخت افتتاح شد.

 مرکز مطالعات آینده نگر بیماری های غیرواگیر( طرح کوهورت) و همچنین مرکز آموزشی، تفریحی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور معاون پژوهشی وزیر بهداشت، صبح امروز در شهر توریستی سی سخت افتتاح شد.

به گزارش بویر نیوز ؛ در این مراسم که نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی؛ دکتر رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان؛ دکتر امین اله نیک اقبال، عضو هیات امناء دانشگاه علوم پزشکی استان، اعضای هیات رئیسه و جمعی ار مسئولین محلی حضور داشتند؛ به صورت رسمی این مرکز مطالعات کوهورت و همچنین ساختمان آموزشی تفریحی رفاهی سی سخت افتتاح شد.

این ساختمان رفاهی، آموزشی و تفریحی در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۰۰ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۷میلیارد ریال افتتاح شد.

طرح کوهورت یا مطالعات آینده نگر چیست؟

در حاشیه این نشست؛ معاون پؤوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: مطالعات کوهورت؛ یک نوع از مطالعات آینده نگر است که در آن یک جمعیت مشخص برای مدت مشخص از نظر بیماری های مورد نظر مورد پیگیری قرار می گیرند(حداقل ۵ تا ۱۰ سال) تا ضمن تعیین سرعت انتشار بیماری در جامعه؛ علل و یا عواملی که ممکن است باعث بیماری ها می شود شناخته شود و متناسب با آن برنامه ریزی منطقه ای صورت گیرد.

دکتر سید عبدمحمد موسوی افزود: از سال ۹۲  و با توجه به راه اندازی کوهورت ایرانیان در سطح کشور، پیگیری لازم نیز از طرف دانشگاه برای پیوستن به این طرح کشوری در دستور کار قرار گرفت و بعد از تهیه طرح؛ مراتب به وزارت بهداشت اعلام و موافقت اولیه جهت شروع مطالعه اعلام شد.

وی یادآور شد: در این طرح، مطالعه بیماری های ۱۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال استان ساکن در سه منطقه سی سخت، باشت و سوق جهت ثبت نام و ورود به مطالعه انتخاب و سپس این طرح در شورای پژوهشی دانشگاه نیز مصوب شد.

موسوی اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده ساختار فیزیکی و نیروی انسانی در سه مرکز اشاره شده، آماده سازی شد که از طرف معاونت پژوهشی وزارت بهداشت دو مرکز سوق و باشت مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفته و با توجه به رهنمودهای دریافتی موارد موردنظر رفع شده و مرکز سی سخت هم اکنون جهت افتتاح و آغاز به کار آماده شد.

1 2 3 4 5 6 7 8

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157497
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دانشگاهی گفت:

    تنها دانشگاهی که خیلی پر تحرک و پویا هستند همین علوم پزشکی استان هست که هم کارهای آموزشی و علمی و تحقیقی می کنند هم اینهمه خدمات رسانی بهداشتی و درمانی دارند. از بقیه دانشگاهها خبری نیست بویرنیوز لطفا یه سراغی ازشون بگیرین.

  2. ناشناس گفت:

    درود خدا بر مردان علوم پزشکی استان که همیشه کارهای در سطح ملی از اونها شاهدیم و تشکر از بویرنیوز بخاطر انتشار اخبار و رخدادهای بزرگ و علمی کشور و استان.

  3. کارشناس گفت:

    احسنت بر مجموعه علوم پزشکی استان که پویا و کوشا هستند و هر روز خبری تازه و امید بخش دارند .خداقوت.

  4. عضو هیات علمی گفت:

    متاسفانه وزیر کنونی بهداشت فقط دنبال درمان هست و همه دانشگاهها و همه رسانه ها را همش مشغول مشکلات بیمارستانها کرده و بقیه بخشهای وزارت بهداشت خیلی کم بهشون توجه شده مثلا آموزش و پژوهش و ….و دولت هم فقط از همین کارهایی که جنبه خدماتی داره بیشتر بها می ده نه به تحقیق و محققین و نه با اساتید و دانشجویان.

  5. ناشناس گفت:

    از زحمات جناب مهندس آراسته و مهندس شریعتی کمال تشکر و قدر دانی را داریم

دیدگاه شما