پنجشنبه 8 مرداد 1394 - 22:29

۳ شرکت نفتی ایران لغو تحریم شدند

اتحادیه اروپا نام سه شرکت نفتی ایران از جمله پتروپارس به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای توسعه ای صنعت نفت در طرح توسعه فازهای پارس جنوبی را از لیست تحریم‌های غیر قانونی خارج کرد.

به گزارش بویرنیوز، پایگاه اینترنتی رسمی وزارت خزانه داری انگلیس، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: نام شرکت پتروپارس از لیست تحریم های اتحادیه اروپا خارج شده است.

بر این اساس این وزارتخانه در مقدمه  بیانیه سه صفحه ای مقرارت تحریم های مالی خود آورده است که دارایی هایی مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی یاد شده در این پیوست دیگر مسدود نخواهد بود و شامل تحریمها نمی شوند.

از سوی دیگر مطابق با این تصمیم اتحادیه اروپا، تحریم‌های شرکت عملیات و مدیریت پتروپارس و شرکت مهندسی منابع پتروپارس لغو می شوند.

در جزئیات قانون گذاری بیانیه سه صفحه‌ای وزارت خزانه داری انگلیس آمده است که حکم قضاوت دادگاه عمومی اتحادیه اروپا پنجم ماه مه امسال (سه شنبه، ١٥ اردیبهشت ماه) درباره شرکت پتروپارس و غیره در مجله رسمی اتحادیه اروپا منتشر شد.

بر اساس این بیانیه، حکم دادگاه عمومی اتحادیه اروپا همه تحریم های مربوط به شرکت مدیریت و عملیات پتروپارس آریا کیش و شرکت مدیریت منابع پتروپارس با مسئولیت محدود را ملغی می کند.

اطلاعات این بیانیه حاکی از آن است که به مدت ٢ ماه و ١٠ روز برای حکم دادگاه عمومی اتحادیه اروپا درخواست بازنگری مطرح نشد،  از این رو حکم لغو تحریم های این شرکت اجرایی می شود.

در این بیانیه آمده است که شرکت مدیریت و عملیات پتروپارس آریا کیش و شرکت مدیریت منابع پتروپارس با مسئولیت محدود به طور کامل از فهرست تحریم های اتحادیه اروپا خارج می شوند و دارایی‌های آنها دیگر مسدود نخواهد بود.

به گزارش بویرنیوز، در حال حاضر مسئولیت طرح توسعه فاز ۱۲ و ۱۹ پارس جنوبی به عنوان دو پروژه بزرگ توسعه این میدان مشترک گازی ایران در خلیج فارس به پتروپارس واگذار شده است./مهر

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157466
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما