چهارشنبه 7 مرداد 1394 - 16:19

تعطیلی معاونت برنامه‌ریزی استانداری فارس

به گزارش بویرنیوز جعفر قادری در گفتگو با مهر، با اشاره به وضعیت نامناسب صنعت و سرمایه‌ گذاری در فارس، گفت: مشکلات جدی و نگاه‌ های نه‌ چندان مناسب به بخش غیردولتی از جانب مسئولین بانک‌ ها و مجموعه‌ های مرتبط با بخش صنعت و معدن و همین‌ طور فراهم نبودن زیرساخت‌ ها از مشکلات صنایع فارس است.

وی تصریح کرد: هنوز خطوط ریلی و هوایی تکمیل‌ نشده است در حالی‌ که این موارد باید متناسب با نیازها توسعه داشته باشد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روان‌ سازی کارهای در بخش اداری انجام‌ نشده و اگر فضای کسب‌ و کار استان را با دیگر استان‌ های کشور مقایسه کنیم شاهد مشکلات جدی هستیم.

قادری بابیان اینکه معاونت اقتصادی استانداری فارس باید هرچه سریع‌تر معرفی شود، گفت: معاونت برنامه‌ریزی در استانداری تعطیل‌ شده بنابراین باید معاونت اقتصادی هرچه سریع‌ تر فعال شود تا مشکلات صنایع مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فارس شفاف نشده و همه شعار می‌دهند ولی هیچ‌کس به دنبال تعریف بسته مناسب سرمایه‌گذاری نرفته است.

نماینده شیراز در خصوص وضعیت معادن نیز گفت: در بحث معادن محدودیت‌های محیط‌ زیست در استان فارس وجود دارد که باید بررسی شود.

قادری با اشاره به اینکه فضای سرمایه‌ گذاری در فارس مناسب نیست، گفت: به‌ جای کمک کردن همه به دنبال تخریب کردن هستند.

وی تصریح کرد: پالایشگاه شیراز و طرح‌ های نفتی و گازی استان گرفتار مباحث کوچک‌ شده‌اند و هیچ‌ کس هم حاضر نیست برای رفع آن‌ ها اقدام کند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز هم شرکت‌ های خارجی وارد استان می‌شوند اما با این فضا خیلی امیدواریم نیستم سهمی از سرمایه‌ گذاری خارجی داشته باشم.

قادری یادآور شد: مباحث گردشگری و صنایع پزشکی استان فارس می‌تواند با برنامه‌ریزی در راستای جذب سرمایه‌گذاران پیشرفت‌های قابل قبولی داشته باشند اما تاکنون چنین بحثی محقق نشده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157319
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما