چهارشنبه 7 مرداد 1394 - 16:08

چگونگی عرضه داروی قاچاق در شبکه رسمی فاش شد / همکاری برخی پزشکان با قاچاقچیان

عصر ایران – قاچاقچیان دارو  این بار نه در خیابان ناصر خسرو بلکه پزشکان و داروخانه ها را هدف قرار داده اند و در راه رسیدن به پول های گزاف تلاش می کنند تا از اعتماد بیمار به پزشک سوء استفاده کرده و سود های هنگفت خود را ببرند.
در این روش، برخی پزشکان با انگیزه های خاص با قاچاقچیان همکاری می کنند و زمینه ورود داروهای قاچاق در داروخانه ها را فراهم می کنند هر چند که اکثر پزشکان در چارچوب قانون عمل می کنند.
ااا
مرتضی خدایی رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات پزشکی و بهداشتی سازمان تعزیرات حکومتی تهران در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران با تایید این موضوع در مورد روش کار این دلالان دارو می گوید: این افراد پزشکان متخصصی را که تخصص آنها مرتبط با داروی قاچاق وارد شده شناسایی می کنند و در مرحله بعد با مراجعه با آنها نسبت به معرفی و تبلیغ داروی خود  اقدام و از پزشک می خواهند تا در نسخه های خود این دارو را تجویز کند.
ااا
وی ادامه داد: متاسفانه برخی از پزشکان نیز این موضع را پذیرفته و اقدام به تجویز این دارو ها که در لیست داروهای مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشد می کنند. بیمار نیز برای تهیه داروی فوق به داروخانه می رود ولی هنوز دارو در داروخانه وجود ندارد.

رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات پزشکی و بهداشتی سازمان تعزیرات حکومتی تهران ادامه داد: بعد از مدتی که بیماران زیادی برای تهیه نسخه پزشک به داروخانه مراجعه می کنند برخی از داروخانه ها برای پاسخ به درخواست مشتری با راهنمایی پزشکان تجویز کننده اقدام به دنبال تهیه آن دارو کرده و آن را به مشتری عرضه می کنند و این چنین یک داروی قاچاق به راحتی در معرض خرید و فروش قرار می گیرد.

 

خدایی با بیان اینکه تجویز دارو هایی که خارج از لیست مجاز وزارت بهداشت  هستند تخلف محسوب می شود، گفت:این کار تخلف است زیرا تجویز و عرضه یک داروی غیر مجاز خلاف بوده و لذا در چهار چوب قانون با متخلفان برخورد می شود.
رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات پزشکی و بهداشتی سازمان تعزیرات حکومتی تهران ادامه داد: این تخلف به صورت جدی از سوی سازمان تعزیرات استان تهران رصد می شود و چنانچه با اینگونه موارد روبرو شویم علاوه بر رسیدگی موضوع در تعزیرات  بخشی از پرونده هم با ارسال به مرجع قضایی مورد رسیدگی قرار می گیرد.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157317
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما