چهارشنبه 7 مرداد 1394 - 16:01

واکنش انجمن پزشکان عمومی کهگیلویه و بویراحمد به ماجرای نورآباد

انجمن پزشکان عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد طی بیانیه ای از پزشک جراح نورآباید حمایت کرد.

به گزارش بویرنیوز، متن این بیانیه بدین شرح است:
با کمال تاثر مطلع شدیم که در همسایگی ما در شهر نوراباد ممسنی بازپرس شهر دستور بازداشت و برخورد با یک پزشک وظیفه شناس را بر خلاف قانون صادر نموده که موجب اعتراض گسترده جامعه پزشکی گردیده است.
تاسف بارتر آنکه این اقدام به وسیله کسانی صورت گرفته که خود باید قانونمندترین افراد بوده  و دادخواه مظلومان باشد و با هر قانون شکنی برخورد نمایند.
بر اساس متن منتشره در سایت نظام پزشکی شیراز و نامه وزیر محترم بهداشت در فضای مجازی، این پزشک صرفا به وظیفه حرفه ای و انسانی خود عمل نموده و با حضور بموقع در بالین بیمار و صدور دستورات لازم برای معالجه وی مشغول رسیدگی به امور سایر بیماران بوده و حاضر به پذیرش دستورات فراقانونی نشده است اقدامی که وزیر بهداشت آن را ستوده است.
چنین برخوردهایی این موضوع را به ذهن متبادر می سازد که متاسفانه هنوز برخی این اجازه را به خود می دهند که فراتر از قانون و بدون طی تشریفات قانونی ، دیگران را مجازات نمایند.
نکته مهم آن که قانون تصریح کرده مرجع رسیدگی به قصور پزشکی دادستانی انتظامی و هیات های انتظامی نظام پزشکی بوده که علاوه بر حضور تعدادی پزشک قاضی دادگستری نیز در این هیات ها وجود دارد و اگر جرائم دیگری داشته باشند لازم است 48 ساعت قبل از احضار و جلب مراتب به اطلاع هیات های بدوی انتظامی نظام پزشکی رسیده شود.
انجمن عمومی پزشکان استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اعلام حمایت از مواضع سازمان نظام پزشکی شیراز و افتخار به اقدامات پزشک وظیفه شناس از دستگاه قضایی انتظار دارد با رسیدگی سریع و قاطع نسبت به این مورد به تخلفات رسیدگی و نتیجه را به اطلاع عمومی مردم و جامعه پزشکی برساند.
دکتر کاظم نظری
رئیس انجمن پزشکان عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157312
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ککا گفت:

    ایشا ختونه جمع جور کنید بت ای مرگ و میر خانم های باردار….

  2. منطق گفت:

    کار بسیار خوبی کرده اگر تقصیر نداشت بازداشت نمیشد اتفاقا باید از یاسوج شروع بکنند چرا که در این شهر پزشک خیلی بی مسولیت و بی خیال در قبال بیمار است

    • سجادحسینی گفت:

      امثال شما لایق همین اقدامات فراقانونی هستید.دراین مملکت وظیفه شناس تراز پزشکان هیچکسی نیست.امثال شما مثل اون مرغ قفسی هستید که اگر در قفس راهم باز کنند دوباره به قفس بر میگردید عادت به زور شنیدن وزیربار ناحق رفتن دارید.شما تصور بفرمایید که نیمساعت کل پزشکان دست از کار بکشند چه فاجعه ای رخ میدهد ولی اگر کل قضات 1ماه دست از کار بکشند آب از آب تکان نمیخورد.

  3. امیر گفت:

    با سلام اینهمه تبلیغات برای چیه حتما یه کوتاهی کرده  باید ادب میشد 

دیدگاه شما