چهارشنبه 7 مرداد 1394 - 13:43

فریادهای کوچک بر سر توافق بزرگ/ جایگزین های پژو وارد می شود/ تجارت با طعم فرانسوی/جستجاری در مهریه/ غنی‌سازی توافق در تهران!

سفر دیروز موگیرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی به تهران، مناقشه توهین به رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین موضوع تخلف دولت احمدی‌نژاد در کانون توجه روزنامه های امروز بوده است.

این در حالی است که موضوع پیامدهای اقتصادی توافق و موضوع تجارت با فرانوسی ها با ورود وزیر امور خارجه فرانسه به تهران، از دیگر موضوعات مهم روزنامه های امروز ‌است.

در ادامه می‌توانید مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های چهارشنبه هفتم مرداد ماه را مرور کنید.

«روزنامه ایران» در گزارشی اقتصادی به جایگزین های احتمالی ماشین پژو در ایران می پردازد و در گزارشی با تیتر «بنز، فیات، فولکس و رنو جایگزین‌های احتمالی پژو» به نقل از مدیرعامل ایران خودرو می نویسد‌: «‌اگر دو شرکت فرانسوی پژو و رنو سال 91 هنگام قطع همکاری‌های خود 23 تیرماه سال‌جاری را می‌دیدند بنا را بر ماندن می‌گذاشتند. اما در آن سال‌ها و در اوج تحریم‌ها این دو شرکت فرصت همکاری را از بین بردند و خودروسازان برای اینکه بتوانند ادامه حیات دهند با شیوه مهندسی معکوس و همکاری با چین قطعات مورد نیاز خود را تأمین کردند. در آن سال‌ها مدیران وقت هم هشدار دادند که اگر تحریم‌ها برداشته شود این خودروسازان فرانسوی هستند که متضرر می‌شوند چرا که یکی از بهترین بازارهای خاورمیانه را از دست دادند. شرکت پژو به علت قطع همکاری خود با ایران مجبور شد 8 هزار نفر از نیروی کار خود را اخراج کند و حتی برخی از سایت‌های این برند تعطیل شد. سال 74 زمانی‌که پژو وارد بازار ایران شد کارشناسان این هشدار را دادند که خودروسازان باید به‌ دنبال سرمایه‌گذاری مشترک باشند اما سالیان متمادی گذشت و چنین اتفاقی رخ نداد. سال 84 نیزکه شرکت پژو یک میلیارد یورو از بازار خودروی ایران درآمد کسب کرد باز هم پرونده سرمایه‌گذاری مشترک باز نشد. تا اینکه این مجموعه به علت به خطر نیفتادن سرمایه‌اش به راحتی از کشورمان خداحافظی کرد.

از وقتی که مذاکرات هسته‌ای ایران روند مثبتی گرفت دوخودروساز فرانسوی برای بازگشت به ایران اعلام آمادگی کردند؛ اما این بار ایران برای از سرگیری این همکاری شروطی داشت. پژو که می‌دانست قواعد بازی در ایران تغییر کرده است شروط ایران را پذیرفت و از یک سال و نیم گذشته پای میز مذاکره نشست تا در نهایت قرار شد دو مجموعه به اندازه مساوی برای تأسیس یک شرکت خودرویی سرمایه‌گذاری کنند. در این مجموعه جدید انتقال دانش فنی و ارائه خودروهای به روز از سوی پژو دنبال می‌شود و ایران خودرو هم درتولید و خدمات پس از فروش فعالیت خود را دنبال می‌کند. اما در این میان حق انتخاب‌ها افزایش پیدا کرده است به گونه‌ای که شرکت‌های سوزوکی، فولگس واگن، فیات، بنز و برخی از برندهای چینی هم برای گرفتن سهم از بازار ایران پا به عرصه گذاشتند و گفت‌و‌گوهایی کردند. برندی که مراحل نهایی خود را طی می‌کند بنز است. تا سه ماه دیگر برند یاد شده مجدداً دفترخود را در ایران راه‌اندازی می‌کند.

چینی‌ها هم به علت ضعف در خدمات پس از فروش و کیفیت پایین محصولات خود شانسی برای ماندن در ایران ندارند و بنا شده سهم آنها در بازار خودرو محدود به 5 درصد باشد. برند ایتالیایی فیات هم برای همکاری مشترک در حال مذاکره است. سوزوکی ژاپن هم به قرارداد همکاری نزدیک شده و قرار است با این مجموعه در مورد تولید و واردات خودروی ارزان‌قیمت همکاری‌هایی صورت گیرد. شاید بتوان گفت جدی‌ترین برندی که جای خود را در بین ایران خودرویی‌ها باز کرده فولکس واگن آلمان است. فولکس واگن بزرگترین تولید‌کننده خودرو در چین است که تا 5 سال آینده قطعاً بزرگترین تولید‌کننده خودروی جهان می‌شود. دومین خودروساز بزرگ جهان که دارای ۹۴ کارخانه تولید خودرو در ۲۴ کشور و مالک برندهایی چون آئودی، بنتلی، بوگاتی، سیات، اشکودا و… است این روزها عطش بازار ایران را دارد. لذا این احتمال وجود دارد که این مجموعه شریک اول تجاری ایران خودرو شود و به مرور زمان برند پژو کنار گذاشته شود.

البته مدیرعامل ایران خودرو برندهای رنو، فیات و فولکس واگن را هم در فهرست اولی‌های شراکت گذاشت و گفت: هنوز در این خصوص به جمع ‌بندی نرسیدیم. از همین روی، هنوز قرارداد تأسیس شرکت مشترک ایران خودرو و پژو امضا نشده است. ما باید با تمام خودروسازان مشتاق به سرمایه‌گذاری در ایران مذاکره ‌و پس از آن قراردادها را به شرط سرمایه‌گذاری و صادرات امضا کنیم. روز گذشته هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو در جمع خبرنگاران حاضر شد و به همکاری‌های بین‌المللی این مجموعه و بازار خودرو که مورد سؤال مردم است پاسخ داد. وی ابتدا آب پاکی را بر دست مردم ریخت و هر گونه کاهش قیمت را منتفی دانست. از این‌رو تمام صحبت‌ها مبنی بر افت قیمت خودرو پس از تحریم‌ها صحت ندارد‌».

«روزنامه قانون» در گزارشی با تیتر «جستجاری در مهریه» به موضوع دادن مهریه و همچنین موضوعاتی که در این رابطه مطرح است پرداخته است. قانون در این گزارش می نویسد: «‌‌وقتي شيريني عروسي زير زبانشان در حال آب شدن است مي‌گويند نه دادني است نه گرفتني، اما سال‌هاست همه مي‌دانند مهريه هم دادني است و هم گرفتني. قرار بود مهريه نشانه مهر و علاقه داماد به همسر خود باشد كه به يكباره به وجه ضمان زندگي مشترك تبديل شد و بسياري از خانواده‌ها براي تضمين زندگي دخترشان مهريه‌هاي سنگين تعيين كردند. البته استدلال خانواده‌ها اشتباه نبود؛ آنها مي‌دانند كه مرد هرزمان كه اراده كند مي‌تواند بدون ارائه دليل، همسر خود را طلاق دهد و تنها مانع او الزام به پرداخت مهريه در چنين شرايطي است. پس اگر مهريه سنگين باشد مردها در رابطه جدايي مجبور هستند احتياط را چاشني كار خود كنند. از طرفي هم تعدادي از زنان به خوبي مي‌دانند در زمان جدايي فقط با بذل مهريه مي‌توانند از يكسري حقوق چون حضانت فرزندان بهره‌مند شوند. همين عوامل باعث شده كه تعيين مهريه سنگين همچنان مورد توجه خانواده‌ها باشد.

طي سال‌هاي اخير با افزايش سرسام آور طلاق، مهريه موضوع مهم مورد مناقشه طرفين قرار گرفته است و كم نيستند مرداني كه به علت ناتواني در پرداخت مهريه اين روزها در زندان روزگار سپري مي‌كنند.

يافتن راه‌حلي كه هم حقوق زنان را در امر ازدواج مورد توجه قرار دهد و هم مردان را از زندان رفتن حفظ كند كار مشكلي است. عده اي شروط ضمن عقد را مطرح مي‌كنند، عده‌اي ميزان مهريه به اندازه ميزان هزينه ازدواج باشد و يا دريافت نقدي مهريه را مطرح مي‌كنند . در اين بين عده اي هم به اشتباه فكر مي‌كنند فقط 110 سكه قابل دريافت است و مابقي بخشيده مي‌شود‌».

«روزنامه ابتکار» در گزارشی به وقایع دیروز در مجلس شورای اسلامی و ماجرای توهین به رئیس مجلس پرداخته است. این روزنامه در گزارشی با تیتر «فریادهای کوچک بر سر توافق بزرگ» می نویسد: «کوچک‌زاده فریاد می‌زند؛ شاید نه آن طور که علی مطهری قبلا گفته بود «صدایش بلند است»، بلکه آن طور که امروز گفت «اقتضای طبیعتش این است». این بار این پایداریچی دلواپس مجلس‌نشین، رئیس مجلس را هدف «نیش»هایش قرار می‌دهد، کاظم جلالی – یار دیرین لاریجانی – در مقام پاسخ بر می‌آید و از متلک‌های کوچک‌زاده بی‌نصیب نمی‌ماند. لاریجانی در ادامه خودش پاسخ می‌دهد و در این میان از ادبیاتی می‌گوید که منتقدانش این روزها علیهش به کار می‌برند؛ ادبیاتی با چاشنی فراوان از بداخلاقی سیاسی. مجلس دیروز بار دیگر یکی از روزهای جنجالی خودش را گذراند. دلواپسی هسته‌ای نمایندگان عضو جبهه پایداری با اختلاف‌های سیاسی علی لاریجانی – رئیس مجلس – با این جبهه در هم آمیخت و فضای پرتنشی ساخت که یک طرفش مهدی کوچک‌زاده بود و یک طرفش نمایندگانی مثل کاظم جلالی، محمدرضا تابش، محمدحسن ابوترابی‌فرد و در نهایت خود علی لاریجانی. ماجرا از دو تذکر آغاز شد. بهرام بیرانوند، نماینده بروجرد و حمید رسایی نماینده تهران در دو تذکر پیاپی به موضوع متن توافق هسته‌ای پرداختند. بیرانوند پرسید: چرا متن توافق هسته‌ای هنوز در اختیار نمایندگان مجلس قرار نگرفته است علی‌رغم این‌که حدود دو هفته از آن می‌گذرد؟ حمید رسایی هم در تذکری با انتقاد از ترجمه متن توافقنامه ادعا کرد: اکنون حدود یک هفته می‌گذرد و آقای ظریف متنی را اینجا تحویل دادند که ترجمه‌اش ناقص بوده است. من سوالم این است مسئولینی که از توافقنامه تعریف و تمجید می‌کنند این متن ناقص و ترجمه غلط را خواندند که تعریف می‌کنند؛ چون ما متن انگلیسی را بررسی کردیم. آنچه که تعریف می‌کنند در متن اصلی برجام وجود ندارد. ابوترابی‌فرد در پاسخ به این تذکر یادآور شد: متن، متنی است که از پیچیدگی فنی، سیاسی و حقوقی برخوردار است. لذا باید ترجمه‌اش از بالاترین اتقان برخوردار باشد. نایب رئیس مجلس افزود: لذا در این زمینه در همین روزها ترجمه رسمی قطعی را به دست ما می‌رسانند و ما هم تقدیم می‌کنیم و در همین هنگام رسایی با صدای بلند اظهار کرد یک هفته مجلس تعطیل است، کی این کار انجام می‌شود؟»

همچنین «روزنامه شرق» نیز در مطلبی پیرامون این موضوع به پشت پرده توهین به رئیس مجلس می پردازد و در گزارشی با تیتر «توهین به رئیس‌ مجلس در محافل خصوصی پایداری‌ها» می نویسد: «‌اما ماجرا همین چند تذکر و چند طعنه به رئیس مجلس و برآمدن رگ‌های گردن دلواپسان نیست. شنیده‌ها حاکی از برنامه‌های دنباله‌داری است که در اتاق فکری نه‌چندان ناآشنا، طرح‌ریزی شده است. يكي از نماينده‌ها در یک جلسه محرمانه با نمایندگان نسبت به نقد حداکثری «برجام» سفارش کرده و از نمایندگان خواسته به این سادگی حرف آقای ظریف و عراقچی را نپذیرند. این جلسه با حضور ١٩ نماینده برگزار شد. تأکید دیگر این چهره تأثیرگذار در این نشست این بوده که تمام دستاوردهای انقلاب با این توافق تهدید می‌شود و توصیه‌اش به نمایندگان حاضر این بوده که در مورد نقد این توافق‌نامه فعال شوند.»

این روزنامه همچنین در گزارشی دیگر به سفر اخیر وزیر خارجه فرانسه به تهران پرداخته و ‌با تیتر «تجارت با طعم فرانسوی» نوشته است: «‌وزير خارجه فرانسه بعد از يك‌دهه، امروز مسافر تهران است. لوران فابيوس يك‌ روز بعد از فدريكا موگريني، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، به تهران سفر مي‌كند. اما حاشیه‌های سفر فابیوس پیش از ورود او به تهران به اوج خود رسید. حاشیه‌هایی که با تیترهایی پر از خون همراه بود. تندروها موضوع سفر فابیوس را بی‌‌توجهی به خون ایرانیان تفسیر کردند. جوسازی‌های صورت‌گرفته درباره سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران بیشتر به‌نوعی بهانه‌جویی شباهت دارد. گویی برخی صف‌کشیدن هیأت‌های خارجی برای سفر به ایران را برنمی‌تابند و تلاش می‌کنند این موفقیت دیپلماتیک را با طرح مطالب حاشیه‌ای، نادیده بگیرند. مخالفت‌های چشمگیر درباره حضور فابیوس در تهران از سوی برخی محافل و رسانه‌ها مطرح شده که ناظر بر ناخشنودی شدید آنان از این رخداد است.

از مهمترین محورهای انتقادها می‌توان به پرونده صادرات خون‌های آلوده از فرانسه به ایران در سال‌های ١٣٦٣ و ١٣٦٤ یعنی زمان نخست‌وزیری فابیوس، کارشکنی‌های وی علیه ایران و گفت‌وگوهای هسته‌ای به‌ویژه در ماه‌های اخیر و نیز مواضع و سیاست‌های پاریس در زمینه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد.

آتش انتقادات به این سفر تا حدی بالا گرفت که صدای مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری دولت یازدهم را هم درآورد. پور‌محمدی چند روز پیش گفته بود: «درباره اینکه آیا متهم پرونده خون‌های آلوده فابیوس است، باید مستندات کافی وجود داشته باشد تا توسط مرجع قضائی مورد پیگیری قرار گیرد. فابیوس در‌حال‌حاضر به‌عنوان مقام رسمی به ایران می‌آید، نه به‌عنوان متهم». طرح این موضوع‌ها هر چند نشانگر بخشی از اختلاف‌ها و دیدگاه‌ها و منافع متعارض جمهوری اسلامی و فرانسه است اما بر‌اساس قواعد دیپلماسی و بایسته‌های سیاست خارجی معتبر نیست.

اگرچه برخي اصولگرايان تندرو از سفر او به تهران ابراز خشنودي نكرده و پرونده خون‌هاي آلوده كه ماجرايي مرتبط با دودهه پيش است را دوباره باز كرده‌اند، اما فارغ از آن اين سفر نشانه‌اي از آغاز دوره جديد براي ايران و ارتباطات ديپلماتيك آن است. بر اساس اطلاعات رسيده به خبرنگار «شرق»، در برنامه سفر فابيوس، ديدارهايي تنظيم شده است. او قرار است با همتاي ايراني خود ديدار و به‌دنبال آن با حسن روحاني، رئيس‌جمهوري، ديدار و گفت‌وگو كند. ملاقات با معصومه ابتكار، رئيس سازمان محيط‌زيست و مذاكره با وزير صنعت نيز در برنامه‌هاي امروز وزير خارجه فرانسه قرار دارد. گفته شده كه وزير ‌خارجه فرانسه قرار است به مجلس هم برود اما اين برنامه از سوي مجلس تأييد نشد. گفته مي‌شود فابيوس دعوت‌نامه فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهوري فرانسه، از حسن روحاني، رئيس‌جمهوري ايران، براي سفر به پاريس را به او تحويل خواهد داد.

علاوه بر اينها گفته مي‌‌شود ‌در ديدار وزير خارجه فرانسه با وزير صنعت، قرارداد ايران‌خودرو با پژو فرانسه نهايي مي‌شود. اين در حالي است كه در نهايت تعجب، وزير خارجه فرانسه را در سفر به تهران هيچ بازرگاني همراهي نمي‌كند. او اولين وزير خارجه عضو ١+٥ است كه بعد از دستيابي به توافق جامع راهي تهران شده ‌است. بعد از توافق ژنو نيز وزير خارجه روسيه و چين به تهران سفر كردند. همان زمان گروهي از بازرگانان فرانسوي راهي تهران شدند كه به‌شدت از سوي وزارت خزانه‌داري آمريكا مورد سرزنش واقع شدند. اين وزراتخانه معتقد بود كه تهران هنوز براي حضور سرمايه‌گذاران امن نيست. »

«روزنامه اعتماد» نیز در گزارشی با تیتر «‌غني‌سازي توافق در تهران‌» به سفر موگیرینی به تهران پرداخته است و در بخشی از این گزارش نوشته: «‌از رياض به تهران. فدريكا موگريني، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا دو مقصد جنجالي براي سفر منطقه‌اي بي‌سابقه خود انتخاب كرد. بانوي مذاكرات ايران و ١+٥ در لوزان و روز تاريخي ١٤ جولاي به عنوان نخستين مقام ارشد اروپايي پس از توافق جامع هسته‌اي وين به تهران آمد. وزير امور خارجه ٤٢ ساله سابق ايتاليا براي نخستين بار از زمان حضور در راس قدرت در كميته سياست خارجي اتحاديه اروپا در پايتخت كشوري حاضر شد كه تا يك ماه پيش هرگونه رابطه سياسي و اقتصادي با آن فعلي مكروه بود. سفري تاريخي يك روز پيش از ٢٤ ساعت تاريخي‌تر حضور وزير امور خارجه جنجالي فرانسه در ايران. موگريني ظهر روز گذشته وارد تهران شد و در ضيافت ناهاري كه وزير امور خارجه ايران در وزارت امور خارجه براي وي و هيات همراه در نظر گرفته بود، شركت كرد. وي پس از ناهار دقايقي با محمد جواد ظريف در مقابل خبرنگاراني كه مشتاق گرفتن نخستين تصاوير بانوي قاره سبز در ايران بودند، ايستاد و سپس براي آغاز روند رايزني‌هاي دوجانبه راهي اتاق مذاكرات شد. سفر به رياض پيش از حضور در تهران به گمانه‌زني‌هاي رسانه‌اي در خصوص آنچه ميان فدريكا موگريني و عادل الجبير، وزير امور خارجه عربستان گذشت، دامن زده است‌».

«روزنامه کیهان» نیز در گزارشی انتقادی به موضوع تجارت اقتصادی بعد از رفع تحریم ها با تیتر «‌بازار 80 میلیونی ایران جایزه دولت به تحریم‌کنندگان!» می نویسد: «ماده‌های یازده و دوازده توافق وین، شاه کلید حقه بازی و فریبکاری دشمن است. همان که رهبر انقلاب بارها و بارها از آن بر حذرمان داشتند. خوب است بدانیم ‌این بند، ابتکار فرانسه بود که با پیشنهاد و اصرار نماینده آن کشور در مذاکرات و با کوتاهی مسئولان کشورمان تصویب شد و برای همیشه سایه تحریم‌ها را بر سر کشورمان حفظ کرد! این سیاهه ننگین وقتی کامل‌تر می‌شود که به یاد بیاوریم وزیر خارجه فرانسه به گفته نخست وزیر آن کشور، نه تنها بعنوان نماینده فرانسه که به عنوان نماینده و حافظ منافع اسرائیل در مذاکرات حضور داشت!و این سخن در گرماگرم مذاکرات ،اطمینان خاطری بود به صهیونیست‌های جنایتکار که خیالشان راحت باشد!

فهرست جنایات و خیانت‌های آنها تمامی ندارد. انگلیس پلید برای تحصیل دانشجویان ایرانی بخصوص در برخی رشته‌ها موانع جدی درست کرد،آلمان در ارسال بسیاری از تجهیزات دانشگاهی کارشکنی کرد تا به خیال خام خود، چرخ علمی کشور را متوقف کند و فرانسه که دیگر هیچ!

اما امروز همان‌ها با وقاحت راهی ایران شده‌اند و آرزوی فتح بازار بزرگ و پر سود ما را دارند! آیا باید همه چیز را فراموش کرد!؟آن همه جنایت را !؟حتی اگر به قول جناب رئیس جمهور لازم باشد گذشته را فراموش کنیم، تضمینی هست که آنها از خوی جنایت پیشگی خود دست برداشته باشند!؟ فراموش نکنیم آمریکا در حالیکه با وزیر خارجه ما ملاقات‌های مکرر و بسیار صمیمانه داشت، نماینده معرفی شده کشورمان برای حضور در سازمان ملل را تنها به دلیل اینکه مترجم دانشجویان فاتح لانه جاسوسی آنها بود، راه نداد اما ما با ادعای بازگرداندن ارزش و اعتبار به پاسپورت ایرانی ،ملتمان را در خاک خودمان با پذیرفتن جنایتکاران اروپایی تحقیر می‌کنیم!

چه خوب است نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی در اقدامی هماهنگ و منطقی با تأسی به رویکرد عزتمندانه رهبر عزیز انقلاب در ماجرای میکونوس و تنبیه آلمان، در یک کار تاریخی و به یاد ماندنی ،مقرراتی را تصویب کنند که به موجب آن عوامل اصلی تحریم‌ها، از ورود بی‌مقدمه و آسان به ایران و به دست آوردن این خان نعمت گسترده ،نتوانند به آسانی و در اول صف به ایران بیایند و تازه از موضع تکبر برخورد کنند.

این کار علاوه بر احیای غرور ملی و مرزبندی با دشمن، دو تأثیر مهم و فوق العاده دیگر هم دارد. نخست انکه به گواهی صدها اظهار نظر و سند معتبر، غرب در بحران اقتصادی بزرگی قرار دارد و رسیدن به بازار ایران، آرزوی بسیار مهمی برای اروپاییان است. رفتار منطقی و حساب شده ما باعث می شود آنها نتوانند در عین نیاز ،ناز کنند و تظاهر به دادن امتیاز و منت گذاری بر سر ما کنند. فایده دوم که مهمتر از اولی است اینکه‌ آنها به جز منافع مادی، در هم شکستن اقتدار ما را نشانه رفته اند و قطعا در اینده نه چندان دور خواسته هایی را مطرح خواهند کردکه تن دادن به آن چیزی نیست جز دست کشیدن از اصل انقلاب!در چنین شرایطی یقینا هیچ مسئولی حق ندارد بین انقلاب و یک سرمایه گذار خارجی معامله کند .آن روز چنان روزی خواهد شد که غربی ها و دنباله های داخلی‌شان هیاهو خواهند کرد که ما آمده بودیم ایران را آباد کنیم و رفاه را به ارمغان بیاوریم اما خودتان نخواستید!و قطعا جیره خواران و پادوهای وطنی آنها در این تنور دروغ بیش از امروز می دمند و از ذلت امروزین خود نیز پیشی می‌گیرند. برای خنثی کردن این ترفند هم لازم است با تدوین مقررات و شرایطی متقن و بازدارنده،راه را بر زیاده خواهی دشمن و ذلت پذیری ذوق‌زدگان داخلی ببندیم‌».

عناوین اخبار روزنامه آرمان امروز در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ : font color=White سیدحسن خمینی کاندیدای مجلس خبرگان? /font؛font color=White جنجال دلواپسان در بهارستان /font؛font color=White قربانيان‌سودجويي و سهل‌انگاري /font؛font color=White احمدی نژاد مسئولیت بابک زنجانی را بپذیرد /font؛font color=White پشت‌پرده واردات 300 هزار‌تنی‌شکر /font؛font color=White زمان‌آن فرارسيده‌كه مديران ناكارآمد استعفا دهند /font؛font color=White موگرینی نرفته، فابیوس آمد /font؛font color=White یادداشـت‌هــای اخـتصـاصـی /font؛font color=White نتیجه‌رساندن توافق، ماموریت موگرینی /font؛font color=White عربستان دنبال حفظ وضع موجود /font؛font color=White ظریف: دور جدید گفت‌وگوهای ایران و اروپا آغاز می‌شود /font؛

آفتاب یزد ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه آفتاب یزد در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

ابرار ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه ابرار در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

ابرار اقتصادی ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه ابرار اقتصادی در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

ابتکار ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه ابتکار در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

اعتماد ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه اعتماد در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

افکار ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه افکار در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

اقتصاد پویا ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه اقتصاد پویا در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

اطلاعات ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه اطلاعات در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

ایران ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه ایران در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :  توهین محفلی به رئیس مجلس ؛ بنز، فیات، فولکس و رنو جایگزین‌های احتمالی پژو ؛ آغازی برای دلگرمی و همبستگی بیشتر ؛ ضرباهنگ زندگی در قلم هنرمند ؛ خلأ فرهنگی به اضمحلال جامعه می انجامد ؛ توافق وین نمایش قدرت دیپلماسی بود ؛ بازتاب بازداشت جنجالی پزشک بیمارستان ممسنی ؛ نوبخت: دولت قبل مسئولیت اقدامات <زنجانی> را بپذیرد ؛ آیا دست چینی ها از بازار ایران کوتاه می شود؟ ؛ « ایران هفت » ضمیمه رایگان امروز ؛ ضرورت شکل‌گیری «پلیس پزشکی» ؛ بداخلاقی در بهارستان ؛ منافع توافق هسته ای ؛ ما و اروپا؛ آغاز فصل جدید ؛

باني فيلم ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه باني فيلم در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

تجارت ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه تجارت در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

تعادل ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه تعادل در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

تفاهم ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه تفاهم در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ : سوریان نباید با یک شکست مواخذه شود؛بازگشت مقتدرانه ایران به صنعت گردشگری؛ صرافان راضی نشدند؛ ۹۴ ، سخت‌ترین سال مالی کشور است؛اولتیماتوم وزارت بهداشت به داروخانه‌های استیجاری؛آغاز گفت و گوها میان ایران و اتحادیه اروپا؛آب باریکه صنایع کوچک از نهر تسهیلات بانکی؛دست دلالان از واردات خودروی معلولان قطع شد؛پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل در ایران کدامند؟ ؛برنامه های کلان وزارت نیرو برای حفظ و احیای تالاب های کشور؛دولت به تعهدات خود در ساخت مترو عمل نکرده است؛مهر تاييد سهام داران بر راهبرد هاي سود آوري ايران خودرو؛

جام جم ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه جام جم در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

جهان اقتصاد ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه جهان اقتصاد در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

جهان صنعت ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه جهان صنعت در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

جوان ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه جوان در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

حمایت ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه حمایت در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

خراسان ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه خراسان در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

دنیای اقتصاد ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه دنیای اقتصاد در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

رسالت ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه رسالت در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

روزان ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه روزان در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

رویش ملت ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه رویش ملت در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

سیاست روز ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه سیاست روز در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ : دنده عقب براي دور زدن مجلس؛دور جدیدی از گفت‌وگوها را بین ایران و اتحادیه اروپا آغاز می‌کنیم؛فابیوس ما را مي‌آزمايد يا ما او را؟!؛يمني‌ها به انصارالله اختيار تام دادند؛زنگ‌ها به سود چه کسی به صدا در مي‌آید؟؛

شرق ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه شرق در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

شهروند ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه شهروند در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ : مسئولیت تخلف زنجانی را بپذیرید؛این توافق برای همه دنیا پیام صلح داشت ؛«زورفروشی» کالاهای بنجل به سوپرمارکت‌ها ؛صلح‌طلبی از درون خانواده آغاز می‌شود؛دستور ویژه برای رسیدگی به ماجرای بازداشت یک پزشک در ممسنی؛مؤدبانه تر حرف بزنید؛در جست‌و‌جوی یک «صدا» ؛قدرت و مسئوليت در سياست خارجی ؛این توافق برای همه دنیا پیام صلح داشت؛سفارت‌های ایران و انگلیس به‌زودی در دو کشور بازگشایی می‌شوند ؛همدلی و انسجام با برنامه‌ریزی بلندمدت ؛باید بیشتر درباره بیکاری حرف بزنیم ؛وظیفه ادبیات؟ ؛گناه نابخشودنی از نگاه شیخ اشراق ؛چه مرگتان است؟ ؛ماکسیم؛ویژه نامه؛پذیرش آگهی؛آگهی؛آگهی؛

فرهیختگان ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه فرهیختگان در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

قانون ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه قانون در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ : 28کشور اروپایی پشتیبان توافقند؛اسناد تخلف دولت احمدي‌نژاد‍ موجود است؛تعهد آمريكا براي فروش پسته وفرش ايران؛جستاري در مهريه؛غمنامه کمدی ایر انی؛آغاز تخریب لاریجانی به بهانه برجام؛شیوه‌های مقابله با اخبار گرانی پس از توافق؛شکایت از بقایی به خاطر پس ندادن خودروهای دولتی؛کُردها در انتخابات به حزب حاکم رأی نخواهند داد؛باز پس‌گيری بدهی ها آسان‌تر می‌شود؛بازي توسعه نفوذ در منطقه؛مجلس اختيار نظارت برتوافقنامه را به شوراي عالي امنيت ملي محول كرده است؛تنازع فرهنگ حقوقي و فرهنگ عمومي در مهريه؛فقرا وتوافق وين !؛

قدس ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه قدس در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

کار و کارگر ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه کار و کارگر در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

كسب و كار ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه كسب و كار در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

کيهان ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه کيهان در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

گسترش صمت ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه گسترش صمت در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

مردم سالاری ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه مردم سالاری در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ : جزئيات حادثه بيمارستان ممسني فارسدرخواست از قوه‌ قضاييه براي پيگيري ماجراي بازداشت نامتعارف پزشک جراح؛سيد‌حسن خميني:يک ملت براي بقا احتياج به غرور دارد؛آيت‌الله نورمفيدي:از همه مي‌خواهم مانع تکرار تجربه‌هاي تلخ تاريخي در کشور شوند؛محمد‌جواد ظريف در ديدار با موگريني مطرح کرد:آغاز فصل جديد روابط بين ايران و اروپا؛جان‌کري در نشست کميته امور خارجي مجلس نمايندگان:ايران استدلال موجهي براي درخواست لغو تحريم تسليحاتي داشت؛حسن روحاني:توافق وين نمايش قدرت ديپلماسي براي حل اختلافات بود؛رييس مجلس: اختلاف نظرها تبديل به اختلافات دروني نشود؛محمد باقر نوبخت:احمدي‌نژاد مسئوليت کارهاي بابک زنجاني را قبول کند؛سخنگوي دولت در پاسخ به مردم‌سالاري خبر داد:احتمال انبساطي شدن سياست‌هاي اقتصادي در دوران پسا تحريم؛دبير ستاد انتخابات اعلام کرد:قانونمداري و ايجاد فضاي رقابتي سالم در انتخابات؛ميرمحمدصادقي: بسياري از مردم ديدگاه حبس ‌محور دارند؛سيف‌الاسلام در ليبي به مرگ محکوم شداعدام براي وليعهد قذافي؛مشاور ارشد اقتصادي رئيس‌جمهور مطرح کرد:آغاز لغو تحريم‌‌ها از زمستان؛عضو کميسيون انرژي مجلس:تاکسي‌ها بايد در تک نرخي شدن بنزين مستثني مي‌شدند؛موافقان و مخالفان چه مي‌گويند؟گاز ايران در دوراهي شرق وغرب؛اقبال محمدي نماينده مريوان و سرو‌آباد در دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي:اصولگرايان مجلس آينده هم معتدل خواهند بود؛نگاهي به سوپراستارهاي سينماي ايرانسينماي ما ستاره ندارد؛معاون وزير ورزش و جوانان خبر داد:زمينه‌سازي براي فعاليت NGO هاي جوانان؛

وطن امروز ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه وطن امروز در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :  مناقشه ترجمه! ؛ شکست توافق، اتحاد جبهه تحریم را از بین می‌برد ؛ کیلومترها فراتر از پروتکل‌ها ؛ یادداشت آقای ایدز در روزنامه دولت! ؛ خودرو ارزان نمی‌شود ؛ کردها زیر ضرب اردوغان ؛ پول‌های بلوکه خرج شده است ؛ 11 تیم حق بازی ندارند! ؛ ریشه‌یابی قرآنی استکبارستیزی ؛ قرار نیست مجلس درباره برجام رأی‌گیری کند! ؛ گل‌های قطعنامه ۲۲۳۱ به امنیت ملی ؛

ابرار ورزشى ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه ابرار ورزشى در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

ایران ورزشی ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه ایران ورزشی در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :  تاج، حسن زاده و اسدی دست در دست هم ؛ مخمـــصه ؛ مبعلی: هنوز به تیم ملی فکر می‌کنم ؛ گام درست مجلس در داستان خصوصی‌سازی ؛ خبر ؛

پیروزی ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه پیروزی در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

خبر ورزشى ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه خبر ورزشى در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

شوت ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه شوت در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :

گل ، چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴

عناوین اخبار روزنامه گل در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ :
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157263
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما