چهارشنبه 7 مرداد 1394 - 18:20

مروری بر سه اقدام “اپورتنیستی” تاج گردون

ناصر کیانی

ناصر کیانی * – سه اقدام آقای تاج گردون ناخودآگاه ما را به یاد واژه انگلیسی”Opportunist” می اندازد.

واژه ی “اپورتونیست” در فرهنگ سیاسی معنایی منفی دارد و به کسی می گویند که از امکانات و موقعیت های مناسب معمولا برای هدف های ناموجه و غیراخلاقی بهره می گیرد تا بتواند بر حریفان خود غالب شود و یا عملکرد دیگران را مصادره به مطلوب نماید.

Opportunist” به معنای “فرصت طلب”؛ کسی است که بدون کمترین هزینه سوار بر موجی می شود که دیگران آن را آفریده اند و خود در ایجاد آن نقشی نداشته اند.

عمر سیاسی فرصت طلبان کوتاه است زیرا فاقد بنیه فکری قوی هستند، عمیق و ژرف نگر نیستند و به دنبال اهداف حزبی و جناحی هم نیستند و صرفا خواهان کسب منافع کوتاه مدت، زودگذر و شخصی هستند.

در ادامه بر آن سه اقدام که باعث می شود تا چنین برداشتی را به ذهن متبادر کند، که آقای تاج گردن فعل فرصت طلبی را صرف کرده است مروری خواهیم داشت.

1 – زمان انتصاب استاندار،اقای تاج گردون در محافل زیادی از هرگونه شناختی از خادمی اقرار کردند و به کرات از آن سخن گفت که خادمی را نمی شناسند و حتی آقای خادمی نیز بر این موضوع صحه گذاشتند .

اما بعد از این انتصاب تاج گردون بگونه ای رفتار می کند که اذهان عمومی تصور کند که وی نقش اصلی را ایفا کرده اند و هر چند این تلاش ها ناموفق بود و کسی به چنین باوری نرسید و البته می توان دلیل عدم پذیرش این موضوع را در چینش نیروهای خادمی در ساختمان استانداری جستجو کرد که کمتر به یاران تاج گردون توجه شد.

2 – نامه منسوب به آقای تاج گردون در خصوص شهرستان شدن مارگون دقیقا زمانی نوشته و منتشر شد که کار انجام شده بود و این نامه که البته به مقصد هم نرسید و فقط گویا در راستای همین هدف عوام فریبی و تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی نوشته شده بود هیچ تاثیر در روند شهرستان شدن مارگون نداشت و نخواهد داشت.

ریشه این اقدام تاج گردون را نیز باید در همین روحیه “Opportunist” وی جستجو کرد که تلاش شود تا مردم مارگون به خاطر این اقدام قدردان و سپاسگزار وی باشند که پس از آباد کردن باشت و حومه و ایجاد زیرساخت های عظیم و و رفع بیکاری اینک نوبت مارگون و لوداب رسیده تا وی بر سر آنان دست لطف و مهربانی بکشد!

3 – یادداشت تاج گردون پس از انتخاب استاندار فارس و بعد از اینکه افشانی با همراهی دولت و پشتیبانی همفکرانش و همچنین توده های مردمی و رسانه ها توانست بر کرسی استانداری تکیه بزند، برگ دیگری در کارنامه “اپورتنیستی” تاج گردون است.

جناب تاج گردون قبل از اینکه دولت به آقای افشانی رای اعتماد دهد حاضر نشد هیچ مصاحبه و یا یادداشتی منتشر کند در حالی که افرادی همچون آقایان زارعی، مندنی پور همچنین بسیاری از هم استانی ها و جو غالب رسانه ای به حمایت از افشانی برخواستند و تمام قد از ایشان دفاع کردند اما تاج گردون برای اینکه مبادا منافعش به خطر بیفتد، قبل از انتصاب ازمهندس افشانی حمایت نکرد و پس از انتصاب ایشان برای اینکه فرصت های جدید را فراهم کند چنان مفصل به حمایت از وی پرداخت که گویا این بارهم  وی نقش اساسی در این روند داشته است.می توان اقدامات وی پس از انتصاب برخی مدیران استانی و همچنین نامه ایشان به آقای نوبخت برای پیگیری مطالبات 20 ساله فرهنگیان که آنهم 3 روز قبل از اعلام رسمی توسط تاج گردون نوشته شد را در سلسله موج سواری های وی و رودیدادهایی که هیچ نقشی در آن نداشته است دانست.

 یقینا سطح آگاهی و درک مردم آنقدر بالا رفته که این مسائل پیش پا افتاده و مبتذل را به خوبی تحلیل کنند و فریب چنین تحرکات تبلیغاتی را نخورند وبی شک مردم ما آنانی که با خلوص نیت خدمت می کنند می شناسند و موقع شناسان را از موقعیت شناسان فرصت طلب تمیز می دهند.

* تحلیل گر مسائل سیاسی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157250
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهدی گفت:

    درود بر شما آقای کیانی تحلیلتون بسیار بجا بود .

    • ناشناس گفت:

      قد بلند تاجگردون در میان مردان کوتاه قد سیاسی حسادت خیلی ها رو برانگیخته کرده چون اگه همه کوتاه قد باشند می توانند احساس یلند قدی کنند و یا به دروغ بگویند قد ما بلند است اما همین که یک بلند قد در میان جمع باشد کوتوله ها خود به خود رسوا می شوند و تمام تلاششان را برای حذف آدم بلند قد انجام می دهند

      • مهندس حسيني از گچساران گفت:

        قدبلندهاي موقتي كه همراه با دلالي باشه و معاملات سياسي و به قيمت پا نهادن بر همه ارزش ها تنها براي أمثال شما منفعت طلبان  فرصت طلب مفت خور خوبه بنازم به قلم كياني كه عرقتونو دراورده

      • ناشناس گفت:

        ناشناس 9.43 بهتره بدونی که هر کسی حرف حق رو میزنه قدبلند-صدای رسا- بازوی پرقدرت- زبان گویا نصیبش خواهد بودچون دست خدا بااوست.تاج و این حرفها!!!!

  2. اصلاح طلبی از کهگیلویه گفت:

    ضمن تشکر از آقای کیانی در ادامه مطالب بیان شده توسط حضرتعالی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 92از ایشان خواسته شده که در شب آخر تبلیغات در دهدشت برای طرفدارن دکتر روحانی سخنرانی کند ولی از اومدن برای سخنرلای به دلایل واهی وبر اساس اظهارات خودش که از آنها رنگ وبوی اینچنینی دیده می شد ،نپذیرفته ولذا بعد از انتخاب دکتر روحانی خودش را طرفدار روحانی قلمداد کرده .

  3. رضا گفت:

    عجببببببببببببببببببببببببب!!! البته دوست عزیز فرصت طلبان در کشورهای با اطلاعات آزاد و کاملا دموکراتیک به منافع کوتاه مدت می رسند. جایی که صداقت و راستگوی خریداری ندارد و فرصت طلبی یک مزیت محسوب میشود فرصت طلبان همواره در راس امورند، آنچنان که دانی و هست.

  4. ناشناس گفت:

    البته ایشون فرصت طلب می باشد قطعا ادمای باهوش فرصت طلبند

    • اميد گفت:

      فرصت طلبي معناي ديگران هم دارد و ان معناي فوتبالي انست يعني مرده خوري و به مرده خوري زرنگ نميگويتد

  5. رضا گفت:

    بنظرم شما تازه با کلمه اپورتونیست آشنا شده اید و خوشتون از این کلمه اومده . تاجگردون باید برای کی خود شیرینی کنه ؟ چه کاری کرده که میگید عوام فریبی ؟ تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشته و برای انتخابات بعدی هم خیالش راحته چون از محبوبیت بالایی تو حوزه انتخابیش برخورداره و احتیاجی به فرصت طلبی و عوام فریبی نداره . در ضمن یادتون باشه ایشون خودشون رو به عنوان وکیل مردم میدونن و در همین راستا وظیفه خود میدونن که از کارها و فعالیتشون به مردم گزارش بدن تا مردم آگاه بشن . این خودشیرینی است ؟ این عوام فریبیست ؟ تا حالا نماینده شما گزارشی از کاراش به مردم حوزه انتخابیش ارائه داده ؟ نماینده های شما رو کسی نمیشناسه که تقصیر تاجگردون نیست . تشریف ببرید بیرون از شهرتون و اسم نمایندتون رو بیارید ببینید کی میشناسشون . اوج شناخت و وجه ملی از نماینده های شما چماق لری بود که باعث آبروریزی استان شد . پس لطفا سکوت اختیار کرده وبذارید تنها چهره ملی استان به کار خودش ادامه بده . ….. انگار شما از این دست کلمه های دهن پر کن خوشتون اومده وتازه با این کلمه آشنا شدید . ولی مردم از قبل با این کلمات و مسائل سیاسی آشنا بوده اند و حنای شما دیگر رنگی ندارد

  6. هم استانی گفت:

    این تحلیل اقای کیانی مغرضانه ودر جهت تخریب است .برهیچ کس توان ودرایت 
    دکتر تاجگردون پوشیده نیست وبا هیچ فرد سیاسی استان هم نباید مقیسه شود. بعضی
    نمایندگان خوابند بعضی بیدار وچشمان باز اما بود ونبودشان فرقی ندارد .شما با این نظریه
    نرخ دوغ و دوشاب را یکی کردی. دکتر تاجگردون مایه افتخار استان هستند و کسی که خود 
    در پیشنهد وانتصاب اافشانی نقش اول  را دارد که نباید مثل افراد دست دوم به حمایت بپردازد.

  7. دانشجو گفت:

    باز هم یک نوشته جالب از استاد قلم استان

  8. ارشد برق گفت:

    درود بر این قلم و تحلیل… احسنت احسنت احسنت

  9. شرمت الله گفت:

    به به  چه خوب بود که معنی فارسی این کلمه انگلیسی را آموختیم  

    ولی این نوع مثالها ی حضرتعالی  فقط و فقط  نشان از توهمات حضرتعالی است 

  10. دانشگاهی گفت:

    دیگه همه مردم استان دست تاجگردون را خوندن و میدونن فرصت طلب تمام عیاره.واقعا کاملا دقیق و صحیح گفتید جناب کیانی.

  11. سيد گفت:

    مناسفم براي تو تحليلت و متاسفم براي افرادي ك نااكاهانه  مطلبي را تاييد ميكنند من بويراحمديم اما اقاي تاجكردون فرد شريفي هستند ك امثال شما بدخواهان مملكت نميتوانند امثال ايشان را از صحنه بيرون كنند دوستان خواهشا فريب حرفهاي اين جماعت بدتينت را نخوريد       خداوندا ما را شر كينه توزان شياطين نجات بده

  12. فضول گفت:

    من از پيامهايي كه ميگذارم و درج نميكنيد از سايتتون عكس ميگيرم و اگر درج نكنيد در بقييه سايتها كار ميكنم 

  13. کاکتوس گفت:

    اون شخصی که گفته من بویراحمدیم و از تاج گردون دفاع کرده قطعا یا پیمانکاره و یا از طرف تاج گردون نفعی بهش رسیده و گرنه در فرصت طلب بودن تاج گردون شک نداریم

    • عليپور گفت:

      موضوع ربطي به گرمسير و سردسير يا ياسوج و گچساران نداره  لطفا تفرقه و جدايي بين مردم استان نندازيد

  14. حقگو گفت:

    در اینکه تاج فرصت طلب هست شکی نیست اماتو هم نقش بازی میکنید واز اون هم فرصت طلب تری و دنبال بافتن کلاه نمدی برای خودت هستی هرچه باشد تاج سابقه خدمات در کشور زیاد دارند وحتی از آندو نماینده هم فعالتر هست اما تو سابقه هیچی نداری بقول آذری زبان ها من سننه وبقول لرا وتو چی

  15. ali گفت:

    همه سیاسیون مطرح استان دیگه تاجگردون را میشناسند.دقیقا درست فرمودید جناب کیانی.خود من هم در این سه مورد همین را متوجه شدم و با چند نفر دیگر هم صحبت کردم نظرشان همین بوده.واقعا متاسفم

  16. ملا گفت:

    بسیار بسیار زیبا تاج گردون واقعا خطرناکه و فقط فرصت طلب و داره بویراحمد نابود می کنه برو حدا را شکر کن تاج گردون که به اینجا رسیدی واقعا مردم گچساران باید این ادم خطرناگ بشناسند و رای ندهند.

  17. ممو گفت:

    افرین بر شما اقای کیانی تحلیل جالبی بود

  18. فرهنگی گفت:

     متن نه سر دارد نه ته فقط می خواهیدباتوهین به تاجگردون وچند کامنت خودتان رابزرگ کنید،دررابطه بااستاندار یک انسان دانشگاهی متعادل که فقط به فکر پیشرفت استان هستند وخود ومعاونانش بااین سابقه اجرایی وانقلابی ازکوچکترین تنش دوری می جویند تامردم واستان ارامش داشته باشند تاجگردون به عنوان یک اقتصاددان وبرنامه ریز ملی همین مدیران را می خواد نادرستی سخنت در پاداش مناطق محروم فرهنگیان برهمه فرهنگیان موافق ومخالف تاجگردون مشهود است چون ما فرهنگیان می دانیم اگر تاجگردون نبود از 35میلیارد خبری نبود،البته ازادی قلم واندیشه است هرکسی ازاد است بنویسد اما خواهشا مطلب به اندازه تیتر وعنوانش ارزش داشته باشد نه اینکه یک عنوان پرطمطراق ومتن نامفهوم فقط توهین به یک شخص ،

  19. رضا گفت:

    بویر نیوز جوانمرد باش و همه کامنت های ارسالی رو بذار . متاسفم برات . تاجگردون نه احتیاجی به شما داره و نه حرفای بی مورد شما براش اهمیت داره . همه گچساران از تاجگردون حمایت میکنن . تا شما بسوزید

  20. محسن گفت:

    خیلی مطلب جالب و زیبایی بود از دکتر کیانی استاد علوم سیاسی دانشگاه علوم تحقیقات تهرا

  21. م.ر.حکیم گفت:

    درووووووود جناب دکتر کیانی
    آفتاب آمد دلیل آفتاب.به خاطر هزینه های مادی و معنوی که در راه استیلای اصلاح طلبان نمودیدمطالبتان ،نخواده بر  حق ات.درود بر اندشه های با اصالتی همچون دکتر کیانی که در هر مسندی که بود دستان عشایر نشینان بویراحمد ودنا را گرفت.طیب الهه بر این تفکر زیبا

  22. پایتخت نشینان کا زکی گفت:

    با سلام و درود به روان پاک شهدا هشت سال دفاع مقدس
    :جناب دکتر ناصر کیانی مردی است از دیارمان.خوش صحبت و خوش برخورد.بی دلیل حرفی را نمیزند.تحلیلی بسیار زیباست.خوشحالم از وجود این دکتر فهیم که از روسیه فارغ التحصیل شدند.

  23. دانشجوی ک و ب مقیم تهران گفت:

    استاد کیانی واقعا احسنت
    ما هم بخوبی فهمیدیم که اقای تاجگردون فقط برای افراد خاص هستش و فاقد دیدگاه حزبی است. از این نظر قابل اعتماد نیس
    خیلی مهمه که یک نماینده دارایی منش سیاسی باشه.
    خیلی بهره بردیم.حرف شما مورد تایید ما دانشجویان هم استانی مقیم تهران هستش. 

    لطفا راهنمایی بفرمایید چطور میشه خدمت شما برسیم؟ 
    ممنونم 

  24. پاتاوه و سفلی گفت:

    سلام دکتر

    چطور شما یک بار و یک مورد درباره همین پاتاوه خودمان یا مارگون یا لوداب چیزی یا مطلبی ننوشتی؟ نکنه زارعی به شما قولی داده؟ یا تاجگردون بد قولی کرده؟ مگه سفلی چه نفعی از زارع دیده که نماینده شون بوده که از تاجگردون ندیدیم یا ما خواستیم و تاجگردون عمل نکرده؟ دکتر معادل کلمه شهرستان شدن پاتاوه را پیدا کن فعلا آقای زارع و تاجگردون مارگون و لوداب را شهرستان می کنند و پاتاوه هم…

  25. اصلاح طلب کهگیلویه گفت:

    برادر عزیز شما سه تا را نوشتی من حاضرم 30تا از این برخوردهای تاج گردون را براتون لیست کنم بدترین تحرک تاج گردون در کهگیلویه این است که برای اصلاح طلبان بویراحمدی
    کهگیلویه{جریان منطقیان} با اقای بزرگواری
    پشت و روی یه سکه را بازی می کنند هر دو دنبال این هستند که منطقیان تایید نشود و نیروی شاخصی هم از این حوزه مطرح نشود تا یه بخشی به باشت بیایند به تاج گردون رای بدهند و یه بخشی هم به بزرگواری اما این دفعه هر دو کور خواندند دفعه قبل از سر اضطرار بود و هر دو هم به بدترین شکل امتحتنشون را پس دادند

  26. ناشناس گفت:

    اصلا آقای تاجگردون شما رو حساب نمیکنه ای چرت پرت ها چی نوشتی

دیدگاه شما