چهارشنبه 7 مرداد 1394 - 3:39

توضیحات خانواده مرحومه خانم غفاری پیرامون اظهارات مسئولان بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج

سن حقیقی مرحومه مرداد 57 یعنی 36 سال و 10 ماه بوده و «مادر باردار 44 ساله» نبوده و اظهارات رئیس محترم بیمارستان بر اساس مندرجات و ظواهر شناسنامه‌ای و پرونده متوفی است…

گروه اجتماعی – چند روز پیش زن بارداری بعد از به دنیا آمدن نوزادش در اتاق عمل بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج فوت کرد.

به گزارش «بویر نیوز»، پس از انتشار این خبر در رسانه ها و بازتاب آن در جامعه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) توضیحاتی ارائه کردند که در این رسانه منتشر شد.

پیرو درج توضیحات مسئولان در پایگاه خبری – تحلیلی «بویر نیوز» خانواده مرحومه خانم غفاری در یادداشتی که برای ما ارسال کرده اند به این توضیحات پاسخ دادند.

متن کامل توضیحات خانواده آن مرحومه پیرامون اظهارات مسئولان بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج که در اختیار «بویر نیوز» قرار گرفته است در ادامه می آید:

 ضمن تشکراز مردم مؤمن و نوع‌دوست که در دریای مواج مهر و عاطفه به انحاء مختلف تسلی‌بخش خاطرمان بودند، جهت تنویر افکار عمومی موارد زیر ایفاد می‌گردد:
1-  نفس اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی مقامات بهداشت و درمان استان در چارچوب اخلاق حرفه‌ای تلقی شده و قابل تقدیر است، اما پاره‌ای از اظهارات آنان مستلزم تأمل و استطلاع بیشتر است.

2- مرحومه دارای هیچ «مشکل نارسایی قلبی» قبلی نبوده و گمانه‌ی «در ادامه کار [ زیر نظر کادر بیمارستان] در نبض قلب بیمار ناهماهنگی به وجود آمد» محتمل‌تر است.

3- عزیران مشخص نفرموده‌اند که حضور متخصص قلب بر بالینِ «بیمار» بوده یا «متوفی»؟!

4- اظهارات آقایان پیرامون بازه زمانی زایمان 15 یا 45 دقیقه متناقض است و گزینه سوم محتمل‌تر است.

5- سن حقیقی مرحومه مرداد 57 یعنی 36 سال و 10 ماه بوده و «مادر باردار 44 ساله» نبوده و اظهارات رئیس محترم بیمارستان بر اساس مندرجات و ظواهر شناسنامه‌ای و پرونده متوفی است که نیز محصول مسامحه مأموران مربوطه وقت است. ضمناً همراهان متوفی سن اصلی وی را همان هنگام و به موقع به کادر بیمارستان اطلاع داده‌اند. وانگهی اگر فرضاً حضرت خدیجه کبری (س) با آن سن بالا به جای شبه‌جزیره! (آن‌روز) در بیمارستان(این‌روز) شهر ما زایمان می‌کرد، بعد از بیمارستان راهی «منزل» می‌شد یا راهی «قبرستان»!

6- مرحومه در «حین» زایمان فوت نکرد بلکه «بعد» از وضع حمل و تحت مراقبت دقیق! و شدید!

7- متعارف آن است که خون‌ریزی شدید در «بیرون» از بیمارستان ممکن است منجر به فوت شود اما «در» بیمارستان و تحت اِشراف دانش‌آموختگان علم طب…!

یادش به خیر مرحوم زنده‌یاد حسین پناهی که در همین رابطه می‌فرمود؛ «دیگر از آن نمی‌ترسم، چون به بازوی چپم سرم خون می‌بندند»

8- این‌که معاون محترم درمان اذعان نموده‌اند که « شاید در مرگ مادر اولی قصور صورت گرفته»، قابل تمجید است.

9- دکتر سیاری معاون بهداشت دستگاه سلامت می‌گفت « هر قدر یک جامعه عقب مانده‌تر باشد، میزان مرگ و میر مادران در اثر بارداری و زایمان بیشتر است»

مرگ نوزادان و مادران باردار تداعی‌کننده قرون وسطی و عصر نوزایی است چرا که نوزایی در اندیشه بود که منجر به نوزایی انسان مدرن، روش نوین و زایش مفاهیم نو گردید.

10- بالاخره یک انسان سالم برای یک امر اولیه و بدیهی به بزرگ‌ترین بیمارستانِ مرکز یک استان مراجعه نموده و برای همیشه به کانون پرمهر خانواده در منزل «دنیا» برنگشته و از همان شفاخانه! مستقیماً راهی دیار باقی و «عقبا» گردیده که این امری است نامتعارف.

روحش شاد.

اخبار مرتبط:

–  تشریح جزئیات مرگ دو زن باردار در بیمارستان امام سجاد (اینجا)

–  مرگ مادر باردار در بیمارستان یاسوج و توضیحات دانشگاه (اینجا)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157222
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کارشناس گفت:

    ضمن عرض تسلیت به خانواده این مرحومه . همانطوری که جنابعالی گفتید ریاست محترم بیمارستان به استناد مدارک سجلی و محتویات پرونده اظهار نظر نمودند که کاری درست و کاملا منطقی بود نه اینکه خودش برایش تاریخ تولد تعیین کرد و زن باردار تا یک ماه بعد از زایمان هم احتمال دارد فوت نماید و جزئ همین آمار مرگ زن باردار محسوب می شود.از مدیر و مسئول محترم سایت صمیمانه سپاسگزاریم.

    • عامی گفت:

      عزیز کارشناس، ممکنه بفرمایید کجای دنیا زن باردار بدون مشکل زمینه ای بر اثر خون ریزی فوت میکنه. جهت اطلاع: بعد از زایمان به جهت فشارهای وارده به رحم ، ممکنه رحم جمع نشه که منجر به خونریزی میشه. در این مواقع با ماساژهای خاص سعی میکنن رحم رو تحریک کنن که جمع بشه و از شدت خونریزی کم بشه. اگه رحم خسته، جمع نشد پزشک وقت داره در کمتر از 20 دقیقه تصمییم بر خارج کردن رحم بگیره که مریض از بین نره. زمان در این حالت بسیار حائز اهمیته. چیزی که توی بیمارستان امام سجاد سر سوزنی بهش اهمیت نمیدن. بهتره مسئولین بیمارستان بگن که چرا نبض بیمار کم شده. علت خونریزی بوده؟ معلومه که هر کسی فوت بشه دیگه قلبش نمیزنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ناشناس گفت:

      رییس بیمارستان بجای توجیحات ساده انگارانه بفکر جون مردم تو زایشگاه و بیمارستان امام سجاد باشه

  2. سید ابوالفضل حمیده کیش شاقاسمی گفت:

    ضمن عرض تسلیت به جناب حاج اقا غفاری ازدرگاه خداوند قادر متعال برای ان مرحومه مغفوره رحمت واسعه حق تعالی مسئلت داریم انشاله خدای رحمان به بازماندگان صبر عطا فرماید

  3. ناشناس گفت:

    خیلی متن قشنگ سنگین متین وادبی بود

    • پرستار گفت:

      چنش قشنگه، اصلا علمی ننوشته ، ضمن احترام برای بازماندگان و ارزوی بخشش  و غفران الهی برای عزیزشان که از دنیا رفته است .اما واقعیت موجود که در متن هم آمده  سنشان نزدیک 37  است  و  بارداری 4ام بوده است خب دوعامل مهم خطر آفرین را مادر داشته است . البته باید مراقبت درمانیش بیشتر می بود این قسمت را بایست بیمارستان دقیقتر پاسخ دهد که البته این پاسخهای دقیق علمی است که بایست شنونده و گوینده اهل فن و تخصص باشند و نظر دهند

  4. 123 گفت:

    اینهم ببخشید اینهمه از اظهارات دولت راستگویان

    • ناشناس گفت:

      واقع نگر باشیم…. جای بحث علمی در زمینه مرگ مادر در سایت های خبری نیست. دکتر وفایی بنده خدا هم خوب صحبت کرد و اصلا قصد توجیه نداشت…

      • همراه گفت:

        پرونده رابفرستند پزشکی قانونی و نظام پزشکی   و مشخص شود که ماجرا چه بوده  چرا دررسانه ها دعوا و نظرات غیر کارشناسی راه می اندازید، این مسایل که مسایل ساده و سر سری نیست. باید نظرات تخصصی داده شود 

  5. ناشناس گفت:

    برخی جاهای نوشته سفسطه مغلطه کاملا مشخص است

  6. ناشناس گفت:

    براساس آمارهایی که وزارت بهداشت میدهد در ایران مرگ مادران حدود 30 میباشد . یعنی در سال 94 حدود300 مرگ زن بدلیل بارداری وزایمان اتفاق خوهادافتاد الان که هم نیمه اول سال هستیم باید تاالان 100 موردمرگ واقع شده باشداین آمارهاواقعیات است . مشاوره و مراقبت قبل از بارداری خیلی پایین است 

  7. ناشناس گفت:

    اگر 300 تامرگ در کشور باشد تالان دوتادراستان اتفاق افتاده  بنابراین از متوسط کشور خیلی فاشله نداریم
    البته خدا به بازماندگان صبر بدهد

  8. دنا گفت:

    خب  سن 36 سال هم سن خطرناک بارداری است ، خدایا فرزندانش را پناهگاه باش

    • ناشناس گفت:

      پس بفرمایید با توجه میانگین سن بالای زنان باردار کشور کلا بچه دار شدن تو این مملکت مساوی با مرگه و تموم

  9. بویراحمد سفلی گفت:

    با عرض سلام وتشکر از بویرنویز که مطالب ومصیبت های مردم مظلوم را منتشر میفرمایند اما جای گلایه است 1-چرادرخصوص مرگ بانوی اولی که قبل از این واقعه اتفاق افتاد که با مدارک واسناد وحرفهای کارکنان بیمارستان امام سجاد کاهلی صورت گرفته چندان آن رامنتشر ننموده !؟ البته دلیل آن روشن است که چون از یک خانواده محروم بوده و…. اینقدر بازتاب نداشت. 2- کامنت های که درخصوص حقیقت مرگ آن مرحومه هم از طریق خوانندگان وکارکنان بیمارستان نوشته میشود بویر آن را حذف ومنتشر نمی نماید .

    اما مسئولین محترم بیمارستان امام سجاد وکادر بخش زایمان وپزشک مربوطه بداند اگرخانواده مرحومه دستشان جایی بند نیست ونتوانند اثباط کنند خدایی دربالای سرهست ! وجدان شما ، دین شما ، انسانیت شما کجا رفته که صرفاً برای مبرا کردن خود حرف وحدیث های بی اساس و اسناد های پزشکی طراحی میکنید بترسید از خدا وروز قیامت.خداوند آخر وعاقبت همه مارابخیر کند.انشاءاله

  10. عضو نظام پزشکی گفت:

    متن حاج آقای غفاری خوب است ولی حقیقت موضوع این است که در کار تخصصی پزشکی به این سادگی و به این راحتی نمی شود اظهارنظر کرد. توضیحات آقایان دکتر یزدانپناه و دکتر وفایی علمی و واقع بینانه بوده بقیه ماجرا بحث پزشک قانونیه و عملکرد تیم معالج. تمام

  11. شهروند گفت:

    به نظر نمیاد کسی به عمد قصد جان کسی را داشته باشد اونم در حرفه پزشکی که شب و روز خودشونو صرف حرفشون کردن پس یک طرفه قضاوت نکنید و اگه کسی به کار این عزیزان تو این استان اعتقاد نداره اجبار نکردن و مختارن مریضشونو هر جایی که تمایل دارن بفرستن

دیدگاه شما