چهارشنبه 7 مرداد 1394 - 3:20

واکنش احتمالی آیت الله لاریجانی در ماجرای جراح خانم نورآبادی

نکته اول: وقتی حرف از یک سازمان ملی و عظیم مثل وزارت ورزش، یا صدا و سیما و یا قوه قضائیه می شود، هیچ انسان منطقی ای انتظار ندارد که همه چند ده هزار کارمند آنن سازمان عظیم، انسان هایی بی خطا باشند و عین ساعت به وظایف شان عمل کنند. عمده انتظارات این است که از طریق آموزش و نظارت های مکانیزه و اداری سطح بالا و مدرن، تخلف ها به حداقل برسند و در صورت بروز تخلف هایی، کارمندان متخلف هیچ امتیاز ویژه ای نسبت به شهروندان عادی نداشته باشند.

نکته دوم: طبق گزارش سایت وزارت بهداشت و نیز رسانه ها، در چهار مرداد 1394 در نورآباد ممسنی یک خانم پزشک جراح به دلیل عدم اجرای دستور بازپرس در داخل بیمارستان، فورا با دستبند بازداشت شد. نام این پزشک جراح خانم دکتر فروغ رزمجویی است و بر اساس نام خانوادگی اش، به نظر می رسد از لرهای بومی نورآباد باشد. بدیهی است در داخل بیمارستان ها و مراکز درمانی، تشخیص نوع درمان بیماران به عهده پزشک و کادر درمانی است، و نه مقامات قضایی! اگر کل ماجرا همین باشد، تخلف مقام قضایی محترم، محرز و مبرهن است.

نکته سوم: وزیر محترم بهداشت جناب دکتر هاشمی نیز با قدردانی از نگاه ویژه  رئیس قوه قضائیه در رسیدگی به موارد تضییع شده حقوق پزشکان گفت “ایشان خود از این موضوع (نورآباد) متاثر شده و دستور رسیدگی سریع به پرونده را صادر کرده اند”.

نکته چهارم: در چندین مورد که اخبار قوه قضائیه را به دقت دنبال کرده ام، متوجه شدم که آیت الله صادق لاریجانی در برخورد با تخلف ها و خطاها در درون قوه قضائیه، بسیار قاطع عمل می کنند، و حتی دادستان ها را با لحن خیلی تند خطاب قرار می دهند. در یک مورد ایشان گفته بودند “برخی دادستان‌ها حرفی می‌زنند که موجب وهن دستگاه قضاست”.(خبرگزاری فارس)

نکته پنجم: با این اوصاف، پیش بینی می کنم رسیدگی به این پرونده مشمول گذر زمان نشود، و یک بار دیگر شاهد قاطعیت و سرعت عمل رئیس محترم قوه قضائیه باشیم و حس امنیت و قانونمداری در اینجا در خطه جنوب کشور تقویت گردد.

عماد جعفری پو، وبلاگنویس
رامهرمز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157220
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. باشت گفت:

    تقدیر از بویرنیوز تا حصول نتیجه پیگیری جدی داشته باش.

  2. ابوذر گفت:

    عماد عزیزم عالی امیدوارم هرچه زودتر رسیدگی بشه

  3. ناشناس گفت:

    البته اين دكترها مغرور حقشون همينه فكر ميكنن مردم رعيتشونن از پول نفت و سرمايه مردم دكتر شدن حالا قمپوز هم در ميكنن

  4. بیطرف گفت:

    رییس قوه قضاییه بررسی کنه ببینه چقدر قضات حس بر تر بینی نسبت به عامه مردم دارند. بزرگان طوایف که برای اصلاح ذات البین به دادگاه می روند که جرمی هم مرتکب نشده اند ببنند چه بر خوردی با انها می کنند.برای قضات باید کلاس اخلاق بگذارند

دیدگاه شما