سه شنبه 6 مرداد 1394 - 21:06

موگرینی؛ از مانتو پوشیدن در تهران تا مخالفت با همجنسگرایی (+عکس)

فدریکا موگرینی؛ زنی سیاستمدار، جوان و در عین حال زبر و زرنگ. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حتی قبل از این که به تهران بیاید هم برای ما ایرانی ها چهره ای آشنا بود.

فدریکا موگرینی؛ زنی سیاستمدار، جوان و در عین حال زبر و زرنگ. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حتی قبل از این که به تهران بیاید هم برای ما ایرانی ها چهره ای آشنا بود. در این یکی دو سال اخیر این دیپلمات جوان ایتالیایی یک پای ثابت میتینگ های ظریف با اعضای گروه 1+5 بوده است. حالا که او به ایران آمده، شاید خیلی ها بخواهند کمی بیشتر درباره او بدانند.

قبل از اینکه سر اصل مطلب برویم، باید به نحوه لباس پوشیدن موگرینی در ابتدای ورود به ایران اشاره کنم. او تقریبا از یک لباس شبیه مانتو استفاده کرد و همچنین از یک شال صورتی رنگ. موگرینی روز دوشنبه در عربستان هم از پوششی مناسب استفاده کرده بود. به هر حال، او در همان اولین قدم، به پروتکل های دیپلماتیک احترام گذاشت و این نشان از تیزهوشی و سواد دیپلماسی او دارد. هر چه نباشد او فلسفه علوم سیاسی خوانده و البته موضوع رساله دکترایش هم درباره رابطه دین با سیاست در اسلام است.
حالا کمی بیشتر درباره موگرینی؛ او یک خرداد ماهی است و در بیست و ششمین روز از سومین ماه بهار و در سال 1352 در پایتخت ایتالیا به دنیا آمده است. وقتی نگاهی به 26 خرداد ماه (16 ژوئن) در تقویم می اندازیم به یکی دو تا رویداد مهم بر می خوریم. روز به دنیا آمدن موگرینی با پذيرش دين مسيح(ع) توسط امپراتوری روم و پايان كشتار 300 ساله مسيحيان همراه شده است. همچنین در این روز ، دريانوردان اسپانيایی سرزمين آرژانتين را کشف کردند.

خب برویم سراغ زندگی شخصی خانم موگرینی؛ فدریکا دختر آقای فلاویو موگرینی، کارگردان و طراح صحنه ایتالیایی است. فدریکا در دبیرستان لوکرتیوس کارو در رم ، تحصیلات ابتدایی خود را به پایان رساند و بعد برای تکمیل دانسته هایش، رشته علوم سیاسی را انتخاب کرد و به دانشگاه لاساپینزا رم رفت. جایی که او با معدل ممتاز فارغ التحصیل شد. بعد از دانشگاه هم با متئو رِبِزانی ازدواج کرد. همسر موگرینی فرزند یک سرهنگ ارتش است. آنها دو دختر دارند. کاترینا در سال 2005 به دنیا آمده و دختر کوچکترشان، مارتا در سال 2010 ؛ داشتن دو فرزند کوچک 10 و 5 ساله حسابی او را در جریان آخرین دور از مذاکرات هسته ای که در وین برگزار شد، به دردسر انداخت!

موگرینی تا حالا چند حزب عوض کرده است؛ آن اوایل و در ابتدای فعالیت های سیاسی اش، به عضویت حزب کمونیست ایتالیا در آمد و بعد از بررسی چند حزب دیگر، دست آخر حزب دموکرات را برای ادامه فعالیت هایش انتخاب کرد.
فدریکا موگرینی همانقدر که با نژاد پرستی مبارزه کرده به همان میزان هم از همجنس گرایی انتقاد می کند و از اساس با این پدیده مشکل دارد و یکی از منتقدان همیشگی این دو موضوع بوده است.
یکی دیگر از نکات جالب درباره موگرینی این است که او سومین زن در تاریخ ایتالیاست که به صندلی وزیر خارجه کشور چکمه می رسد.

امیدواریم سفر به او تهران، بعنوان یک خاطره خوب در ذهنش ماندگار شود.

(تصاویر) فدریکا موگرینی در تهران
(تصاویر) فدریکا موگرینی در تهران
(تصاویر) فدریکا موگرینی در تهران
(تصاویر) فدریکا موگرینی در تهران
(تصاویر) فدریکا موگرینی در تهران
(تصاویر) فدریکا موگرینی در تهران
(تصاویر) فدریکا موگرینی در تهران
(تصاویر) فدریکا موگرینی در تهران
(تصاویر) فدریکا موگرینی در تهران
(تصاویر) فدریکا موگرینی در تهران
(تصاویر) فدریکا موگرینی در تهران

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157212
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. زجرکشیده گفت:

    واقعاداغته نبینوم ظریف.احدی نژادالهی جومت وه سینم وابو…

    • عظیم گفت:

      بدبخت از این رفتارها و ژست ها چی نصیب تو میشه/اگه چیزی هم باشه نصیب چند سرمایه سالار در تهران می شود/اگه تمام دنیا برا ما کف بزنند تا منابع کشور با عدالت توزیع نشود تا سیاست داخلی به نفع همه طبقات خصوصا طبقات داخلی طراحی نشود هیچی به من و تو نمی رسه و …

  2. ناشناس گفت:

    به نظرم اگه ظریف رئیس جمهور ما میشد تا 4سال دیگه ما دیگه مشکل بیکاری و اقتصادی نداشتیم

  3. Citizen گفت:

    افرين ظريف واقعا سياست خارجي يعني اين .منطق ايراني رانشون دادي .دنيا ايران متمدن رادوست رارد وبايددست اهلش باشد

  4. م گفت:

    یک زمان بشر فکر می کرد سرمایه فیزیکی عامل توسعه است اما بعد از مدتی متوجه شد که با سرمایه فیزیکی توسعه ای شکل نمیگیرد و بعد به سراغ سرمایه های انسانی رفت . بعد دید کشورهایی هستند که سرمایه های فیزیکی و انسانی قوی دارند ولی توسعه پیدا نمی کنند لذا بسراغ سرمایه ای دیگری بنام سرمایه اجتماعی رفت و متوجه شد که رشد و توسعه پایدار با سرمایه های اجتماعی است که رقم می خورد.سرمایه اجتماعی همانا شبکه روابط انسانی مبتنی بر اعتماد است .متاسفانه امروزه احساس غالب در مملکت بر مبنای بی اعتمادی است و لذا شبکه ای از دلواپسانی را می بینیم که با پیچاندن نسخه همه یا هیچ احساس بی اعتمادی را در جامعه ترویج می کنند فارغ اینکه برای بشر بوضوح ثابت شده که بدون داشتن اعتماد در جامعه نمیتوان نشاط و پویایی ،امید و خوش بینی به آینده را رقم زد. با آزوی توفیق برای آقای دکتر ظریف که اندیشمندانه برای بحرکت در آوردن چرخ توسعه کشور عقب نگهداشته مان مدبرانه گام های توام با خوش بینی و اعتماد بر می دارند

  5. محمد گفت:

    کاش در سایر موارد هم مثل حجاب به ایرانیان احترام میگذاشتند

دیدگاه شما