سه شنبه 6 مرداد 1394 - 19:22

انزجار عمومی از برخورد ناشایست با جراح زن ممسنی؛ ” به کدامین گناه؟!” (+عکس)

حرکت به موقع مسئولان وظیفه شناس، از ریاست قوه ی قضائیه تا رئیس کل دادگستری استان فارس، حمایت بجای جامعه آبرومند پزشکی کشور و استان فارس، فریاد وامصیبتای “مردم همیشه در صحنه”!

گروه اجتماعی – پس از انتشار خبر دستگیری خانم جراح در بیمارستان شهر نورآباد ممسنی به دلیل عدم اجرای دستور دادستان مبنی بر حضور بر سر بالین یک بیمار که به نظر خانم دکتر این کار لزومی نداشت چرا که حال بیمار بد نبود و وی بر رعایت نوبت دیگر بیماران تاکید داشته است، بسیاری از مردم و نخبگان در رسانه ها و شبکه های اجتماعی به این موضوع واکنش نشان دادند که سرآمد واکنش ها را می توان نامه کوتاه و حمایتی دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست.

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی خبر بازداشت «فروغ رزمجویی» متخصص جراحی عمومی در بیمارستان ولی عصر(عج) نورآباد ممسنی، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: به اقدام شما افتخار می کنیم که چون سایر همکاران ما، در سخت ترین شرایط و با وجود همه ناملایمات، در انجام وظیفه خود ذره ای کوتاهی نمی کنند.

رئیس سابق کانون وکلای کشور و رئیس اسبق کانون وکلای استان فارس در یادداشتی که بصورت اختصاصی در اختیار «بویر نیوز» قرار داده است، خواستار برخورد با این حرکت ناپسند و غیرقانونی شده است.

به گزارش «بویر نیوز»، متن یادداشت دکتر علی مندنی پور با عنوان “به کدامین گناه؟!” بدین شرح است:

خبر کوتاه بود و در نوع خود عجیب و قابل تأمل! نه اینکه با اینگونه حادثه ها بیگانه باشیم و ندیده و یا نشنیده باشیم! خی؛ از این قماش رویداد، بدفعات هم دیده ایم و هم از زبان شهروندان دردمند فراوان شنیده ایم!

چه اگر غیرازاین می بود، برایمان تازگی داشت! و منحصر به نورآباد ممسنی و یا دیگر شهرهای استان فارس هم نبوده و نیست، الا ماشاءاله تا دلتان بخواهد از این نوع رویدادها، در پهنه ی ایران زمین از بام تا شام رخ داده و می دهد! چرا که یواش یواش به مثابه چوب سوهان خورده! با این نوع رفتارها خو کرده وعادتمان شده است! آنچه برای من نوعی و جماعت همدرد، عجیب و باورنکردنی می نماید، همانا جایگاه و عنوان خالق این داستان بوده است! کسی که برابر اصل ۱۵۹قانون اساسی «نماد قانون» و مرجع رسمی تظلمات و شکایات مردم است! و بنا به وظیفه ی ذاتی، حافظ و نگاهبان نظم و عدالت و مدافع حقوق صاحبان حق و در یک کلام «متولی امام زاده»! .

یاداشت کوتاه و زیبای جناب دکتر حسن هاشمی وزیر محترم بهداشت و درمان را از طریق یکی از شبکه های مجازی به همراه تصویری از نامه ایشان به پزشک وظیفه شناسی که مورد بی مهری قرار گرفته بود و عکسی از تجمع اعتراضی کارکنان تنها بیمارستان نورآباد ممسنی، یعنی مکان وقوع حادثه دریافت کردم!

5712_842

این نوشته ی کوتاه را باوجود خستگی مفرط روزانه و با عجله، قبل از ساعت ۵ صبح تنظیم و به همه ی دلسوزان تقدیم می نمایم؛ باشد که از این به بعد، شاهد وجودی وقایعی غم انگیز، نا امیدکننده و تأسف بار از این دست نباشیم. انشاء ا… .

حرکت به موقع مسئولان وظیفه شناس، از ریاست قوه ی قضائیه تا رئیس کل دادگستری استان فارس، حمایت بجای جامعه آبرومند پزشکی کشور و استان فارس، فریاد وامصیبتای “مردم همیشه در صحنه”!

 بویژه اقدام تحسین برانگیز دکتر هاشمی وزیر محجوب و قانون مدار بهداشت و درمان را ارج گذاشته، به فالنیک گرفته و تهنیت می گویم.

تبریکی “اختصاصی “به سرکار خانم دکتر رزمجوئی، بخاطر انجام وظیفه محوله قانونی، چیزی که این روزها حکم کیمیا را پیدا کرده است!

 به پیروی ازروش ومنش جناب وزیر بهداشت، نقش شبکه های اجتماعی را در اطلاع رسانی به موقع و آگاهی بخشی به مردم و مسئولان با رعایت اصول اخلاقی، امانت داری، صداقت و پرهیز از بزرگنمائی می ستایم!

دکتر حسن هاشمی، همان کاری را کرد که میبایستی میکرد؛ انتظار هم همین بود؛ خانم دکتر رزمجوئی هم درانجام وظیفه ی شرعی، قانونی، عرفی و اخلاقی، ذره ای کم نگذاشت!حرکتش انسانی بود ، در قالب قانون و در دفاع از حقوق شهروندی .بنابراین پایداری شان در دفاع از حقوق بیماری که در آن لحظات حیاتی سخت به مراقبت و درمان نیاز داشته است، ستودنی است و شایسته ی تحسین و تکریم.

چه، اگر غیر از این عمل می کرد؛ نه خدا وی را می بخشید، نه بندگان خدا فراموش می کردند ونه هرگز وجدان های بیداراین حرکت ناشایست را نادیده می گرفتند!
در جایگاه شهروندی که از این جنس برخوردها، از برخی از مسئولان در جایگاههای گوناگون، کم ندیده و نشنیده! اجازه می خواهد به همین بهانه و به جهات زیر مراتب احترام بایسته و شایسته ام را به محضر ارزشمند خانم دکتر وظیفه بلد، تقدیم نمایم .با این امید که درس عبرتی باشد، برای آنانی که قانون و نظم ، امنیت و عدالت، را به سخره گرفته ،آن را به هیچ انگاشته، حق را برای خود و بنا به عادت دیرینه،  تکلیف را بر دیگران واجب ولازم می شمارند!

۱- شجاعتی که در دفاع از انجام وظیفه حرفه ای از خود بروز و اجازه نداده است، به سوگندی که خورده بی حرمتی روا گردد.

۲- پزشکی اخلاق مداروقانونمند که جز به وظیفه ی قانونی-اخلاقی خویش نیندیشیده ،و در شرایط سخت روحی و روانی که قرار داشته، حاضر به ترک وظیفه اش، که همانا نجات جان بیمار بوده، نشده است.

۳- هم ولایتی، که درد جانکاه زنان این شهر و دیار راآنگونه که نشان داده، بهتر از هر کس دیگری احساس کرده و می کند. در یک جمله به احترام: شجاعت ،مسئولیت پذیری و احساس درد در خدمت به هم نوع.

همصدا با وزیر با تدبیر و دوست داشتنی بهداشت و درمان، با افتخار وسربلندی می گویم :«خانم دکتر رزمجوئی سپاس مرا پذیرا باشید» و اضافه می کنم ؛

سرکار خانم دکتر؛ حرکت قانونمند و برخورد غیرقانونی با آن پزشک دلسوز ودردشناس، در این موقعیت و در این فرهنگ بر خلاف انتظار بر شیرینی را به همراه داشته و دارد!

برخورد قانونی مقامات مسئول با آنانی که در ایجاد چنین رویدادهائی به اخلاق عمومی پشت پا زده و خود را مالک الرقاب و قانون مجسم تصور می کنند! در هر جامه و جایگاهی، به توده ی مردم آگاهی و به تبع آن شهامت و عزت نفس می بخشد!

آگاهی، که به مردم جرأت نه گفتن ،به حرف بی حساب و انگیزه مضاعف برای دفاع از حقوق حقه شان اعطا کرده و حقوق مردم را از لابلای صفحات کتابها عملا به میدان عمل در جامعه رهنمون می شود ! در همین راستا معتقدم ، پیام زیبای چنین حرکتهایی برای ما و آیندگان میمون ومبارک است.

اما کلامی چند خطاب به متولی یا متولیان” امام زاده “،هم او و یا آنانی که بر خلاف انتظار عموم « حرمت امام زاده» را پاس نداشته و حریم را شکسته اند!

“بزرگوارا” ؛ نمی دانم شما این توصیه معروف بقراط، پدر علم پزشکی راخطاب به دانشجویانش شنیده اید، که می گوید :« اول آسیب نرسانید …” این نکته ی کلیدی در رعایت حقوق بیمار از پیدایش علم طب تا به امروز، آویزه ی گوش همه ی دوستداران علم پزشکی ودر راس آنها پزشکان انسان دوست ودانشجویان پزشکی قرار داشته ودارد. حقوقی که از گذشته ی بسیار دور تاکنون در حوزه ی قضائی و پزشکی مورد توجه و اقبال عموم بوده است.

تأکید بر حقوق بنیادی در بهره مندی از مراقبت های بهداشتی درمانی و حفظ شأن بیمار به عنوان انسان و اشرف مخلوقات نه تنها در زمره ی اصول و مبانی همه ی ادیان الهی بوده است که اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز توجه به این حقوق را از منظر نیاز بیمار به درمان مناسب مورد عنایت خاص قرار داده است ،و به همین جهت اخلاق در علم پزشکی از جایگاه ویژه ای در فرهنگ های گوناگون برخوردار است.

مگر نه این است که : پزشک در سایه تعهد، تخصص و سوگند خود با استمداد از حضرت حق و قدرت لایزال خداوندیش در جایگاه شفا دهنده اصلی تمامی هم و غم خویش را در تأمین سلامت،آسایش و آرامش بیمار بکار می گیرد ؟ودغدغه همیشگی اش سلامت و بهبود بیمارش هست وبس؟

راستی می دانید، منشور حقوق بیمار امروزه در تمامی نظام های حقوقی دنیا و در کشورهای مختلف از جمله: ایران ،با هدف دفاع از حقوق انسانی بیمار به رسمیت شناخته شده و در قالب قانون به بند بند اصول این منشور در نظام پزشکی ومراجع قضایی عمل می شود.

آیا می دانید؛ قوانین مربوطه از سال ۱۹۴۰میلادی یعنی بیش از ۷۵ سال پیش مطرح و توسط سازمان بهداشت جهانی دنبال شده است؟
ایا می دانید قانون اساسی در اصل ۲۹ برخورداری کلیه آحاد مردم از خدمات بهداشتی ،درمانی و مراقبت های پزشکی را حقی همگانی و تکلیفی برای حاکمیت نظام اسلامی تبیین نموده است؟

آیا می دانید به موازات منشور حقوق بیمار، پزشک نیز از حقوق به رسمیت شناخته شده ی قانونی بهره مند است؟

آیا به این اصل انسانی، اخلاقی پای پند و معتقدیم که درمان و نجات جان بیمار بر انجام هر کاری از جمله، بازجوئی، تحقیق و تفحص از وی مقدم است؟

مگر نه این است که برای انجام تحقیق و تفحص و بازجوئی از اشخاص زمان داریم، اما درنجات جان بیمار، چه بسا کمترین تأخیر، تعلل و قصور در درمان و ارائه خدمات بهداشتی به قیمت از دست دادن جانش تمام خواهد شد،امری که هرگز قادر به جبران آن نخواهم بود ؟

کدامین عقل سلیم اجازه می دهد در حالی که مصدوم سخت به درمان و مراقبت های ویژه و اولیه نیاز دارد و لحظات خطرناکی را بین مرگ و زندگی سپری می نماید ،و از حیث جسمی و روحی در وضعیت بحرانی بسر می برد، به تحقیق و تفحص وسوال و جواب و بازجوئی کشانده شود؟

راستی هیچ می دانیم در تمامی نظام های کیفری دنیا محکومان به اعدام نیز از حقوق قانونی لازم در بهره مندی از بهداشت و درمان ،قبل از اجرای مجازات برخوردارند؟
پس به کدامین مجوز شرعی ،قانونی ،عرفی و اخلاقی در حق مصدومی نیازمند ،اینگونه اقدامی روا و برای پزشک معالجش ،چنین نسخه ی زشت ، ضد اخلاقی وغیرقانونی تجویز گردیده ؟!!هتک حرمت ،بر خورد ناروا نسبت به ساحت یک زن پزشک وظیفه شناس، در حین خدمت، آن هم در یک منطقه محروم وغیر بر خوردار! از همه بدتر دست بند، بازداشت و… . خدایا مپسند!!
به امید برخورد قاطع و قانونی مقامات مسئول، نهادینه کردن فرهنگ احترام به” قانون” در تمامی سطوح جامعه و با آرزوی درس عبرت برای قانون شکنان .

بی آنکه از یاد ببریم، با زبان دنیای امروز و در تکمیل پیام نغز وزیبا و پر معنای “بقراط حکیم” ، هم او که پدر علم پزشکی می خوانند ومی دانندش، زمزمه کنیم که: “هرگز آسیب نرسانید! ”

تهران-۶ امرداد ۱۳۹۴

     علی مندنی پور

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157167
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پزشک گفت:

    واقعا شرم آوره چرا کسی توی حکومت اسلامی باید به خودش اجازه بده چنین برخورد ناشایستی انجام بده. امیدواریم برخورد قاطع با این فرد بشه تا آرامش به اذهان جامعه بخصوص قشر پزشک بازگرده و کسی هم به خودش حق نده چنین کاری کنه

    • حسام گفت:

      برخورد ژورنالیستی و عوامانه با این قضیه واقعا بی انصافی هست. مگر شما پیش اونا بودی؟ وقتی این خانم به اصطلاح متخصص به قاضی مملکت توهین و بی ادبی میکنه به نظر شما جرم نیست؟ جرم مشهود بوده و حق تحت نظر گرفتن رو داشتن. پس لطفا با این ماجرا عوامانه برخورد نکنید

      • به اميد ان روز گفت:

        اميد وارم حسام با خود يا يكي از اعضاي خانواده خودت چنين برخوردي شود تا بعد بفهمي بعضي از قضات واقعا فكر مي كنند كه هر جور دوست دارند مي توانند با مردم برخورد كنند!!!!!!

      • رابینسون کروزویه گفت:

        و اما قضات!!!!
        قشری فرهیخته
        با رفتاری کاملا مبادی آداب
        با دیدی یکسان که همه را مجرم میپندارند
        و البته انتخاب شده از باهوشترین داوطلبان کنکور سالیان گذشته

        بنظرم  میشه این دعا رو برای همه ککایلوم بکنم ایشالا نه گرفتار دکترا بشید و نه قضات !

      • حسن گفت:

        چرا به اصطلاح متخصص جناب حسام جهت اطلاع باید عرض کنم تخصص گرفتن مثل دکتراهای اعطایی دانشگاههای وابسته به مراکز قدرت نیست که مدرک پیشکش میکنند.کاش ذره ای از رنج تحصیل این عزیزان رو درک میکردیم

    • ناشناس گفت:

      کاری به قضیه ندارم ولی واقعا تیتر تیتر زردی هستش

    • بی انصاف گفت:

      بازبرس چرا ورود کرده مگر فوتی !!!ناشناخته بوده ،سواستفاده از پست ومقام وتکبر بی رویه همین معنی را دارد،شجاعت سرکار خانم ورعایت قانون ،فرض بر این است که ایشان هم تخلف کرده اگر درمواقع بیماران فوریتی می رسیدند باز بازپرس هم وی را بازداشت می کرد ،به کجا رسیده اید با چنین شتابان!

    • حسام گفت:

      به گزارش اداره کل روابط عمومي قوه قضاييه، حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي معاون اول و سخنگوي قوه قضاييه عصر امروز در گفتگو با خبرنگار صدا و سيما با تأكيد بر ضرورت اطلاع رساني صحيح درباره وقوع برخي حوادث و رخدادها در كشور و پرهيز از اظهارنظرها و قضاوتهاي نادرست پيش از قطعي و روشن شدن واقعيت ماجراها و حوادث گفت: درخصوص اتفاقاتي مانند حادثه بيمارستان ممسني بايد تأكيد كنم كه اگر اطلاعات نادرست و شتاب‌زده به مردم داده شود خيلي وقت‌ها نه تنها به حقوق فرد و حمايت از او كمك نشده بلكه گاهي وقتها موجب تضييع حق همان فرد يا آن قشر و يا عده‌اي از مردم مي‌شود.
      وي افزود: نكته دوم اينكه اگر قبل از اينكه واقعه‌اي رسيدگي شود اظهارنظر و قضاوت كنيم ممكن است بعدها خودمان شرمنده ‌شويم كه چرا به اين سرعت قضاوت كرديم و اگر اين اظهارنظر و قضاوت‌ها از ناحيه افراد مسئول و يا افرادي باشد كه مردم آنها را مي‌شناسند بعداً موجب شرمندگي آنها هم خواهد شد.
      سخنگوي قوه قضاييه به حادثه قتل يك پزشك در اردبيل اشاره كرد و گفت: مردم ما مطلع هستند كه در اوايل همين ماه متأسفانه پزشكي در اردبيل به قتل رسيد قطعاً از اينكه پزشكي با ضربات چاقو و كارد به قتل برسد همه مردم متأثر مي‌‌شوند و در اين حادثه هم دستگاه قضايي به محض اينكه از آن مطلع شد، موضوع را پيگيري ودنبال كرد؛ اما متأسفانه در آن قضيه هم قبل از اينكه موضوع روشن بشود حرفهايي زده شد و كساني بيانيه و اطلاعيه دادند و حرفهايي كه با واقعيت منطبق نبود واطلاعات شتابزده، غير واقعي و غلطي به مردم داده شد اما اين اطلاعات غلط به نفع چه كسي تمام شد؟ آيا به نفع جامعه پزشكي بود؟ آيا به نفع مردم تمام شد؟ يا اينكه به نفع خانواده مقتول و قاتل تمام شد؟ قطعاً نه تنها پاسخ منفي است بلكه بايد گفت اين اظهارنظرها مشكلاتي را هم براي همه آنها ايجاد كرد حال آنكه اگر اجازه مي‌دادند از طريق مجراي صحيح قانون اين قضيه جلو مي‌رفت و روشن مي‌شد، صحيح بود.
      سخنگوي قوه قضاييه سپس در تشريح واقعه بيمارستان ممسني كه در چند روز گذشته خبرهاي ضد و نقيض آن در فضاي مجازي و برخي رسانه‌ها و سايت‌ها منتشر شده بود گفت: در چهارم مرداد در ممسني استان فارس مردي به قتل رسيده و همسر آن مرد هم با ضربات چاقو به شدت مجروح و زخمي شده بود؛ اين خانم مجروح را به بيمارستان منتقل كردند و به طور طبيعي و طبق روال عادي مأمورين انتظامي و بازپرس پرونده وارد عمل مي‌شوند؛ به سراغ آن خانم مجروح مي‌روند كه ببينند قضيه چه بوده است؟ بر اساس گزارش رئيس كل محترم دادگستري استان فارس به بازپرس و مأموران انتظامي اعلام  مي‌شود كه ايشان الان در وضعيت مناسبي نيست و تنفس خوبي ندارد لذا قادر به پاسخگويي نيست طبعاً از او سؤالي نمي‌شود. سپس به نزد پزشك معالج مي‌روند كه از ايشان سؤالاتي بكنند؛  در اين بين طبق آنچه مشخص شده صحبتهايي بين بازپرس پرونده و افسر نيروي انتظامي كه در آنجا حضور داشته با آن پزشك معالج رد و بدل مي‌شود اما اينكه آن صحبتها دقيقاً چه چيزي بوده در حال بررسي است. اظهار شده كه آن خانم مطالبي مي‌گويد كه اگر اين مطالب به اثبات برسد، حتماً صحيح نبوده و قابل پيگيري است؛ البته اينجانب در حال حاضر قضاوتي ندارم.
      محسني اژه‌اي در ادامه افزود: سپس موضوع صورتجلسه شده و بازپرس به محل دادسراي خود بر مي‌گردد. در آنجا توسط دادستان به مأمورين حاضر در صحنه اعلام مي‌شود كه اين خانم دكتر را با مأمورين زني كه همراه داريد، هدايت كنيد به كلانتري و توضيح بخواهيد كه موضوع چه بوده  است؟ البته در خيلي از رسانه‌ها ديدم مطرح شده است كه اين خانم بازداشت شده؛ اين خبر صحت ندارد و از منظر حقوقي بازداشت زماني است كه كسي متهم بشود، تفهيم اتهامي صورت گيرد و قراربازداشت براي او صادر بشود در حاليكه در اين جريان ايشان بازداشت نشده، بلكه توسط مأمورين زن به كلانتري برده مي‌شود كه البته ما هم تصديق مي‌كنيم كه كار صحيحي نبوده است و بايد مشخص شود كه چه مسائلي بين آن مأمورين و آن خانم رد و بدل شده و آيا استنكافي صورت گرفته يا خير؟ البته اجمالاً گفته شده كه وقتي استنكاف از سوي آن خانم صورت گرفته به ايشان دستبند مي‌زنند.
      معاون اول قوه قضاييه در ادامه تشريح ماجرا افزود: به هر حال مأمورين كلانتري هم وظايفي دارند و اگر كسي استنكافي بكند و مأمور كلانتري دستور قضايي داشته باشد، حسب وظيفه اقدام مي‌كند؛ گر چه شايد مي‌شده به طريق ديگري عمل بكنند و حتي دستبند هم نزنند. با اين اوصاف ايشان به كلانتري منتقل مي‌شوند و موضوع توسط رئيس كل دادگستري استان پيگيري مي‌شود و سپس آن خانم پزشك به دادسرا مي‌آيند و پس از اداي توضيحاتي  با يك وجه التزامي مرخص مي‌شود.
      وي ادامه داد: اين موضوع به رياست محترم قوه قضاييه اطلاع داده شد و رياست محترم قوه هم دستور پيگيري دادند منتها از همان تاريخ و به ويژه از فرداي آن اتفاق مطالبي گفته شده كه كمكي به قضيه و به جامعه پزشكي نمي‌كند.
      اژه‌اي افزود:  همه ما موظف هستيم كه به همه اقشار جامعه به خصوص اقشار زحمت كش از جمله پزشكان محترم كه شب و روز زحمت مي‌كشند احترام بگذاريم  و شئونات آنها را رعايت كنيم، البته خود آنها هم بايد شئونات را رعايت كنند، همانطور كه شئونات پزشكان محترم بايد رعايت شود توهين به قاضي و مأمور حين انجام وظيفه هم جرم و خلاف است، در اين قضيه از سوي پزشك مسئولي نقل قولي شده كه اميدواريم البته درست نباشد، و آن مطلب اين بود كه قاضي در همان محل بيمارستان دستور شلاق زدن داده است؛ طبيعي است كه اين يك نقل قول خلاف روشن و بيّن است و من نمي‌دانم اين آقا از كجا اين مطلب را گفته است كه درست باشد كه جمله منتسب به ايشان است، طبيعي است كه بايد جوابگو باشد.
      سخنگوي قوه قضاييه در ادامه اظهار كرد: متأسفانه يك مسئول محترم ديگري نوشته است كه با اين اقدام به جامعه پزشكي بي‌احترامي شده است در حاليكه قطعاً اينطور نيست و حادثه‌اي بوده كه بررسي خواهد شد و اگر قاضي و يا  مأمور و يا آن پزشك خاطي باشند اينها رسيدگي مي‌شود و هر كدامشان  مرتكب جرمي شده‌اند به آن رسيدگي مي‌شود.
      محسني اژه‌اي در پايان بار ديگر تأكيد كرد: قبول داريم كه بايد نسبت به پيگيري حقوق مردم حساسيت داشته باشيم اما بايد توجه كنيم كه خيلي وقتها نوع پيگيري‌هاي ما كار را دشوارتر مي‌كند و به نفع آن قشر يا به نفع آن فردي كه به ظاهر داريم حمايت مي‌‌كنيم نيست

    • ناشناس گفت:

      متاسفانه تا این افراد کوته فکر بر مسند قضاوت باشندهمین مسایل تکرار میشود

      زحمات قضات شریف را هم از دیدگان می اندازند

  2. نسیم گفت:

    واقعا خبر شوکه کننده ای بود. برخورد قانونی مقامات مسئول با آنانی که در ایجاد چنین رویدادهائی به اخلاق عمومی پشت پا زده و خود را مالک الرقاب و قانون مجسم تصور می کنند!

  3. آریایی فر گفت:

    خانم دکتر به شما افتخار میکنم

  4. کشاورزشوشتی گفت:

    هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک مایه تاسف است که مدعی العموم که میبایست مدافع حقوق عامه باشد خود قانون شکن است اگر کسی دراین بین دچارحادثه میشد وبه علت عمل دادستان ونبود جراح از بین میرفت چه کسی پاسخ گوبود چه کسی به این بی حرمتی رسیدگی می کند

  5. محمدي -ممسني گفت:

    زنده باد دكتر علي مند ني پور افتخار قوم لر در كل كشور….و مدافع قوم لر در كل كشور…انصافا فرقي ندارد و دكتر مند ني پور هم متعلق به بويراحمد هست و هم متعلق به نور اباد هست …..ولي بايد از بزرگان نوراباد بپرسيم كه چطور مند ني پور به عنوان يك بويراحمدي مي تواند از خانم دكتر رزمجويي دفاع كند !!!   اما بزرگان و مقامات مسول نوراباد چطور سكو ت كرده اند و تا به حال دو كلمه در دفاع از دكتر رزمجويي ننوشته اند؟؟؟؟؟!!!!! از شما تشكر مي كنيم جناب دكتر مند ني پور به خاطر اين دفاعيه زيبا

  6. ناشناس گفت:

    بی عدالتی یعنی این

  7. سیسخت گفت:

    این برخورد با یک فرد یا کارمند نیست این رفتار ناهنجار ودور از شان ریشه در خیلی از تندروی وسو استفاده از موقعیت ومقام است که ریشه در روال قبلی دارد اگر به حافظه مان برگردیم جناب سعید مرتضوی هم از این نوع برخوردها وپرونده سازیها زیاد داشت اگر از همان اول قانون حکمفرما بود وهمه افراد در برابر قانون  بصورت یکسان پاسخگو بودند این همه هزینه ایشان بر مملکت ونظام تحمیل نمیکرد به نظر من باید منتظر ماند وپیش داوری نکنیم تا ببینیم قوه  محنرم قضاییه چگونه از حیثیت خود که در سطح جامعه اسیب دیده دفاع میکند وحق مظلوم چگونه ادا خواهد د  من امیدوارم

  8. منطق گفت:

    دوستان عزیز باز ما ایرانیها اعم از باسواد و بی سواد یک طرفه به قضاوت رفتیم ,یادمان باشد که دامن زدن به شایعات اگر  مطابق با واقعیت هم باشند از دیدگاه اموزه های دینی امری نکوهیده و ناپسند قلمداد میشود .در مورد این اتفاق به همان اندازه که همه ما بدون دیدن و حضور در  مکان دادستان را متهم به سواستفاده از قدرت و اختیاراتش میکنیم ,فقط به این علت که وزیر با اخلاق و متواضع بهداشت موضع گیری کرده به نظر میرسد نه کار اخلاقی است و نه مطابق با اموزه های دینی ماست,گرچه بعضا شاید بعضی از هموطنانمان که دارای چنین اختیارات و قدرت قانونی می باشند در صد سواستفاده از این ابزاز قانونی هستند ,اما دوستان باور بفرمایید بعضی از هموطنان پزشک ما در حوزه کاری خودشان با بیماران رفتاری بیرحمانه دارند ,بحث مسولیت مدنی پزشکان یک مقوله حیاتی و مهم در حوزه بهداشت و سلامت میباشد که متاسفانه هنوز در کشور ما جایگاه واقعی خودش را پیدا نکرده ,و اینکه یادمان باشد همین مسولیت خطیر پزشکان و تعهد کاری انهاست که متوسط درامد یک پزشک ایرانی را ۷برابر پزشک اروپایی کرده ,شاید بعضی پزشکان هم در صدد سواستفاده از اختیاراتشان باشد…..

    • ناشناس گفت:

      عزیزم پزشک در حین شیفت بیمارستان در یک منطقه محروم بوده یعنی بدون جانشین ، اگه بد رفتار کرده باشه هم باید با مقامات استان هماهنگ و ایشان بعدا احضار میشد ،ماجرا ی درآمد 7 برابری از کجا اومد این آمار مربوط به سنجش با حقوق پایه هست و یه عددسازیه ، توجه داشته باشید به سیل مهاجرت پزشکان جوان که از درآمد 7 برابری میگذرند و به مناطق محروم ممالک فرنگ هجرت میکنند

      • حریم سیمرغ گفت:

        دوست عزیز ، اون به اصطلاح پزشکانی که هجرت میکنند یا نتونستن تخصص بگیرن یا از اول هم قصد رفتن داشتن،  چه با مدرک دکتری چه بی مدرک. اینها همونایی هستند که امثالشون ابتدای انقلاب بار سفر بستن و بجای ماندن و دفاع از حیثیتشون، بار خیانت به کشور رو بدوش کشیدن. موندم چه زود فراموش کردین داستان رها کردن مریض وسط بیابون یا عمل نکردن مریض بخاطر بی پولی که همین پزشکان متعهد شما انجام دادن. متاسفانه همه پزشکان متعهد به قسم معروفشون نیستن. این وزیر محترم چرا با تخلفات پزشکان اینقدر محکم برخورد نکرده هیچوقت؟!!! واقعا چرا؟؟؟؟

      • ناشناس گفت:

        مدرک پزشکی ایران معتبر نیست جانم. 

    • ناشناس گفت:

      احسنت

    • ;;g, گفت:

      دوست عزیز جون هرکی دوست داری؛ اگر بلد نیستی حرف بزنی ساکت بنشین وبه حرف بقیه گوش بده.

    • ناشناس گفت:

      درست ومنطقی،پزشکان هم کم ندارند اصل قضیه چه بوده؟

    • حسن گفت:

      شاید حرف شما درست باشه ولی در این مورد صدق نمیکنه

      گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری …

    • زور تداوم نداره گفت:

      مطابق با اموزه های دینی از نظر شما کتک کاریه؟

  9. دنا گفت:

    منطق گل گفتی

  10. عظیم گفت:

    وزیر محترم بهداشت شما که نشستید و گفتن از گل نازک تر رابه پزشکان تحمل نمی کنید وقتی پزشکان متخصص ما تحت هیچ شرایطی به درامد بالای سیصد و چهارصد میلیون ویک میلیارد راضی نیستند و هر راهی را جهت سرکیسه کردن مردم طی می کنند در حالی که بینی وبین الله هیچ گونه تحولی در رویکرد علمی و درمانی این طیف حاصل نشده باید مردم هم از این بی عدالتی بنالند و هر روز این قشر بین مردم منزوی شود درامد یک کارمند در حد و اندازه دکترا حداکثر دو تا سه میلیون و اگه عضو هیئت علمی باشد حداکثر 5 میلیون /در همه جای دنیا حداکثر درامد یک پزشک متخصص سه تا چهار برابر یک کارمند می بیاشد نه مثل ایران سیصد یا چهارصد برابر/بنده به سهم خودم مردم را دعوت به مبارزه بااین پدیده می کنم

  11. نجف گفت:

    درود بر دکتر مندنی پور وسلام بر خانم دکتر که تکبر وغرور بازپرس را شکست .باید یاد بگیریم که نمی توانیم در وظایف دیگران دخالت بی جا نماییم

  12. امید گفت:

    جناب دکتر چرا ناحق می نویسی، چرا ناحق می گویی،مگر شما انجا بودی که دکتر وظیفه خودش راانجام داد ه یا توهین به مملکت نکرده حتما یک کار ناشایست انجام داده یا جرمی انجام داده مگر ان بازپرس مرض داره بی دلیل وبی منطق یک فرد وظیفه شناس را حکم بازداشت براش بزنه ،لذا شایسته است شما بزرگوار با مستند وبااگاهی کامل قلم بزنیید در غیراینصورت تهمت وتوهین ونوشته وجانب داری از کسی که درست نیست.قوه قضایه هم می تواند یه تومارعلیه دکتر به قول شما درست کار ووظیفه شناس بنویسه خواهشمندم جو جامعه رامتشنج نکنید علیه قشر زحمت کش دیگر که خداوند جای حق نشسته انشالا دراینده نزدیک فرهنک کار کردن ودرست صحبت کردن با هم رایاد بگیریم که باعث بی حرمتی به همدیگر نشود .به قول امام ان کس قلمش انسانی است ،که از روی انصاف بنویسد.

    • ٧٣٢١ گفت:

      الان تو از روي انصاف نوشتي؟
      در ضمن فيلم مصاحبه با مردم و خانم دكتر و همه جزيئات موجوده  فكر نميكنم آقاي دكتر هم همينجوري بياد و يه چيزي بنويسه و مردم هم خوب خودشون ميتونن قضاوت كنن

    • افشين دهدشت گفت:

      واي بر ملتي كه حاضر به پذيرفتن حقيقت نيست—آقاي اميد خان چرا نمي خواي حقيقت رابپذيري؟؟!! دليل نميشه چون شخص شما با دكتر مند ني پور مشكل داره ،،بخواهيد چنين مسله اي را شايعه يا كذب بخوانيد،،!!دوست عزيز شما با نويسنده خصومت شخصي دارين!؟چرا ديگه مي خواي چنين خبري را رد كني ؟؟؟؟!!!!دروود خدا بر پيروان حقيقت و دروود خدا بر مدافعان حق..زنده باد دكتر مند ني پور و امثال دكتر …

  13. نيكنام گفت:

    زنده باد استاد مند ني پور كه هميشه و همواره هر جا حقي و حقوقي  پايمال شده ،،ايشان دفاع كرده اند…خدا پشت و پناه شما باشد دكتر عزيز

  14. عدالت گفت:

    قانون دادستان محترم شده منطق رضا خانی
    هرکی حتی برای کارهای شخصی و خانوادگیش اطاعت امر نکرد باید به اشد مجازات رسید
    درود بر دکتر عزیز که حتی دادستان عادل و عدالت محور! هم نتونست مانع از انجام وظایف قانونیش بشه

  15. آرش گفت:

    متاسفانه اکثر قریب اتفاق قضات دادگستری هم در محیط کار و هم خارج از محیط کار برخوردهای خیلی بدی با مردم دارند و به نوعی انگار که در هر حال و در هر زمانی با مجرم دارند برخورد میکنند.و حتی خود را برتر از دیگران میبینند.اگر اینها سواستفاده از پست و مقام نیست پس چیست؟

  16. پاسخ گفت:

    اگر در همان دادگاه ها متهمی یا غیر متهمی در دفاع از حقوق خود به قاضی یا دادستان توهین یا مثلا برخورد فیزیکی می کرد قطعا حکمش اعدام بود .لذا توحین تبعیض بی احترامی هتک حرمت خصوصا برخورد ناشایست در مجموعه قوه قضاییه بیداد می کند و نمی دانیم هم به کی شکایت کنیم به امثال قاضی و دادستانی که خود مجری قانو ن ولی متاسفانه قانون شکن هستند.

  17. رضا رستمي گفت:

    سلام دكتر   واقعا لذت بردم از اين نوشته حضرتعالي  انشالا كه اخلاق  در جامعه رعايت شود و حقوق هر شخص چه پزشك و چه وكيل و چه مهندس و چه كارمند وغيره  در جامعه  ضايع نشود    واي به روزي كه ارزش ها در جامعه ما از بين برود   دوستان خواهش ميكنم شما هم فيلم صحبت هاي خانم دكتر رزمجو را ببينيد تا متوجه بي گناهي ايشان بشويد .   تشكر دكتر مندني پور 

    • ناشناس گفت:

      جناب رستمی عزیز  واقعا فکر میکنید در حال حاضر ارزشها در جامعه ارزش گذاری میشود؟ 

  18. بیکار گفت:

    حالابعدکلی سال وقرن به یک دکتردست بند زدند!چه جنجالی به پاشده!بابااین همه آدم با انواع شغل رو میشه دست زد ولی دکتر رو نه؟مگه ما آدم نیستیم که میشه مارو دست بزنند ولی پزشکان رو نه؟میشه تلویزیون شغل ما رو به طنز بگیره اما شغل پزشکی رونه؟ مهران مدیری یه کمی با این جماعت شوخی کردسریالشوتعطیل کردند!اینها مثل مافیا هوای هم رو دارند،تاحالا کدوم وزیرنیرو ،آموزش وپرورش،نفت،کشاورزی،…..به بازداشت کارمندش توی یه شهرستان واکنش نشون داده؟ولی وزیربهداشت فوری دراین موردوسریال تلویزیون واکنش نشون میده چرا؟البته حساب اندک پزشک دلسوز وخدمتگذار جداست،ولی خداوکیلی صابون پول پرستی این جماعت به تن کی نخورده؟رفتارمتکبرانه این پزشکان ازدماغ فیل افتاده رو کی ندیده؟

  19. ناشناس گفت:

    احسان جان.مگه تو اونجا بودی ؟

  20. بویراحمد نماد غیرت و مردانگی گفت:

    نمیاینده محترم نوراباد ممسنی در مجلس شورای اسلامی بر علیه مهندس افشانی عزیز امضاء میکند و حال جناب دکتر مندنی پور عزیز به طرفداری از خانم دکتر رزمجوئی نامه مینویسند که من دست جناب مندنی پور رو میبوسم که الحق این رفتار شایسته هست. نورابادی های عزیز میبینید نمایندتون ارزش رای نداشت

  21. صمدی گفت:

    عزیزان ،دوستان که هرکدام بانظرهای متفاوت قضاوت کردید حال فرض کنید بازپرس اشتباه کرده حال یه سوال : خدا وکیلی روزانه چقدر ازبیماران ما بعلت سهل انگاری پزشکان جان خود را ازدست می دهند آیا اینگونه موردهجمه وحمله قرارش میدهیم؟ ویا وزیر محترم بهداشت بازوخواستش می کند ؟

    عزیزان این مسئله را عده ای دارن ازش سوء استفاده سیاسی برای رسیدن به اهداف و نیات شوم خود دامن میزنند والا سرشون برا آبرو وحیثیت خانم دکتر درد نمی کند
    این خانم هم حالا شده ندا خانم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  22. ناصر دهقان گفت:

    سلام دكتر   دكتر اين حقير معلم  ،اصالتا اهل نورآباد هستم  ولي در حال حاضر بيش از ده سال هست مقيم شهر شيراز هستم و در اين مدت  ذكر وخير شما را زياد در شيراز شنيدم   ولي متاسفانه هيچوقت شما را از نزديك نديده ام  (يك مدت پيش در يك مراسم عروسي نشسته بوديم و بحث انتخابات شد و اسم جنابعالي و دكتر اميني مطرح شد ) و از هفتاد هشتاد نفر جمعيت تقريبا چيزي حدود شصت نفر مدافع جنابعالي بودند وبا اكثر  جمعيت حاضر در جلسه توافق شد كه از حضرتعالي براي حضور در انتخابات مجلس بخواهيم كه در شيراز كانديد شويد  / چون ما لرهاي مقيم شيراز واقعا مظلوم واقع شده ايم /: از شما خواهشمنديم دكتر كوتاهي نكنيد و حتما در انتخابات شيراز شركت كنيد :/ قسم ميخورم شما نفر اول شيراز خواهيد شد با توجه  به جايگاه مردمي تان…و سوابق كارهاي اجرايي تان در شيراز— سپاسگزار از شما استاد مردم شناس و مدافع قوم مظلوم ( لر)

  23. وحید گفت:

    یرخورد احساسی جایز نیست مگر آنچه که واقع شده است را دقیق ومعکس گرده اند پزشک باید بداند با چه کسی صحبت می کند پاسخ توعین برخورد قانونی است. جنجال نداره

  24. وحید گفت:

    یرخورد احساسی جایز نیست مگر آنچه که واقع شده است را دقیق ومعکس کرده اند پزشک باید بداند با چه کسی صحبت می کند پاسخ توهین برخورد قانونی است. جنجال نداره

  25. عموحسین گفت:

    بویرنیوز لرنیوز پوز گویی!
    حواست هست که فقط پیام های به نفع خانم دکتر روتایید می کنی؟
    همینجوری لی لی به لالای دکترهابزارید تاهمون یک دکتر جراح هم عارش بشه که بیاد به شما لرهای محروم خدمت کنه

  26. رها گفت:

    هرچی میکشیم از موقعی شروع شد که احمدی نژادو کردن رییس جمهور و همه چیز این مملکت از بین رفت هر آدم کوچیکی شد رییس و حالا حالا این بدبختی را ما داریم

    تو همه قوه ها آدم های کوچیک و با پست بالا زیاد هست

دیدگاه شما