سه شنبه 6 مرداد 1394 - 17:25

رتبه تکان دهنده کهگیلویه و بویراحمد در سرطان

وی با بیان اینکه سرطان بیماری خطرناکی است اضافه کرد: با تشخیص زودهنگام و مراجعه بیمار به پزشک متخصص این بیماری در مراحل اول و محدودتر قابل درمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد دومین استان درصد بالای ابتلا به سرطان معده در کشور است.

خبرگزاری فارس: کهگیلویه و بویراحمد دومین استان درصد بالای ابتلا به سرطان معده در کشور است

به گزارش بویرنیوز، رضا چمن ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مرگ و میر ناشی از سرطان اظهار کرد: سرطان‌ بعد از بیماری‌های قلبی، عروقی و حوادث سومین عامل مرگ و میر در استان به‌شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه از هر صد هزار نفر 15 نفر به سرطان مبتلا می‌شوند، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دومین استان درصد بالای ابتلا به سرطان معده در کشور است.

وی با بیان اینکه حدود 12 درصد مرگ و میر ناشی از سرطان در سرطان معده رخ می‌دهد، بیان کرد: اغلب سرطان معده دیر تشخیص داد می‌شود و همین عامل منجر به افزایش مرگ و میر در افراد می‌شود.

این مسئول بیان کرد: بخش از عوامل عفونی در بروز سرطان معده نقش دارند، ضمن اینکه مصرف سیگار، چاقی و عادات غذایی در ابتلاء افراد به بیماری سرطان نقش دارد.

چمن به اصلاح عادت‌های غذایی در بین مردم استان تأکید کرد و گفت: استفاده از کباب‌های زغالی به همراه نمک زیاد یکی از عادت‌های بد غذایی مردم استان است که باید این کار برای حفظ سلامت مردم و دوری از بیماری‌ها مخصوصا بیماری سرطان معده اصلاح شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نیاز است برنامه‌های علمی و بازآموزی به شکل جامع و گسترده برای ارتقاء دانش دست‌اندرکاران و کسانی که نقشی مهمی در مراقبت و درمان مردم دارند، برگزار شود.

وی با بیان اینکه سرطان بیماری خطرناکی است اضافه کرد: با تشخیص زودهنگام و مراجعه بیمار به پزشک متخصص این بیماری در مراحل اول و محدودتر قابل درمان است.

این مسئول ترش کردن بعد از غذا، کاهش وزن، درد‌های شکمی مزمن و گیر کردن غذا در مسیر عبور از ناحیه دهان به طرف معده را از جمله عوامل ابتلا به سرطان معده دانست و خاطرنشان کرد: اصلاح عادت‌های غذایی، مصرف میوه‌جات، سبزیجات و غذاهای گیاهی در جلوگیری از بیماری سرطان معده نقش دارد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157163
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کاردان گفت:

    خیلی آموزنده بود ای کاش همیشه از این دست مطالب علمی جهت بالا بردن سطح سواد سلامت مردم استان در سایتهای خبری درج شود تا مورد استفاده همگان قرار گیرد. اجرکم عندالله.

دیدگاه شما