سه شنبه 6 مرداد 1394 - 16:32

ایجاد بیش از 5 هزار فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد بیش از پنج هزار فرصت شغلی برای متقاضیان کار در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: ایجاد بیش از 5 هزار فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، صابر مظاهری ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد در خصوص طرح جویندگان کار اظهار کرد: از سال 91 تا سال 93 بالغ بر 13 هزار و 420 متقاضی و جوینده کار در سامانه بازار کار ثبت‌نام کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه این افراد بیکار نیستند اما تفکیک این افراد تا حدودی مشکل است، به تحصیلات و مهارت افراد متقاضی کار اشاره کرد و گفت: بیش از 50 درصد این افراد دارای مدرک مهارتی بودند که این افراد زودتر جذب بازار کار می‌شوند.

این مسئول به کاهش آمار متقاضیان کار در سامانه کاریابی اشاره کرد و افزود: در ثبت‌نام افراد به لحاظ مدرک تحصیلی با کاهش آمار ثبت‌نام کنندگان مواجه بودیم به طوری که در سال 91، هفت هزار و 400 نفر در این سامانه نام‌نویسی کردند.

مظاهری ادامه داد: در سال 92 بیش از سه هزار نفر ثبت‌نام کننده در سامانه کاریابی به ثبت رسید و سال 93 بیش از دو هزار نفر ثبت‌نام کردند که کاهش و رکود معنادار ثبت‌نام کنندگان در سامانه به‌دلیل رکود بر فضای اقتصادی کشور و عدم میل و رغبت برای جویندگان کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در سه سال اخیر پنج هزار و 468 فرصت شغلی برای متقاضیان کار فراهم شده که دو هزار و 891 نفر جذب بازار کار شدند.

وی عنوان کرد: با توجه به ارائه تسهیلات به بخش‌های خصوصی برخی از جویندگان کار نیز در بخش‌های خصوصی مشغول به کار شدند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157149
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما