سه شنبه 6 مرداد 1394 - 13:23

زمان بهره‌برداری از کارخانه سیمان مارگون

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارخانه سیمان مارگون 91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این کارخانه در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

خبرگزاری فارس: بهره‌برداری از کارخانه سیمان مارگون بویراحمد در سال‌جاری

 داریوش دیودیده  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، بر رفع مشکلات واحدهای صنعتی بزرگ استان تأکید کرد و اظهار داشت: 500 طرح صنعتی در استان در دست اجرا است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال 18 هزار نفر در استان فراهم می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها را 5 تا 95 درصد عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری این طرح‌ها بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان است.

وی کارخانه سیمان مارگون را یکی از طرح‌های بزرگ در دست اجرا در استان خواند و افزود: کارخانه سیمان مارگون هم‌اکنون 91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش می‌کنیم با رفع مشکل آب آن، کارخانه سیمان در سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

این مسئول در ادامه به احداث کارخانه فولاد در استان اشاره و گفت: علی‌رغم اینکه هیچ‌گونه مجوزی برای ایجاد کارخانه فولاد در کشور صادر نمی‌شد اما با پیگیری صورت گرفته توسط مسئولان استانی مجوز این کار صادر شده و به زودی کلنگ احداث کارخانه فولاد در شهرستان بهمئی به زمین زده می‌شود.

دیودیده از تعیین تکلیف برخی واحدهای تولید شن و ماسه در حریم رودخانه بشار تا پنجم دی‌ماه خبر داد و یادآور شد: طرح جامع شن و ماسه در حال بررسی است که در این طرح‌ واحدهای که ایجاد مشکلات زیست‌محیطی می‌کنند شناسایی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود به معادن شناسایی شده در این استان اشاره کرد و گفت: 90 پروانه بهره‌برداری معادن در استان صادر شده است، ضمن اینکه طرح مطالعاتی مقدماتی و طرح تکمیلی برای شناسایی معادن در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه 20 هزار واحد صنفی در سطح استان در حال فعالیت هستند از رشد 48 درصدی ارزش کالاهای صادراتی غیر‌نفتی خبر داد و افزود: ارزش کالاهای صادراتی غیر‌نفتی استان به خارج از کشور رشد 48 درصدی نشان می‌دهد.

این مسئول در پایان به تدوین برنامه پنج ساله برای پیشرفت صنعت استان اشاره کرد و گفت: با تدوین برنامه پنج ساله کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ تولید، ترانزیت و انبار کالاهای صنعتی از شرایط خاصی در کشور برخوردار می‌شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=157097
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما