یکشنبه 4 مرداد 1394 - 17:33

معارفه معاون جديد فرماندار بويراحمد/ سخنان ياري پور، كناري، حسني و فرج زاده

وي درباره دلايل تغيير معاون برنامه ريزي و عمراني خود گفت: براي خدمت رساني بيشتر و بهتر به مردم و ارائه برنامه هاي نو اين جابجايي صورت گرفت.

 گروه سياسي – صبح امروز شورای اداری شهرستان بویراحمد به ریاست هوشنگ یاری‌پور و با حضور مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد و همچنين مديركل دفتر فني استانداري برگزار شد.

به گزارش «بوير نيوز»، در اين جلسه كه مراسم تكريم و معارفه معاونين جديد و قبلي فرماندار بويراحمد انجام گرفت سخناني ايراد شد كه قابل تامل بود.

ياري پور: مسئوليت تكليف است نه حق

فرماندار شهرستان بويراحمد در اين جلسه با اشاره به عملكرد مسئولان در تعطيلات عيد فطر گفت: ضمن تقدير و تشكر از مسئولان و كاركنان دستگاههاي اجرايي< خدمت رساني امسال به نسبت بهتر از سال گذشته بود اما به دليل برخي كمبودها بازهم شاهد مشكلاتي بوديم و دستگاههاي زيربط بايد تلاش بيشتري داشته باشند و در اين باره پاسخگو باشند.

هوشنگ ياري پور با تبريك مجدد توافق هسته اي، گفت: اين دستاورد مهم موجي از اميد در دل مردم ايجاد كرد و اميدواريم پس از اين اتفاق خجسته كه ثمره رهنمودهاي مقام معظم رهبري و تدبير رياست محترم جمهوري  و بخصوص تلاش شبانه روزي تيم مذاكره كننده بود، شاهد رشد و وتوسعه در كشور بخصوص مناط كمتر توسعه يافته باشيم.

1775963

وي به برگزاري دو انتخابات در سال جاري اشاره كرد و درباره سياست فرمانداري در اين انتخابات گفت: مقام معظم رهبري راي مردم را حق الناس عنوان كرده اند و تلاش مجموعه فرمانداري و ساير دستگاههاي متولي در اين امرع برگزاري انتخاباتي سالم، پرشور و با مشاركت حداكثري است.

ياري پور در بخشي از سخنانش با تاكيد بر تلاش شبانه روزي براي به مرحله عمل درآوردن شعار سال ابراز داشت: خوشبختانه در استان كهگيلويه و بويراحمد با تدبير استاندار، معاونين ايشان و فرمانداران، كاروان همدلي و همزباني راه افتاد و بخشي از مشكلات مردم را حل كرد.

مقام ارشد اجرايي شهرستان بويراحمد با بيان اينكه به ثمر رسيدن مذاكرات هسته اي نيز نتيجه همدلي و همزباني ملت و دولت بود، گفت: مسئولان و مديران در شهرستان بويراحمد با همراهي نماينده محترم شهرستان هاي ويراحمد و دنا در سال جاري بازديدها و سركشي هاي زيادي از مناطق مختلف داشته اند و مكشلات مردم را رفع كرده اند كه اين موضوع نيز در رساتاي شعار سال بوده است.

هوشنگ ياري پور تغيير و تحول را در نظام جمهوري اسلامي امري خجسته دانست و افزود: مسئوليت حق كسي نيست بلكه يك تكليف است و تلاش مسئولان بايد بر اين باشد كه در دوران مسئوليت هدفي جزء خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوري اسلامي نداشته باشند و بايد در راستاي خدمت رساني به همه مردم باشد و نه بايد در خدمت فرد، جناح يا منطقه ي  خاصي باشد.

وي درباره دلايل تغيير معاون برنامه ريزي و عمراني خود گفت: براي خدمت رساني بيشتر و بهتر به مردم و ارائه برنامه هاي نو اين جابجايي صورت گرفت.

ياري پور از تلاش ها و خدمات معاون پيشين خود در اين سمت تقدير كرد و اظهار داشت: به دليل اينكه كار در وزارت كشور حجم بالايي دارد و اين فرمانداري نيز در همه بخش ها متولي است وقت زيادي مي گيرد و تلاش شاياني مي طلبد.

فرماندار بويراحمد همچنين با خوش آمد گويي به معاون جديد خود ابراز داشت: برنامه هاي نو، جديت و پشتكار در راه خدمت رساني لازمه موفقيت است.

رئيس شورای اداری شهرستان بویراحمد با اشاره به ويژگي هاي خاص شهرستان و مهاجرت ها به شهر ياسوج گفت: ياسوج نقطه مشترك همه مردم استان است و در رسيدگي به آن نبايد مسائل جناحي، قوميتي و منطقه اي مد نظر قرار گيرد.

ياري پور از توجه و همكاري استاندار تدير و تشكر كرد و ابراز داشت: از استاندار محترم در بحث اعتبارات و كمك براي سرو سامان دادن پروژه هاي نيمه تمام اين شهرستان كمال تشكر و قدرداني را دارم.

وي همچنين به كمك ها و تلاش هاي نماينده مجلس اشاره كرد و گفت: الحق و الانصاف نماينده بويراحمد و دنا در بحث جذب و پيگيري اعتبارات عمراني و همراهي مجموعه دولت بخصوص فرمانداري تلاش ويژه و نقش پررنگي داشتند كه از ايشان هم تقدير و تشكر مي كنم.

كناري: از افراد توانمند استفاده شود

معاون پيشين برنامه ريزي و عمراني فرمانداري شهرستان بويراحمد در اين مراسم گفت: در دوران مسئوليتم همه آنچه در توان داشتم ارائه دادم.

شاهرخ كناري با اشاره به زمان تصدي اين سمت در دوران سرپرستي فرمانداري توسط فتاح محمدي، ابراز كرد: در ماه هاي اول خدمتم مسئوليت هر دو حوزه معاونت ها را بر عهده داشتم.

کناری گريزی به عملکرد خود طی دوران خدمت زد و گفت: اعتبارات تملک دارایی که باید در سال 93 توزیع می‌شد در 16 فصل توزیع شد و تا جایی که امکان داشت به منظور توسعه و پیشرفت پروژه‌های اولویت‌دار اعتبارات را جابه جا کردیم.

وی تعداد پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی شهرستان بویراحمد در دهه فجر سال 92 را 43 پروژه عنوان کرد و گفت: در دهه فجر سال گذشته نیز 81 پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی شد كه در ده سال اخير بي نظي بود

1775962

معاون سابق برنامه‎ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد پروژه‌های افتتاح و کلنگ‌زنی سال گذشته شهرستان در هفته دولت را 34 پروژه بیان کرد و گفت: سرجمع در دوران خدمت قریب به 160 پروژه افتتاحی و کلنگ‌زنی در دوران خدمت داشتیم.

کناری در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: در حوزه عمرانی طی 100 بازدید از 403 پروژه بازدید با حضور مسئولان استانی، کشوری و شهرستانی داشتیم و در راستای نظارت و رفع مشکلات آن‌ها گام برداشتیم و پروژه‌هایی که اعتبار 10 میلیون تومانی به آن‌ها اختصاص داده شده بود از آن‌ها غافل نشدیم.

وي همچنين با تقدير از مديران و مسئولان شهرستاني ابراز داشت: تعامل بسيار خوبي با مديران شهرستاني، شوراها، بخشداران،  دهياران، و ساير مسئولان وجود داشت.

شاهرخ كناري همچنين به موضوع تكريم ارباب رجوع اشاره كرد و خاطرنشان كرد: بيش از 7 هزار نامه از مجموع 9 هزار نامه فرمانداري به معاونت برنامه ريزي و عمراني ارسال گرديد كه درباره آنها اقدام شد كه مجموعا روزانه به كار 30 ارباب رجوع رسيدگي شد.

وي در ادامه سخنانش شهرستان بويراحمد را بيش از اعتبارات نيازمند همدلي دانست و گفت: اين شهرستان در برخي شاخص ها از دورترين نقاط استان عقب تر است اما لازمه پيشرفت نه اعتبارات بلكه همدلي و همكاري است.

معاون پيشين فرماندار بويراحمد خطاب به مسئولان شهرستاني گفت: اگر كارشناس و معاون توانمندي داريد حتما از ظرفيت آن استفاده كنيد و وي را رقيب نپنداريد.

وي همچنين از مديران خواست تا با معاون جديد همكاري داشته باشند و گفت: فرج زاده از دوستان نزديك بنده هستند و اميدوارم مسئولان با ايشان همكاري داشته باشند.

كناري در پايان ضمن تقدير از همه مسئولان استاني و شهرستاني و همكاران خود در فرمانداري با قرائت شعر نفس، گرگ درون انسان از فريدون مشيري سخنانش را به پايان برد.

حسني: محور حرکت در مدیریت انسجام و همگرایی باشد

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید در سطح استان انسجام و همگرایی را به عنوان الگو قرار داده و اولویت کار را بر مبنای همدلی و همگرایی قرار دهیم و كساني كه نتوانند در كانال همراهي و همدلي را حركت كنند هم تلاش خود را از بين مي برند و هم در كار ديگران خلل وارد مي كنند.

جلیل حسنی در جلسه شورای اداری شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه آنچه تا امروز کشور ما را منحصر به فرد قرار داده است، اظهار داشت: اقتدار ایران نتیجه همگرایی، رهبری‌های مقام معظم رهبری و حمایت‌‌های مردم است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دشمنی‌های کشورهای غربی با ایران اسلامی بیان کرد: با توجه به دشمنی‌های زیاد با ایران همچنان با ثبات و توفنده پیشگام هستیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه انسجام و همدلی نتیجه همگرایی است که از جزء به کل ارتقاء داده می‌شود، گفت: باید در سطح استان انسجام و همگرایی را به عنوان الگو قرار دهیم و اولویت کار را بر مبنای همدلی و همگرایی قرار دهیم.

حسنی عدم هماهنگی در سیستم مدیریتی را آفت مجموعه مدیریتی عنوان کرد و گفت: ناهماهنگی در سیستم مدیریتی عوارض و پیامدهای ناگواری برای مجموعه مدیریتی ایجاد می‌کند که منجر به خنثی کردن نیروها و توانمندی‌های یکدیگر، از بین بردن سرمایه ملی و استانی و نارضایتی مردم را به همراه دارد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر در شهرستانی که مشغول به خدمت هستیم بخواهیم که آحاد مردم راضی باشند اولین اولویت برای این کار باید انسجام مدیریتی باشد و اگر در مجموعه وزارت کشور که باید انسجام دهنده دیگر دستگاه‌ها باشد عدم همگرایی حاکم باشد کل استان و شهرستان دچار خلل و وقفه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استانداری، فرمانداری و بخشداری به عنوان متولی مسائل عمرانی، اقتصادی، اجرایی و …هستند، گفت: باید مسائل و امور مربوط به حوزه کاری خود را مدیریت کنند و از ظرفیت و پتاسیل دستگاه‌ها بهره کافی و وافی را ببرند تا رضایتمندی مردم را به همراه داشته باشیم.

این مسئول گفت: اگر به عنوان مدیر و مسئول دستگاه در انجام امور حوزه کاری خود همدلی و همراهی نداشته باشیم قطعا ناموفق خواهیم بود و نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت.

حسنی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه انسجام و وفاق و همدلی باید در حوزه فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها بیشتر باشد، گفت: با توجه به اینکه انتخابات مجلس را پیش رو داریم اولویت کار باید بر همگرایی و انسجام باشد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه همه به نوعی نقاط ضعف و قوتی داریم، گفت: در بین هشت فرمانداری که در حال حاضر با آن‌ها کار می‌کنیم می‌توان گفت که دکتر یاری‌پور از لحاظ پیگیری امور حوزه اجرایی خود بی‌نظیر بوده و احساس مسئولیت شدیدی در قبال وظایف محوله خود دارد.

وی با اشاره به تغییر ایجاد شده در حوزه معاونت برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد و انتصاب فرج‌زاده به عنوان معاون جدید این حوزه بیان کرد: با توجه به اینکه انتخابات را در پیش رو داریم و حساسیت بالایی دارد گاها ناهماهنگی ایجاد شده در فرمانداری بویراحمد باعث بروز مشکلاتی می‌شد که تصمیم بر این تغییر گرفتیم.

حسنی لازمه کار و خلاقیت‌ها را هماهنگی عنوان کرد و گفت: امیدواریم فرج‌زاده در حوزه عمرانی و برنامه‌ریزی موفق عمل کنند و شاهد توسعه و پیشرفت روزافزون در شهرستان و حوزه کاری ایشان باشیم.

این مسئول در ادامه با ابراز گلایه‌مندی از برخی سایت‌ها و حاشیه‌سازی ایجاد شده در خصوص جابجایی صورت گرفته در فرمانداری بویراحمد بیان کرد: باید گفت که یاری‌پور دلبستگی به پست و مقام ندارند و آنچه که از طریق سایت‌های محلی مطرح شده نبوده است.

وي در پايان گفت: شاهد زحمات شبانه روزي ياري پور بوده ام اما ايشان كسي نيست كه همچون برخي مديران رسانه اي اقداماتش را در بوق و كرنا كند.

پس از سخنان حسني مراسم تكريم و معارفه برگزار شد و كرامت اله فرج زاده رسما سكان معاونت برنامه ريزي و عمراني فرمانداري بويراحمد را در دست گرفت. همچنين با اهداي لوحي از زحمات شاهرخ كناري تقدير و تشكر شد.

فرج زاده: بويراحمد نيازمند برنامه ريزي است/ سوال معاون جديد از مسئولان

پس از مراسم اهدا لوح، معاون جديد برنامه ريزي و عمراني فرمانداري شهرستان بويراحمد گفت: يا توجه به مهاجرت پذيري شهرستان بويراحمد و شهر ياسوج اين شهرستان نيازمند برنامه ريزي صحيح است.

كرامت اله فرج زاده با تشكر از فرماندار شهرستان بويراحمد ابراز داشت: معمولا رسم نيست در مراسم معارفه سخن گفته شود اما نكاتي از لزوم برنامه ريزي و تهيه چشم انداز شهرستان و تغيير در رويكرد جلسات به ميان مي آورم.

وي با پرسش سوالي از چشم انداز شهرستان بويراحمد در آينده گفت: اولا سوالم از مديران عزيز اينست كه چه كسي مي تواند چشم انداز شهرستان را طراحي كند؟

وي ادامه داد: حلقه مفقوده شهرستان پاسخ اين سوال است و برنامه ريزي را به معناي واقعي انجام نمي دهيم و برنامه ريزي نبايد به شروع و خاتمه يك پروژه محدود شود بلكه بايد اهداف و چشم اندازهاي بلند مدت را مدنظر قرار داد.

فرج زاده با انتقاد از سيستم ارباب رجوع محوري و لزوم شناخت نيازهاي مردم و برنامه ريزي صحيح براي آن گفت: سيستم بايد بتواند به وظيفه خود عمل نمايد تا نيازي به مراجعات مكرر ارباب رجوع نباشد و مراجعات بيش از حد مردمي نشان از عدم كاركرد صحيح مجموعه است و بايد بگونه اي تصميم گرفته شود و عمل شود كه كمترين مراجعات مردمي را داشته باشيم و نبايد اجازه داد كارها با فشار ارباب رجوع برنامه ريزي شود.

معاون برنامه ريزي و عمراني فرماندار بويراحمدگفت: خبر بد اينكه تا ده سال اينده نيمي از جمعيت استان در شهرستان بويراحمد ساكن مي شوند و اژر از هم اكنون به فكر برنامه ريزي و ايجاد زيرساخت ها با رويكرد آينده نگري نباشيم با وضعيت بدي روبرو خواهيم شد.

وي تاكيد كرد: بر همين اساس بايد از كار فرسايش جلوگيري كرد و كليد حل معما توسعه خردمندانه و هوشمندانه است كه بايد برنامه ريز قبل از عمران در دستور كار قرار گيرد.

كرامت اله فرج زاده همچنين گفت: بنده به عنوان معاون فرماندار در دولت تدبير و اميد خود را ملزم و موظف به اجراي سياست ها و شعارهاي دولت مي دانم و ان چيزي را كه رضاي خدا و خلق در آن باشد به انجام مي رسانم.

وي با كسب اجازه از فرماندار تاكيد كرد در نحوه برگزاري جلسات و به تغييراتي در اين زمينه اشاره كرد و گفت: علاوه بر اين تغييرات، رعايت حقوق شهروندي و تكريم ارباب رجوع بايد سرلوحه كار قرار گيرد.

فرج زاده در پايان از وزارت كشور به عنوان متولي در همه امور ياد كرد و افزود:  اگرمجموعه فرمانداري بخوبي عمل كند، ساير دستگاه دولتي نيز به حركت در مي آيند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=156926
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خدار اشکر بالاخره این بنده خدا پستی گرفتند تا لااقل ……

  2. صابر اسدزاده گفت:

    جناب اقای دکتر فرج زاده  بی شک توانمندی و تعهد و تجربه جنابعالی مثال زدنی است و با توجه به توان کاری و اراده و دلسوزی  که در شما سراغ دارم قطعا باید منتظر فتح قله های موفقیت بیشتری از شما باشیم با آرزوی سلامتی و موفقیت های روزافزون ؛تبریک اینجانب را پذیرا باشید

  3. بیات گفت:

    جناب  اقای دکتر  کناری  از زحمات  بی دریغی ک برای شهرستان کشیدید ممنونیم و ای کاش مسولان سیاسی نیز قدردان بودند

    • ناشناس گفت:

      دکتر؟؟؟؟؟؟؟؟

    • سیاوش اسدزاده گفت:

      آقای دکترفرج زاده جوانی توانمند ، متعهدومتخصص ، لایق وکاردان ، مستعد وپرانرزی است. بدون تردید شاهد تغییرات بنیادی و کارهای اساسی با مدیریت علمی و استراتزیک آقای دکتر فرج زاده درشهرستان خواهیم بود. انشا اله شاهد موفقیتهای بیش از پیش شما باشیم. این انتخاب شاسته را تبریک عرض می نمایم.

      • صمد حکمتی مطلق گفت:

        جناب آقای دکتر فرج زاده انتخاب بجا وشایسته شما را به سمت معاونت برنامه ریزی وامورعمرانی شهرستان بویراحمد که نشان از لیاقت وشایستگی است صمیمانه تبریک عرض نموده وتوفیق روز افزون شما را از پروردگار منان خواستاریم.

        • سیاوش اسدزاده گفت:

          آقای دکتر فرج زاده، انتخاب شما را به سمت معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی شهرستان بویراحمد که نشان از تخصص و تجربه، لیاقت و شایستگی است تبریک و تهنیت عرض می نمایم. امید است بیش از پیش موفق و سربلند باشید.

    • سیاوش اسدزاده گفت:

      آقای دکتر فرج زاده جوانی توانمند ٰ متخصص وبا تجربه درامور برنامه ریزی وشهرسازی است. انتخاب ایشان را به سمت معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری بویراحمد که نشان از لیاقت وشایستگی است صمیمانه تبریک عرض می نمایم.امید است شاهد بیش از پیش موفقیتهای آقای دکتر فرج زاده باشیم

  4. سید عادل محمودی گفت:

    جناب آقای دکتر فرج زاده دارای پتانسیل ، تعهد و تخصص بالایی می باشند. به امید موفقیت روزافزون ایشان

  5. ناشناس گفت:

    جناب فرماندار بنظر شما مسیولیتها حق چه کسانی است؟

  6. ر گفت:

    واقعا دکتر کناری استانداری لیاقتش میباشد انسانی شایسته خوشرو دلسوز و جسور در کارو پیگر مدیر و مدبر میاشند

  7. یاسوج گفت:

    این هم آقای فرج زاده که خیلی در روءیا برنامه دارد ، ان شاء الله که بتواند تحولی ایجاد کند اول هم از سرابتاوه زادگاه خود شروع کند ، فقط جناب مهندس فرج زاده بتونی اجازه ندهی ساخت و سازها سلیقه ای انجام شود بخصوص رعایت حریم خیابان ها و از همه مهمتر بنیاد مسکن اجازه ندهد در روستاه های اطاف یاسوج که این ها در واقع مرکز استان ما به قول مهندس فرج زاده در چند سال آینده می باشند فله ای انجام شود که آنوقت تعریض یک خیا بان با هزار درد سر انجام می شود ، ان شا الله موفق باشید .

  8. استانداری گفت:

    خدایی قحط الرجال که ميگم این دوره زمونه است. 

  9. احمد گفت:

    جناب دکترفرج زاده تبریک انشالاشاهدپستهای بالاتر

  10. رسول گفت:

    درود بر دکتر کناری عزیز ، اخلاق محور، و با تدبیر

  11. فانوس بارانی گفت:

    ذات جهان بر تغییر است،  زمینه ی شکوفایی و رشد است، از تجربیات و افکار معاونت سابق بهره مند شدیم، فصل جدید اقدامات عمرانی را نیز تبریک میگوییم.

دیدگاه شما