یکشنبه 4 مرداد 1394 - 13:29

به بهانه قتل یک متخصص و واکنشهای درونی و بیرونی جامعه پزشکی

۲-آیا پزشکان محترم همه کارهایشان را فی سبیل الله انجام میدهند که دم به دقیقه از مشکلات عدیده ای که برای درمان مردم متحمل میشوند دم می زنند؟

گروه اجتماعی – یکی از کاربران بویرنیوز در کامنتی به نقد قتل پزشک اردبیلی پرداخت.

به گزارش بویرنیوز، متن این پیام به شرح زیر است:

جامعه پزشکی کشور تبدیل شده به یک کاست غیرقابل نقد، طوری که کسی جرات نداره حتی یک نقد کوچک وارد کند. اینها چنان به تریج قبایشان میخورد که بیا و ببین. چند نکته است که عرض میکنم.

۱-آیا در بین جامعه پزشکان، پزشک فاسد و بی اخلاق و معتاد نداریم؟ مطمئنا داریم زیاد هم داریم. میشناسم پزشکانی را که داروهای بیمارستانی را صرف عادت خودشان می کنند. اگر لازم شد دلایلش را عرض میکنم

۲-آیا پزشکان محترم همه کارهایشان را فی سبیل الله انجام میدهند که دم به دقیقه از مشکلات عدیده ای که برای درمان مردم متحمل میشوند دم می زنند؟

۳-به خاطر خدا هم که شده یکبار درآمد واقعی ماهانه یک پزشک را در کنار درآمد یک سپور که شبها تاصبح در سوز سرما در خیابانها در حال تمیزکاری محیط زندگی ماهستند و بعد با آن سر و وضع غیربهداشتی به خانه شان می روند کنار هم بگذارید و بگویید آیا در مقام انسانیت درست است چنین تفاوتی؟ آیا در کشورهای دیگر تفاوت سطح درآمدها اینقدر بالاست؟

4-جامعه پزشکی ایران هم قدرت زیادی دارد(زور)، هم ثروت زیادی دارد(زر) و هم همه جا خود را فدایی مردم معرفی میکند(تزویر). جامعه ای با چنین خصوصیاتی جا را برای همکاران غیر پزشک خودش هم تنگ کرده است. نگاه کنید به درآمد پرستاران، ماماها، بهیاران و بهورزها و تکنیسینهای بیهوشی و اتاق عمل و کارشناسان تغذیه و بهداشت و مقایسه کنید با درآمد پزشکان بخصوص بعد از طرح تحول سلامت دکترهاشمی.

5- درمقام انسانی حرمت و ارزش انسانها بالاست چه پزشک باشند چه نباشند. چرا جامعه پزشکان ایرانی برای سایر اقشار مردم دل نمیسوزانند. مثلا چرا برای قتل های عدیده روی داده درکشور بیانیه نمیدهند و تجمع نمی کنند ولی برای سریال طنز یک کارگردان ۷۰۰۰ نفر اعلام آمادگی تجمع می کنند؟

6-جامعه پزشکی ایران قطعا و قانونا مدیون مردم ایرانند چون که هزینه تحصیلاتشان با بودجه عمومی پرداخت شده و با گوشت و خون و جان مردم. بارها شده که دانشجویان سال آخرپزشکی از مرگ بیمارانی صحبت کرده اند که به دلیل اشتباهات آنها روی داده است. آیا چنین هزینه ای را مردم ایران و دولت ایران برای تربیت پزشکان نمی پردازند؟

7- به جز در موارد معدودی متاسفانه رشته پزشکی تبدیل شده به رشته خانواده های مرفه، چون بجز استعدادها و تیزهوشان در سایر موارد افرادی که دچار فقر و محرومیت هستند شانس قبولی در رشته پزشکی را به دلیل نداشتن امکانات لازم آموزشی از قبیل مدرسه خوب، معلم خوب، کلاس خصوصی، و کتابهای خوب ازدست میدهند، و به همین دلیل است که جامعه پزشکی کشور تبدیل شده است به کاست ثروتمندان.

علی ایحال خدمات جامعه پزشکی به مردم بخصوص در دایره درمان غیرقابل انکار است وای کاش این خدمات را پزشکان بهانه فشار به مردم نمیکردند. این که مردم ناچارا نیازمند خدمات پزشکان هستند روشن و جدی است، اما چرا پزشکان باید سوگندنامه بقراط را فراموش کنند و خلاف آن رفتار کنند؟ آیا دلیلش این نیست که در این بخش از جامعه بعضی کارها فقط یک عادت است و ترک آن موجب مرض؟ از جانب خودم از تمام پزشکان خوب و انسانی که هوز شانیت خود و انسانیت خود را خرج جنجالهای صنفی بیهوده نکرده و به طور جدی و بدون حاشیه به مردم خدمت میکنند عذر خواهی میکنم و بردستانشان بوسه می زنم. پزشکانی چون مرحوم دکتر قریب، ملک حسینی، سامان نیک اقبال، و هزاران دیگر که مجال نام بردن از آنها نیست. به جامعه پزشکی کشور توصیه میکنم دیوار قلعه متوهمانه اطراف خویش را بشکنند و مردم کشور را هم ببینند و اینگونه صنف آلوده و منفعت گرایانه با مشکلات موجود اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برخورد نکنند. آن موقع خواهد بود که کسی برای یک متخصص رنج دیده و زحمت کشیده چاقو نخواهد کشید! آن موقع خواهد بود که کسی برای قصور پزشکی به او سیلی نخواهد زد!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=156907
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    لایک

  2. >>>>>>>>> گفت:

    عالی بود.فوق العاده بود

  3. علی گفت:

    احسنت..big like

  4. علی گفت:

    تفکر و تعقل بعد قضاوت ضمن اینکه همه که معصوم نیستند اما مقایسه کار درستی نیست سواد وعلم و تخصص را در نظر داشته باشید به نظر شما عاقلان یک سفور میتواند عمل جراحی انجام دهد پس منصف باشید

    • هادي گفت:

      نه يك سفور نمي توتند عمل جراحي انجام دهد ولي مثل يك پزشك براي يك جراحي ارث پدرش را از بيمار طلبكار نمي شود اگه يك پزك درس خوانده من شما بقيه هم درس خوانده ايم فوق ليسانس يا دكتري حقوق برق مكانيك و … داريم چرا بايد يك پزشك علاوه بر دستمزد قانوني خودش كه در طرح تحول نيز ب يكباره چند براره شده چند ده ميليون براي يك عمل مطالبه كند نمي گويم يك پزشك اندازه يك سفور يا يك سفور اندازه يك پزشك بگيرد ولي بايد درامدها نيز معقول شود اي كاش ي پزشك همان قدري كه به چشم يك تجارت به اين شغل نگاه ميكند به فكر درمان بيمارانش باشد

      • ناشناس گفت:

        فوق لیسانس و دکتراتون رو ه، دیدیم  فوق لیسانس در لنده و دکترادرگچساران و دهدشت هم تربیت میشوند چه کیفیتی هم دارند دانشگااه  آزاد واحد سرکوچه مون،!!!!!!

    • استاد دانشگاه گفت:

      قیاس خوبی نیست آیا یک پزشک حاضراست تن به جمع آوری زباله دهد؟ اگر سپور نباشد سلامت همه جامعه به خطر می افتد اما پزشکان فقط بیاماران رادرمان میکنند.

    • ناشناس گفت:

      دوست عزیز شما منطقی باشید .ارزش سپور تو هر کشور با ارزشتر .یکی از لحاظ هوش قویتره.(پزشک) یکی از لحاظ جسمی(سپور) ولی کاری که سپور میکنه خیلی مهم

  5. رحمان گفت:

    بالاخره درآمد پزشکان نجومی ترین درآمدهاست و صد البته چون با جان و سلامت انسانها سروکار دارند، بیماران ناچار به پرداخت هستند. استانداردهای خدمات درمانی و پزشکی بسیاری از موارد هم توسط پزشکان رعایت نمی شود. مثلا حقوق بیماران. تفاوت سطح تحصیل نباید دلیل بر طلبکاری جامعه پزشکی و زورگویی آنها به مردم و همکاران در تیم درمانی شود. پزشکان سطح دانش و معلومات بالایی در زمینه پزشکی دارند اما آیا از علم فاضلاب و تسویه آن هم مطلعند؟ یا آیا بلدند سیستمهای برنامه نویسی و کامپیوتری را هم کار کنند؟ مهمترین نکته آموزش کاملا رایگان پزشکان در ایران است؟ چرا پزشکان به هزینه آموزشهای خود فکر نمی کنند؟ همه اش مردم را متهم می کنند؟

  6. باشت گفت:

    درود برنویسنده این مطلب فوق واقعا عالی بود خیلی خوب وبجا نوشتی خدا پدر ومادرت بیامرزه انصافا جا دارد من همینجا از مدیریت ومجموعه سایت بویر نیوز بخاطر شهامتی که در این یکی دو ماه در چند مورد دیدم تشکر کنم امیدوارم که موفق باشند واین روند ادامه دهند واز از هیچکس وهیچ موردی هم چشم پوشی نکنند در هر جایگاهی باشد من یکی از خوانندگان بروز مطالب این سایت هستم واقعا مدیریت قوی داره

  7. پیراپزشک گفت:

    دوست عزیز نویسنده مطلب در همه جای دنیا درآمد پزشکان متخصص که از نخبگان جامعه هستند بیش از دهها برابر متوسط درآمد دیگران هست آیا عدالت این است که یک کارگر ساده را با یک پزشک متخصص مقایسه کنیم!! اصلا چارچوب منطقی بر بحث شما حاکم نبوده لطفا خودت یک مطالعه کامل از وضعیت درآمد و عملکرد پزشکان دنیا داشته باش و اونوقت خودت همه حرفهایت را بیا همینجا پس بگیر. البته واکنش پزشکان به اون مورد قتل که دلایلش مشخص نشده و قبل از معلوم شدن اصلا کار درستی نبوده.

    • ؟؟؟؟؟؟؟ گفت:

      هیچ جای دنیا اختلاف درامدی به این زیادی نیست.انگار پیراپزشک عزیز خود شما اطلاعات لازم را نداری

    • رضا گفت:

      پیراپزشک اگر بیش از ده برابر پیدا کردی آدرسش را بده ببینیم. من بررسی کردم فاصله بهترین تا بدترین درآمدها در ژاپن حدود 3 برابر است. در امریکا هم کمتر ازده برابر. حتی در دوبی خلبانان بیشترین حقوق را میگیرند

  8. ناشناس گفت:

    نباید اهمیت و جایگاه و نقش پزشکان متخصص مملکت را با هیچ گروه  دیگری مقایسه کرد. در تمام کشورها پزشکان و اساتید دانشگاهها جایگاه برتری نسبت به همه مشاغل دیگر دارند. ولی با شما موافقم که عملکرد اونها هم باید نقد بشه .

    • عماد گفت:

      چرا نباید مقایسه کرد؟ آیا کسانی که جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و خود را فدای این کشور کردند، این همه ادعا داشتند در برابر پزشکانی که علاوه بر درآمدهای نجومی معاملات ملکی هم میکنند و کار طبابت هم انجام میدهند و ما به ازای هر دقیقه طبابتشان حقوق کلان می گیرند. یک کارگر 8 ساعت کار میکند معادل ویزیت یک بیمار حقوق میگیرد! یک سپور شبانه روز در حال جمع آوری زباله از جلوی خانه مردم است ماهیانه به اندازه درامد یک روز پزشک دریافتی دارد! با همه اینها پزشکان تا اتفاقی می افتد شروع میکنند به بستن افترا به بیمار و همراه بیمار. درصورتی که اینقدر شواهد از کم کاری پزشکان در مداوا و معالجه بیماران نیازمند وجود دارد که نمیتوان راحت چشم پوشی کرد. در هیچ کجای دنیا حقوق یک روز یک پزشک برابر در آمد ماهیانه یک کارگر نیست. پیراپزشک اگر پیدا کردی به ما خوانندگان هم بگو. اصلا این قسمنامه سقراطه یا بقراط دروغ بزرگی بیش نیست چون هیچ پزشکی آن را باور ندارد.

      • ناشناس گفت:

        من با فوق لیسانس عمران از 8تا 4عصر در یک شرکت کار میکنم برا ماهی یک میلیون و نیم اما داداش من 4تا دندون در یک روز عصب کشی و پر میکنه دقیقا برابر درامد یک ماه منه …….. بخدا ظلمه …… هزینه پزشکی در امریکا نصف ایران هست

        • ناشناس گفت:

          خوب شما هم مثل برادرت میرفتی دندانپزشک میشدی.
          چرا نرفتی؟ چونکه انداره ایشون نمیخواستی درس بخونی و زحمت بکشی.
          پس دیگه حرف بیخود نزن.

        • ناشناس گفت:

          از دندان نگو که بقیه اندانها هم ریخت ،دندان به واسطه گرانی دیگر نمانده است

        • ناشناس گفت:

          سلام از دانشگاه ازاد و یا پیام نور کجا فوق عمرانت را گرفتی ؟

        • ناشناس گفت:

          منهم مثل بقیه  باتفاوت درآمدها  به میزان بیست برابر موافق نیستم . اما از فوق عمران نگو که در دهسال اخیر  گند زدید به جادهها و نقشه های عجیب و بی خاصیت و پرازعیب ونقص.همون یک میلیون هم زیادته

  9. پزشك گفت:

    دوستان عزيز.ملت ما عادت كرده است كه احساس حق نكند.هيچ حقي براي خود متصور نباشد.حرف و فكر و نگرش تمام ملت مبتني بر وظيفه و تكليف است.فكر نميكنم اگر گروهي از مردم احساس كنند كه حقشان پايمال شده و به اين تعرض ، اعتراض كنند ، باعث ايراد اهانت به ديگران شود.بعلاوه كشتن يك انسان آنهم در حال انجام وظيفه ، كار غلط و غير قانونيست و اعتراض به اين عمل شنيع ، اينهمه مخالفت ندارد.آيا بايد به گروهي مانند معلمان كه براي احقاق حقوق صنفي خود تجمع ميكنند خرده گرفت ؟ اگر به نظر دوستان ، كشتن آدمها خوب است ، آيا اين آدمها شامل شما هم ميشوند؟ اينكه در ميان پزشكان مانند ساير اقشار جامعه ، افراد متخلف وجود دارند ، شكي نيست اما در مورد اشتباهات پزشكي زياده گويي ميشود.در شغلي كه غالبا ،زمان تصميم گيري حياتي در آن در حد دقيقه است ، بدون شك اشتباه رخ ميدهد و هيچ انساني از اين نوع اشتباه مصون نيست همانگونه كه در مشاغل اينچنين ، به وفور رخ ميدهد. بعلاوه در جامعه اي زندگي ميكنيم كه در معدودي از موارد ، افراد بايد پاسخگوي عملكردشان باشند و بارزترين اين پاسخگويي و پرداخت خسارت در همين گروه پزشكي است. پزشكان نه مدير جامعه اند و نه كدخداي ده . عامل مشكلات عمومي جامعه جاي ديگريست. قانون را براي اين بنا كرده اند تا مردم پاسخگوي اعمال خلافشان باشند اما در هيچ جايي از دنيا مقرر نشده است كه هر كسي بتواند براي خود و از طرف خود حكم صادر كند و خود به مرحله اجرا بگذارد . حرف امروز جامعه پزشكي هم همينست. فراموش نكنيم كه روزانه ده ها نفر در خيابان ها به دليل اشتباهات رانندگي ميميرند اما تا كنون نشنيده ام كه بگويند كه راننده ها را بكشيم . يا قاتلان بسيار در حال حاضر بدون دسترسي پليس ، در جامعه رها هستند اما حكمي دال بر كشتار پليس صادر نشده است. بيماريهاي بسياري هم وجود دارند كه درمان شدني نيستند و با معيار امروزي علم طب ، مرگ بيمار حتمي و غير قابل پيشگيريست . بسياري از داروها ، عوارض مرگ آفرين و غير قابل پيشگيري دارند . در هر عمل جراحي ، درصد پذيرفته شده اي از احتمال مرگ بيمار وجود دارد . در هر مورد بيهوشي ، امكان به هوش نيامدن بيمار و مرگ او وجود دارد . خواب آلودگي يك انسان پس از يك شيفت سنگين 12 يا 24 ساعته كاملا طبيعي و قابل انتظار است . در كنار اين موارد و دهها مورد اينچنيني ، كم كاري پزشكان هم مانند ساير افراد جامعه وجود دارد و اصلا قابل انكار نيست .پزشك هم يكي از افراد همين جامعه است . در يك محيط درماني ، تمام اشتباهات به نام پزشك ختم ميشود. از نبود وسايل اوليه تا كثيفي محيط درماني تا نبود آمبولانس تا كمبود پرسنل و هر كمبود و كاستي كه متصور شويم .
    خوب است قبل از اظهار نظر ، كمي هم بينديشيم

  10. ناشناس گفت:

    من پدر دوپزشک یک مهندس و یک استاد دانشگاه هستم و در کانادا  و آمریکا زندگی کرده ام هزینه پزشکی به مراتب از ایران بیشتر است به خصوص در صورت نبودن تحت پوشش بیمه ودر آمد متوسط پزشکان هم همینطور و قطعا درآمد آنها از اساتید دانشگاه و مهندسین وسپورها که ازقضا دستمزد بالایی در این دو کشور دارند خیلی بالاتر است 
    برادر من یک پزشک متخصص حداقل بعد از پانزده سال درس خواندن بعد از دیپلم به درآمد زایی میرسد ضمناً در حین تحصیل گروه پزشکی تنها گروهی است که برای وزارت بهداشت با انجام کارورزی درآمد زایی  میکند
    به نظر میرسد جامعه ما دچار یک بخل فراگیر شده وهرکسی روزیش را در سفره دیگری جستجو می‌کند نه در بازوانش 

  11. مهمان گفت:

    سلام و عرض ادب
    بدبختی اینه این خبر رو حتی یک پزشک هم نمیخونه. حالا هر چقدرم که خوب نوشته باشه.
    باید راهی دیگر جست

  12. عدالت گفت:

    در امريكا ميانگين درآمد يك پزشك متخصص ماهيانه 65 ميليون تومان و در ايران حداقل ( نه ميانگين) 150 ميليون تومان است
    ……..در آمريكا ميانگين حقوق ماهيانه يك كارگر معادل حقوق يكسال يك كارگر در ايران است.

  13. سعید گفت:

    من تو امریکا تگزاس مطب دارم از هر بیمارم  400 دلار میگیرم همکارای من تو ایران که صحبت میکردم میگن تو کلینیک بیمارستان از هر بیمار با ویزیت فوق تخصص دو هزارو پانصد میگیرند یعنی از یک دلار هم کمتر
    این بحث مادی….
    تو بحث فرهنگی و علمی پزشک نماد و سمبل سلامتیه شما اگه از پزشکان نالان هستی به سلامتیه خودت پشت کردی.
    پزشکان ایران همه جای دنیا هستن و به یقین میگم بهترین پژوهشگرای اینجا ایرانی ان خیلی ها کوچ کردن علتش هم همین فقر فرهنگی هستش که از سرتا سر این مقاله میباره.
    شمادو نفر که دوقلو هستن رو نمیتونی با هم مقایسه کنی اونوقت نظافتچی رو با  پزشک مقایسه کردی پزشکی که اندازه عمر خودت تو کتابخونه و دانشگاه و کشیک و بیمارستان و درد و امراض بیماران با بیخوابی زندگی کرده.

    • رضا گفت:

      آقا ببخشید شما تو آمریکا فقط خودت با دلار حقوق میگیری یا بیمار شما هم از جایی حقوق میگیرد و بین درآمد بیمار با حق ویزیت شما تناسبی وجود دارد؟ شما میدانی در ایران اگر یک کارگر بخواهد 400 دلار ویزیت بدهد باید حقوق کامل یک ماهش را بپردازد؟ 1280000 تومان!!! بنابراین اگر قرار باشد حق ویزیت پزشکان با کالیفرنیا تعیین شود بایستی درآمد مردم ایران هم با دلار آمریکا تناسب گرفته شود. آیا جنابعالی که یک تحصیلکرده ای درک این را ندارید که اینجا ایران است و آمریکا نیست! جنابعالی در آمریکا روزی چند بیمار و در هرساعت چند بیمار ویزیت میکنید؟ میدانید اینجا هرپزشک روزانه چند بیمار می بیند؟

  14. امین گفت:

    متاسفانه در جامعه یک سری ناهنجاری ها غوغا میکنه:
    1.هر فردی بدون داشتن صلاحیت علمی و یا تجربه و اطلاعات کافیاقدام به اظهار نظر در مسائل تخصصی میکنه.
    2.ارائه آمارهای غیر مستند ، خیالبافی ، توهم 
    3.فرافکنی در مشکلات و تفرقه افکنی بین اقشار جامعه. مثلا اگر حقوق پرستاران پایینه علت پزشکان یا اگر حق کارگرا پایمال میشه تقصیر از مهندسینه ! در حالیکه باید رفاه برای همه تامین بشه .این فرافکنی یک ابزار سیستماتیکه که خودمون داریم بیشتر بهش دامن میزنیم .
    4.سخنان پوپولیستی ،دوست ندارم بگویم نخبه کشی
    در نظر داشته باشیم که در برابر هر کلمه خود مسئولیم. با تشکر از همگی

  15. رحیم گفت:

    بسیا رمتاسفم که در هنگام قتل یک انسان وضعیت جامعما به این روز د رامده که بجای نکو هش چنین جنایتی بعضی که خودراروشنفکر میدانندچنین مقاله ای درحمله  به پزشکان مینویسندبنده نه پزشک هستم ونه در خا نواده ام پزشک وجو ددارد ولی   زندگی یکی ا زهمکلاسیهایم راکه اکنون پزشک پنجاه ساله میبا شد را با براد رزاده خو دم  که دست فروشی میکرد مقایسه میکنم مبینم که این جوان  سی وپنج ساله ثروت ورفاه بیشتری دارد د  رهر صورت اسیاب به نوبت است  بی قانونی چاره کارنیست فردا با این منطق  اگرکسی چاقو زیرگلوتان گذاشت ناراحت نشویدچرا که انتخاب خودتان  میباشد

    • رضا گفت:

      شعر میگویی رحیم. شما حتی محتوای مطلب را نفهمیدی! کجای این مطلب از چاقوکشی دفاع کرده است. این مطلب ناظر به انفکاک جامعه پزشکان از مردم است و عدم وجود درک متقابل بین آنها! این که چرا جامعه پزشکی در برابر یک سریال طنز واکنشی فوق افراطی نشان دادند درحدی که 7000 نفر اعلام آمادگی برای تجمع کردند!!! ولی تاکنون در مقابل مشکلات همکاران کناردستیشان چون پرستاران و بهیاران و غیره هیچ واکنشی نشان نداده اند که هیچ، متاسفانه برنامه ریز و سیاست گذار وضع موجود همیشه خود پزشکان بوده اند و وزارت بهداشت در تیول پزشکان است. شماها که از آمریکا می فرمایی از هربیمار 400 دلار میگیرم نگفته اید که مقدار دستمزد هرساعت یک کارگر در آمریکا چند دلار است ، یا یک پرستار چقدر میگیرد. شما میدانید در ایران دکترای روانشناسی و امثالهم چقدر جق ویزیت می گیرند و چه کسی مقدار این حق را تعیین می کند؟ تعیین کننده عمده مناسبات خود آقایان پزشک هستند. در رابطه با حق ویزیت خلاف به عرض جنابعالی رسانده اند ویزیت هر بیمار با احتساب حقوق بیمه ای و نقدی که از بیماران می گیرند بالای 40 هزار است. بدترین نوع امپراطوری حاکم در مناسبات ایران امپراطوری پزشکان است که مردم را بیمار میخواهند. اگر پزشکان به فکر پیشگیری بودند که روزانه صفوف بیماران در این کشور به دهها متر نمی رسید. پزشک بیمار لازم دارد و بیمار هم برای درمان ناچار به پرداخت هزینه است. وقتی که پزشکان درکی از شرایط روز مردم ندارند نباید به آنها تحصیلکرده گفت بلکه باید نام ماشینهای درمان برآنان گذاشت.

  16. ناشناس گفت:

    اون آقایی که داره اسم دانشگاه آزاد رو میاره کلی گویی میکنه دوست عزیز من دانشجوی عمران دانشگاه آزاد نجف آباد هستم شما که داری همه دانشگاه آزاد ها رو با هم مقایسه میکنی  بهتره بدونی تیم عمران همین دانشگاه آزاد در مسابقات بتن در سوئد مالزی رتبه برتر رو کسب کرد بهتره بدونی تیم دانشگاه آزاد قزوین یکی از پیشرو ها در عرصه مهندسی رباتیک در منطقه است.دانشگاه آزاد نجف آباد یکی از چند دانشگاه فعال در رابطه با کمک به وزارت دفاع میباشد دانشگاه آزاد دارای اختراعات زیادی میباشد .پس یاد بگیر جمع نبند همه دانشگاه آزاد ها رو و در اخر اون پزشکی که داره میگه شب بیخوابی تو بیمارستان میکشیم .دوست عزیز دکترای مهندسی متالوژی جلوی کوره 1000درجه فولاد اهواز داره برجی 500000میلیون میگیره او ن سختی نمیکشه؟کارشناس ارشد معدن با این همه مشکلات معدن برجی4000000میلیون میگیره این حساب نمیشه؟سطح درامدپزشکان در ایران غیر معقول است.

  17. ناشناس گفت:

    اينكه اختلاف طبقاتي تفسير شده بسيار عالي بودولي هر كسي در توان خودش كار و تلاش مي كند تا بتواند درآمد خانواده خود را از راه حلال بدست آورد ولي با كمال تاثر و تاسف طي چند سال اخير روابط كاري درسي و شغلي همه فاميل بازي شده و سياسي گرايي كه اين امر در جامعه ما كه دم از اسلام و مسلمان بودن ميزنيم غير قابل تحمل است در كشورهاي ديگر قانون نظم وجدان كاري و تحصيلات و مهارت و همچنين برادري و برابري حكم فرماست و تبعيض در سطح پايين قراردارد پس نتيجه اين بحثها اينه كه ضعف از مديران و وزراي ماست كه نميتوانند در جامعه سحط متعادلي بين اقشار جامعه ايجاد كنند تا مردم آسوده خاطر باشند .

  18. عاقل گفت:

    هر که  بامش  بیشتر.برفش بیشتر
    پزشک زحمت کشیده از همه قشرها  هم  بیشتر درس  خونده.
    هر  کی دلش میخواد  راه  بازه .بفرما بخون .اگه تونستین  بهتون تبریک میگیم
    بویر  نیوز  با این مطلبش  سطح فکریشون  نشون  داده.

    • رضا گفت:

      از همه قشرها بیشتر نخوانده، فقط دز آزمون کنکور به هر دلیلی متفاوت شده است. وگرنه یک پی اچ دی فیزیک، بهداشت، روانشناسی یا هر رشته دیگر تقریبا معادل یک پزشک می خوانند. بنابراین بام بیش نیست. نویسنده به نحوه ورود ورود به دانشگاه اشاره کرده است. یا تیزهوش هستند، یا پولدارتر از بقیه و هزینه بیشتر می کنند. مثل نفر اول آزمون ریاضی قطعا توانایی بیشتر از یک پزشک دارد آیا اوهم این همه دریافتی دارد؟

  19. رضا گفت:

    پزشک اگر در یک رابطه درمانی منطقی قرار بگیرد و برای بهبود بیمارش تلاش کند بجز در موارد معدودی که جزو اکسترمهای رفتاری حامعه است، مورد احترام و قدردانی قرار می گیرد. اما اگر مبنای رابطه پزشک با بیمار صرفا یک رابطه پولی باشد حتی یک پزشک بسیار ماهر هم محبوبیت نخواهد داشت. کار ضرب و شتم و بدرفتاری و بی احترامی و توهین به پزشکان یک بخش مهم ناشی از نگرانی همراهان بیمار از فرایند رسیدگی تیم درمانی و بی توجهی است به ویژه از طرف کانسالتهایی که با تاخیر مراجعه می کنند و بویژه در بیماران خیلی بدحال که تهدید خطر مرگ وجود دارد. طرح حضور تمام وقت پزشک اورژانس یکی از انقلابهایی است که در عرصه پزشکی اورژانسی در کشور روی داده و قطعا خیلی از شدت درگیریهای همراهان با پزشکان کم میشود. حضور جدی و موثر کادر درمانی در بالین بیمار و آگاهی دادن و توضیح دادن به بیماران که جزو حقوق بیمار محسوب میشود بیمار را در موقعیت پذیرش وضعیت موجود قرار میدهد و پرخاشگری و خشونت را کاهش میدهد. پزشکان هیچگاه نباید رفتار ناشی از نگرانی بیماران را با واکنشهای تند و خصمانه جواب دهند.

دیدگاه شما