یکشنبه 4 مرداد 1394 - 12:29

سن ایده‌آل ازدواج چه سنی است؟

-آیا سنی ایده‌آل برای ازدواج وجود دارد که به دنبال آن طلاقی وجود نداشته باشد؟ بر اساس تحقیقی که از سوی موسسه تحقیقات خانواده‌های آمریکایی انجام و در مجله مطالعات خانواده منتشر شده است، برخلاف عقاید رایج که می‌گویند هر چه دیرتر ازدواج کنید، زندگی مشترکتان پابرجاتر است، بررسی‌های محققان نشان داده است ازدواج در ۲۵ تا ۳۲ سالگی احتمال طلاق بعد از ازدواج را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

محققان دانشگاه اوتای آمریکا پس از زیر نظر گرفتن زوج‌هایی که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ با هم پیوند ازدواج بسته بودند اعلام کردند احتمال طلاق در زوج‌هایی که در ۲۵ سالگی با هم ازدواج می‌کنند در مقایسه با کسانی که در ۲۰ سالگی ازدواج می‌کنند ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. همچنین احتمال طلاق در افرادی که بعد از ۳۲ سالگی ازدواج می‌کنند در مقایسه با کسانی که قبل از این سن ازدواج کرده‌اند ۵ درصد افزایش می‌یابد.
در توضیح این مطلب محققان می‌گویند افراد زیر ۲۰ سال توانایی و تجربه لازم برای حل مشکلات زندگی زناشویی را ندارند و افراد بالای ۳۰ نیز نمی‌توانند خود را با شرایط دیگر افراد به سادگی تطابق دهند و تجربه‌های اجتماعی طولانی مدت روی کیفیت ازدواج اثر منفی گذاشته و احتمال طلاق را افزایش می‌دهد.
منبع:سلام دکتر
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=156885
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما