جمعه 2 مرداد 1394 - 22:56

حمله نظامی به ایران در روز تحلیف/ نقش پدر اصولگرایان کیست؟/ دختری که اشک ظریف را درآورد/نظر آیت الله مکارم شیرازی درباره شبکه‌های اجتماعی/ سفر زیارتی خالد مشعل!!

دلواپسی رضا پهلوی برای توافق هسته ای

جام نیوز نوشت: شب گذشته “رضا پهلوی” از پاریس با بلندگوی بی بی سی در لندن درباره ایران سخن گفت. مجری بی بی سی که از رضا پهلوی با عنوان “رئیس شورای ملی ایران” یاد می‌کرد پرسید “آیا شما همچون آقای اوباما و آقای روحانی موافق توافق هستید یا مانند آقای نتانیاهو و عربستان با آن مخالفید؟” رضاپهلوی از سویی نمی‌خواست با توافق مخالفت کند بنابراین می‌گفت که چون این توافق جلوی جنگ را گرفته، خوب است اما از سویی دیگر با آن مخالفت می‌کرد و تلویحا می‌گفت که چون موضوع حقوق بشر و آزادی را نادیده گرفته، خوب نیست.وی مدعی شد: «من از دید منافع ملی کشور می‌بینم نه الزاما مصلحت نظام که این دو تا چیز کاملا متفاوت است.»مجری بی بی سی که از پاسخ‌های دوپهلوی پهلوی کلافه شده بود، پرسید: «من خیلی متوجه نشدم که بالاخره از نظر شما این توافق خوب است یا بد؟!»

پست اینستاگرامی وزیر کشور درباره قتل یک پزشک

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در صفحه اینستاگرام خود، به قتل دکتر اصغر پیرزاده، پزشک سرشناس اردبیلی واکنش نشان داد.عبدالرضا رحمانی‌فضلی در صفحه اینستاگرام خود درباره حادثه ناگوار به وقوع پیوسته در اردبیل ضمن ایجاد تاثر و تالم دربین هموطنان گفت: بار دیگر ضرورت التزام به رعایت قانون و پرهیز از خشونت برای ایجاد امنیت روانی در جامعه را مورد تاکید قرار داد.

وی در این باره تصریح کرد: به منظور تثبیت نظم و اعمال صحیح و صریح مقررات و ضوابط قانونی مرتبط و حفظ آرامش و اطمینان هموطنان، لازم است شورای تامین استان در سریع ترین زمان ممکن برای بررسی ابعاد مختلف حادثه و ارائه گزارش آن به مراجع ذیصلاح و مردم شریف تشکیل جلسه دهد.وزیر کشور تاکید کرد: به هموطنان عزیزم نیز توصیه می کنم به فضای غیر واقعی شکل گرفته در برخی رسانه های غیر رسمی و مجازی توجه نکرده و آخرین نتایج بررسی ها را صرفا از مراجع رسمی و قانونی پیگیر شوند.

بسته جمعه

توصیه علم‌الهدی به بهارستان برای بررسی توافق هسته‌ای

امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: این مذاکرات دو سال طول کشید تا برجام تهیه شد که برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و 1+5 است و اسرائیل و آمریکا و عامل مزدورش با شیطنت‌‌ در قطعنامه مسائلی را خلاف برجام گنجاندند که عرصه تنگاتنگی برای ایران اسلامی به وجود بیاورند. امام جمعه مشهد ادامه داد: در برجام آمده است که 98 درصد اورانیوم به خارج از کشور برود، راکتور اراک تغییر کاربری پیدا کند، سانتریفیوژهای فردو برچیده شود و در مقابل اگر طرف مقابل به قرارداد عمل نکرد نمی‌شود بازگشتی داشت. وی با بیان اینکه اگر فناوری پلوتونیوم اراک برچیده شد، قابل برگشت نیست، افزود: تیم مذاکره‌کننده با اخلاص در مذاکرات حاضر شدند و هم‌اکنون نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید این موضوع را با دقت بررسی کنند. آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: اینگونه نباشد که بعد از سال‌ها که شهید دادیم تسلیم شویم و تسلیحات موشکی ما برداشته شود یعنی آمدیم کاری کنیم تحریم‌ها برداشته شود حالا گرفتار جنگ شویم؟ عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تمامی قدرت بازدارندگی ما در برابر دخالت‌های نظامی دشمنان مربوط به پایمردی مردم و بخشی نیز به تسلیحات موشکی باز می‌گردد لذا اگر تسیلحات موشکی ما جمع شود و چنین قدرتی نداشته باشیم این دشمن تا دندان مسلح تمام هستی ما را می‌گیرد و این یک واقعیتی است که عزیزان ما در مجلس باید در مقام بررسی دقیق بررسی کنند.

بزرگترین ناکامی دوران ریاست‌جمهوری آمریکا

رئیس جمهوری آمریکا در گفتگوی تلویزیونی با شبکه تلویزیونی بی بی سی انگلیسی از هر دری سخن گفت اما نکته جالب در مصاحبه او اشاره به بزرگترین ناکامی دوران ریاست جمهوری اش بود. باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا می گوید، بزرگترین ناکامی او در طول دوران ریاست جمهوری، ناتوانی اش در تصویب ‘قوانین مالکیت اسلحه’ در آمریکا است.

تاثیر پارازیت‌ها در پیش‌بینی طوفان توسط هواشناسی

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ضمن دفاع از عمکلکرد سازمان هواشناسی در جریان پیش‌بینی طوفان هفته گذشته در پاسخ به این سوال که آیا پارازیت‌ها تاثیری در پیش‌بینی‌ها در هواشناسی دارد یا خیر، به ایسنا گفت: من نمی‌دانم منشأ این امواج کجاست. ممکن است مربوط به تلفن‌های همراه یا امواج بی‌سیم یا امواج ماهواره‌ها یا هر چیز دیگر اما متاسفانه از سال‌ها قبل با این مشکل روبه‌رو هستیم و با توجه به اینکه فرکانس امواج ارسالی نزدیک به فرکانس رادار هواشناسی است گاهی مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کند البته این به این معنا نیست که پیش‌بینی‌های غلط از آب دربیاید اما ممکن است تاثیراتی در دقت پیش‌بینی داشته باشد.

قطعنامه 2231 هم کاغذپاره است

سایت دئولت بهار، نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در یک نظرسنجی از کاربران خود پرسیده که « آیا قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل به عنوان دستاورد توافق هسته ای دولت روحانی، کاغذپاره است؟ »

سفر زیارتی خالد مشعل!!

وزیر خارجه عربستان در تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن سفر خالد مشعل به عربستان تاکید کرد که سفر وی به ریاض و دیدار با پادشاه سیاسی نبوده و موضعگیری عربستان در قبال جنبش حماس همچنان تغییر نکرده است. به نقل از روزنامه السفیر لبنان، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در کنفرانسی مطبوعاتی که در حاشیه سفر سامح شکری همتای مصری وی به جده برگزار شد، درباره سفر هیات حماس به ریاست خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس به عربستان گفت: حماس سفر رسمی به عربستان نداشته و تنها گروهی از رهبران این جنبش که خالد مشعل نماینده آنان بود، به همراه تعدادی از همکاران برای انجام مناسک حج عمره به مکه مکرمه آمدند. سفر زیارتی بوده و این حق هر مسلمانی است و نمی‌توان مانع آن شد.

حمله اتوبوسی یاران کفاشیان به AFC

هفته‌نامه تماشاگران امروز نوشت: کنفدراسیون از علی کفاشیان درخواست کرد تا برای پست های کمیته های مختلف افرادی را به عنوان کاندیدا معرفی کند که فدراسیون هم سریعا لیستی را تهیه و ارسال کرد. در لیسیتی که فدراسیون به ای‌اف‌سی فرستاده، تقریبا نام بیشتر مردان و زنانی که در فدراسیون کار می‌کنند دیده می‌شود. از خود کفاشیان و مهدی تاج گرفته تا هوشنگ نصیرزاده و امیرحسین حسینی، مدیر روابط عمومی فدراسیون. بر اساس مقررات، از هر کشور تنها یک نفر می‌تواند در یک کمیته عضو باشد. از طرف دیگر عضویت فرد در یک کمیته، مانع عضویت او در کمیته‌های دیگر خواهد بود، با این وجود فدراسیون فوتبال ایران برای برخی از کمیته‌ها دو یا سه نفر را پیشنهاد داده است. عجیب‌تر اینکه در فهرستی که گفته می‌شود فدراسیون به ای‌اف‌سی فرستاده، علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون، برای عضویت در دو کمیته پیشنهاد شده است.

حمله نظامی به ایران در روز تحلیف!

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا کاخ سفید مخالفان توافق هسته ای ایران را طرفدار جنگ می داند؟ گفت:«خود آنها می توانند در این خصوص توضیح بدهند. دست کم یکی از اعضای جمهوری خواه کنگره امریکا گفته است اگر در انتخابات آینده پیروز و رئیس جمهور شود، آماده است حمله نظامی علیه ایران انجام بدهد و این کار را در روز مراسم تحلیفش انجام بدهد. من مواضع سناتور کروز را در این خصوص نشنیده ام. اما به هرحال، او می تواند دیدگاههای خودش را در این باره بیان کند. همه مخالفان توافق هسته ای این فرصت را دارند که توضیح بدهند بهترین راه جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای چیست. بهترین راه جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای، از طریق دیپلماسی است. مخالفان توافق هسته ای می توانند استدلالهای خودشان را بیان کنند. سناتور کروز هم می تواند نظرات خودش را داشته باشد. اما به نظرمن، او نیز از این توافق حمایت می کند و نه اینکه رئیس جمهور آینده آمریکا باید آماده باشد در روز مراسم تحلیفش، حمله علیه ایران را شروع کند. »

چه کسانی عضو مجلس عقلای روحانی بودند؟

حسن روحانی در گفتگو با ماهنامه نسیم بیداری درباره جلسه عقلا می‌گوید: «ما از مجلس دوم تا پنجم، جمعی با عنوان «عقلای مجلس» داشتیم. تعداد اعضا حدود ۳۰ و چند نفر بود. اما خیلی خطی و جناحی نبود و هر دو جناح در آن عضو بودند. ما می‌گفتیم هرکس صاحب نظر، فکر و اندیشه، سابقه و آشنایی با مسائل است و تأثیر دارد، عضو آن جمع باشد. ابتدا هم در مجلس دوم به دلیل بررسی موضوع جنگ این جمع تشکیل شد. در ابتدا به طور مثال آقای کروبی عضو جلسه بود، آقای یزدی هم بود؛ آقای بیات زنجانی عضو بود، آقای موحدی کرمانی هم حضور داشت که این جلسات تا دوره پنجم مجلس ادامه داشت».

تابش: تندروهای فعلی جایی در مجلس آینده ندراند

محمدرضا تابش گفت: اگر اجازه دهند که اصلاح طلبان با تمام توان و قدرتشان در انتخابات شرکت کنند و منع و محدودیتی نداشته باشند قطعا مشارکت گسترده می شود و بی شک اکثریت مجلس آینده را معتدلین و اصلاح طلبان تشکیل می دهند ولی اگر مشارکت به واسطه رد صلاحیت های گسترده محدود باشد نمی توانیم ترکیبی متفاوت از ترکیب الان شاهد باشیم گرچه به نسبت الان ترکیب مجلس معتدل تر می شود یعنی افراد تندی که الان در مجلس هستند در مجلس آینده حضور نخواهند داشت .وی گفت:اگر رد صلاحیت ها گسترده باشد و اجازه حضور به اصلاح طلبان ندهند نمی توانیم شاهد تغییر فاحش در ترکیب مجلس باشیم البته اگر مانع حضور اصلاح طلبان نیز شوند باز طیف معتدلین اصولگرا نزدیک به دولت بیشتر در مجلس آینده حضور خواهند داشت و تندروها جایگاهی در مجلس آینده نخواهند داشت

نظر مطهری در مورد فیلم رستاخیز

علی مطهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به وضعیت اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» و مشکلات پیرامون آن اشاره کرد و گفت: اینکه می‌گویند چهره معصوم را نباید نشان دهند به معنای حرمت آن نیست، درواقع این طور نیست که مراجع تقلید گفته باشند نشان دادن چهره معصومین «حرام» است بلکه به دلیل تبعات آن احتیاط می‌کنند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مراجع می‌گویند ممکن است با تصویر صورت معصومین در فیلم‌ها تصوری نادرست از آن‌ها در ذهن افراد نقش ببندد؛ بنابراین بهتر است چهره معصومین در فیلم‌ها و سریال‌ها نشان داده نشود اما فیلم «رستاخیز» چهره حضرت عباس(ع) را نشان داده است که ایشان هم جزو معصومین نیستند بنابراین نباید مشکلی داشته باشد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: اگر نشان دادن چهره بزرگان دین و معصومین در فیلم مشکل دارد پس در تعزیه‌ها چنین مشکلی به شکل اعلی دیده می شود؛ اما در طول تاریخ این مشکل احساس نشده و به گمان بنده با توجه به آنکه چهره غیرمعصومین در فیلم «رستاخیز» به تصویر کشیده شده، مشکل مهمی ندارد

دفتر هاشمی درخواست عفو برای مهدی هاشمی را دروغ آشکار خواند

دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی گزارش درباره درخواست عفو مهدی هاشمی از رهبر جمهوری اسلامی را «دروغی آشکار» و «خبرسازی» با هدف «خنثی کردن آثارِ» گفته‌های پیشین آقای هاشمی رفسنجانی درباره ملاقات با پسرش خواند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران روز پنج‌شنبه، اول مرداد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که گفته‌های پیشین آقای هاشمی رفسنجانی «کاملا روشن و مستند به حضور افراد و شاهدان عینی است».این دفتر همچنین تاکید کرد که ملاقات آقای هاشمی رفسنجانی با رهبر جمهوری اسلامی و گفت‌وگوی این دو در این ملاقات «موضوع ساده‌ای نیست که این خبرگزاری‌ها با اخبار خودساخته و آن هم به نقل از افراد مجهول‌الهویه بخواهند آن را تکذیب کنند». این بیانیه باتکرار گفته‌های پیشین آقای هاشمی اعلام کرد که «رسانه‌های وابسته به نهادهای خاص به دلیل سنگینی این مطالب برای آنان با خبرسازی و القائات خبری و قلب وقایع و اخبار، آن هم به نقل از منابع مطلع مجهول‌الهویه در صدد خنثی کردن آثار آن… برآمدند».

طلا رکورد 5 ساله را شکست

حاصل مطالعات بانک مرکزی از تحولات بازار جهانی طلا در هفته منتهی به ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۵-۲۸ تیرماه ۹۴ نشان می‌دهد که در این هفته طلا به کمترین سطح ۵ سال اخیر رسید. تقویت دلار، حل بحران بدهی در یونان، اقبال بیشتر به بازارهای سهام و احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در سال جاری میلادی، همگی دست به دست هم دادند تا سطوح نازل ۵ ساله را برای طلا ایجاد نمایند. برهمین اساس، نوسانات هفته گذشته قیمت طلادر بازار نیویورک در محدوده ۱۱۵۶٫۴۱-۱۱۳۳٫۱۳ دلار برای هر اونس در نرخ‌های پایانی ثبت شد. متوسط بهای طلا در هفته گذشته نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل ۱٫۲۵ درصد کاهش یافت.

برنامه جداگانه‌ای برای پارچین وجود ندارد

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا توافق جداگانه‌ای در مورد پارچین صورت گرفته است، اظهارکرد: خیر، با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تفاهمی صورت گرفته که در چارچوب این تفاهم که شورای عالی امنیت ملی نیز در جریان است، عمل می‌شود. رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد :توافق یا تفاهم جداگانه‌ای برای بازدید از پارچین وجود ندارد و بازدیدها تنها در چارچوب تفاهم صورت گرفته انجام می‌شود.

شغل کاذبی به نام همراه مریض

«همراه مریض» از جمله شغل‌های کاذب است که به تازگی در بیمارستان‌ها دیده می‌شود. در بسیاری از بیمارستان‌ها افرادی مستقر هستند که از طرف پرستاران، به بیمارانی که همراه‌ نیاز دارند معرفی ‌می‌شوند، تا در صورت تمایل به عنوان همراه مریض کنار آنها بمانند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیمارستان‌ها هزینه‌های افراد همراه را در بیمارستان‌های دولتی 20 هزار تومان با غذا و 9 هزار تومان بدون غذا و در بیمارستان‌های خصوصی تا 40 هزار تومان در نظر می‌گیرند. اما بیمارانی که همراه ندارند، باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنند تا بتوانند همراهی داشته باشند. افرادی که می‌توانند به این نیاز بیماران پاسخ دهند، بابت هر 24 ساعت کنار مریض ماندن 100 هزار تومان تا 150 هزار تومان دریافت می‌کنند و در صورتی که 12 ساعت کنار مریض بمانند 50 هزار تومان تا 60 هزار تومان دریافت خواهند کرد.

جزئیات گفتگوی تلفنی روحانی و اولاند

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور از تاکید فرانسوا اولاند برای همکاری با ایران در مسائل منطقه‌ای خبر داد. فارس نوشت: حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با اشاره به گفتگوی تلفنیحسن روحانیوفرانسوا اولاندروسای جمهور ایران و فرانسه در صفحه توئیتر خود نوشت: فرانسوا اولاند در این مکامله تلفنی خطاب به روحانی گفت نقش جنابعالی در این مذاکرات ارزشمند و تعیین کننده بود، این مذاکرات بسیار سخت و پیچیده بود. وی در ادامه آورده است: رئیس‌جمهور فرانسه بر مراقبت از اجرایی و عملیاتی شدن این توافق تاکید کرد و گفت در سالیان گذشته ایران و فرانسه نتوانستند به جایگاهی که در خور همکاری دو کشور باشد دست پیدا کنند. معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور نوشت: در این گفت‌وگوی تلفنی فرانسوا اولاند بر وجود زمینه‌های فراوان همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای تاکید کرد و اظهارداشت ایران و فرانسه باید برای همکاری‌های همه جانبه خود نقشه راه طراحی کنند. ابوطالبی در پایان می‌نویسد: رئیس جمهور فرانسه گفت که نسبت به همکاری با ایران در مسائل منطقه‌ای اتفاق نظر وجود دارد.

رویکرد ائمه جمعه به توافق هسته ای

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازعبادی سیاسی جمعه تهران اظهار داشت: ما می‌گوییم آمریکا دشمن شماره یک مستضعفان است حالا عده‌ای هنوز توافق مشخص نیست علاقه دارند مک‌دولاند آمریکایی بیاید در ایران و شعبه باز کند. رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: حرف ما به آقایان مسئول این است که ائمه جمعه معتقدند آنهایی که در زمان تحریم بیشترین فشار را به ایران آوردند باید در صف آخر قرار بگیرد نه اینکه برای آنان فرش قرمز پهن کنند.رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با تأکید بر اینکه نمازجمعه مربوط به نظام است و به هیچ حزب، گروه و دسته‌ای وابستگی ندارد، گفت: در مدیریت 15 ساله‌ام در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه هیچگاه اجازه نداده‌ام از تریبون نمازجمعه و از این جایگاه مقدس کار جناحی و حزبی صورت بگیرد.تقوی با بیان اینکه اصولاً مسائل ملی را نمی‌توان در مسائل یک حزب گنجاند به اقدام جامع برنامه مشترک ایران و 1+5 اشاره و خاطرنشان کرد: در مورد همین مسئله هسته‌ای آیا یک حزب خاص می‌تواند بگوید این دستاورد حزب ما است؟ خیر این یک مسئله ملی است.به گفته وی از تریبون نمازجمعه مواضع نظام مطرح شده و البته برخی‌ها با این مواضع موافق نبوده‌اند و مدام گفته‌اند این تریبون حزبی است که البته ما مسائل و مطالب را در این سطح می‌بینیم و مطرح می‌کنیم.رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تصریح کرد: ما در نمازجمعه از دولت‌ها به تبعیت رهبری حمایت کردیم و الآن هم همینگونه است. از دولت فعلی هم حمایت می‌کنیم هر مسئولی که مخلصانه خدمت می‌کند دستش را به گرمی می‌فشاریم اما تریبیون نمازجمعه نقد منصفانه و تذکر هم دارد.

نقش پدر اصولگرایان کیست؟

غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی که در اجلاس دبیران استان‌های حزب مؤتلفه اسلامی سخن می‌گفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم عسگراولادی و آیت‌الله مهدوی‌کنی، با اشاره به انتخابات مجلس آینده اظهارداشت: اصولگرایان باید همه توان خود را بر این بگذارند که مجلس آینده مجلسی اصولگرا باشد و مهم نیست از هر کدام از تشکل‌ها و جریان‌های اصولگرا چند نفر به مجلس بروند بلکه مهم پیروزی اصولگرایان است. اگر کسی دلش برای انقلاب می‌سوزد در شرایط فعلی نباید دم از اختلاف بزند. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اصولگرایان قوت‌های بسیاری دارند و اینکه شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصویب کرده اصولگرایان با یک لیست و یک صدا در انتخابات حضور داشته باشند و وحدت اصولگرایان با محوریت جامعتین باشد را نیز من قبول دارم.وی افزود: از ابتدا هم معتقد بودم انقلاب اسلامی روحانیت الحدوث و روحانیت البقاست. جامعتین نقش پدری برای اصولگرایان دارند.

حمایت باهنر از مثال فوتبالی رئیس جمهور

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خظ امام و رهبری که در اجلاس دبیران حزب موتلفه اسلامی سخن می‌گفت، با اشاره به ضرورت وحدت اصولگرایان، اظهار داشت: جریان‌های مختلف اصولگرایی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که در این دوره از انتخابات با توجه به فضای کشور چاره‌ای جز وحدت و همدلی و همراه شدن با هم ندارند.وی در ادامه افزود: در حال حاضر بیش از گذشته به وحدت عملیاتی و ائتلاف نیاز داریم. نقاط مشترک میان جریان‌های اصولگرایی باید بیشتر تقویت شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق هسته‌ای اظهار داشت: عادلانه‌ترین سخن را در مورد توافق خود رئیس‌جمهور با مثالی که درباره فوتبال و برد 3 بر دو زد می‌توان در مورد توافق گفت. اگر کسی تصور کند ما سه بر صفر پیروز شده‌ایم و یا اینکه مملکت بر باد رفته است هر دوی این تحلیل‌ها اشتباه است.نایب رئیس مجلس تاکید کرد: مساله هسته‌ای را نباید تخریب کنیم هر چند ممکن است انتقاداتی وجود داشته باشد اما تخریب کار تیم مذاکره کننده ظلم به آنها است.

حذف شرط تأهل و فرم جیم از مسکن مهر

در حالیکه همچنان متقاضیان مسکن مهر برای تحویل واحدهای مسکونی خود لحظه شماری می کنند گزارشها حاکی از این است که در برخی از استانها این واحدها بنا به دلایلی متقاضی ندارند و تعداد آنها نیز حدود 44 هزار واحد مسکونی است. تعداد آنها سال گذشته بالغ بر 80 هزار واحد مسکونی بوده که امسال این عدد به نصف کاهش یافته است. تعیین تکلیف نشدن واحدهای مسکن مهر و نبود متقاضی برای این واحدها باعث شده تا به تازگی آخوندی وزیر راه و شهرسازی دستوری را مبنی بر تعیین تکلیف این واحدها صادر کند.دستور آخوندی که با هدف آسانتر شدن واگذاری این واحدها است بر این اساس استوار و صادر شده است که برای حل و فصل مشکل واحدهای فاقد متقاضی در جاهایی که مشتری واجد شرایط نیست، شرایط تاهل، سکونت 5 ساله در آن شهر و همچنین فرم جیم حذف شود.البته قرار بر این است که برای اجرایی شدن این دستور آخوندی، از هیات دولت مجوزی اخذ شود. این دستور را وزیر راه و شهرسازی صادر کرده است و مقرر شده متن این نامه آماده و توسط آخوندی در جلسه هیئت دولت مطرح شود.

دختری که اشک ظریف را درآورد

نام دختری که با صحبت هایش برای تشکر از ظریف و صالحی و رئیس جمهور اشک حضار و همچنین روحانی، ظریف و صالحی را در آورد مژگان خطیبی است. مجری مراسم همایش ملی سازمان های مردم نهاد سلامت در برج میلاد او را نیازمند پیوند ریه معرفی می کند.به روی سن می آید تا به نمایندگی از سازمان های مردم نهاد سلامت و بیماران صعب العلاج از ظریف و صالحی تشکر کند.کمی طول می کشد تا به روی سن بیاید.مجری می گوید: تاخیر ایشان هزار مفهوم دارد.دختر جوان پس از سلام و چند لحظه مکث می گوید اگر اکسیژن را از صورتم بردارم… پس از آن گریه مجالش نمی دهد تا جمله اش را به پایان برساند. حال و هوای سالن با حضور این دختر بیمار سنگین و حزن آلود شد و اشک در چشمان بسیاری حلقه زده است؛ چهره ظریف و صالحی نیز که روی سن ایستاده اند گرفته است.دختر ادامه می دهد فقط چند لحظه می خواهم اکسیژن را بردارم. سپس اکسیژن را از صورت خود برمی دارد و می گوید: طرح تحول سلامت برای من و همه بیماران یعنی اکسیژن؛ یعنی درمان؛ یعنی زندگی. وی در همین حال که اشک هایش جاری است اضافه می کند: آقای ظریف؛ آقای صالحی؛ رئیس جمهور به خاطر امید به زندگی که به من و همه بیماران صعب العلاج دادید از شما متشکرم. در طول چند دقیقه ای که برای تقدیر از تیم هسته ای به روی سن آمده هم لبخند می زند؛ هم می گرید و هم تشکر می کند.

بسته جمعه

دعای اینستاگرامی صادق خرازی برای ظریف

صادق خرازی نماینده سابق ایران در سازمان ملل عکسی از محمدجواد ظریف در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است.صادق خرازی درباره محمدجواد ظریف نوشته است: من شهادت می دهم جواد ظریف هرگز کوچک ترین هوای نفسی ندارد فقط و فقط به رفع موانع کشور می اندیشد خداوند جواد ما را حفظ کند.

بسته جمعه

واکنش رئیس دفتر رهبری به توافق هسته ای

رییس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد:تیم مذاکره کننده هسته ای ایران،شجاعانه ایستادگی کردند.به گزارش ایرنا، محمد محمدی گلپایگانی، روز جمعه در آیین بهره برداری از 38مسجد چهارمحال و بختیاری در جمع مدیران استان افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران شجاعانه در برابر قدرت های شیطانی و جنود لشگر ابلیس ایستاد.به گفته وی،هیچ کس ،جنایاتی که دشمنان ،علیه ملت ایران در چند دهه اخیر داشته، را از یاد نخواهد برد.وی تاکید کرد:جوانان غیرتمند و سپاهیان و بسیجیان، اجازه نخواهند داد که دوباره پای آمریکا در این کشور باز شود.رییس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد:مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی طمع آزادی و حریت را چشیده اند و به هیچ عنوان اجازه نفوذ استکبار را نمی دهند.محمدی گلپایگانی یادآور شد:کشورهای اروپایی مطیع و گوش به فرمان آمریکا هستند و در شورای امنیت نیز به فرمان آمریکا به طرح ‘برجام’ رای دادند.وی تصریح کرد:فقط ایران اسلامی است که توان مقابله با شیطان بزرگ را دارد و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند،ایران هرگز به دنبال جنگ نیست اما اگر آمریکایی ها بخواهند اقدامی کنند، شرمنده و سرافکنده خواهند شد.

گاف شبکه خبر به هنگام پخش زنده کنگره آمریکا

شبکه خبر در شب گذشته اقدام به پخش مستقیم جلسه کمیته سیاست خارجی سنای آمریکا از شکبه بی بی سی فارسی کرد. شبکه بی بی سی فارسی در میانه های این برنامه در گوشه سمت چپ تصویر نمایی از مترجمان این برنامه را به تصویر کشید که تصویر فوق عینا در شبکه خبر پخش شد.

بسته جمعه

سه پست مهم دولتی برای دوست صمیمی آقای وزیر!

اوایل تیرماه استعفای انتخاباتی علی اصغر یوسف نژاد معاون پارلمانی وزیر امور اقتصادی و دارایی، باعث شد تا انتصابی جدید از سوی علی طیب نیا برای جانشینی وی، حاشیه تازه ای را برای این وزارتخانه عریض و طویل ایجاد کند. وزیر اقتصاد که به نظر می رسد، در مورد پذیرش استعفای یوسف نژاد لحظه ای درنگ نکرده بود، فردی نام آشنا که سابقه تعامل نزدیک با وی قبل از دوران وزارتش را هم داشت، به سمت معاون پارلمانی اش منصوب کرد.میرسعید نیکزاد لاریجانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران ایفیک مرد مورد انتصاب طیب نیا در سمت معاونت پارلمانی بود، که قبل از آغاز وزارت طیب نیا و در دوران معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد نقش زیادی در ارتباط گیری با نمایندگان مجلس، اصحاب رسانه و فعالان اقتصادی برای ورود طیب نیا به ساختمان قدیمی باب همایون داشت.شنیده های نسیم از آن حکایت دارد، که نیکزاد لاریجانی که سابقه 10 سال حضور در نهاد ریاست جمهوری دوران اصلاحات به عنوان مدیرکل مطالعات فنی و اقتصادی، مدیرکل هماهنگی و نظارت امور تولیدی و مشاوره این نهاد و همچنین مدیرکل دفتر امور شورای اقتصاد در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را بر عهده دارد و در ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با حکم علی طیب نیا مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران (ایفیک) هم شد، حالا بعد از حضور در سمت معاونت پارلمانی وزیر اقتصاد از این سمت استعفا داده است و همچنان با توجه به این که طیب نیا در 10 روز اخیر برای این نهاد مهم هیچ مدیرعاملی انتخاب نکرده است، به طور غیر محسوس اداره این شرکت را هم برعهده دارد.نیکزاد لاریجانی که در حال حاضر در هیات مدیره بانک توسعه صادرات هم مشغول به فعالیت است، با حضور در معاونت پارلمانی وزارت اقتصاد سومین پست همزمان خود را در اختیار می گیرد، که هر کدام از آنها وظایف خطیری را بر عهده وی قرار می دهد.تجربه دو ساله دولت تدبیر و امید نشان داده که معاونت پارلمانی وزارت امور اقتصادی و دارایی از حساس ترین معاونتهای وزارت اقتصاد به شمار می رود، زیرا وزیر اقتصاد از بیشترین وزرایی بوده که در مدت اخیر در مجلس حضور یافته و حتی بابت چند بار حضور در صحن علنی خانه ملت دوبار از نمایندگان مردم کارت زرد گرفته است، بنابراین معاون پارلمانی وزیر اقتصاد باید با فراغ بال بتواند با نمایندگان مختلف مجلس بحث و تبادل نظر کند و اصطحکاکها را کاهش دهد.همچنین شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران (ایفیک) هم از شرکتهای مهم تاثیرگذاری است که سرمایه بسیار فراوانی در اختیار دارد و باید وظایف خطیر خود در این زمینه را به نحو احسن انجام دهد. این شرکت که بعد از تصویب مجلس شورای اسلامی درسال 76 با هدف سرمایه گذاری و همکاری مشترک با اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه فعالیتهای توجیه پذیر تولیدی، صنعتی، معدنی، بازرگانی، مالی و خدماتی در خارج از کشور و مدیریت اقتصادی این سرمایه گذاریها با رعایت قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی تشکیل شد،بعد از عملکرد ضعیف در حمایت از سرمایه گذاری های خارجی در دو سال اخیر به شدت تحت فشار است، و در حال حاضر نداشتن مدیرعامل و یا قرار دادن فردی با مشغله های فراوان در این سمت ، آینده این شرکت مهم و تاثیر گذار را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. باید دید وزیر اقتصاد چه زمانی فکری به حال این شرکت مهم و تاثیر گذار خواهد کرد و چه زمانی شرایط برای تامین سرمایه های خارجی بیشتر به وسیله این شرکت با توجه به شرایط کاهش تحریمها فراهم خواهد شد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=156751
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما