جمعه 2 مرداد 1394 - 22:46

درنگی بر حوادث اخیر شهرستان دنا

سجادحسینی

سجادحسینی – با توجه به نامگذاری امسال ازسوی مقام معظم رهبری (مدضله العالی) به نام دولت و ملت همدلی و هم‌زبانی، همگان در ایفای هر چه بیشتر این شعار باید گام‌های اساسی بردارند. مسئولین، خواص، نخبگان و اقشار مردمی در تحقق شعارهای سالانه معظم له بالأخص شعار امسال سهیم هستندوتلاش های گسترده ای باید انجام داد. مسئولین کشور؛ از هر حزب و جناحی که باشند بدون نگاه حزبی؛ قومی و قبیله‌ای خود را بایستی موظف به حفظ وحدت بدانند.

از همین جا می‌توان علت تأکید رهبرانقلاب به مقوله‌ی اعتماد متقابل مردم و نظام و مسئولین را دریافت. رهبری در این پیام با اشاره به ظرفیت‌های زیاد ملت ایران و سیاست‌های نظام برای تحقق آرزوهای بزرگ ملی همکاری وتحقق آرزوها داشته ولازمه ی شکل گیری این همکاری و همدلی را اعتماد متقابل معرفی کردند ((اگر این همکاری صمیمانه از دو سو شکل بگیرد؛ یقینا همه‌ی آنچه را که جز آرزوهای ما است دست یافتنی است. هر چه بین ملت و دولت صمیمیت بیشتر و همکاری بیشتر و همدلی بیشتری باشد کارها بهتر پیش خواهد رفت. هم دولت ملت را به معنای واقعی قبول داشته باشد و اهمیت و توانایی‌های ملت را به درستی بپذیرد هم ملت به دولت که کارگزار کارهای اوست به معنای حقیقی اعتماد کند. در این نگاه رمز موفقیت حاکمیت و قوای سه‌گانه‌ی کشور در همین پشتیبانی ملت از آنها نهفته است وهیچ عاملی نباید به اعتماد به عنوان زمینه سازاین پشتیبانی ضربه بزند. (رمز موفقیت دولت وقوه ی قضائیه و مقننه در پشتیبانی قاطبه ی ملت از آنهاست. هر حرکت و گفتاری که روح اعتماد مردم به این قوا و کارگزاران را متزلزل و در این پشتیبانی اندک خللی وارد سازد حرام شرعی و خیانت ملی است) ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد هم که نقش پدران دینی هر شهرستان هستند هم از این قائله مستثنی نبوده و علاوه بر نقش محوری که دارند باید نسبت به وحدت جامعه ووحدت خود بامسئولین تلاش های مضاعفی انجام دهند.

بیان مشکلات شهرها بخش ها وروستاها باتوجه به ارتباط تنگاتنگی که بین مردم و ائمه جمعه وجود دارد این رسالت را دوچندان خواهد کرد. موضوع مهمی که در ذهن قاطبه مردمی است ذکر این نکات است که چرا در بیان کردن این قبیل مشکلات از اصول قانونی بعضاً خطور می‌کنند و مسائل شهرستان و بخش ها فقط در سایت های محلی عنوان می شود؟مردم شهرستان دنا با شکلات فراوانی مواجهه هستند و دست و پنجه نرم می کنند که همگان به آن واقف هستند. قشرهای مردم انتظار دارند از راه عملی این مشکلات مطرح و رفع گردند. لذا انتظار می‌رود که بجای طرح مشکلات از طریق سایت‌های محلی به دنبال چاره‌اندیشی در فضای صمیمی و بدون هرگونه مرز بندی های سیاسی و مسائل قومی و قبیله ای بود.
فرماندار شهرستان دنا (جناب آقای مهندس علی تاج امیری) که از قشر جوان و تحصیل کرده و متخصص و متعهد همین دیار هستند سابقه پذیرش این مسئولیت را کمتر از ده ماه در کارنامه خود دارند و از هر فرصتی جهت پیشرفت و تعالی این شهرستان استفاده می‌کنند و اقدامات ایشان درخصوص پیگیری وتخصیص اعتبار مسیر سی‌سخت به شهرستان سمیرم و بخش پادنا که نقش مهمی در توسعه و زیر ساخت‌های گردشگری شهرستان دارد و همچنین پیگیری جاده منطقه توریستی کوه‌گل که باپیگیری های ایشان جهت تعریض این مسیر بودجه‌ای هفتاد میلیارد ریالی اختصاص داده شد و همچنین بازدیدهای مکرری که از بخش پاتاوه و روستاهای این بخش و همچنین بخش سادات‌محمودی داشته اند ازذهن مردم فهیم این شهرستان پاک نخواهد شد.
لذا جهت پیشرفت و تعالی هرچه بیشتر این شهرستان همانگونه که در جلسات خصوصی نقدپذیر هستند در سایر امور نقد را فرصتی جهت رفع مشکلات مردم بدانند و با همان صعه صدری که از ایشان سراغ داریم با مسائل برخورد کنند. همگان باید نقاط قوت مسئولان وبالاخص فرماندارشهرستان راهم اهمیت دهند.آیا نقاط قوت ایشان هم ازسوی منتقدان عنوان شده است؟ معیار ولایت‌پذیری آیا فقط در حرف عینیت پیدا خواهد کرد یاعمل؟… باتوجه به عدیده مشکلاتی که در کشور واستان و بالاخص شهرستان دنا وجود دارد و مردم به صورت ملموسی این مشکلات رالمس می کنند نقش همه دول ها در شناسایی ورفع این مشکلات مهم است ونه آنکه باقضاوت خلاف واقع وبه دور از عدالت وتقوا همه مشکلات مربوطه را بسط به سابق و دولت‌های گذشته قلمداد کرد و نه آنکه دولت مردان و مسئولین فعلی را ضعیف جلوه داد و مقصر همه مشکلات دانست. دولت مردان از همین قشرهای مردمی بودند که مشکل را لمس کرده‌اند و اکنون در منصب‌های مهم حضوردارند. قبل ازآنکه خود را جوابگوی حزب خاصی بدانند باید خود را در محضرخدای متعال ومردم ببینند که در راه خدمت کارنامه شان سرافرازی یا سرافکندگی است؟ لذا طرح مشکلات شهرستان یا بخشی بایستی بارنگ وبوی عدالت وتقواباشد. کلام نرم از سوی منتقدان با کلام آتشین تاثیرش دو چندان خواهدبود همان گونه که نقد بامنطق به مسئولان وشخص جناب فرماندار تاثیری به مراتب بهتردر رویه وروحیه کاری ایشان خواهد داشت. تقوا و عدالت حکم می کند که نامه ای اگر ازسوی جوانان حزب الله شهرستان دنا در خطاب اظهارات فرماندار نگارش می‌شود، بیانگر وحدت و همدلی باشد. نامه ای که فضای صمیمیت و برادری را شامل شود. نامه ای که جوانان حزب الله شهرستان با مطالعه ذیل آن راتأیید یا رد کنند نه آنکه بیان احساس فردی باشد و کلیت و ماهیت جوانان حزب الله شهرستان را زیر سوال ببرد. جوانان حزب الله ذیل نامه ای را تأیید می‌کنند که درگام نخست وحدت از آن موج بزند. نشاط بخش و امید افرین باشد. نامه ای که منافات با کلام و مشی رهبر معظم انقلاب نداشته باشد جوانان حزب الله خطا و اشتباهی را مشاهده کنند با عمل متقابله خواهند کرد نه با حرف و تأیید نامه شخصی و سلیقه ای فردی، جوانان مؤمن و متعهد بهترین آرمان گراها هستد و لذا بهترین عمل‌گراها هم از دل همین آرمان‌گراها بیرون خواهند آمد. جوانان حزب الله همانگونه که درکلام مولایشان امام (علی علیه السلام) درس مردانگی آموخته اند مردانگی را درجهت تقویت روحیه مسئولین ثابت می کنند نه آنکه اگر فلان مسئولی ازحزب وگروهمان نبود باید طرد گردد و شاهد آماج حملات گردند. جوانان حزب الله با کلام رهبرشان افسرانی خواهند بود که درمیدان عمل پاخواهندگذاشت نه درمیدان حرف وجنجال های سیاسی. جوانان حزب‌الله با روحیه ایثار درمیدان حاضراند نه با روحیه انتقام، جوانان حزب الله در میدان عمل مشکلات فرهنگی، اجتماعی را مطالبه می‌کنند و داد می‌زنند نه در سایت‌ها و شبکه های اجتماعی، امید است که همگان، قشرهای مردمی، ائمه جمعه و جماعات شهرستان دنا با روحیه نشاط و امید و در فضای صمیمی به دنبال خواسته‌های به حق مسائل شهرستان اعم از مسائل سیاسی؛ فرهنگی؛ اجتماعی؛ و اقتصادی باشند و مسئولان با حوصله و صعه صدر بیشتر رسالت خطیر خود را انجام دهند.
(هدف ازنگارش مطالب فوق حمایت از هیچ گونه ارگان؛ مسئول و یا حزب خاصی نبوده و فقط دغدغه یک جوان به نمایندگی از خیل عظیم جوانان شهرستان دنا عنوان گردیده است)
والسلام علی من التبع الهدی …

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=156746
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    جناب حسینی با تشکر نامه ادعایی جوانان دنا اساسا وجود ندارد و دروغ پردازی یک فرد خاص است که از فرمانداری اخراج شده و حالا با ایجاد یک سایت و دروغ گویی های گاه و بیگاه قصد انتقام گیری دارد.خدا این جوان مدعی ولایتمداری را در سال همدلی و همزبانی به راه راست هدایت کند

  2. دوستدارشمامحمدعلی مرادی گفت:

    سلام..حسینی عزیزواقعا من که از متن ونوع نگرش حضرتعالی واقعا خوشم اومد..واقعا یکی ازنخبگان فرهنگی ومذهبی دانشگاه ما همین حسینی بود.انسانی توانمندو باایده های فرهنگی بسیارعالی..یادم نمیره که وقتی ایشان فارغ التحصیل شدند کلیه دانشجویان واقعانگران بودن که یک نخبه ازجمع ماجداخواهدشد.مسلماباید در سطح استان ازوجودچنین جوانانی بهره مندشویم.

دیدگاه شما