جمعه 2 مرداد 1394 - 22:32

سخنان تند مسئول سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد؛ افشاگری از پشت پرده تقابل اصلا طلبان و استاندار!

وی با قدردانی از ورود سازمان بازرسی به این قضیه گفت: باید استخدام‌ها در استان ما بر اساس مصاحبه‌ها و اعلام نیازها و از همه مهم‌تر شایستگی‌ها باشد.

به گزارش بویرنیوز، مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ائمه جمعه بهترین ارتباط را با مسئولان به خصوص استاندار دارند به بعضی درخواست‌ها از سوی برخی همفکران استاندار از ائمه جمعه اشاره کرد.
ظهر امروز سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام صفدر پناهی مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه این استان بود.khadmi

وی در اظهارات خود با اشاره به جایگاه رفیع نماز جمعه به روایتی از پیامبر اشاره کرد و گفت: روزی یکی از صحابه نزد پیامبر می‌رود و از مشکلات خود برای رفتن به سفر حج می‌گوید که پیامبر هم به وی می‌گوید بهترین حج برای مستمندان، نماز جمعه و حضور در این آیین عبادی و سیاسی است.

اگر امام جمعه‌ا‌ی سیاسی نباشد به درد این کار نمی‌خورد

پناهی در همین خصوص گفت: از این رو پی می‌بریم که نماز جمعه چه جایگاهی دارد و از عبادی و سیاسی بودن آن استنباط می‌شود که ائمه جمعه حق ورود به موضوعات سیاسی را دارند.

این مسئول افزود: ائمه جمع باید سیاسی باشند و بتوانند موضوعات سیاسی روز کشور و بین‌الملل را برای مستمعین تجزیه و تحلیل کرده و به سمع و نظر مردم برسانند.
وی با بیان اینکه اگر امام جمعه‌ا‌ی سیاسی نباشد به درد این کار نمی‌خورد، افزود: اصولا در نماز جمعه هم دین و هم دنیای مردم باید مورد توجه قرار گیرد و باید در نماز جمعه نیازهای مردم در همه زمینه‌ها اعم از دینی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی توسط ائمه جمعه بیان شود.

پناهی با ذکر این موضوع که در کهگیلویه و بویراحمد هم از ابتدای شکل‌گیری انقلاب نماز جمعه برگزار شده و اکنون در تعداد ۱۵ شهر این استان نماز جمعه برگزار می‌شود، افزود: اما مشکلاتی بر سر راه است و برخی زیرساخت‌ها آماده نیست هر چند که تلاش‌های زیادی از سوی مسئولان برای رفع این مشکلات شده است.

قدردانی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی

پناهی با قدردانی از توجه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این موضوع و همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان که اعتباراتی برای تکمیل این پروژه‌ها از جمله مصلاها گذاشته است، افزود: اما با کمال تأسف باید گفت که در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد امام جمعه یاسوج پس از گذشت بیش از سه دهه از برگزاری نماز جمعه در این شهر هنوز دفتر ندارد و در مکانی استیجاری مستقر هستند.

انتقاد از برخی اظهار نظرها در خصوص ائمه جمعه/امامان جمعه در استان ما اهل سرپوش گذاشتن بر مشکلات مردم نیستند

مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود با انتقاد از برخی اظهار نظرها در خصوص ائمه جمعه به خصوص امام جمعه بخش‌ها و شهرستان‌های کوچک تصریح کرد: امامان جمعه در استان ما اهل سرپوش گذاشتن بر مشکلات مردم نیستند و هر جا که مشکلی مربوط به مردم باشد آن را اعلام می‌کنند.

وی گفت: دلیل انتقاد امامان جمعه شهرستان‌های کوچک و بخش‌ها این است که در شهرهای کوچک توجه کمتری به مشکلات مردم می‌شود و مدیران‌کل و رؤسای سازمان‌ها بیشتر به فکر رفع مشکلات شهرهای بزرگ استان هستند.

پناهی افزود: به کرات دیده‌ایم که فرمانداران از امامان جمعه درخواست کرده‌اند که مشکلات شهرهای آن‌ها از طریق تریبون نماز جمعه گفته شود تا اینکه مسئولان استانی به فکر رفع مشکل مردم در این شهرها و بخش‌ها باشند.

وی با تأکید بر این که بهترین تعامل را امامان جمعه با مسئولان در این استان دارند، افزود: برای مثال حمایت خود را همواره از استاندار و سایر مسئولان اعلام کرده‌اند و مواضع تعاملی با استاندار دارند.

 پرده برداشتن از توطئه همفکران استاندار

این مسئول با پرده برداشتن از رویه کسانی که بیشتر به دنبال اهداف خود هستند تا منافع استان، تصریح کرد: برخی از همین همفکران استاندار از ائمه جمعه خواسته‌اند تا با استاندار تعامل نداشته باشند.

پناهی در ادامه با اشاره به اعتراضی که ائمه جمعه استان از برخی استخدام‌های غیر قانونی داشته‌اند، تصریح کرد: این ننگ است برای استان ما که سه فرزند یک جانباز ۷۰ درصد و یا فرزند مردم محروم بیکار باشند و و مدیران به دنبال مشغول کردن فامیل خود در ادارات باشند.

سازمان بازرسی به استخدامی های غیرقانونی ورود پیدا کنند/مدارک وجود دارد

مسئول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در خصوص این اقدامات غیر قانونی توسط مدیران، سند و مدرک داریم، افزود: از سازمان بازرسی می‌خواهیم که با قدرت وارد این میدان شده و اجازه چنین کاری را ندهند.

وی با قدردانی از ورود سازمان بازرسی به این قضیه گفت: باید استخدام‌ها در استان ما بر اساس مصاحبه‌ها و اعلام نیازها و از همه مهم‌تر شایستگی‌ها باشد.

پناهی تذکر دادن در خصوص این گونه مشکلات را تنها مربوط به این دولت ندانست و گفت: ائمه جمعه در دولت قبل هم اگر چنین موضوعاتی را مشاهده می‌کردند، تذکر می‌دادند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=156739
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ستار گفت:

    امام جمعه فقط مصلي رو ديد تخلفات اداري سازمان مديرت و استاندار رو كجا رفت يا همين اسخدامي هاي كه همه از يك شهرستان در سازمان مديريت مشغول بكار شدند نديد؟؟؟؟ واقعا جاي تاسف است امام جمعه مي بايست بينش و بصيرت بيشتري داشته باشد

  2. اصلاح طلب گفت:

    آخ من جونم همه و ای استاندار اینا له و الخصوص سازمان مدیریت اینا له به خاطر تعطیلی پروژه های عمرانی حاج آقا تازه تقدیر و تشکر میکنه  حاج آقا شاید خبر نداشته باشی  ولی این مصلی یاسوج صفر تا صدش همش تو زمان این آقا نبود خوب بود از قبلیا هم تشکر میشد اشکال نداره بالاخره باند بازی 

  3. ناشناس گفت:

    استخدام هاي غير قانوني وفاميلي جهاد كشاورزي استان با عوام فريبي هنوز سر كارند ودر سامانه وزارتخانه به عنوان كارمند محسوب مي شوند اگه كاري نشه ما بچه هاي جانباز وشهيد بيكار به خيابان مي ريزيم واستاندار بايد پاسخگو باشد. رئيس جهاد كشاورزي دنبال عوامفريبي است.

  4. دنا گفت:

    جناب اصلاح طلب که مطمن هستم دروغ میگویی وبا نام اصلاح طلب کامنت میگذاری از مردم داری وسیاست اعتدال دکتر خادمی ناراحتی شاید هم اهل رانت بودی حالا قطع شده  شاید هم فرصت طلب بودی والان چهره ات رو شده وگرنه ایشام مرد عمل است ومدیرانش همه اش اصلاح طلب واهل پارتی وفامیل بازی نیست

  5. عليرضا گفت:

    حاجي دستتون درد نكنه ما بي پارتي ها فقط با همين حرفهاي شما دلمان خوش مي شه ولي به جان برادر شهيدت سردار پناهي قهرمان قسمت مي دهيم جلو اين حق كشي ها را در ادارات بگيريد.

  6. ن.م گفت:

    ممنون از حسن نیت حضرت عالی که واقعا درد مردم را گفتید .اما بدانید که در شهرداری سرفاریاب چه استخدام بی قانون وقوم گرایی صورت گرفته وبارها تذکر داده شده ولی بازهم شهردار سرفاریاب وشورا توجهی ندارند لطفا پی گیری نمایید

  7. محیط زیستی گفت:

    پارتی بازی در محیط زیست بیداد می کند و همچنین مدیر برای از دست ندادن پست مدیریت خود تتعداد 5نفر از حوزه گچساران و باشت بدون امتحان و مصاحبه استخدام نموده

  8. علی گفت:

    اقای پناهی دیر خبر شدید اونوقتی که کشور را هشت سال پیش غارت کردند باید به مردم میگفتید تا الان مردم بهتون اعتماد کنن الان دیگه توی کوچه و بازار برید ببینید مردم چی میگن

دیدگاه شما