جمعه 2 مرداد 1394 - 12:16

لکسوس GS250، جذاب گران

 بعد از سدان مجلل LS,GS  لوکس‌ترین سدان لکسوس لقب می‌گیرد. این اتاق لکسوس نخستین‌بار در سال ۱۹۹۱ معرفی شد و تاکنون چهار نسل از آن روانه بازار شده است. نسل چهارم GS روی پلت‌فرم N تویوتا ساخته می‌شود و باید اعتراف کنیم طراحی آن بسیار شکیل‌تر و چشم‌نوازتر از نسل قبلی شده و هیچ نقطه مشترکی با قبل ندارد. GS جدید در طراحی خط مشی جدید لکسوس را دنبال می‌کند.

موفقیت این سبک جدید طراحی را می‌توان در سایر محصولات این خودروساز ژاپنی مشاهده کرد. از مشخصه‌های بارز طراحی محصولات جدید لکسوس، که در GS نیز دیده می‌شود، می‌توان به جلو پنجره امتداد یافته روی سپر، نوار لامپ‌های LED روشنایی در روز زیر چراغ جلو و چراغ‌های باریک و کشیده عقب اشاره کرد. در کل نمای ظاهری GS بسیار هماهنگ و لوکس است و از نظر طراحی ایراد خاصی را نمی‌توان به این خودرو وارد کرد. هم‌چنین اگر به دنبال طراحی اسپرت‌تری هستید، مدل F اسپرت با تفاوت‌هایی نظیر حذف مه‌شکن‌های جلو، سپر اسپرت‌تر، جلوپنجره مشبک و رینگ‌های بزرگ‌تر می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

لکسوس GS250، جذاب گران

بدون شک، لقب هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین بخش هر لکسوس را باید به کابین آن اختصاص داد. GS250 جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست. کیفیت در کابین این خودرو حرف اول را می‌زند و لکسوس در این زمینه توانسته از آلمانی‌ها نیز سبقت بگیرد. با وارد شدن به کابین GS، بوی چرم طبیعی استفاده شده در کابین، اولین نکته‌ای است که جلب توجه می‌کند. طراحی کابین این خودرو بسیار جاافتاده‌تر و شیک‌تر از قبل شده است.

متریال استفاده شده در کابین این خودرو فوق‌العاده با کیفیت است و کیفیت مونتاژ قطعات کابین مثال‌زدنی است. استفاده از قطعات چوبی در کنسول جلو، پنل درب‌ها و فرمان، جلوه‌ای لوکس به کابین بخشیده و فرم طراحی دریچه‌های سیستم تهویه و قرار گرفتن ساعت آنالوگ میان آنها، بسیار چشم نواز به نظر می‌رسد. صفحه کیلومترشمار به سیستم روشنایی الکترولومینسنت مجهز شده. تنها نام بردن از فهرست امکانات این خودرو نیاز به فضایی چند صفحه‌ای دارد. اگر بخواهیم به زبان ساده تر به تجهیزات این خودرو اشاره کنیم، باید بگوییم آنقدر آپشن دارد که حتی مشکل‌پسندترین افراد را نیز به تحسین وا می‌دارد!

فرمان این خودرو برای راحتی در سوار و پیاده شدن، به صورت اتوماتیک تغییر وضعیت می‌دهد. هم‌چنین صندلی‌های جلو در ۱۰ حالت مختلف انجام می‌شود و به لطف سیستم حافظه، این تنظیمات قابل ذخیره است. صندلی‌ها از سیستم تهویه اتوماتیک و کنترل مستقل دمای صندلی‌های جلو و عقب بهره می‌برند. سیستم صوتی GS250‌های فول آپشن از نوع مارک لوینسون با سیستم پریمیوم سوراند و مجهز به ۱۷ بلندگو است. هم‌چنین در صورت سفارش، پشت سری صندلی‌های جلو نیز به صفحه نمایشگر مجهز می‌شوند. فضای کابین و صندوق باز این خودرو بسیار جادار و راحت است  و به راحتی نیازهای یک خانواده ۴ یا ۵ نفره را پاسخ می‌دهد.

لکسوس GS250، جذاب گران

با توجه به محدودیت‌های گمرکی، تمام GS‌های وارد شده از نوع ۲۵۰ هستند و جای خالی مدل قوی‌تر، یعنی GS350 در بازار کشور احساس می‌شود. این خودرو از پیشرانه ۶سیلندر ۲. ۵ لیتری بهره می‌برد که قادر است ۲۰۷ اسب‌بخار قدرت تولید کند. سواری GS  هم‌چون سایر محصولات لکسوس بسیار نرم است و شاهد کمتر تکانی داخل کابین هستیم. هم‌چنین هنگام ورود به‌دست‌اندازها شوک‌های وارد شده به فرمان به هیچ وجه قابل لمس نیست و فرمان از عملکرد دقیقی برخوردار است. هنگام ورود به پیچ‌ها و مانورهای ناگهانی با GS250، نگران از کنترل خارج شدن این خودرو لوکس نباشید.

به لطف سامانه‌هایی نظیر VSC و سیستم مدیریت کنترل پایداری پویا، این خودرو از هندلینگ و پایداری فوق العاده‌ای برخوردار است. هم‌چون سایر محصولات لکسوس، اکوستیک کابین فوق‌العاده انجام شده است و در دورهای پایین، شاهد سکوت محض در کابین هستیم، در دورهای بالا نیز صدای پیشرانه تا حدودی شنیده می‌شود و راننده را برای بیشتر فشردن پدال گاز ترغیب می‌کند. صندلی‌ها بسیار نرم و کاملا دربرگیرنده هستند و باعث شده‌اند تا از رانندگی‌های طولانی با این سدان لوکس خسته نشوید.

رقبای داخلی و خارجی

Benz E250

BMW 528i

Audi A6

پیشنهاد نهایی

از نظر ایمنی و سامانه‌های کمکی حرکتی نیز، GS250 جای هیچ گله‌ای را باقی نگذاشته است. از مهم‌ترین  سامانه‌های ایمنی این خودرو می‌توان به سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، سیستم نظارت بر خواب‌آلودگی راننده و رادار با موج کوتاه اشاره کرد. از نکات جالب دیگر این خودرو، می‌توان به سیستم استارت خوردن از راه دور اشاره داشت، که در فصول سرد، قبل از سوار شدن، خودرو را برای حرکت مهیا می‌کند.

در کل GS250 را می‌توان خودرویی فوق‌العاده لوکس و با کیفیت و با طراحی بسیار جذاب دانست، که با قیمتی کمتر از رقبای آلمانی‌اش، انتخاب را برای خریداران سخت کرده است. از طرفی از کیفیت بسیار بالای لکسوس و طراحی بی نقص آن نمی توان گذشت.

لکسوس GS250، جذاب گران

لکسوس GS250، جذاب گران

لکسوس GS250، جذاب گران

 تخته گاز
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=156714
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما