پنجشنبه 1 مرداد 1394 - 23:34

خبر دلگرم کننده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج!؛ پایان نیازمندی استان به تخت های ویژه بیمارستانی

سالیان نه چندان دور گذشته، یکی از مشکلات اصلی مردم بالاخص در حوزه درمان نیاز به تخت های مراقبت های ویژه بیمارستانی بوده است؛ این موضوع وقتی پر رنگ تر می شود که بدانیم هزینه هر کدام از این تخت ها، قریب به ۱۵۰ میلیون تومان است.

سلام دنا نوشت؛ اما روز گذشته، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی به نکته امیدوار کننده ای اشاره کرد و تاکید نمود که این مشکل مرتفع شده و پایان نیازمندی استان به تخت های ویژه بیمارستانی را اعلام کرد.

دکتر پرویز یزدان پناه در ابتدای این گفت و گو، گذری بر وضعیت گذشته بیمارستان های استان در زمینه تخت های بیمارستانی زد و یادآوری نمود: نیاز بیماران به مراقبت های ویژه، مشکل اساسی مردم استان بوده است که در خیلی از مواقع امکان اعزام به استان های مجاور امکان پذیر نبود و چنین بیمارانی در اثر مراقبت های ناکافی، متاسفانه دچار عوارض جبران ناپذیری می شدند.

وی تصریح نمود: همت دولت تدبیر و امید در رفع نیازها و کمبودهای بخش درمان هم در کشور و همچنین در استان ما مشهود است به گونه ای که برنامه ما در دانشگاه علوم پزشکی استان نیز رفع این مشکل، یک بار برای همیشه بوده است.

وضعیت قبلی و موجود تخت های ویژه در بیمارستان های استان

دکتر یزدان پناه، تعداد تخت های مراقبت ویژه بزرگسالان را ۲۱ و نوزادان  را ۵ تخت در بیمارستان های دانشگاهی استان تا قبل از آغاز به کار دولت یازدهم  اعلام نمود و گفت:اما با شروع کار دولت تدبیر و امید شرایط تغییرات محسوسی نمود که نتیجه آن به نفع مردم خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: از شروع دولت یازدهم تا پایان سال ۹۳ تعداد ۵ تخت مراقبت های ویژه بزرگسالان و ۹ تخت مراقبت های ویژه نوزادان توسط معاونت درمان دانشگاه و از محل منابع داخلی دانشگاه به تخت های ویژه استان افزوده شد.

وی به منابع طرح تحول نظام سلامت هم اشاره کرد و گفت: از  این محل نیز در تابستان ۹۴،تجهیزات۱۳ تخت بزرگسال( تخت ویژه بزرگسال،ونتیلاتور بزرگسال،تشک مواج و مانیتور ثابت) ، ۱۰ تخت ویژه نوزادان (تخت ویژه نوزادان،ونتیلاتور نوزادان،تشک مواج و مانیتور ثابت) و تجهیزات ۳ تخت ویژه کودکان (تخت ویژه کودکان،ونتیلاتور کودکان،تشک مواج و مانیتور ثابت) در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفت.

افزایش تعداد تخت های مراقبت های ویژه قلب

دکتر یزدان پناه همچنین خبر از افزایش تعداد تخت های ویژه مراقبت های قلب از ۱۵ تخت به ۱۹ تخت داد و اظهار نمود: بدین ترتیب تعداد تخت های مراقبت های ویژه که در پایان دولت دهم ۴۱ تخت بوده است به رقم قابل توجه۶۹ تخت افزایش یافته است.

هزینه هر تخت ویژه۱۵۰ میلیون تومان/ هفته دولت؛جشن تکمیل تخت های ویژه بیمارستانی استان به همت دولت تدبیر و امید

وی هزینه هر تخت مراقبت ویژه با تجهیزات مکمل مانند ونتیلاتور،تشک مواج و مانیتور را نیز مود تاکید مجدد قرار داد و با بیان اینکه این رقم حدود ۱۵۰ میلیون تومان به ازای هر تخت ویژه است؛ افزود: تمام تجهیزات مورد نیاز بخش های مراقبت ویژه با پیگیری های رئیس  دانشگاه، معاونت درمان،معاون پشتیبانی و حمایت های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است و انشاء الله مراسم خودکفایی بیمارستان های دانشگاهی استان  در زمینه تخت های ویژه در هفته دولت برگزار می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=156699
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    درود بر زحمت کشان علوم پزشکی

  2. بیمار خاص گفت:

    انصافا تلاش های عزیزان مسول علوم پزشکی استان شایسته تحسین است. انشاالله که همه خصوصا امام جمعه ها و نماینده ها ی مجلس و رسانه ها حمایتشون کنند تا دلسرد نشن و اینهمه مشکلات را بتونن به مرور از سر راه سلامت مردم بردارند. تشکر از آقای دکتر یزدانپناه و همکارانشون. خسته نباشید 

  3. صنعتگر گفت:

    جناب دکتربهتربودگوشه ای ازهمکاری وکمک معاونت پشتیبانی ورییس دانشگاه روهم میگفتی…همه میدونن ک بدون کمک این عزیزان امکان پذیرنبود.موفق باشین

    • روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت:

      با عرض سلام به حضور کاربر عزیز صنعتگر، اگر به محتوای خبر توجه فرموده باشید در چند خط آخر دکتر تاکید کرده اند که این تجهیزات با پیگیریهای ریاست محترم دانشگاه و معاونت پشتیبانی و حمایت های نمایندگان محترم استان صورت پذیرفته و یک کار جمعی بوده و هیچ گاه دکتر یزدانپناه در سخنان و مصاحبه هایشان اقدامات و فعالیتهای انجام گرفته و در دست اقدام را به خود و یا معاونت تحت ریاستشان نسبت نداده اند و از حمایتها و پیگیریها و زحمات ریاست محترم ، معاونان ، مدیران و کارکنان دانشگاه و دیگر مقامات استان قدردانی و تشکر نموده اند .

  4. احسان گفت:

    خسته نباشید خدمت دکتر یزدانپناه. اقای دکتر یزدانپناه باید به این نکته نیز اشاره می کردید که هر تخت در بخش مراقبتهای ویژه مختص یک بیمار است نه 2 یا چند بیمار … اگر سری به بخش nicu ( نوزدان نارس ) بیمارستان امام سجاد یاسوج بزنید آن وقت متوجه خواهید شد که دیگر احتیاجی به افزایش تخت برای بیماران خاص نخواهیم بود. وقتی یک تخت در عین واحد به دو یا سه نوزاد نارس اختصاص داده می شود ! البته اگر شبی 800 هزار تومان از بیمار بگیرن باید هم ترافیک ایجاد شود …

  5. کارشناس گفت:

    احسنت بر مجموعه علوم پزشکی که هر روز خبری تازه و اید بخش دارند

دیدگاه شما