پنجشنبه 1 مرداد 1394 - 21:47

ماهواره، بشقاب سمی در پشت بام منازل

سجاد بادام فیروز

سجاد بادام فیروز – امروزه گستره زمین میدان جدال آراء و اندیشه های بشریت است به طوری که این اختلافات منشأ شکل گیری  ایدئولوژی های متناسب با آن اندیشه است.

طبیعتا ایدئولوژی و رفتار هر شخصی مبتنی بر نوع جهان بینی و سطح نگرشی است که نسبت به جهان مادی و هستی دارد و رفتار هر شخصی تجلی افکار و عقاید آن شخص محسوب می شود.
در میدان نبرد اندیشه ها، پیروزی ازآن کسی است که بتواند عقاید و تفکرات خود را به طرف مقابل تحمیل کند و بی شک بازنده این نبرد کسی است که از  طرف مقابل خودش تاثیر بپذیرد.
امروزه جبهه کفر با ترفند هوشمندانه ی تغذیه فکری به سراغ دشمنان خودش می رود و در این راه از ابزار و وسایل ارتباط جمعی خودش به نحو مطلوب بهره می گیرد.
از نگاه دین، تغذیه فکری در مرتبه ی بالاتر از تغذیه جسمی قرار دارد و جایگاه  بسزایی دارد.
در قرآن کریم واژه طعام (غذا)  22 مرتبه به کار رفته که با تاملی دقیق و نگاهی عمیق می توان فهمید که منظور قرآن کریم غذای جسمی به تنهایی نیست و شامل غذای روحی هم می شود، مانند آیه 259 در سوره مبارکه بقره که می فرماید : فانظر الی طعامک ( پس بیاندیش به غذای خودت)
با رجوع به منابع دینی و اعتقادات اسلامی به خوبی فهمیده می شود که پی ریزی چارچوب تفکرات شخص باید با غذای فکری سالم باشد تا بتواند در مقابل هجمه های جبهه کفر به مقابله برخیزد و توان دفاع از خود را داشته باشد به طوری که شخص با یک شبهه دینی از اعتقادات خود عقب نشینی نکند.
در این چندسال اخیر جبهه استکبار با تامین غذای روحی مردمان جهان در صدد تغییر جهان بینی است که با تغییر جهان بینی قاعدتا ایدئولوژی و رفتارهای بشریت هم تغییر می کند.
یکی از این این ابزارهای مسموم و فاسد ارتباط جمعی ماهواره است که در ماموریت خود بسیار موفق عمل کرده و نتایج مطلوبی هم در کارنامه خود داشته که می توان تغییرات گسترده فرهنگی اجتماعی
در سطح جامعه را مولد این ابزار مسموم (ماهواره) دانست.
در این میان گاها توجیهاتی برای استفاده از ماهواره آورده می شود و گفته می شود که ماهواره برنامه های مفید و خوبی هم ارائه می دهد اما باید دانست که محتوای این برنامه ها غالبا حق و باطل را با هم نشان می دهند به طوری که بیینده در تشخیص مصادیق حق و باطل دچار تشویش و سردگرمی می شود و با دیدن بعضی از حقایق در ماهواره، مطالب فاسد و انحرافی مخلوط با حق را به دیده حق می نگرد و این خود زمینه شکل گیری انحرافات پیاپی در جامعه می شود.
بخشی از آسیب های ماهواره در حوزه اجتماعی
1. افزایش جرایم خشونت توسط نمایش تصاویر خشونت بار
2. ترویج عقاید و فرقه های نادرست و غیر اخلاقی مثل شیطان پرستی
3. از بین رفتن قبح روابط غیر خلاقی در بین مردم
4. نابود کردن فرهنگ مردم جهان اعم از سنت ها و آداب و رسوم
5. تلاش برای ایجاد هیجانات ، خوشی ها ، سرگرمی های کاذب بین مردم
6. تغییر گفتمان ملی از سوی بیگانگان و طرح مسائل انحرافی در توسعه پایدار کشور
7. ارائه اخبار و اطلاعات ناروا، تحریف اخبار و شایعه پراکنی
8. بزرگ نمایی نقاط ضعف و بی اهمیت جلوه دادن نقاط قوت کشورهای مورد نظر
9. القای شکاف میان مردم و حاکمیت
10. مسخ فرهنگ جامعه و دیکته نمودن الگوها و هنجارهای غربی
11. تمسخر جامعه روحانیت و علما در برنامه های طنز
12. شکستن قبح مصرف مشروبات الکلی و عادی جلو داد مصرف آن
13. دور نمودن مردم از خدا و مسائل معنوی
14. تمسخر دین اسلام و القاء این تفکر که دین اسلام مربوط به 1400 سال پیش است و در حال حاضر هیچ کاربردی ندارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=156635
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    رسانه ای که باهزینه بیت المال اداره میشود بجای انعکاس حقایق و مشکلات عدیده ملت تریبونی شده دردست مسببین وضعیت فلاکت باراقتصادی امت وجز سمپاشی ولجنپراکنی برعلیه خدمتگذاران واقعی امت وموردتایید امت وامام ودرخصوص مفاسداقتصادی گسترده وبی سابقه دوره احمدی نژاد سکوت نمود لذا امت روبه رسانه های جهانی وماهواره آوردند وصدا وسیما راتحریم نمودند

    • هموطن . گفت:

      واقعا درست فرمودید که وقتی رسانه ملی در دست جناح خاصی است مردم به طرف شبکه های ماهواره ای میروند . چون هنوز هم میبینیم با اختلاسهای نجومی که در دولت پاکدست ( احمدی نژاد ) وجود داشته در این رسانه به اصطلاح ملی بیشتر تبلیغ میشود

  2. ناشناس گفت:

    جون خوت چند بار ای مطلبو چاپ میکنی

    • ناشناس گفت:

      موضوعش یکیه ولی محتواش با قبلی به طور کامل فرق داره

    • ما باید بمیریم پس گفت:

      بشقاب ماهواره سمی است،زمانی هم دستگاه ویدیو پخش در دهه 60 مسموم بود (الان همه به این ممنوعیت می خندند).اینترنت اخ است، واتس ،آپ لولو است،وایبر دراکولا است،کاری به اینها هم نداشته باشی بخوای بیرون تفریح کنی می بینی که جشنواره بازی های بومی محلی لهو و لب است.رفتن به کنسرت موسیقی کفر است، برپایی جشن هسته ای مورد لعن است(علم الهدی) دیدن سریال پایتخت حرام است(منصور ارضی) و هزار حرام دیگر .

  3. دلواپس گفت:

    ادرس  اشتباهه فقر بیکاری گرانی اینهمه اختلاس باعث وبانی ظهوروبروز اکثر مشکلات مردمه همه اینو میدونن لطفا به شعورمردم توهین نکنید

  4. ناشناس گفت:

    حاضرم شرط ببندم تو خونه نویسنده ماهواره بوده 

  5. علی گفت:

    شما هرچی میگی مردم بر عکس رفتار میکنه

دیدگاه شما