پنجشنبه 1 مرداد 1394 - 12:54

واکنش تند لاریجانی به دلواپسان هسته ای؛ فکر می کنند اسلام مجسم هستند

رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تندروی برخی افراد گفت: برخی افراد دیگران را از اسلام خارج کرده و تصور می کنند که خود اسلام مجسم هستند، باید همدلانه عمل کرد؛ همه کسانی که در جمهوری اسلامی فعالیت می کنند قصد خدمت رسانی به مردم و اعتلای انقلاب را دارند.

به گزارش «بویرنیوز»، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در آیین تقدیر از حجت الاسلام صالحی منش استاندار سابق و معارفه سید مهدی صادقی استاندار جدید که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، با اشاره به توافق هسته ای به تشریح رویکرد هایی موجود در این باره پرداخت و ابراز داشت: یکی از این رویکردها این است که بگردیم و اشکالاتی که در متن توافق وجود دارد را برجسته کرده و آن را منشأ اختلاف در کشور کنیم؛ این رویه نفعی برای کشور ندارد.

وی عنوان کرد: این که رهبری معظم انقلاب در روز عید فطر فرمودند مسأله هسته ای نباید سبب دودستگی در کشور شود بسیار درست و مهم است، رویکرد دیگر این است که توافق هسته ای را به عنوان یک دستاورد ملی در نظر بگیریم و در جهت منافع آینده کشور حرکت کنیم.

عضو شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: تمام اختلاف نظرها باید در گذشته صورت می گرفت، اگر اشکالاتی دیده می شود باید دستمایه ای باشد تا در اجرا آن ها را بر طرف کنیم، اگر این دیدگاه وجود داشته باشد همین دستاورد با وجود ضعف ها می تواند زمینه ای برای پرش و ایجاد حرکت در آینده کشور باشد.

وی اضافه کرد: توافق هسته ای می تواند در حوزه اقتصاد پله ای برای پرش باشد و زمینه را برای کار و تلاش بیشتر آماده کند البته دولت در این زمینه باید بسیار نقش داشته باشد، بنده روز گذشته در جلسه شورای عالی امنیت گفتم که این دستاورد باید زمینه ای برای رونق تولید در کشور باشد نه این که همانند گذشته توزیع باشد و تورم بالا رود.

لاریجانی با بیان این که توافق هسته ای باید زمینه ای برای توانمندسازی جمهوری اسلامی ایران باشد، گفت: در حوزه اقتصاد، فرهنگ، علوم و دفاع باید کشور را توانمندتر کرد، اگر دیدگاه دوم حاکم باشد افراد یکدیگر را یاری کرده و ضعف های هم را یاری می کنند.

وی با انتقاد از تندروی برخی افراد در قبال توافق هسته ای افزود: برخی افراد دیگران را از اسلام خارج کرده و تصور می کنند که خود اسلام مجسم هستند، باید همدلانه عمل کرد؛ همه کسانی که در جمهوری اسلامی فعالیت می کنند قصد خدمت رسانی به مردم و اعتلای انقلاب را دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای منطقه از توافق هسته ای ایران اظهار داشت: اگر امروز رژیم صهیونیستی فریاد می زند و یا برخی ازکشورهای منطقه به اشتباه سخنانی می گویند پس نگران هستند که ایران از بستر توافق هسته ای استفاده کند؛ این مسأله باید برای ما الهام بخش باشد.

وی ادامه داد: این روزها گاهی برخی مسؤولان آمریکایی زیاده و نسنجیده سخن می گویند، برای دولت آمریکا افتخار نیست که به عنوان کشور ابر قدرت خود را در داخل یک رژیم پوسیده و جعلی خفه کند و خود را در اختیار آنان قرار دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که اگر کشوری داعیه مدیریت جهانی دارد نمی تواند در خدمت یک رژیم جعلی بوده و خود را در آن خفه کند، ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران به دقت مسأله هسته ای را دنبال کرد و استراتژی درستی داشت.

وی عنوان کرد: در چند سال گذشته انتخاب راهبرد درست بود، ما در عرصه ای از دانش هسته ای قرار گرفته بودیم که باید آن را به قدرتی فعال برای برای پیشبرد در اهداف دیگر استفاده می کردیم، آنچه که در زمینه گفت وگو ها باید دنبال می شد این بود که تصویب در دانش هسته ای داشته باشیم که در برجام و در قطعنامه به خوبی اشاره شده است.

عضو شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف ایران کنار زدن تحریم های ظالمانه بود تا فضا برای انجام فعالیت های اقتصادی هموارتر شود که تا حد قابل قبولی رخ داده است، دو نکته ای که مدنظر و دغدغه مسؤولان جمهوری اسلامی ایران بود تا حد خوبی به دست آمده است، البته در مقام اجرا نیز باید به همین دقت پیش برویم.

وی اضافه کرد: امروزه موجودات موذی بین المللی که جیغ بنفش می کشند فعال هستند از همین رو باید هوشیار باشیم، یکی از وزاری خارجه کشورهای منطقه که نام اسلامی را به یدک می کشد در جایی افتخار کرده و گفته بود که ماه هفت ماه پیش جلوی توافق هسته ای را گرفتیم و گفتیم که به اندازه ای قیمت نفت را پایین می آوریم تا جمهوری اسلامی تسلیم شود.

لاریجانی با بیان این که برخی از کشورهای اسلامی لطمه زدم به ایران و امت اسلام را برای خود افتخار می دانند، گفت: چنین موجوداتی در صحنه بین المللی وجود دارد و بیکار ننشسته اند و گاهی در مرحله اجرا سنگ اندازی می کنند؛ باید از ظرفیت ها استفاده درست کرد و با همدلی کارها را به جلو برد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=156628
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما