پنجشنبه 1 مرداد 1394 - 12:49

بوسه جالب صالحی بر بازوی لاریجانی/ اگر زنان در قدرت بودند شاهد داعش نبودیم/ گزینه نهایی اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس/ عامل «ایدز» وارد می‌شود!/ کنایه مصباح به روحانی/ وزیری که عاشق واردات است!

نظر غرضی در رابطه با سرانجام روحانی

محمد غرضی وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی در گفت‌وگو با فارس، در مورد مذاکرات هسته‌ای و توافق ایران و 1+5 اظهار داشت: آمریکایی‌ها به این توافقی که با ایران صورت گرفت محتاج‌تر بودند. وی افزود: آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی جفاها کردند. آنها کودتای 28 مرداد، جنگ تحمیلی را علیه ایران صورت دادند و ما پاسخ رفتارهای آمریکا را همواره دادیم. غرضی خاطرنشان کرد: سال‌های نه چندان دور آمریکا قدرت اول منطقه خاورمیانه بود اما ایران با توانمندی‌های خود به قدرت اول منطقه تبدیل شد. وزیر پست و تلگراف دولت هاشمی تأکید کرد: ایرانی‌ها همواره ثابت کردند که می‌توانند بر رأس امور بنشینند. امروز تکنولوژی‌های آمریکا را عده‌ای دانشمند توانمند ایرانی تجهیز و طراحی می‌کنند. غرضی در مورد گشایش‌های اقتصادی دولت یازدهم پس از توافق هسته‌ای نیز گفت: دولت آقای روحانی نتیجه دولت‌هایی است که ناکارآمد بودند بنابراین اگر آقای روحانی بیش از درآمدش هزینه کند به سرانجام دیگر دولت‌ها دچار خواهد شد.

گزینه نهایی اصلاح طلبان برای ریاست مجلس

مرتضی حاجی عضو بنیاد باران و عضو شورای راهبردی اصلاح‌طلبان در گفت‌و‌گویی تفصیلی با فارس به تشریح برنامه‌ها و اقدامات اصلاح‌طلبان و شورای راهبردی برای انتخابات آینده پرداخت. حاجی همچنین در این گفت‌و‌گو درباره وجوه اختلافی شورای راهبردی اصلاح طلبان با شورای هماهنگی اصلاحات که با انتقادهایی نیز از سوی اصلاح طلبان از جمله قائم مقام حزب اعتماد ملی مواجه شده بود، توضیحاتی را ارائه کرد. این فعال اصلاح‌طلب درباره بازگشت‌ چهره‌هایی نظیر موسوی‌ خوئینی‌ها و عبدالله نوری به عرصه سیاست معتقد است: فعالیت سیاسی آنها به پرشور شدن انتخابات کمک می‌کند. حاجی که بر اصلاح‌طلب بودن مجلس آینده تأکید دارد و عارف را بهترین گزینه ریاست مجلس آینده می‌داند، می‌گوید «رئیس‌جمهور فعلی با مجلس خیلی راحت نیست».

اگر زنان در قدرت بودند شاهد داعش نبودیم!

شهربانو امانی عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با فارس،‌ با اشاره به جلسات این تشکل سیاسی اظهار داشت: مجمع زنان اصلاح‌طلب پس از دولت اصلاحات و در راستای این منویات امام راحل مبنی بر اینکه «زنان باید در تمام مقدرات کشور دخالت کنند» شکل گرفت. وی افزود: ما معتقدیم باید بانوان در ارکان مهم کشور حضور داشته باشند و از پتانسیل بی‌پایان آنان که نیمی از جامعه هستند استفاده شود. عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب در مورد حضور بانوان در مجلس دهم به مصوبه اتحادیه بین‌المجالس در سال 1375 اشاره و خاطرنشان کرد: طبق این مصوبه 25 تا 30 درصد بانوان باید کرسی‌های پارلمان را کسب کنند چراکه عدم حضور زنان در تصمیم سازی کلیدی جهان مشکلات جدی به وجود آورده است.  قطعاً اگر زنان در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشند شاهد جنگ افروزی و پیدایش داعش نخواهیم بود. امانی اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءالله بتوانیم کشور را به آن افقی که برای آن ترسیم شده بود که زنان نیز در آن سهم بسیاری دارند دست یابیم. وی با تأکید بر اینکه در حال رایزنی برای حضور 30درصدی کاندیدای زن در لیست‌های انتخاباتی هستیم گفت: امروز در اکثر احزاب اصلاح‌طلب بحث حضور حداقل 30درصدی زنان در شورای مرکزی احزاب در حال صورت گرفتن است. عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب در پایان از تلاش مرضیه وحید دستجردی به دلیل انسجام زنان اصولگرا تقدیر و تشکر کرد.

ملاک ارزیابی توافق هسته ای از نگاه احمد خاتمی

آیت‌الله سید احمد خاتمی دیشب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حرم مطهر رضوی با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت: در مسئله هسته‌ای مشاهده می‌کنید چه خبر است و هرکسی حرفی می‌زند اما حجت شرعی ما فقط موضع مقام معظم رهبری است.خاتمی با بیان اینکه نه کاری به این گروه یا آن گروه داریم، ادامه داد: شکر خدا ولی فقیهی خداوند به ما عنایت کرده است که در عرصه زیرکی و هوشیاری حتی به تعبیر دشمنان برتر است و حقه بازی دشمنان را می‌شناسد و نشان داده است لباس رهبری بر قامت وی زیبنده است.وی با اشاره به سخنان و با تعبیر از معرکه رهبری در روز عید سعید فطر اظهار داشت: به تعبیر حضرت آقا دولت‌مردان و دولت‌زنان آمریکا یک هفته رجزخوانی کردند اما شما مشاهده کردید با یک خطبه رهبری در زمان یک ربع تمام حرف‌های آنان را پنبه کردند و لذا ایشان فرمودند ما با آنها 180 درجه اختلاف داریم و بنابراین نفرت ما از آمریکا باقی است و رساتر از همیشه فریاد می‌زنیم مرگ بر آمریکا و این مرگ بر آمریکا مصداق تبری در راه خداوند است.وی با بیان اینکه 1+5 به دنبال امنیت رژیم صهیونیستی است، افزود: آمریکا حریم ویژه‌ای را برای اسرائیل قائل می‌شود اما بدانند ما پیرو امامی هستیم که فرمود اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود. خاتمی یادآور شد: حجت شرعی ما مواضع ولایت است و خیالمان راحت است که درست موضع گرفته‌ایم و بنابر این در دعواهای سیاسی ملاک برای ما موضع ولایت است.

برنده بودن از نگاه روحانی به چه معناست؟

حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه «تا پیش از این سازمان ملل و شورای امنیت بر اساس نظر برخی منابع غیرموثق اعلام می‌کرد که جمهوری اسلامی ایران تخلف کرده و نمی‌تواند غنی‌سازی داشته باشد»، اظهار داشت: اگر چه توافق ایران با کشورهای 1+5 برای مدت زمانی مشخص محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند، اما بنا به اظهار نظر متخصصان لطمه‌ای به ادامه و پیشرفت این فناوری در کشور ما نخواهد زد. رئیس‌جمهور افزود: حتی در یک مسابقه و بازی فوتبال وقتی می‌گوییم برنده یا موفق شدیم، معنایش این است که سه گل زده و دو گل خورده‌ایم، حالا عده‌ای بگویند که می‌شد از فلان فرصت هم استفاده کرد و گل‌های بیشتری زد. باید دید که در مقابل چه تیمی بازی کرده‌ایم و الا اگر در کنار گود نشسته و تماشاچی باشیم، می‌توانیم درخواست‌های بیشتری هم مطرح کنیم.

عامل «ایدز» وارد می‌شود!

بر اساس آمارهای غیررسمی، تعداد بیماران هموفیلی قربانی فرآورده‌های خونی آلوده فرانسوی در ایران 300 نفر است اما براساس آمار رسمی وزارت بهداشت تا کنون 125 نفر از بیماران هموفیلی، مبتلا به هپاتیت و کلیوی در اثر استفاده از فرآورده‌های خونی آلوده به ویروس ایدز جان خود را از دست داده‌اند. نتیجه سهل‌انگاری دولت فرانسه در دوران نخست وزیری «لوران فابیوس» اولین بیمار مبتلا به ایدز در ایران شناسایی شد. پرونده این رسوایی که همچنان بدون دریافت غرامت باز است. نکته حائز اهمیت در این پرونده همزمان با انتشار خبر آمدن وزیر خارجه فرانسه «لوران فابیوس» به کشورمان در روزهای اخیر است، چرا که یادآور رسوایی این شخص در رابطه با ورود خون‌های آلوده به برخی کشورها از جمله آلمان غربی، ایتالیا، آرژانتین، عربستان، عراق و ایران است.

وزیر اقتصاد به کمک رئیس بانک مرکزی آمد!

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره پول های بلوکه شده ایران در خارج و مطرح شدن رقم‌های مختلف در این خصوص از 25 تا 175میلیارد دلار، گفت: علت اصلی تفاوت در ارقام و اعداد به تعاریف مختلف افراد از این پول ها مربوط است. ذخایر ما در خارج از کشور ممکن است نزدیک به 100میلیارد دلار باشد. علی طیب نیا، در نشست شورای وزیران صندوق اوپک در وین درباره پول‌های بلوکه شده ایران گفت: آنچه قابل استفاده و دسترسی است، رقم اعلام شده از سویرییس کل بانک مرکزی است ،حدود 35 میلیارد دلار از منابع ارزی بانک مرکزی نزد شرکت نیکو وابسته به شرکت ملی نفت ایران در گذشته سپرده‌گذاری شده و این پول در پروژه‌ها و یا هزینه‌های شرکت نفت و یا سایر موارد اختصاص یافته است و اکنون قابلیت استفاده را ندارد. همچنین حدود 22میلیارد دلار از این منابع نزد شرکت بیمه کشور چین بصورت وثیقه برای طرح های تامین مالی ایران مورد استفاده قرار گرفته و بنابراین قابل استفاده نیست و رقم قابل استفاده ،کمتر از 30میلیارد دلار است که جزء منابع مالی بانک مرکزی است. این در حالی است که سیف، رئیس کل بانک مرکزی در اظهاراتی اعلام کرده بود که پول های بلوکه شده ایران 28 میلیارد دلار است.

ادعای تصويب توافق برجام در شوراي عالي امنيت ملي

صفر نعيمي رز، سخنگوي فراکسيون رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با آريا گفت: شوراي عالي امنيت ملي توافق برجام را تصويب کرده است؛ البته اگر اين تصويب تاحالا انجام هم نشده باشد اما تصميم گيري براي تصويب توافق انجام شده است و به زودي اينکار انجام مي شود.

بوسه صالحی بر بازوی لاریجانی

چهارشنبه

کنایه مصباح به روحانی

آیت‌الله مصباح یزدی رئیس موسسه امام خمینی (ره) در افتتاحیه بیستمین دوره طرح ولایت با بیان اینکه من از دوران کودکی سئوالات دینی‌ام روز به روز بیشتر و وسیع‌تر می‌شد، اظهار کرد: علت بسیاری از جنایت‌ها در دنیا این است که عده‌ای غیر از دنیا چیزی را نمی‌بینند، برخی که چنین طرز فکری را دارند، می‌گویند به جهنم که دلواپسی.

نامه محرمانه ریاض به تهران درباره یمن

منابع اختصاصی از تهران در گفت وگو با این پایگاه خبری از نامه محرمانه عربستان به ایران درباره یمن خبر دادند. به گفته این منابع، مقامات سعودی توسط میانجی با ارسال نامه ای به ایران خواستار توقف حمایت تهران از جنبش انصارالله یمن شدند. این منابع تأکید کردند، عربستان در مقابل وعده داد حمایت از گروه های تکفیری و تروریستی در سوریه را متوقف خواهد کرد. الوعی نیوز نوشت: اطلاعاتی درباره پاسخ ایران به این پیام عربستان وجود ندارد. این پایگاه خبری، ارسال این پیام محرمانه عربستان به ایران را یکی از نشانه های شکست ریاض در رسیدن به اهدافش در یمن دانست.

دواتگری: توافق وین، ترکمنچای نیست

مهدی دواتگری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ارزیابی خود از گزارش ظریف در مورد برجام به نمایندگان ملت گفت: بحث مذاکرات همواره یک داد و ستد است که چیزهای داده و چیزهای نیز گرفته می شود و آن مسأله که روشن است این معناست که ما نباید این توافق را همانند توافق نامه ترکمنچای بدانیم و در آن راستا تلقی‌اش کنیم، زیرا این توافق نامه برای ما منافعی دارد و در عین حال اگر ایرادات و اشکالاتی داشته باشد، باید با مذاکره کنندگان مطرح و در میان گذاشته شود.

تشکیل کمیسیون ویژه برجام هسته ای ضرورتی نداشت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تشکیل کمیسیون ویژه برجام هسته ای ضرورتی نداشت، گفت: مجلس تنها می تواند به متن برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بله یا خیر بگوید. علی مطهری افزود: به نظرم ضرورتی نداشت کمیسیون ویژه برجام هسته ای تشکیل شود، زیرا مجلس نمی تواند وارد جزییات این برجام شود و طبعا ما ارایه پیشنهاد در اینجا نداریم؛ در نتیجه، تشکیل این کمیسیون فایده چندانی ندارد.

سردار نقدی: مورچه چیست که کله پاچه اش چه باشد؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در واکنش به تهدید ایران از سوی عربستان گفت: این هم از طنزهای روزگار ماست. سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه اردوی آموزشی خط امام-سازندگی که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی درباره تهدید ایران از سوی عربستان اظهار داشت: مورچه چیست که کله پاچه اش چه باشد. این هم از طنزهای روزگار امروز ما است.

چطور تیم ملی یک بازیکن را میلیاردر کرد؟

روزهای منتهی به اعلام لیست کروش برای جام جهانی 2014 برزیل، روزهایی سرنوشت ساز در زندگی احمد آل نعمه بودند. روزهایی که کروش لیستش تکمیل شده بود و بین خلعتبری و آل نعمه باید یکی را انتخاب می کرد.

انتخاب اول کروش خلعتبری بود، اما وضعیت تیم به گونه ای بود که او ترجیح می‌داد بازیکنان دفاعی بیشتری داشته باشد. در نهایت تصمیم بر این شد تا او خلعتبری را از فهرست نهایی تیم حذف کند و آل نعمه مسافر برزیل شود. مسافر برزیل شدن برای آل نعمه، یک جهش بزرگ به همراه داشت. بازیکنی که پیش از این سالانه 500 – 600 میلیون دستمزد دریافت می‌کرد، به یکباره دستمزدی یک میلیارد و 400 میلیون تومانی نصیبش شد. یکی از بالاترین دستمزدهای رسما اعلام شده سال گذشته که تعجب همگان را برانگیخته بود.

اما وضعیت او با نیم فصل بازی در تراکتور و نیم فصل بازی در فولاد مانند سابق شد. او دوباره قیمتی متوسط بین همان 500 – 600 میلیون قبلی پیدا کرده است. حالا می توان متوجه شد که حضور در لیست تیم ملی برای یک بازیکن چه مزیت هایی به همراه دارد و چقدر باعث پیشرفت او می شود.

روایت حائری شیرازی از جنگ فرهنگی

آیت‌الله حائری شیرازی در همایش دوره‌ی خط امام – سازندگی اظهار کرد:‌ انقلاب‌های قدیم هم همین طور بود. انقلاب بنی اسراییل علیه مستکبرین آن زمان مثل امروز ما بوده است. آن روز بنی اسراییل که موحدین آن زمان بودند در چنگ مستکبرین گرفتار آمده بودند. مستکبرین می‌خواستند نسل آنها را براندازند. در آن زمان کارشان کمتر از نسل کشی نبود. پسر کشی می‌کردند و دختر را مثل جوجه کشی بزرگ می‌کردند. وی با بیان اینکه الان جنگ فرهنگی رخ داده است، خاطرنشان کرد:‌ چرا مستکبرین آن زمان دختران را بزرگ می‌کردند و پسران را می‌کشتند، زیرا پسر پایه‌ی ادامه نسل است و دختر نسل پذیر است. دختران را بزرگ می‌کردند و با آنها ازدواج می‌کردند تا فرزندان قبطی به دنیا بیاورند. در جنگ فرهنگی هم همینطور است. کسانی که حاوی نطفه فرهنگی هستند مثل پسران را می‌کشند و حذف می‌کنند و هر کسی که قابل استحاله باشد جذبش می‌کنند.

پیشنهاد ایجاد جایگاه اعتراضی مقابل مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ضرورت تإمین فضای مقابل مجلس جهت برپایی تجمعات مردمی گفت: فضای فعلی در مقابل مجلس شورای اسلامی برای تجمع افراد اندک است. به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه پس از صحن علنی مجلس در جمع خبرنگاران درباره تجمع امروز تعدادی از معلمان در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی گفت: اولا باید بگویم که فضای مقابل مجلس برای تجمع اندک است و اگر بنا بر این است که وضعیت ادامه یابد باید مشخص شود که به علت تعمیرات است یا همیشگی خواهد بود، زیرا حتما باید مکانی برای تجمع مردمی در مقابل مجلس تأمین شود و در همه مجالس دنیا نیز فضای مناسبی برای این امر اختصاص داده شده است. وی با تأکید بر پی‌گیری هر چه سریعتر نمایندگان در مورد این موضوع در ادامه خاطرنشان کرد: به طور خاص در مورد تجمع امروز معلمان در برابر مجلس نباید بیش از اندازه حساسیت نشان داد زیرا چندان ضرورتی نداشته و حداکثر موضوع این است که در مقابل مجلس حاضر شده، حرف خود را می‌زنند می‌روند.

وزیری که عاشق واردات است!

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی وزارتخانه‌ها و شخص وزرا در عمل اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند و تصمیمات آنان نشانه‌های آشکاری از این بی‌توجهی است. محمدعلی پورمختار گفت: وزرات صنعت و شخص وزیر با نشان داده علاقه وافر به واردات،‌ عدم حمایت عملی از تولید،‌ حمایت از خام فروشی مواد معدنی و عدم الزام آنان به تغییر و تبدیل به محصول و نیاز داخلی،‌ نداشتن برنامه مشخص در حمایت از صنعت بزرگ خودرو و رها ساختن آنها که با کاهش تولید کیفیت مواجه شده است،‌ عدم جذب یارانه صنعت،‌ بی‌توجهی به مشکلات تولید کنندگان،‌ دستور مستقیم به واردات کالاهای غیرضروری، عدم همکاری و اقدام جهت واردات کالاهای استراتژیک و دانش فنی،‌ عدم حمایت از صاحبان اندیشه‌های صنعتی و بی‌توجهی‌های دیگر نمونه‌ بارز و روشنی بر این امر است.

سفر دوره ای نمایندگان برای نظارت بر سفارتخانه ها

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: برنامه مأموریت اعضای کمیسیون امنیت‌ملی مجلس تنظیم و به زودی دور دوم سفر‌های نظارت بر سفارتخانه‌های ایران در تمامی کشورها آغاز خواهد شد. نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از آغاز دور دوم سفر اعضای کمیسیون امنیت‌ملی مجلس جهت نظارت بر عملکرد سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: طبق قانون نظارت و بازرسی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از فعالیت سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور، دومین دور از این سفرها بررسی و برنامه‌ریزی شد. وی در ادامه گفت: کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اعزام هیأت‌هایی به کشورهای مختلف، از روند اقدامات، فعالیت‌ها و عملکرد سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف بازدید، نظارت و بازرسی می‌کنند که دور دوم این سفرها به زودی آغاز خواهد شد.

خبر بازداشت مشایی صحت ندارد

یک منبع نزدیک به “محمود احمدی نژاد” رئیس جمهور سابق در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر بازداشت “رحیم مشایی” مشاور عالی رئیس جمهور در دولت نهم را تکذیب کرد. گفتنی است، برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته مدعی شده بودند، “رحیم مشایی” در اولین ساعات روز یکشنبه بی سرو صدا وارد دادگاه انقلاب شعبه چهاراه قصر شده و بلافاصله به دستور رئیس دادگاه، در اتاقی که وی وارد آن شده بود، بسته شده است.”رحیم مشایی” برای پاسخگویی به یک پرونده جدید اختلاس که ظاهرا مرتبط با بازجویی‌های “حمید بقایی” معاون اجرائی و زندانی “محمود احمدی نژاد است” به دادگاه فراخوانده شده بود و هنوز معلوم نیست وی پس از بازجویی به خانه‌اش بازگشته و یا با قرار بازداشت به زندان منتقل شده است!

عکس یادگاری دانشجویان پزشکی با جسد

به گزارش پارسینه، گسترش ناگهانی شبکه های اجتماعی موبایلی در جامعه باعث ایجاد پدیده های جدیدی شده است، طبق آمار منتشر شده، در سال 92 تنها دو ملیون نفر از شهروندان ایرانی در شبکه های اجتماعی موبایلی عضویت داشتند در حالی که این رقم در سال 94 به رقم باور نکردنی 40 میلیون نفر رسیده است؛ روندی که همچنان در حال گسترش است و امروز حتی چوپان ها هم برای خود گروه وایبری و تلگرامی دارند! موج سلفی انداختن در هرجا و هرزمان(!) یکی از تبعات این شبکه ها است که قاعدتا به دلیل عطش دیده شدن و منتشر کردن است؛ عکاسی و سلفی گرفتن در کلاس های تشریح پزشکی و انتشار آن در فضای مجازی، پدیده ای است که این روزها در حال فراگیر شدن است؛ پدیده ای که شاید در هیچ کجای دنیا مانند کشور ما به این صورت دیده نشود.( عکس های این اقدام دانشجویان نزد تابناک محفوظ است)

دستور روحانی برای صرفه‌جویی ۶۰ هزار میلیاردی

یکی از برنامه های مهم و موثر دولت یازدهم در سالجاری، تلاش برای صرفه جویی و نظام مند کردن هرگونه پرداختی به اشخاص، دستگاهها و نهادهای مختلف است، به طوری که تاکنون دستورالعمل های مهمی توسط معاون اول رییس جمهور، وزیر اقتصاد و رییس سازمان مدیریت خطاب به دستگاههای اجرایی صادر شده است. سایت صبحانه خبر داد: به عنوان مثال، در نامه محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور به همه وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی، تأکید شده است که با توجه به پیش ‌بینی اعتبارات قانون بودجه سال 1394 کل کشور در شرایط کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و پیش‌ بینی تحقق 85 درصدی منابع بودجه در سال جاری، ضروری است تا تمامی دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی به گونه ‌ای برنامه‌ریزی کنند تا با اتخاذ راهکارهایی، نسبت به صرفه‌ جویی در سایر هزینه‌های جاری و متفرقه نیز اقدام شود.

اما این نامه نوبخت، نکته مهم دیگری هم داشت و آن، اشاره به یک دستور مهم حجت الاسلام روحانی رییس جمهور کشورمان در خصوص صرفه جویی در اعتبارات هزینه ‌ای دولت بود که جزییات بیشتری از آن منتشر نشد تا اینکه صبحانه در بررسی های خود به سندی دست یافت که بخش دیگری از جزییات این دستور مهم و قابل تحسین رییس جمهور را نشان می دهد .

بر اساس نامه فرهاد دژپسند معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها، با اشاره مجدد به این دستور رییس جمهور، در بیان جزییات آن آمده است: «با توجه به الزام دولت به پرداخت های اجتناب ناپذیر شامل 360 هزار میلیارد ریال به طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای که 300 هزار میلیارد آن در ماده واحده قانون بودجه و 60 هزار میلیارد آن با استناد به نامه شماره 22061 مورخ 29/2 رئیس دفتر رییس جمهور موضوع ابلاغ دستور رییس جمهور مبنی بر لزوم صرفه جویی در اعتبارات هزینه ای و صرف آن در بودجه عمرانی …».

واکنش حسن روحانی به نوشیدن جام زهر از سوی امام(ره)

محسن رفیق‌دوست در گفت‌وگویی به وضعیت جلسه مسئولین کشوری و لشکری برای اعلام قطعنامه ۵۹۸ از سوی مرحوم احمد خمینی، پرداخته است که خواندن آن خالی از لطف نیست.
به گزارش مشرق، محسن رفیق‌دوست، وزیر سپاه، در گفت‌وگویی به وضعیت جلسه مسئولین کشوری و لشکری برای اعلام قطعنامه 598 از سوی مرحوم احمد خمینی می‌پردازد و در همین راستا می‌گوید: پیش از آن‌که حاج احمد آقا تشریف بیاورند مطرح شد که جلسه برای پذیرش قطعنامه 598 است. در آن جلسه مرحوم حاج سید احمد آقا پیام امام را دربارهٔ پذیرش قطعنامه خواندند و مشخص شد حضرت امام بنا به دلایلی که بعداً مشخص شد، قطعنامه را پذیرفتند. لذا در آنجا متوجه شدیم که قرار است آتش‌بس برقرار شود.جلسه هیجان زیادی داشت و آن مقطع زمانی چنین را ایجاب می‌کرد. بعضی‌ها گریه کردند و بعضی‌ها هم چیزهایی گفتند. آقای دکتر حسن روحانی هم که کنار من نشسته بود، وقتی به این جمله رسید که حاج احمد آقا از قول حضرت امام گفتند من جام زهر را سر می‌کشم و قطعنامه را می‌پذیرم، به شوخی به من گفت: “حاج محسن! بساطت را جمع کن و برو. تو به درد زمان جنگ می‌خوردی و به درد زمان آتش‌بس نمی‌خوری!” [1]
[1] – تاریخ شفاهی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، گفت‌وگو با محسن رفیق‌دوست، به سفیر شوروی گفتم: گم شو بیرون، صفحه 133

ماجرای فریادهای دو برابری ظریف در مذاکرات

مذاکره کننده ارشد کشورمان پیرامون خطاب کردن وی به عنوان پلیس بد مذاکرات، گفت: طبیعی است که در مذاکرات ما یک تیم بودیم و در هر تیمی وظایف مختلفی بر عهده افراد مختلفی قرار می‌گیرد و تیمی موفق است که اعضا وظایف خود را به خوبی انجام دهند. به نوشته تسنیم عباس عراقچی با اشاره به جریان مشاجره وزیر امورخارجه کشورمان با همتای آمریکایی خود و جمله معروف وی” هیچ‌گاه یک ایرانی را تهدید نکنید” افزود: برخورد دکتر ظریف واقعا برخوردهای  قاطع و محکمی در جلسات داشتند به ویژه در برخورد با آمریکایی‌ها و به جرأت می گویم که ما در هیچ جلسه‌ای در مذاکرات کم نیاوردیم و هرگز اتفاق نیفتاده است که طرف مقابل صدایش را روی ما بلند کند و آقای ظریف دو برابر صدایش را بلند نکرده باشد، هرگز اتفاق نیفتاد که طرف مقابل فشار روانی ایجاد کرده و تند صحبت کند و ما دو برابر آن را جواب نداده باشیم و نمونه آن را هم دیدید که حتی توسط خبرنگاران ما نیز ابلاغ نشد بلکه روس ها آن را اعلام کردند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=156625
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما