پنجشنبه 1 مرداد 1394 - 11:49

پنج دلیل اصلی برای خوشحال بودن از حضور ویندوز 10

کمی طول کشید تا مایکروسافت راه اصلی خود را در مسیر ویندوز مجددا پیدا کرد و ب ارائه ویندوز 10 توجهات بسیاری را جلب کرد. اما آنچه اکنون مشخص است این است که این نسخه از ویندوز به نظر بزرگترین، پر مخاطب ترین و مجهز ترین نسخه سیستم عامل ویندوز خواهد بود. پنج نکته اساسی وجود دارد که شاهدی بر تمام این ادعاها است.

به گزارش «بویرنیوز» تا زمان انتشار نهایی نسخه 10 ویندوز از سوی مایکروسافت چیزی باقی نمانده است. نسخه ای که از سوی مایکروسافت برای بسیاری از کاربران به رایگان عرضه میشود و به عقیده کارشناسان یکی از پر مخاطب ترین نسخه های ویندوز در تاریخ مایکروسافت خواهد بود. پیش بینی خود مایکروسافت رسیدن به رقم میلیاردی در کاربران این نسخه است.

اما چرا اینگونه پیش بینی ها در مورد این سیستم عامل صورت گرفته است؟ پاسخ به این سوال را قطعا باید در امکانات و هویت این سیستم عامل جدید جستجو کرد و ما در اینجا پنج دلیل اصلی را برای خوشحال بودن از حضور ویندوز 10 ارائه میکنیم:

پنج دلیل اصلی برای خوشحال بودن از حضور ویندوز 10

مرورگر Edge

مرورگر IE هنوز به شکل کامل رها نشده است و نسخه ای از آن در ویندوز 10 وجود خواهد داشت. اما مرورگر پیش فرض ویندوز 10 Edge خواهد بود. این مرورگر به گفته کارشناسان بازی را به شکل کامل به نفع مایکروسافت تغییر خواهد داد و به ویژه در سرعت باز کردن صفحات وب همه رقبا را پشت سر میگذارد.

مایکروسافت امکانات اضافی همچون امکان یادداشت گذاری در صفحات وب و انتقال مستقیم به حالت خواندن یا Reading را به این مرورگر اضافه کرده است و همچنین امکانات فوق العاده ای که برای طراحان وب و برنامه نویسان در نظر گرفته شده، Edge را تبدیل به نسل جدیدی از مرورگرها کرده است:

پنج دلیل اصلی برای خوشحال بودن از حضور ویندوز 10

سادگی کار با ویندوز 10

واسط کاربری ویندوز 10 برگرفته و بر مینای واسط کاربری ویندوز 7 است و در نتیجه کار با آن بسیار دل چسب و ساده است. بر خلاف ویندوز 8 و 8.1 که یک انقلاب نا موفق در تغییر واسط کاربری ویندوز بود. در نتیجه اگر هم اکنون کاربر ویندوز 7 هستید ویندوز 10 برای شما بسیار آشنا و به علاوه بسیار حرفه ای تر خواهد بود.

در این نسخه همچنان دسکتاپ و منوی استارت نقش اصلی را بازی میکنند و در کنار امکانات جدید همچون Task View و دسکتاپ های مجازی قدرتی دو چندان در مدیریت واسط کاربری به کاربر داده شده است:

پنج دلیل اصلی برای خوشحال بودن از حضور ویندوز 10

حضور هوشمند کورتانا

کورتانا در ویندوز 10 بر روی دسکتاپ شما حضور دارد و آماده به خدمت در خصوص هر موضوعی است که شما اراده کنید. از جستجو در صفحات وب تا جستجو در رایانه شما، انجام و مدیریت امور روزمره و همه کارهایی که یک منشی مجازی قادر به انجام آن است.

واقعیت این است که بهره گیری از این منشی مجاز میتواند تا حد زیادی شما را از دغدغه های روزمره دور نگاه دارد و بسیاری از امور را برای شما ساده سازی کند. میتوانید مستقیما با کورتانا صحبت کنید و این منشی مجازی به مرور زمان به شکل هوشمند با علایق و سلایق و نیازهای شما آشنا میشود:

پنج دلیل اصلی برای خوشحال بودن از حضور ویندوز 10

حضور Universal Apps

از دیگر دلایلی که باید به ویندوز 10 خوش آمد گفت، استفاده از مفهومی جدید در دنیای اپلیکیشن به نام Universal Apps است. مفهومی جدید که مرزهای نرم افزار موبایل و دسکتاپ را پشت سر گذاشته و امکانی در اختیار کاربران میگذارد که هم زمان از اپلیکیشن ها بتوانند بر روی موبایل و دسکتاپ بهره برند.

در حال حاضر Store مایکروسافت در مقایسه با سایر رقبا چندان رونقی ندارد اما مسلما با حضور ویندوز 10 و شروع به کار برنامه نویسان برای تولید اپلیکیشن برای این سیستم عامل به سرعت رشد و توسعه پیدا خواهد کرد و یک فروشگاه Cross-Platform خواهد بود.

پنج دلیل اصلی برای خوشحال بودن از حضور ویندوز 10

امکانات واسط کاربری و پشتیبانی

همانگونه که گفته شد ویندوز 10 جهش فوق العاده نسبت به ویندوز 8 در واسط کاربری داشته است. در حال حاضر این نسخه هم از امکانات ویندوز 7 بهره میبرد و هم خلاقیت هایی را که مایکروسافت در ویندوز 8 به دنبال آنها بود به شکلی کاربر پسند و جذاب و در عین حال قابل انعطاف ارائه کرده است.

همچنین قابلیت Continuum به شما این اجازه را میدهد که ویندوز 10 را بر روی رایانه خود با هر دستگاه دیگری از جمله تبلت یا موبایل خود همگام سازی با Sync کنید و به این ترتیب دسترسی سریع و بدون واسطه به همه نرم افزارها و اطلاعات شما در هر جایی و بر روی هر دستگاهی امکان پذیر خواهد بود./تابناک

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=156602
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما