پنجشنبه 1 مرداد 1394 - 11:38

مقایسه توان نظامی چین و آمریکا در یک عکس

به گزارش بویرنیوز، مناقشه درباره دریای چین جنوبی میان پکن و غرب رو به افزایش است و همه می‌دانند که آمریکا و چین با شتاب به طرف یک درگیری نظامی دریایی پیش می‌روند. اما اگر درگیری نظامی رخ دهد، چه کسی پیروز خواهد شد؟ واشنگتن دلیل وقوع احتمالی این درگیری را ساخت “قلعه‌های شنی” در مجمع الجزایر اسپارتلی می‌داند. قلعه‌های شنی عبارتی است که واشنگتن با هدف تمسخر، برای اشاره به جزیره‌های مصنوعی ساخت چین از آن استفاده می‌کند. پکن در این جزیره‌ها کارخانه سیمان، باند پرواز و همچنین فانوس دریایی ساخته است. سالیانه تریلیون‌ها دلار کالا از این آب‌ها عبور می‌کند.

اکنون که چین عملاً مقررات پرواز ممنوع بر فراز منطقه مستقل تحت حاکمیتش برقرار کرده است، بررسی قدرت نظامی در منطقه می‌تواند نشان دهد در صورت آغاز درگیری، کدام طرف پیروز خواهد شد. تصویری که در ادامه می‌بینید آماری است که توسط وال‌استریت‌ژورنال منتشر شده و مشخص می‌کند که نیروهای هوایی و دریایی چین با رقبای منطقه‌ای، قابل مقایسه نیستند.

پنتاگون اخیراً در بررسی خود درباره مدرنیزه‌سازی ارتش چین می‌نویسد: “چین در حال سرمایه‌گذاری برای دستیابی به ظرفیت‌هایی است که به موجب آن‌ها هرگونه اعمال قدرت از جانب رقبا را با شکست مواجه کند و مقابل دخالت قدرت‌های ثالث (از جمله آمریکا) در هرگونه بحران یا درگیری منطقه‌ای نیز بایستد.” این یعنی صدها موشک بالستیک و کروز در نزدیکی سواحل مستقر خواهند شد تا مانع از نزدیک شدن ناوهای ژاپنی و آمریکایی به سرزمین‌های تحت حاکمیت چین شوند. پکن یک ناوگان قابل‌توجه زیردریایی هم دارد که خطر مواجهه با این کشور را برای ناوهای دشمن بالاتر می‌برد.

مقایسه توان نظامی چین و آمریکا در یک عکس
مشرق
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=156592
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما