پنجشنبه 25 تیر 1394 - 17:47

تصاویر : فرار خطرناک‌ترین قاچاقچي دنیااز زندان فوق‌امنیتی

 “خواکين گوزمن لوئرا”، معروفترين قاچاقچي مواد مخدر مکزيک ملقب به “الچاپو” براي دومين بار و اين بار از يک زندان فوق امنيتي گريخت.
بعد از فرار اين قاچاقچي معروف مکزيکي که دولت آمريکا براي دستگيري آن 5 ميليون دلار جايزه تعيين کرده بود، فرودگاه نزديک زندان و راه‌هاي مواصلاتي منطقه بسته شده‌اند. گفتني است؛ 18 زندان بان اين زندان نيز در حال بازجويي هستند.

الچاپو از طريق يک تونل يک و نيم کيلومتري از زندان گريخته است. “مونته الخاندرو”، کميسير امنيت ملي مکزيک مي گويد اين تونل 1.5 کيلومتري مستطيلي شکل نيم در نيم متري که داراي سيستم تهويه و پله بوده است در عمق ده متري حفر و از سلول الچاپو به ساختمان نیمه خرابه‌ای در خارج از ديوارهاي زندان منتهي شده است.

خواکين اولين بار در سال 2001 ميلادي با پرداخت رشوه به زندانبانان در ميان سبد لباس هايي که براي شستشو برده مي شد پنهان شده و از زندان گريخته اما سال گذشته دستگير شده بود.

پليس مکزيک جستجوي وسيعي را براي دستگيري دوباره وي که ثروتش حدود يک ميليارد دلار تخمين زده مي شود آغاز کرده است. عکس های منتشر شده در رویترز و اسوشیتدپرس از تونل فرار این تبهکار مشهور مکزیکی را در زیر می‌بینید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=155867
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما