دوشنبه 22 تیر 1394 - 16:32

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 94

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در مورد اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری 94 گفت: نتایج اولیه آزمون سراسری 94 به صورت کارنامه تنظیم شده و در هفته اول مردادماه روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

حسین توکلی با بیان اینکه 878 هزار و 74 داوطلب در آزمون سراسری 94 ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: 516 هزار و 493 نفر از این داوطلبان زن و 361 هزار و 581 نفر مرد بودند. همچنین 45 هزار و 670 داوطلب از گروه آزمایشی 1، 2، 3 و 5 علاقه‌مندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر و 106 هزار داوطلب از گروه‌های آزمایشی 1، 2، 3 و 4 علاقه‌مندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی زبان اعلام کردند.

وی ادامه داد: از آنجایی که آزمون هر یک از گروه‌های آزمایشی به صورت جداگانه برگزار شد و هر داوطلب برای حضور در جلسه باید پرینت کارت شرکت در آزمون را به همراه داشته باشد، با توجه به آمار ثبت‌نام کنندگان یعنی 878 هزار و 74 داوطلب و آمار علاقه‌مندان به شرکت در دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی که جمعا 151 هزار و 670 بوده است، به طور کلی برای برگزاری آزمون یک میلیون و 29 هزار و 744 کارت صادر گردید.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان برگزاری آزمون سراسری اظهار کرد: این آزمون در صبح و عصر پنجشنبه و جمعه 21 و 22 خردادماه در 365 شهرستان، 17 کشور خارجی و 463 حوزه امتحانی برگزار شد. دو ساعت پس از پایان برگزاری آزمون هر گروه، سوالات دفترچه عمومی و اختصاصی روی سایت قرار گرفت. همچنین سوالات دفترچه عمومی و اختصاصی داوطلبان خارج از کشور از ساعت 12 روز شنبه 23 خردادماه روی سایت قرار گرفت.

توکلی در مورد کلید تصحیح سوالات نیز توضیح داد: کلید تصحیح سوالات آزمون عمومی و اختصاصی کلیه گروه‌ها از ساعت 18 روز یکشنبه 24 خردادماه روی سایت قرار داده شد.

قرائت پاسخنامه داوطلبان توسط دو دستگاه علامت‌خوان

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کلیه پاسخنامه‌ها با حفاظت کامل به سازمان سنجش منتقل شدند، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرائت پاسخنامه هر داوطلب توسط دو دستگاه علامت‌خوان جداگانه قرائت و نتیجه حاصل با یکدیگر تطبیق داده شد و نتیجه به صورت دستی کنترل شده و صحت صددرصد اثبات شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه از تعداد 878 هزار و 74 داوطلب ثبت‌نام کننده، 795 هزار و 677 داوطلب در جلسه حاضر بودند، بیان کرد: از 151 هزار و 670 داوطلب علاقه‌مند برای شرکت در گروه هنر و زبان‌های خارجی، 124 هزار و 37 نفر در جلسه آزمون گروه آزمایشی هنر، زبان‌های خارجی یا هردو حاضر بودند.

اعلام نتایج اولیه تا هفته اول مردادماه

توکلی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه کلیه داوطلبان تا هفته اول مردادماه روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد اظهار کرد: پاسخنامه داوطلبان آزمون سراسری با رتبه کشوری کمتر از 75 هزار در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و پاسخنامه داوطلبان با رتبه کمتر از 10 هزار در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی برای اطلاع داوطلبان براساس برنامه زمانی روی سایت قرار داده خواهد شد.

وی در مورد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته توضیح داد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند ضرورت دارد با دریافت دفترچه راهنما و سایر اطلاعیه‌های سازمان سنجش در دهه اول مردادماه نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان تاکید کرد: بدیهی است سازمان سنجش در رابطه با روش انتخاب رشته و استفاده از نرم‌افزار انتخاب رشته مجازی، اطلاعات لازم را در اختیار داوطلبان قرار خواهد داد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=155415
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما