دوشنبه 22 تیر 1394 - 0:19

پاسخ آلن ایر به توئیت ظریف/ نقاشی رسایی در فنلاند/ توصیه مطهری به روحانی برای تقلید از احمدی‌نژاد/ تیتر متفاوت کیهان درباره سخنان رهبری/ بازگشت ناطق به سیاست در فرمت اصلاحات/سوال حدادیان از زیباکلام درباره هاشمی

شرط عارف براي کانديداتوري در انتخابات مجلس دهم

محمدرضا عارف رئيس بنياد اميد ايرانيان گفت: بعد از اينکه راهبردها مشخص و اعلام شد، اگر وظيفه باشد و احساس کنم که بايد به صحنه بيايم، افتخار مي‌کنم که خودم را به عنوان کانديداي مجلس مطرح کنم.محمدرضا عارف رئيس بنياد اميد ايرانيان حل شدن تمام مشکلات داخلي کشور را در گروي نتيجه مذاکرات هسته‌اي ندانست و گفت: بخشي از مشکلات ما در ارتباط با تحريم‌ها است که انشاء‌الله با حل آنها فضا مقداري آرام‌تر مي‌شود، اما آنچه که مهم است اين است که براي حل مشکلات داخلي نيازمند انسجام داخلي و همبستگي ملي هستيم.

علت مذاکره هسته ای از دید سردار نقدی

سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به موضوع مذاکرات ایران و 5+1، گفت: در ساعت‌های پایانی مذاکرات که همه انتظار اعلام یک توافق را داشتند، ناگهان فضا متلاطم شد و خبرگزاری‌های جهان مخابره کردند که آمریکا زیر توافقاتش زده است و پرونده را به جای اول برگردانده و مذاکره با خطر شکست مواجه شده است. جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج در پاسخ به این سوال که ممکن است کسی بگوید اگر اینطور است پس چرا توافق کنیم؟ تصریح کرد: بر خلاف تصور خیلی ها و تصور خود آمریکا، که فکر می کنند ایران برای بهبود شرایط اقتصادی به توافق نیاز دارد، واقعیت این است که نیاز ایران به مذاکره و توافق نه به خاطر این است که توافق موجب تحول در اقتصاد کشور می شود، بلکه دستاورد اصلی این مذاکرات برای ما، شناخت بهتر ماهیت آمریکاست. به این مذاکرات و توافق نیاز داریم. برای اینکه آنهایی که امر بر ایشان مشتبه شده، ماهیت آمریکا را بهتر بشناسند و همه به این یقین برسند که آمریکا به دنبال انتقام است نه تفاهم و کلید تحول اقتصادی و بهبود شرایط در دستان خود ماست نه در دست آمریکا.

اصولگریان باید مجلس را ترک کنند

مصطفی کواکبیان شنبه شب در همایش حمایت از فرزندان شجاع ملت تا رسیدن به توافق خوب در باغ ابریشم اظهار کرد: فرهنگ اصلاح‌طلبی متعلق به 100 سال اخیر نبوده و ریشه‌ عمیق قرآنی دارد. دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تاکید بر ضرورت مدیریت پس از توافق هسته‌ای ادامه داد: برخی گمان می‌کنند پس از توافق تمام مشکلات کشور حل می‌شود اما باید بدانند لغو تحریم‌ها تنها 30 تا 40 درصد تاثیر مثبت خواهد داشت و دیگر شرایط باید توسط مدیران کشور مدیریت شود.وی تنها راه پیشبرد کشور به سوی اصلاحات را تغییر و خانه تکانی در مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: اصولگرایان بعد از 12 سال باید مجلس را ترک کنند و جای خود را به اصلاح‌طلبان بدهند.

علت اصلی اعتراض نمایندگان فارس

نادر فریدونی عضو مجمع نمایندگان استان فارس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به استعفای نمایندگان شیراز در پی انتصاب استاندار جدید این استان اظهارداشت: بعد از استعفای استاندار فارس، بحث استاندار جدید فارس مطرح بوده که نظر مجمع نمایندگان این استان به اتفاق نمایندگان ولی فقیه در جلسه توافقی 5 گزینه پیشنهاد بود ولی متأسفانه وزارت کشور بدون توجه به نظر مجمع نمایندگان گزینه‌های دیگری را پیشنهاد داد و در این راستا تصمیم‌گیری می‌کند که در وجاهت استان پهناور و بزرگ فارس نیست. وی در خاتمه برخی سوابق حزبی گزینه استاندار جدید فارس را بی‌تأثیر ندانست.

پاسخ آلن ایر به توئیت ظریف

سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در خصوص ادامه روند مذاکرات گفت: بهترین ضمانت برای موفقیت توافق،اگر بتوانیم به آن برسیم، کیفیت آن است. همانطور که جان کری گفتند ما شتاب زده عمل نمی کنیم و سعی می کنیم توافق خوبی به دست آوریم؛ در این صورت اقناع منتقدان و مخالفان ما در کنگره آسان تر خواهد بود.»آلن ایر همچنین در واکنش به اظهارات محمدجواد ظریف که گفته بود”نمی‌شود در میانه مسیر اسب‌ها را عوض کرد” مدعی شد: ما فقط یک اسب داریم و اسم آن هم پارامترهای لوزان است که عوض نشده اما فراموش نکنیم هیچ توافقی نمی‌شود مگر بر سر تمام مسائل توافق شود.

با ۲ میلیون ۱۰ روزه جدا شوید!

با ورق زدن صفحات آگهی روزنامه های کثیرالانتشار بر خلاف قوانین بین المللی و داخلی، وکلا همچنان در حال تبلیغ هستند. این تبلیغات در حالی است که بهمن کشاورز رئیس اتحادیه سراسری وکلای دادگستری ایران در گفتگو با مهر در مورد تبلیغات وکلا، گفت: این افراد کلاهبرداران وکیل‌نمایی هستند که در روزنامه‌ها آگهی منتشر می‌کنند که فعالیت آنها مصداق بارز تظاهر به وکالت و کلاهبرداری است و این افراد به علت کلاهبرداری مورد تعقیب انتظامی قرار می‌گیرند.اما تبلیغات وکلا در این سال ها فراتر رفته و به سمت و سوی ترویج و تبلیغ طلاق هم پیش می رود! بعنوان نمونه اگر زوجی به دلیل اختلافات خانوادگی ـ حتی به شوخی ـ و اینکه از ته دل قصد طلاق نداشته باشند تنها با سر زدن به آگهی روزنامه ها، کوچه و خیابان تحریک می شوند که برای یک بار هم شده به شماره وکیل تماس بگیرند! در این تبلیغات نوشته شده طلاق بدون حضور زوجین؛ طلاق توافقی در کوتاهترین زمان تا ۱۰ شب! طلاق بدهیدحق الوکاله را اقساط پرداخت کنید و…پس از تماس با برخی از این آگهی ها نکات قابل تاملی به دست آوردیم. یکی از وکلای دفاتر وکالت در گفتگو با مهر گفت: ۲ میلیون تومان می گیریم و در مدت۱۰ تا ۱۵ روز طلاق انجام می شود! دیگری عنوان کرد: من از همه جا ارزان تر می گیرم و می توانم با یک میلیون تومان این کار را انجام دهم! یکی دیگر از شماره های تبلیغاتی دفتر وکالت هم گفت: حتما باید حضوری تشریف بیاورید و در مورد قیمت به توافق می رسیم!

واکنش وزارت کشور به اعتراض نمایندگان فارس

سخنگوی وزارت کشور گفت: فرد پیشنهادی به دولت برای استانداری فارس دارای سابقه و تجربه مدیریتی در بخش‌های مختلف نظام از جمله معاونت استانداری چند استان کشور است و کارنامه قابل قبولی دارد.حسینعلی امیری درگفت وگو با ایسنا، همچنین خاطرنشان کرد: این فرد دارای سابقه درخشان است و در مسوولیت معاون وزیر موفق بوده و همچنین نشان سازندگی را دریافت کرده است.وی با تاکید براین که وزیر کشور برای تمامی انتصاب‌ها از مراجع نظارتی و امنیتی استعلام می کند گفت: استعلام‌های لازم برای فرد پیشنهاد شده به عنوان استاندار فارس نیز اخذ شده و انتصاب در سمت استانداری برای وی بلامانع اعلام شده است.قائم مقام وزیرکشور در پایان افزود: گزینه پیشنهاد شده برای استانداری فارس به هیات دولت هیچ گونه سابقه افراطی‌گری ندارد.

یک مقام مسئول: می‌دانیم آبروریزی است!

جشنواره تابستانی جزیره کیش از ابتدای هفته آینده و با پایان ماه مبارک رمضان آغاز می شود و گردشگران می توانند در این جشنواره علاوه بر بهره مندی از برنامه های مفرح، از جوایز روزانه یک دستگاه خودرو، تخفیف 30 تا 50 درصدی خرید و همچنین جایره ویژه کارت هدیه تا سقف 10 میلیون تومانی برخوردار شوند.همچنین با تصمیم مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، امسال رالی جایزه بزرگ کیش نیز در دل جشنواره تابستانی این جزیره برگزار می شود که طی آن خانواده ها با ماشین های شخصی خود به جزیره کیش سفر می کنند. برنامه ریزی خانواده ها باید به گونه ای باشد که پس از انجام مراحل ثبت نام دربازه زمانی اول مرداد تا 20 شهریور به کیش سفر کنند.نام نویسی برای شرکت در رالی تور تابستانی کیش از خرداد آغاز شده است وعلاقمندان می توانند با مراجعه به سایت rally-kish.ir یا famirally.ir ویا ارسال عدد 527 به سامانه پیامکی 6122 برای ثبت نام در رالی تورجایزه بزرگ کیش اقدام کنند. معاون گردشگری کیش که از جمله متخصصان حوزه گردشگری محسوب می شود، در ادامه سخنان خود با اعترافی صادقانه اعلام کرد: «البته ما به آقای مونسان گفته ایم که دادن پراید، آبروریزی است ولی ایشان گفت این کار را انجام دهید!»

دولت دستور گرانی 18 قلم کالا را صادر کرد

محمدرضا نعمت‌زاده امروز – یکشنبه – در حاشیه امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیأت تعیین و تصویب قیمت‌ها در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وظیفه اصلی ان کار را بر عهده دارد که اگر لازم باشد با بررسی و اعمال نظر، بازنگری هایی را در این زمینه انجام می‌دهد.به گفته نعمت‌زاده تولیدکنندگان با ابلاغ این بخشنامه نمی‌توانند خودشان برای افزایش شش درصدی قیمت اقدام کنند بلکه باید درخواست خود را به سازمان حمایت ارائه دهند و در این سازمان تصویب شود.وی افزود: اغلب کالاها بر مبنای عرضه و تقاضا قیمت‌گذاری می شوند.به گزارش ایسنا، هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات اولویت اول شامل کالاهایی نظیر گندم، آرد، نان، قند و شکر، مرغ تخم مرغ، برنج، روغن نباتی، گوشت قرمز، کره، شیرخام، کودهای اوره، فسفات و پتاس، محصولات لبنی پرمصرف (شیر، پنیر، ماست)، انواع کالاهای یارانه‌ای (حسب ضرورت و اعلام کارگروه تنظیم بازار) در سال جاری تا سقف شش درصد (صرفا بر اساس سهم هزینه‌های سوخت و حامل های انرژی، حقوق و دستمزد و… در قیمت تمام شده کالاها و خدمات) با تصویب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بیش از آن پس از تایید سازمان مذکور (هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها) مستلزم اخذ مصوبه از کارگروه تنظیم بازار است.

قدردانی انصار حزب‌الله از ظریف

انصار حزب الله مشهد با صدور بیانیه ای از تیم مذاکره کننده ایرانی در وین به سرپرستی محمدجواد ظریف قدردانی کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: اینکه تیم مذاکره کننده آمریکایی در چند روز اخیر مواضع خود را نسبت به گذشته تغییر داده، تنها بیانگر یک نکته است و آن اینکه “عصبانیت دشمن نشان دهنده این است که راه را داریم درست می رویم”. جای بسی خوشحالی دارد که تیم مذاکره کننده ایرانی تحت تاثیر جو عمومی جامعه قرار نگرفته و برای جلب نظر برخی که شاید بطور افراطی به توافق نهایی و اثرات مثبت آن دل بسته اند ، حتی ذره ای از رعایت خطوط قرمز ترسیمی جمهوری اسلامی و منویات امام خامنه ای عدول نکردند تا جایی که نمایندگان آمریکا در دقیقه نود رسما مواضعی متناقض با مواضع گذشته خود را اعلام کردند.

هیچ کنسرتی از سوی پلیس لغو نشده

سردار منتظرالمهدی در دومین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه تعامل خوبی بین پلیس و وزارت ارشاد به وجود آمده و با برگزاری نشست های مشترک این تعامل و هماهنگی بیشتر شده است. وی افزود: برای برگزاری هر کنسرت دریافت مجوز محتوایی از وزارت ارشاد شرط لازم است، اما کافی نیست و برگزارکنندگان کنسرت ها باید علاوه بر مجوز اجرای کنسرت از سوی ارشاد اقدام به دریافت مجوز از اداره اماکن نیروی انتظامی کنند. قطعا تاکنون هیچ کنسرتی که این دو مجوز را داشته باشد، لغو نشده است.

توصیه مطهری به روحانی برای تقلید از روش احمدی‌نژاد

علي مطهري ظهر امروز در حاشيه جلسه علني مجلس در واكنش به استعفاي نمايندگان استان فارس در اعتراض به انتخاب سرپرست استانداري براي اين استان خاطرنشان كرد: نمايندگان تنهاد مي توانند در حد ارائه پيشنهاد در كار اجرايي دخالت كنند، اما اينكه براي دولت الزام ايجاد كنند كه فلان فرد باشد و فلان فرد نباشد؛ اين كار درست نيست و خلاف قانون اساسي است. وي با بيان اينكه دولت بايد در چنين اموري كه از وظايف آن به شمار مي رود، به طور مستقل تصميم بگيرد، تصريح كرد: درچند سال اخير اين رويه باب شده و از روزي كه وزير كشور در جلسه راي اعتماد گفت كه من استانداران را با نظر نمايندگان انتخاب مي كنم اشتباهي مرتكب شد، كه باعث ايجاد اين توقعات شد. در حال حاضر اين مسئله براي خود او مشكل ساز شده است. اين در حالي است كه نمايندگان به هيچ وجه حق دخالت در امور اجرايي را ندارند و حداقل مي توانند پيشنهاد بدهند. به عنوان مثال نمايندگان مي توانند بگويند كه ما اين فرد را اصلح مي دانيم حال، تصميم با دولت است و ديگر نبايد دنبال كنند كه حتما بايد اين فرد انتخاب شود. وي افزود: در زمان دولت آقاي احمدي نژاد يادم مي آيد كه وي بخشنامه اي صادر كرده بود كه استانداران در انتخاب فرمانداران توجهي به نظرات نمايندگان نداشته باشند. اگر چه لحن اين بخشنامه كمي تند بود ولي اصل اين حرف، حرف درستي بود. چراكه اصلا نمايندگان نبايد تا اين حد در امور اجرايي دخالت كنند و اين رويه غلط بايد از بين برود. مطهري در پاسخ به اين سئوال كه با توجه به شرايط به وجود آمده، پيشنهاد شما به وزارت كشور چيست؟ گفت: دراستان فارس با توجه به دخالت هايي كه برخي نهادها و گروه‌ها دارند، بايد يك استاندار قوي و مستقل در آنجا مسئوليت را برعهده بگيرد. به طوري كه تحت تاثير فشارهاي آن ها قرار نگيرد. وزیر کشور در برابر نمایندگان استان فارس کوتاهنيايد.

هاشمی احمدی‌نژاد را پیروز کرد

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم که مهمان کافه خبر خبرآنلاین بود، روایتي از کاندیداتوری آيت الله هاشمی رفسنجاني در سال 84 ارائه کرد و گفت: سال 84 با همه مسائلی که بود، توده روحانیت بیشتر نسبت به آقای هاشمی ابراز تمایل می کردند. ما همان روزها در هر محفلی که با روحانیون مواجه می شدیم می گفتند انتخابشان آقای هاشمی است. همان موقع جامعه روحانیت موضع حمایتگرانه ای نسبت به آقای احمدی نژاد اعلام نکرد. وی افزود: البته جامعه روحانیت در انتخابات سال 84 خیلی تلاش کرد که آقای هاشمی به میدان نیاید و گفت ما این را به مصلحت شما نمی دانیم و شرایط برای انتخاب شما فراهم نیست. ما گفتیم شما را نه به عنوان آقای هاشمی رفسنجانی بلکه به عنوان یکی از ارکان مهم نظام می شناسیم که صدمه خوردن این جایگاه صدمه خوردن شخص نیست. سخنگوی جامعه روحانیت تاکید کرد: البته اگر ایشان به میدان نمی آمد آقای احمدی نژاد هم برنده نمی شد. بلکه شاید مجموعه اصولگرایان به فرد دیگری می رسیدند و می توانستند کار را مدیریت کنند. اما چون آقای هاشمی آمد ساز و کار مدیریت انتخابات هم بهم ریخت. همه می گفتند اگر آقای هاشمی بیاید تمام تدابیر اصولگرایان برای رسیدن به وحدت بهم خواهد ریخت و دقیقا همینطور هم شد.

نذر 30هزار قل هو الله برای تیم هسته ای در وین

مسلمانان وین از محمد جواد ظریف در سه شب مراسم شب قدر در مرکز اسلامی امام علی (ع) استقبالی گرم کرده و برای موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای در وین سی هزار قل هوالله نذر کردن وزیر خارجه و سایر اعضا تیم مذاکره کننده در حساس ترین مرحله از مذاکرات جاری در وین از فضای معنوی مراسم احیای شب قدر برای تجدید روحیه استفاده کردند همچنین خطیبان و مداحان و مومنان شب زنده دار نیز برای او و تیم مذاکره کننده دعا نمودند.

پست اینستاگرامی منظور دار متکی

در حالی که امروز خبرهای خوشی مبنی بر احتمال نهایی شدن توافق ایران و 5 + 1 از وین میرسد، منوچهر متکی وزیر اسبق خارجه ایران در پست اینستاگرامی با انتشار عکسی از توافق تهران نوشت:توافق هسته ای تهران برای مبادله سوخت در آن روزها در حالی میان ایران و برزیل و ترکیه صورت گرفت که باراک اوباما طی نامه های به لولا داسیلوا و رجب اردوغان شخصا تضمین کرده بود که تعهدش انجام شود اما آمریکا به مانند همیشه در لحظات آخر نقض تعهد کرد و هیچ گاه پای تعهدش نماند.

رسایی در فنلاند نقاشی می کشد

حمید رسایی در پستی در اینستاگرام با انتشار تصویری نوشت:دیشب در مراسم افطار جمعی از دوستان و همکاران بودم که این جمله آقای روحانی توسط یکی از دوستان سینمایی برایم پیامک شد: روحاني: توانسته ایم در مذاکرات، شش قدرت دنیا را میخکوب کنیم. بالاخره بعد از سالها دوری از طراحی و نقاشی، این جمله آقای روحانی در مراسم افطاری اصحاب فرهنگ، حس هنری ما را برای دقایقی زنده کرد و این طرح روی کاغذ آمد.واقعا با دو توافقنامه ژنو و لوزان، از طرفی با امتیازهایی داده شده، آنها را از تعجب میخکوب کردند و از طرف دیگر با تعهداتی که پذیرفتند، میخ آنها را در توقف پیشرفت هسته ای ما کوبیدند!

یک شنبه

تیتر متفاوت کیهان در باره سخنان رهبری

تیتر نخست امروز روزنامه کیهان، به سخنان شب گذشته مقام معظم رهبری در دیدار ده‌ها نفر از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور با ایشان اختصاص دارد. این روزنامه در حالی به نقل از معظم له تیتر زده است «مبارزه با آمریکا تعطیلی ندارد آماده باشید»، که ایشان در سخنانشان فرموده بودند: « مبارزه با استکبار، تعطیلی بردار نیست». کیهان این مطلب را به نقل از خبرگزاری تسنیم منتشر کرده اما این خبرگزاری هم در متن گزارش خود به مبارزه با «استکبار» اشاره کرده است که کیهان آن را به «مبارزه با آمریکا» تغییر داده است.

سریال هسته ای جایگزین پایتخت می شود

مجموعه «تعبیر وارونه یک رویا» به تهیه‌کنندگی سید کمال طباطبایی از سوم ماه آینده جاگزین سریال «پایتخت ۴» می‌شود.این سریال جاسوسی که با موضوع انرژی هسته‌ای همراه است، از سوم مرداد هر شب ساعت ۲۲ از شبکه اول به روی آنتن خواهد رفت.اکنون آنونس‌های سریال فریدون جیرانی در شبکه یک دیده می‌شود.امیر جعفری، پانته‌آ بهرام، فرهاد قائمیان، داریوش ارجمند، نگار عابدی، ثریا قاسمی، علی صالحی، فرزین صابونی، الهام کردا، آزاده سدیری، نیما نادری و … از بازیگران سریال «تعبیر وارونه یک رویا» هستند که امیر جعفری نقش اصلی سریال یعنی مامور امنیتی ایرانی را بازی می‌کند و داریوش ارجمند نیز نقش یک کار‌شناس امنیتی و به نوعی مافوق امیر جعفری را بر عهده دارد.فریدون جیرانی اعلام کرده است که سریالش به علت فضای جاسوسی به شکل سیاه و سفید به روی آنتن خواهد رفت. سریال «تعبیر وارونه یک رویا» در ۲۰ قسمت ۵۰ الی ۵۵ دقیقه‌ای از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

رکورد مصرف برق در تاریخ ایران شکسته شد

روز گذشته (بیستم تیرماه) در ساعت 14 و 26 دقیقه، در مجموع در سراسر کشور مصرفی 50 هزار و 178 مگاواتی رقم خورد.این میزان مصرف لحظه ای برق در سال 94 بی سابقه بود و در عمل رکورد مصرف برق در سال 94 شکسته شد.پیش از این ساعت 14:18 روز شانزدهم تیرماه با ثبت مصرف 49 هزار و 12 مگاوات رکوردار مصرف برق در سال 94 بود.روز بیستم تیرماه سال 93 مصرف برق در پیک روزانه 41 هزار و 922 مگاوات بود که این رقم نشان می دهد، رشد مصرف در این روز نسبت به روز مشابه سال گذشته حدود 20 درصد بوده است.همچنین پیک شبانه مصرف برق در شب گذشته در ساعت 21 و 26 دقیقه به میزان 48 هزار و 534 مگاوات ثبت شد.نکته جالب توجه اینجاست که تاکنون مصرف لحظه ای بیش از 50 هزار مگاوات در تاریخ ایران به ثبت نرسیده بود و در واقع روز گذشته علاوه بر شکستن رکورد مصرف برق در سال جاری، رکورد مصرف تاریخ برق ایران شکسته شد.

بازگشت ناطق به سیاست در فرمت اصلاحات

محسن رهامی، رییس کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان امروز از تشکیل جلسات وحدت این جریان سیاسی با حضور ناطق نوری خبر داده است. ناطق نوری در جلساتی برای ائتلاف میان اصلاح‌طلبان و نیروهای معتدل حضور داشته است. رهامی در این باره خبر می دهد: «ائتلاف چهارچوب‌های خود را دارد٬ اما تلاش داریم همه نیروهای اصلاح‌طلب و اطرافیان رئیس دولت اصلاحات و آیت‌الله هاشمی و آقای عارف را در کنار هم جمع کنیم٬ اما اگر احساس کنیم که در یک حوزه انتخابیه احتمال موفقیت یک نیروی رادیکال زیاد است، ممکن است در بعضی حوزه‌های انتخابیه از کاندیدهای اصولگرای معتدل حمایت شود. کلیات این طرح در جلساتی با آقای ناطق نوری مشخص شده و برای مشخص شدن جزئیات باید تا زمان انتخابات صبر کرد».

لامبورگینی وطنی پا به خیابان گذاشت

در حالی که چندی پیش خبر از ساخت یک لامبورگینی توسط یک شهورند مشهدی منتشر شده بود امروز خبر میرسد که این خودرو با جرثقیل پا به خیابان گذاشته است. مهندسی۴۴ ساله از اهالی مشهد تحصیل کرده در رشته برق پس از یک سال و نیم تلاش موفق به ساخت یک خودرو لامبورگینی شده است. این خودرو از لحاظ فنی با مدل اصلی تفاوت‌هایی دارد. برای ساخت آن کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان هزینه صرف شده‌است.

یک شنبه

سوال حدادیان از زیباکلام درباره هاشمی

سعيد حداديان كه در هفته هاي گذشته خبرساز شده بود، اين‌بار هم به گونه اي ديگر سخنان گذشته خود را تكرار كرد و خطاب به مديرمسئول يكي از روزنامه‌ها كه از اظهارات حداديان انتقاد كرده بود، گفت: اون آقایی که می‌گه جمهوری مداحی! شما واقعاً طرفدار آزادی بیان هستی؟! سؤال من را جواب بده. هنوز من نشنیدم حاج منصور سیاسی صحبت کرده باشد. یک سعید حدادیان صحبت کرده. این قدر این حرف‌ها برایتان گران شده است. استاد زیباکلام! درست گفتی، ما هم همان را می‌گوییم. آقای هاشمی علی‌الظاهر تغییر کرده اما یک تبصره داره آقای هاشمی رئیس جمهور بشود طرفدار آزادی بیان است؟ استاد زیباکلام جواب به شما می‌ گم: نه! چون ایشان رئیس جمهور شد، به دولتش گفت شما حق ندارید کار سیاسی کنید. سیاسی با خودم. شما برید کار کنید بچه که نبودیم ایشان رئیس‌جمهور بود.

سریال “کلید اسرار” بزرگ‌ترین ضربه را به حجاب زد

سرهنگ علیرضا پریور معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به نقش صدا و سیما در زمینه حجاب و عفاف گفته: سریال “کلید اسرار” بزرگ‌ترین ضربه‌ای که می‌توانست به حجاب زد، زیرا می‌گفت “تو اعتقاد داشته باش اما حجاب نداشته باشی، اشکالی ندارد”.

ایران جزء ۱۰ کشور نخست دنیا در مصرف پلاستیک

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفته: در کل کشور در سال ، دو میلیون تن مواد پلاستیکی مصرف می‌شود که کشورمان جزء ۱۰ کشور اول دنیاست.

از هر چند هزار نفر، یکی می خواهد تغییر جنسیت دهد؟

مسعودی فریدمعاون اجتماعی سازمان بهزیستی در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، درباره حمایت از ترنس‌ها گفته: حمایت از ترنس‌ها، یا افراد مبتلا به اختلالات هویت جنسی در دستور کار ما قرار دارد. شیوع اختلالات جنسی چندان بالا نیست اما آمارهای جهانی نشان می‌دهد از هر 70 هزار تولد مرد، یک نفر تمایل به زن بودن دارد و از هر 100 هزار زن یک نفر تمایل به مرد بودن دارد. با وجود آنکه آمارها بالا نیست اما شدت این آسیب‌ها برای ما حائز اهمیت است.

کری برای دعا به یک کلیسای تاریخی رفت

وزیر خارجه آمریکا امروز یکشنبه برای انجام فرایض دینی به یکی از کلیسا های وین رفته است. کری برای دعا به همان کلیسایی در وین اتریش رفت که جان اف کندی رئیس جمهور اسبق آمریکا پیش از دیدار تاریخی با نیکیتا خروشچف رهبر شوروی سابق به آنجا رفته بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=155329
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما