چهارشنبه 17 تیر 1394 - 4:52

غرضی:مردم کار شورای نگهبان را تمام می‌کنند/ حکم احتمالی بابک زنجانی/شریعتمداری: از کی دکتر و آیه الله مایه تشخص شده؟/ 30میلیون حساب جعلی در شبکه بانکی/ وجه مشترک همه دولت‌ها در موضوع حجاب

2 حالت خاص برای توافق نهایی

حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخشی از گفت‌وگوی خود با فارس اظهار کرده است: اگر دولت روحانی در این مذاکرات (مذاکرات ایران با1+5 ) موفق و اهداف جمهوری اسلامی ایران حاصل شود مطمئناً فضا و قطب‌بندی سیاسی در انتخابات آتی تک قطبی خواهد بود.وی در توضیح اظهارات خود می‌گوید: اگر مذاکرات به نتیجه برسد آنهایی به مجلس دهم راه خواهند یافت که سمت و سوی دولت یازدهم دارند اما اگر خدایی ناخواسته مذاکرات به جای مطلوبی نرسد آن زمان معلوم نیست فضای انتخاباتی چند دسته خواهد شد.

سخنان صریح روحانی در جلسه هیات دولت درباره توافق هسته ای

محمد صادق خرازی، سفیر پیشین ایران در سازمان ملل و و رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره آخرین مسایل مذاکرات هسته‌ای در وین، گفت‌وگو کرد. وی در بخشی از این گفت و گو گفت؛ خبر دارم جناب آقای دکتر روحانی در دولت گفته اند ما باید تمام سعی خود را کنیم تا ساختار اعتماد سازی بین ایران و تمام جهان به وجود بیاید تا مسئله را حل کنیم. ولی اگر آنها بخواهند بیش از قانون و پروتکل الحاقی تقاضای بیشتری کنند، هرگز قبول نمی کنیم. ترسی هم نداریم بگوییم مقام معظم رهبری گفته بودند ما به آنها اعتماد نداریم و ما نیز این را تجربه کردیم.

در دوره بنی‌صدر هم این میزان انتقاد به دولت نشد

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و نقدهایی که در داخل به تیم مذاکره‌کننده و دولت وارد می‌شود، عنوان کرد: به هر حال مجموعه تحریم‌هایی که ناشی از بسیاری مسائل هسته‌ای در دوره قبل بود٬ در این سال‌ها بر وجوه مختلف کشور تاثیرات خود را بر جای گذاشت. بنابراین رفع این تحریم‌ها نیز می‌تواند اثرگذاری مثبتی داشته باشد. لذا اگر بی‌کفایتی دولت در دوره قبل٬ بستر لازم را برای تحریم‌ها ایجاد کرد و نهایتا اداره کشور به‌ویژه در حوزه اقتصادی با بحران مواجه شد، عکس آن هم صادق است. تاجرنیا در پایان با اشاره به اینکه در دوره بنی‌صدر هم این میزان انتقاد به دولت را نداشتیم، گفت: در مورد اکثریت نمایندگان صحبت نمی‌کنم٬ اما فکر نمی‌کنم برخی نمایندگان تندرو این مجلس برای تشخیص منافع ملی کشور صالح باشد.

سهم اینترنت برای هر ایرانی 17 کیلوبیت!

میزان پهنای باند استفاده شده اینترنت بین الملل ۱۰۷۶۹۰ گیگابیت بر ثانیه و میزان پهنای باند تجهیز شده اینترنت بین الملل ۱۸۷۱۰۰ مگابیت برثانیه برآورد می شود. این درحالی است که میزان پهنای باند اینترنت بین الملل به ازای هر کاربر اینترنت ۱۷ کیلوبیت بر ثانیه تخمین زده می شود.طبق آخرين وضعيت فناوری اطلاعات و ارتباطات كشورهاي جهان که در سال ۲۰۱۳ و براساس گزارش اندازه‌گيري جامعه اطلاعاتي منتشر شد سرانه پهنای باند هر کاربر در ایران حدود ۴ کیلوبیت بر ثانیه بوده است.طبق شاخص های فناوری کشور، میزان پهنای باند اینترنت داخلی ۱۲۲۸۸۰۰ مگابیت بر ثانیه است. میزان دسترسی خانوار شهری به اینترنت ۴۴.۷۳ درصد و دسترسی خانوار روستایی به اینترنت ۱۷.۵ درصد اعلام شده است.در همین حال ۹۴.۲ درصد جمعیت کشور تحت پوشش سیگنال های شبکه موبایل قرار دارند.

هتل کوبورگ رزرو تیم آمریکایی را تمدید کرد

با توجه به این همه نگاه‌ها به سوی خروجی مذاکرات است هتل کوبورگ رزرو تیم آمریکایی را تمدید کرد.

سه شنبه

دیدگاه مراجع قم نسبت به دولت روحانی

حجت الاسلام محسن غرویان، به رضایت علما و مراجع قم از فعالیت دو ساله حسن روحانی اشاره کرد و گفت: به نظر من آقای روحانی یک شخصیت روحانی و حوزوی است . بنده از قبل هم ایشان را می شناختم ، روحیه ایشان روحیه نرمی است و روحیه خدمت ، تکریم ، احترام و رفاه مردم را دارد. وی در ادامه گفت: مقام آقای روحانی در بین مراجع جایگاه خوبی است . حالا بعضی از شخصیت ها مانند آیت الله جوادی آملی،به این دلیل که دیدگاهشان به آیت الله رفسنجانی مثبت است، خیلی بیشتر از ایشان حمایت می کنند .از آن طرف هم آیت الله هاشمی همواره از دولت حمایت کرده است. در مجموع دیدگاه ها مثبت است و بعضا انتقاداتی هم دارند.غرویان در ادامه صحبت های خود گفت: مشی بعضی از مراجع در ورود به سیاست هم مشی احتیاط است و می گویند سیاست حوزه خطرناک و خطر خیزی است . فلذا به گونه ای صحبت می کنند که نه سیخ بسوزد و نه کباب، چون معتقد هستند دولت ها می آیند و می روند و ما نباید خیلی سرنوشت مان را به دولت ها گره بزنیم .

از کی تیتر دکتر و آیه الله مایه تشخص شده؟

محمد شریعتمداری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: چرا در ايران كم كم تيترهاى “دكتر ، مهندس ، آيت الله و سردار ” علامت تشخص شده است ؟! تا جائيكه در مجالس و خطاب ها ، حتى اگر كسانى داراى اين تيتر ها نيستند، حال بعنوان احترام يا شايد در دل استهزاء ، همه شخصيتهاى كشورى را با اين تيترها ميخوانند . گاهى تيتر دكتر تزئينى بر تيتر آيت الله هم ميشود ، حالا چه صاحبش بواقع داراى اين تيتر (پى اچ دى ) باشد يا نباشد . در حاليكه در اغلب ممالك دنيا چنين نيست ؟ نه در امريكا به اوباما و كلينتون كسي دكتر ميگويد و نه در سوريه كسى بشار اسد را به دكتر اسد ميخواند . در گذشته در كشور خودمان ايران عزيز نيز چنين نبود . در بيمارستان براى تمايز رده هاى پزشكى، پزشكان را آقاى دكتر ميخواندند تا از ساير مشاغل پزشكى ، نرس و بهيار و … تميز داده شوند . يا در يك محيط عمليات مهندسى، وشركتها، براى تمايز بين تكنسين ها و مهندسين و … اين تيتر استعمال ميشده وميشود . در محيط هاى نظامى كه موضوع روشن است و آيت الله هم جز به بسيار معدود از علما و فقط مراجع عظام تقليد كسى آيت الله نميگفت و تازه عموماً در مكتوبات كاربرد داشت و در محضر، همه “اقا يا حاج اقا ” بودند . نام نيك امام راحلمان را پيش از انقلاب همه بياد دارند . اما معلوم نيست چرا و از كى اين عناوين ابزار تشخص شد؟! و چه خوب كه ، مگر در ضرورتهاى محيطى ، بتوانيم اين عادت بد را كه گاهى موجب تمسخر و استهزاء هم ميشود كنار بگذاريم.

30میلیون حساب جعلی در شبکه بانکی

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد، در جمع تولیدکنندگان و مدیران واحدهای صنعتی از قول یکی از مسوولان ارشد بانکی این خبر را افشا کرده که حدود ٣٠ میلیون حساب بانکی در کشور با کد ملی نامعتبر افتتاح شده که تنها پنج میلیون حساب بانکی با کد ملی نامعتبر مربوط به یکی از بانک های دولتی است. این طور که جعفری عنوان کرده است، با جمعیت ٧٥ میلیونی، حدود ٣٧٠ میلیون حساب بانکی برای مشتریان گشایش یافته که به طور میانگین برای هریک نفر ایرانی پنج حساب بانکی ثبت شده است.

هزینه برق هر خانوار ایرانی کمتر از یک باتری قلمی

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: اگر مصرف برق هر خانوار ایرانی در شبانه روز حتی یک باطری قلمی باشد هزینه خرید باطری قلمی برای مصارف روزانه خانوار از میانگین هزینه برق مصرفی آنها که در حدود ۱۰۰ هزار ریال بوده، کمتر است و این خود نشان دهنده قیمت ناچیز برق در سبد مصرفی خانوارها است. خوش‌خلق با بیان اینکه از سال ۸۳ با مطرح شدن موضوع تثبیت قیمت‌ها، مجوزی برای افزایش قیمت برق صادر نشده است، افزود: افزایش قیمت ناشی از قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز تاثیری در وضعیت صنعت برق نداشته است، زیرا قسمت اعظم درآمدهای برق به خزانه واریز و به صورت یارانه نقدی به شهروندان پرداخت می‌شود.

روزگاری ارزش‌های اسلامی مایه مباهات بود

مرتضی آقا تهرانی٬ دبيرکل «جبهه پايداری» گفته روزگاری بود که جامعه ايران به ارزش‌های مذهبی خود «مباهات» می‌کرد٬ اما در حال حاضر ارزش‌های غيرمذهبی دارد جای آن را می‌گيرد.آقاتهرانی کم‌رنگ شدن ارزش‌های اسلامی در جامعه ايران را «زنگ خطر جدی» دانسته و از گسترش «ضد ارزش‌ها» و مسايل «غيرمذهبی» در جامعه اظهار تاسف کرده است.وی مدعی شده که تبعيت از ولايت‌ فقيه می‌تواند مردم ايران را از «منجلاب حقارت و نابودی» نجات دهد.روند سريع تغيير سبک زندگی مردم ايران در سال‌های اخير با نگرانی گسترده روحانيون و نظاميان حاکم بر اين کشور مواجه شده است.آنها با اجرای طرح سبک زندگی «ايرانی‌‌-‌اسلامی» تلاش‌های گسترده‌ای برای مقابله با اين تغيير‌ها آغاز کرده‌اند که تاکنون موفقيت‌‌‌ آميز نبوده است.

کیهان اهانت به تیم هسته‌ای را پذیرفت

کیهان در سرمقاله خود به قلم حسین شریعتمداری با اشاره به این اظهارات اخیر دکتر عی لاریجانی که :”عده ای در نقد تیم هسته ای پشت سر رهبری پنهان می شوند” نوشت:آنجا که آقای لاریجانی از برخی نقدهای توأم با اهانت یاد می‌کنند، حق با ایشان است، ضمن آن که اینگونه نقدها دامنه وسیعی ندارند و مخصوصا بعد از تذکرات حضرت‌آقا نمونه قابل ملاحظه‌ای از آن گزارش نشده است. و در هر حال، این سخن دقیقی است که تمجید رهبر معظم انقلاب از تیم هسته‌ای باور و اعتقاد ایشان است و تخطی از آن نه شرعی است و نه عاقلانه و صد البته، شایسته ملامت و اعتراض.

قانونی که دولت دوست ندارد ابلاغ کند

فولادگر نماینده اصفهان درباره قانون امر به معروف و نهی از منکر گفت: این تنها قانونی است که دولت هنوز به دستگاه‌های ذی‌صلاحش ابلاغ نکرده است و سعی می‌کند که آن را ابلاغ نکند؛ چراکه ایراداتی به قانون می‌گیرد و انتظار دارد مجلس این ایرادات را رفع کند.

«ابوعزرائیل» به مشهد رفت

ابنا نوشت: فرمانده میدانی گردان امام علی(ع) که در ماه مبارک رمضان به مشهد مقدس سفر کرده ضمن زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) در یکی از هیئت‌های عزاداری این شهر حضور یافت.«ایوب آل ربیع» ملقب به «ابوعزرائیل» شب گذشته در مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امیرالمؤمنین علی(ع) در حسینیه حضرت زینب(س) هیئت علمدار مشهد الرضا(ع) شرکت کرد.فرمانده محبوب عراقی پس از عزاداری و سوگواری مورد استقبال مشهدی‌ها قرار گرفت و شماری از مردم با وی عکس یادگاری گرفتند.

سه شنبه

قانون داریم، هیچ خواب آشفته‌‌ای در کار نیست

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: وقتی ما قانون و چارچوب داریم به کار بردن تعبیر خواب آشفته معنی ندارد.حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب در گفت‌وگو با آنا، درباره اظهار نظر اخیر محمدرضا باهنر در مورد انتخابات خبرگان رهبری مبنی بر اینکه «عده‌ای برای این انتخابات مجلس خبرگان رهبری خواب آشفته دید‌ه‌اند»، اظهار کرد: هرکسی با چارچوب‌ها در انتخابات شرکت کند هیچ اشکالی ندارد.وی ادامه داد: انتخابات خبرگان رهبری چارچوبی دارد و هرکسی با هر سلیقه سیاسی که شورای نگهبان صلاحیت او را تأیید کند، می‌تواند در انتخابات خبرگان حضور یابد.نواب تأکید کرد: وقتی ما قانون و چارچوب داریم به کار بردن تعبیر خواب آشفته معنی ندارد. وقتی مرجع تشخیصی داریم که افرادی را تأیید کند، همه می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و هیچ محدودیتی وجود ندارد و هیچ خواب آشفته‌ای هم در کار نیست.

یکتا صورت جدیدی از پایداری

عبدالله ناصری، عضو بنیاد باران  در پاسخ به این پرسش که چرا یاران احمدی‌نژاد برای سازماندهی نیروهای خود در عرصه سیاسی تشکیل جبهه را به تاسیس و راه‌اندازی حزب ترجیح می‌دهند، گفت: به نظر می‌رسد جبهه «یکتا» که به شکل مبنایی و فکری با تحزب ناسازگاری و با توجه به رویکرد پوپولیستی و منابع مالی که در اختیار دارد، تشکیل شده است و اهداف خود را در مناطق توسعه‌نیافته و غیرشهری پیش می‌برد، شکل می‌دهد و تثبیت می‌کند.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه جبهه «یکتا» یا جبهه «پایداری» و به صورت کلی جریانات اصولگرایان بیشتر رویکرد غیر‌حزبی دارند، متذکر شد: مبتنی بر این تحلیل جبهه «یکتا» متشکل از جریان طرد شده و طرد‌نشده نزدیک به احمدی‌نژاد، صورت جدیدی از جبهه «پایداری» است چراکه جبهه پایداری نتوانست جایگاه خود بین اصولگرایان سنتی را حفظ کند.

مگر رسایی انگلیسی می‌داند که به فنلاند رفته است؟

صادق زیباکلام درباره سفر رسایی به فنلاند برای تبلیغ گفته: من تصور نمی‌کنم رسایی به زبان‌های انگلیسی یا سایر زبان‌های اروپایی آگاهی و تسلط داشته باشد. حال چطور امید دارد بتواند با اهالی فنلاند در صورت لزوم ارتباط برقرار کند ضمن آنکه سابقه ایشان در فحاشی به آمریکا و غرب کاملاً مشخص است. برایم شگفت‌انگیز است که صحبت‌های ایشان چه جذابیتی می‌تواند برای دانشجویان اروپایی داشته باشد که حال امروز؛ ایشان برای تبلیغ به آنجا سفر کرده است. رسایی به‌عنوان یک اصولگرای تندرو شناخته می‌شود که مواضعش حتی علیه دولت حسن روحانی را کاملاً واضح و شفاف بیان می‌کند و مخالفت جدی با عملکرد دولت به‌خصوص در رابطه با کشورهای غربی دارد حال این سؤال مطرح است که چرا باید چون اویی به دعوت مراکز دولتی به اروپا برود.

دولت روحانی، مواظب بدنه وفادار به احمدی نژاد در دولت باشد

شهربانو امانی نماینده اصلاح طلب مجلس ششم و مشاور فعلی رئیس سازمان محیط زیست در گفت و گو با ندای ایرانیان گفته: دولتمردان سابق با کاغذ پاره دانستن قطعنامه ها موجب گرفتاری های بزرگی شدند. ولی مجلس هیچگاه جدی نایستاد و مجلس از آقای احمدی نژاد و هیچ کدام از وزرا مخصوصا وزرای اقتصادی هیچ گاه سئوال نکرد وآنها را زیر سئوال نبرد طبیعتا مجلس می توانست گزارشات لازم مالی را ازکانال های مختلف پیگیری کند ولی هیچگاه این عمل را انجام نداد. منابع مالی کشور به تاراج و یغما رفته است که هر از چند گاهی آن کوه یخی که در حال آب شدن هست را به مردم نمایانده میشود بدنه تاثیر گذار دولت قبلی که در واقع بر بی قانونی و رشوه های کلان به بهانه های مختلف چشم پوشی کردند و با تاراج افسانه ای منابع مالی کشور نهاد ها را در گیر؛ و دیوان سالاری مملکت را آلوده کردند. باید کنار گذاشته شوند این هشداری است برای دولت آقای روحانی که باید از منابع مالی کشور صیانت و مراقبت جدی به عمل آورد و بصورت جدی ایستادن و اسناد را افشا کردن را از اکنون آغاز وتمرین کند. شاید هم باعث یاس و نا امیدی شود ولی بهر حال راه صحیح این راهی است که باید در پیش گرفته شود.

تحریم تمام رگ‌های اقتصاد را بست

علی آقامحمدی معاون نظارت و هماهنگی در سیاست های اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور در دولت دهم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران گفته: بحث های هسته ای و حقوق بشر بهانه ای برای اعمال تحریم علیه ایران است تا با این وسیله از رسیدن ایران به برنامه های خود جلوگیری کنند. در جریان این تحریم ها تمام رگ های اقتصادی ایران بسته و باعث شد تا نرخ رشد ایران در سال 91 و 92 منفی بشود هر چند از از سال 93 روند رو به رشد خود را پیدا کرد.

غرضی: مردم کار شورای نگهبان را تمام می‌کنند!

سيدمحمد غرضي در دیدار جمعی از دانشجويان كارشناسي ارشد علوم سياسي و برخي از اصحاب رسانه گفته: بنده پيش بيني مي كنم مشاركت در انتخابات مجلس پيشرو بسيار بالا خواهد بود. تصورم بر اين است كه 50 ميليون نفر از مردم پاي صندوق‌هاي راي حاضر خواهند شد. مجلس آينده يك مجلس متعادل خواهد بود. مطمئنا افراد تندرو گروههاي راست و چپ در مجلس آينده جايگاهي نخواهند داشت. افراد افراطي جبهه اصلاحات را شوراي نگهبان رد صلاحيت خواهد كرد و افراد تندرو گروههاي اصولگرا را مردم نخواهند پذيرفت. پيش بيني مي كنم دولت به مجلس آينده نزديكتر خواهد شد.

به حضور احمدی‌نژاد حساس نباشید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور دوباره احمدی‌نژاد در عرصه سیاست گفته: آنگونه که مطلع هستم، وی هیچ قصدی برای شرکت در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی ندارد اما در مورد ریاست جمهوری باید شرایط را سنجید و اعلام نظر کرد اما در عین حال تجربه نشان می‌دهد در جمهوری اسلامی، کسانی که دو دوره رئیس‌جمهور بوده‌اند به طور معمول به ریاست جمهوری برنگشته‌اند لذا در مورد موضوع حضور دوباره احمدی‌نژاد در کسوت ریاست جمهوری نیز فعلاً نمی‌توان قضاوتی داشت.

حسینی با بیان اینکه حساسیت‌ها نسبت به حضور رئیس جمهور سابق در عرصه سیاست بسیار تعجب برانگیز است، تصریح کرد: نباید نسبت به حضور دوباره احمدی نژاد در عرصه ریاست جمهوری حساسیت‌های بی‌جا نشان داد زیرا حقیقت این است که احمدی‌نژاد سال‌ها در این کشور خدمت کرده و فردی دلسوز و متعهد است و اگر بخواهد دوباره به عرصه ریاست جمهوری برگردد، مشکلی وجود ندارد.

حکم احتمالی بابک زنجانی

شعبه 15 دادگاه انقلاب در حالی اتهام اصلی «اخلال در نظام اقتصادي كشور» را برای بابک زنجانی مطرح کرده که بنا بر آنچه غلامحسین محسنی اژه‌ای چندی قبل در پاسخ به خبرنگاران گفته؛ اخلال در نظام اقتصادي اگر با قصد ضربه به‌نظام و يا مقابله با آن يا علم ضربه زدن به‌نظام اقتصادي صورت گرفته باشد، مفسد فی‌الارض محسوب شده و حكمش اعدام است، ولي اگر به اين شكل نباشد از پنج تا ۲۰ سال حبس در نظر گرفته خواهد شد و موضوعات ديگر نيز موردبررسی قرار می‌گیرد.

وجه مشترک همه دولت‌ها در موضوع حجاب

لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس گفته: وجه مشترک همه دولت‌ها (نهم، دهم و یازدهم) از هر گروه و جناحی که بودند بی‌مهری نسبت به طرح عفاف و حجاب بوده است. بودجه‌ای برای طرح نگذاشتند، یک‌بار هم که از بودجه قرآنی ۱۵ میلیارد پیشنهاد کردم، در مجلس تصویب شد اما یک ریال از طرف دولت پرداخت نشد. نه‌تنها بودجه طرح داده نشد بلکه بودجه قرآنی هم پرداخت نشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=154751
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما