سه شنبه 16 تیر 1394 - 19:42

جوابیه نفت و گاز گچساران به خبر بویرنیوز

به نکات قابل تاملی درباره جذب و حذف در این شرکت اشاره کرده است که در ادامه می آید:

گروه اقتصادی – چند روز پیش «پایگاه خبری – تحلیلی بویر نیوز» در مطلبی با عنوان “حذف غم انگیز صدها فرصت شغلی پایدار در گچساران” از حذف چهارصدسمت مصوب سازمانی درحوزه مدیریت منابع انسانی نفت گچساران خبر داده بود.

به گزارش «بویر نیوز»، سرپرست اداره روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران طی نامه ای به این خبر واکنش نشان  داد و به نکات قابل تاملی درباره جذب و حذف در این شرکت اشاره کرده است که در ادامه می آید:

باسمه تعالی
مدیر محترم سایت خبری بویر نیوز

موضوع‌: جوابیه

با سلام و احترام ،
با صلوات بر محمّدوآل‌محمّد(ص)، باتوجه به درج خبری مبنی بر حذف سمت های سازمانی و عدم جذب نیرو در این شرکت در تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۳۹۴ خواهشمند است طبق مقررات حاکم بر رسانه ها و مطبوعات ، نسبت به درج جوابیه این شرکت در آن سایت اقدام فرمایید .
⦁ از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ تعداد ۱۲۶۱ نفر از جوانان بیکار شهرستان گچساران در ادارات مختلف در شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران جذب و بکار گیری گردیده اند .
⦁ از سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۱۳۹۳ تعداد ۵۶۱ نفر به عنوان نیاز استخدامی این شرکت به ستاد مناطق نفت خیز جنوب اعلام که تعداد ۶۵۳ نفر از طریق آزمون های استخدامی شرکت ملی نفت ایران و مجوزهای خاص (اعم از اعاده به کار جانبازان ، استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ….) جذب این شرکت شده و در مقابل سمت های سازمانی تثبیت گردیده اند .
در ارتباط با جذب نیرو مطالب زیر قابل تأمل می باشد .
⦁ جذب هر گونه نیروی انسانی بصورت پیمانکاری منوط به کسب مجوز اداره مهندسی ساختار و بهره‌وری و تصویب هیئت مدیره محترم شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و مقام عالی وزارت نفت می باشد . که از سال ۱۳۹۲ این شرکت نیز همانند سایر شرکتهای تابعه وزارت نفت با ممنوعیت صدور مجوز جذب نیرو مواجه می باشد .
⦁ در ارتباط با جذب نیروی انسانی به صورت رسمی در مقابل سمت های سازمانی بلاتصدی به استحضار می رساند آزمون استخدامی به منظور استخدام نیروی انسانی مورد نیاز شرکت ها بصورت متمرکز در سطح شرکت ملی نفت ایران برگزار می گردد و نیاز شرکت های تابعه از جمله شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت لحاظ می گردد که از سال ۱۳۸۸ به بعد در آزمون های استخدامی در سطح مقاطع فوق دیپلم به بالا ۷۵% جذب بومی استان بوده است و در جذب نیروی متمم آزمون های استخدامی سال ۹۲ نیز ۱۰۰% از نیرو های بومی استان جذب و بکار گیری گردیده اند .
⦁ یکی از دلایل بلاتصدی ماندن سمت های سازمانی آن هم در سطح پایین ترین سمت ها ، تغییر و بازنگری سمتها و شرح مشاغل ، ارتقاء سطح تحصیلی مشاغل ، تغییر فرآیند استخدامی از دیپلم به فوق دیپلم و بالاتر و متناسب نبودن سمتهای مذکور با سطح تحصیلی مورد نیاز می باشد که این متناسب نبودن نه از طریق شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ، بلکه از طریق مهندسی ساختار و بهره وری شرکت ملی نفت صورت پذیرفته است .
در ارتباط با حذف تعدادی از سمت های سازمانی این شرکت نیز خاطر نشان می سازد تعداد ۸۶ سمت سازمانی از این شرکت حذف گردیده که تمام این سمت ها نیز برای نیاز استخدامی ، تعدیل مدرک تحصیلی کارمندان ، تثبیت جانبازان ارتقاء به کارمندی کارکنان و نیرو های متقاضی انتقال به این شرکت ذخیره گردیده بوده اند که در همین راستا مکاتبه و پیگیریهای مکرر در خصوص اعاده سمت های حذف شده طی نامه های متعددی از طرف مدیریت منابع انسانی در دست اقدام و پیگیری می باشد . از طرفی حذف سمت های سازمانی مختص شرکت بهره براری نفت و گاز گچساران نیست و در ارتباط با سیاست کوچک سازی شرکت ها در حدود ۷۰۰۰ سمت در سطح شرکت ملی نفت ایران بوده است .

درعین حال انتظار می رود به لحاظ حساسیت امرخبر رسانی ، قبل از آنکه چنین مطالبی به عنوان خبر درآن سایت درج شود ، نسبت به کسب اطلاع از مبادی ذیربط و ازجمله این اداره ، در راستای بررسی صحت و سقم مطالب اقدام شود تا خدای ناکرده ، موجب تشویش اذهان عمومی نگردد .

ساسان حبیبی نژاد

سرپرست اداره روابط عمومی

naft (1)

naft (2)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=154689
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. متعجب گفت:

    البته جناب حبیبی رئیس محترم روابط عمومی این استخدام سال ۸۸ که میگین فقط ۲۰۰ نفرشون با ازمون استخدام شدند بقیه با پارتی بازی مشغول بکار شدند میگن دزد لته سال ده و خو ایگره جالب اینه که اونایی که با پارتی اومدن سر کار همه رفتن جاهای خوب و اکثرا ستادی اما اونایی که با آزمون و پارتی نداشتن رفتند یا ترابری یا خدماتذ

  2. بیکار گفت:

    سال53شب زیر گرمای بیرون کولر گازی خوابیده بودم ساعت7/5که کارمندان امدند ناخوداگاه صحبت کارمندان را شنیدم که تعریف میکردند باید برای استخدام نفت حتما ساواک تایید کند

  3. کارشناس نفت گفت:

    توضیحآت کاملی بود.
    مدیر منابع انسانی فعلی شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران یکی از بهترین و پرتلاش ترین مدیر وزارت نفت بوده که از همین جا از ایشان تشکر می نماییم.

  4. شرکتی گفت:

    واقعا بویییییییر نیوز دمت گرم یه تلنگری میزنی به مدیرا که یه تکونی خودشونو بزنن و جمع کنن……

  5. نفتی گفت:

    این بیانیه را آقای حبیبی ننوشته چون اولا سواد این کار را نداره بعدش اینکه ایشان بارابطه بازی وتهدید سرپرست شدند

  6. گچى گفت:

    بازرسى استان ورود كنه ببينه حرف مدير منابع انسانى نفت درست يا نه ؟ اينها شيطون هم درس ميدن به حرفشون نميشه اطمينان كرد 

  7. هدایت گفت:

    مواظب باشید با این همه دروغ که گفته اید دیوار بالای سرتان روی سرتان نریزد

دیدگاه شما