سه شنبه 16 تیر 1394 - 9:24

عیب بزرگ نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در همه دوره ها

عدم توفیق نمایندگان استان در این مقوله به عنوان ضعف مشترک نمایندگان این منطقه جای سوال وابهام دارد.

گروه سیاسی – با مطالعه رفتار نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در این ادوارمختلف مجلس به یک وجه مشترک می رسیم.

به گزارش بویرنیوز، یک نکته کلیدی که خواسته یا ناخواسته تمام نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد از آن غافل گشته اند و یا فهم درستی از آن ندارند این بوده و هست که بجای دعوا در تهران برای کسب امتیاز، در استان بر سر فرصت های محدود می جنگند.

به عبارتی در حالی که سرچشمه توزیع فرصت ها در مرکز کشور قرار دارد، اما معمولا نمایندگان استان سرچشمه را رها می کنند و در برکه ای کوچک به نزاع فرصت ها می پردازند.

یکی از این فرصت ها که معمولا از دید نمایندگان ادوار مختلف استان مغفول مانده است، بحث توسعه منابع انسانی در سطح ملی است.

نیاز به توضیح نیست که جامعه ای توسعه یافته خواهد بود که انسان های توسعه یافته در آن وجود داشته باشند و این انسان ها هسستند که می تواند شرایط را بهبود بخشند.

نبود نیروی تاثیرگذار در سطح ملی همواره در همه این سال ها کهگیلویه و بویراحمد را عقب انداخته و فرصت ها را یکی پس از دیگری از دست داده است.

نمایندگان استان بجای وقت گذاشتن در مرکز کشور برای ارتقای نیروهای توانمند و نخبه استان و ایجاد زمینه برای رشد آنها در سطح ملی، به نزاع بر سر انتخاب مدیران در استان مشغول هستند و گاها این نزاع ها تا حد انتخاب سرایدار و مدیر مدرسه هم تنزل پیدا کرده است.

عدم توفیق نمایندگان استان در این مقوله به عنوان ضعف مشترک نمایندگان این منطقه جای سوال وابهام دارد.

بی شک با داشتن نیروهای تاثیر گذار در وزارت خانه ها و سازمان ها می توان بخش مهمی از مشکلات استان را حل نمود و این کار انرژی و وقت کمتری هم از نمایندگان استان خواهد گرفت.

نمایندگان عزیز باید پاسخ دهند که تاکنون رزومه چند نفر از افراد توانمند این استان را به وزرا داده اند و در جهت تقویت منابع انسانی استان گام برداشته اند؟

آیا نمایندگان استان از نخبگان استانی به عنوان ظرفیتی عظیم حتی در مشاوره ها و تصمیم گیری های خود بهره می برند؟

اما در این بین نقش نمایندگان همسو با دولت سنگین تر خواهد بود و به طور مثال در دوره اصلاحات نقش سید باقر موسوی، در دوره کارگزاران نقش موحد و در دولت تدبیر و امید نقش تاجگردون از بقیه نمایندگان باید پررنگ تر باشد.

به جرات می توان گفت در صورت هم افزا بودن نمایندگان استان می توان حداقل ده نفر از نیروهای شایسته این استان را در سطوح عالی مدیریتی در کشور به کار گمارد و از این طریق بخش مهمی از مشکلات استان را در مرکز کشور مرتفع ساخت.

متاسفانه تاکنون نه تنها هم افزایی در استان بین نمایندگان برای رشد فرزندان استان در سطوح ملی نبوده بلکه در استان شاهد تخریب نیروها و ایجاد بگیر و ببندهای قومی و منطقه ای هستیم که عملا بجای حرکت رو به جلو در حال عقب گرد هستیم.

به هر روی توسعه منابع انسانی به عنوان زیربنای توسعه باید در دستور کار نمایندگان این استان قرار بگیرد تا شاهد کاهش مشکلات و استفاده از ظرفیت مدیران توانمند این خطه در سطح ملی باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=154584
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. غيرباشتي گفت:

    تاج گردون يادداشت بنويسه و پاسخ بده

  2. ناشناس گفت:

    با سلام.ازمطلبی که نوشتی بسیار تشکر میکنم.چون واقعا از این مورد غافل ماندهایم.نیروهای خوبی داریم کع واقعا توانمند با سواد وپاک دست و پرکار میباشند و در اینجا ز اقای دکتر تاجگرردون تقامندم نسبت به بچه های استلن چه سردسیری چه گرمسیری  از هر جناحی را در این دولت جهت رسیدن به مدیریت های کلان کشوری معرفی و حمایت کنند.وسایر نمایندگان هم همینطور .فرصت دیر میاد و زود از دست میرود.پس نمایندگان و سایرین حمایت کنید.حتی یک استا نداردر ایر استانها هم بگذاریم خوب است.معاون وزیر.مدیر کل کلان در  وزارتخانه ها و…  .

  3. رهگذر گفت:

    اهداف کوچکو بایستی قربانی اهداف بزرگ کرد..

  4. پورسعید گفت:

    تاالان نماینده ای بااین جرات پیدا نشده که اینطور  مقامات روبه چالش بکشد .
    آقای بزرگواری نشانه بارز یک نماینده دلیر ونترس میباشد که افرادی چون رفسنجانی رو با اون سابقه محکوم کرده .واقعا چنین نماینده ای ستودنی ست.

  5. سنبل گفت:

    بزرگواری سنبل شجاعت و پاکی بویراحمد. شعار امسال اتحاد افکار عقاید و طوایف همه یکصدا بزرگواری 

  6. محسن گفت:

    باسلام..
    انصافا نماینده کهگیلویه اقای بزرگواری کوتاهی نکردن ..بخاطر همین پافشاریهای ک کردن الان سران کشور از جمله رفسنجانی وغیره چشم دیدنشو ندارن..

  7. پورسعید گفت:

    انصافا آقای بزرگواری تو مجلس خیلی فعاله .ایشان دو دوره در مجلس می باشند که مدام دنبال راه کار هایی هستند که شهرستان را از این بی سرو سامانی در  بیاورند که تا حدود زیادی نیز موفق بوده اند.وهمچنین با آقا وآقا زاده هایی که کشور را فلج کرده اند مدام درحال تذکر میباشند واقدامات دیگری در این خصوص. . 

  8. ز گفت:

    حساب اقای بزرگواری از بقیه جداست. مردم شهرستان های کهگیلویه و چرام واقعا از ایشان راضی و خشنود هستند.

دیدگاه شما