سه شنبه 16 تیر 1394 - 8:41

آمار تکان دهنده ازدواج و طلاق در کهگیلویه و بویراحمد

در سه ماهه امسال 2402 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 1974 واقعه ازدواج افزایش 21.7 درصدی داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد از رشد 21.7 درصدی ازدواج طی سه ماهه سالجاری در این استان خبر داد.

محمد علی تقوی در گفت و گو با ایسنا افزود: در سه ماهه امسال 2402 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 1974 واقعه ازدواج افزایش 21.7 درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه میانگین سن ازدواج در مردان در سن 29 سال و در زنان در گروه سنی  24.3 سال بوده است، بیان کرد: در سه ماهه سالجاری بیشترین ازدواج ثبت شده مردان در گروه سنی 25 تا 29 سال با 1026 نفر بوده و در بین زنان در گروه سنی 20 تا 24 سال با 839 نفر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تعداد رویدادهای طلاق در سه ماهه اول سالجاری در استان خاطرنشان کرد: در این مدت 383 رویداد طلاق به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با  222 رویداد 72.5 درصد رشد داشته است.

تقوی تصریح کرد: طبق آمارهای سالهای گذشته معمولا آمار طلاق در 6 ماهه اول سال در  استان افزایش دارد و  در نیمه دوم سال کاهش چشم گیری خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سه ماهه اول سالجاری میانگین سن طلاق ثبت شده مردان در گروه سنی 25 تا 29 سال با 121 نفر و در بین زنان در گروه های سنی 20 تا 24 سال با 100 نفر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال در هر شبانه روز 26 رویداد ازدواج و چهار رویداد طلاق در این استان اتفاق افتاده که در برابر هر 6 واقعه ازدواج یک واقعه طلاق اتفاق افتاده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=154577
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. همشهری گفت:

    چظور میشه که در این دوره 1026 نفر مرد زن گرفته باشن ولی 839 نفر خانم ازدواج کردن.قطعا این ارقام باید به همدیگه برابر باشه.در این وسط اگر تعداد مردان منهای تعداد زنان شود 139 مرد بیشتر از زنان می باشد.منظور ساده تر اینکه یک مرد یک خانم را برای همسری انتخاب می نماید و ازدواج می کنن پس در صورتی که 1026 نفر آقا اعلام نمود اید باید 1026 نفر هم خانم باشه که این معاده درست باشه.

  2. کارشناس گفت:

    عوامل اصلی طلاق در استان 1-اعتیاد 2-خیانت 3-فقر

  3. یلدا گفت:

    دلیل اصلی طلاق نه تنها دراستان ما وبلکه درایران اعتیاد من 3تازن رومیشناسم طلاق گرفتن وهرسه بخاطراعتیادشوهراشون اگه میخوان طلاق شکست بدین اول اعتیاد روشکست بدین

  4. پدر دلسوز گفت:

    مقصر اصلی طلاق فقط مادر زنها میباشند /چون خودشان نتوانستند قبلا طلاق بگیرند .

    • محسن یاسوج گفت:

      یکی از دلایل بیکاری در استان خودمون خودخواهی مسئولین در حفظ جایگاهشون هست و بفکر کشوندن بودجه نیست درحال که نمیدونن اگه خیری انجام بدن جایگاهشون محکتر میشه در دنیا واخرت و بیشتر مدیرامون با پارتی بازی میرن سرکار وهیچی ازمدیریت نمیدونن و توبخش خصوصی هم سرمایه دارامون پولو تو بانک میذارن استانهایی مثل اذربایجانها ومشهد و… بیشترشون یاموادغذایی کارخونه دارن یا الوچه ولواشک وشکلات بعد اقتصادشون میچرخه و ما با این همه منابع طبیعی وخدادای خودهخواه زیاد داریم خداکنه درست بشه راحت طلبی هم تو استانمون زیاد شدهههههههههههه

  5. علی گفت:

    خدمت آن برادری که به تفاوت آمار ازدواج مردان با زنان اشاره کرده باید عرض کرد که این آمار مربوط به گروه سنی 29-25 سال مردان و 24-20 زنان می باشد و گروه های دیگری هم هستند که واقعه ازدواج در آنها هم اتفاق افتاده بنا براین امار مورد تحلیل جنابعالی بخشی از آمار کلی ازدواج است. پس هستند زنانی که در گروه سنی 24-20 سال قرار دارند ولی با مردانی در گروه سنی غیر 29-25 ازدواج کردند لذا تفاوت آمار مربوط به گروه سنی است نه کل مردان و زنان ازدواج کرده. قطعا آمار 2402 واقع ازدواج شامل 2402 زن و 2402 مرد می باشد که هر یک زن و یک مرد با هم یک واقعه را رقم زده اند. ولی وقتی گروه سنی را نگاه کنیم ممکن است تفاوت های دیده شود.

دیدگاه شما