دوشنبه 15 تیر 1394 - 3:27

افشاگری های شهردار یاسوج درباره پرونده های علیه شهرداری

وی در ادامه یکی از نیازهای شهر یاسوج را راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله دانست و گفت: وضعیت کنونی برای پایتخت طبیعت ایران به هیچ‌وجه زیبنده نیست.

شهردار یاسوج گفت: دریافت عوارض شهرداری یاسوج در گذشته بی‌ضابطه بود.

images

به گزارش بویرنیوز، محمدعلی جاوید عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز شهرداری‌ها، اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهای ما در دوره مدیریت جدید شهرداری یاسوج مقابله با هر گونه قانون‌گریزی بود.

شهردار یاسوج با بیان اینکه عدم تمکین به قانون نارضایتی شهروندان را موجب شده بود، بیان کرد: یکی از خلاءهایی که در مجموعه شهرداری موجب بی‌اعتمادی مردم شده بود، همین عدم تمکین از قانون بود و قانون‌گریزی در واریز و دریافت عوارض شهرداری به وضوح مشاهده می‌شد.

جاوید افزود: در گذشته 100 درصد منابع مالی شهرداری از محل عوارض شهرداری بود که با تعرفه‌های مختلف در میان کارشناسان و معاونین می‌چرخید و مجموعه این کارها قانون‌مند نبود.

وی گفت: در دوره جدید مبنای کار ما خط عوارضی است که قانون مشخص کرده و هرگونه بالا و پایین نسبت به قانون خلاف قانون است. اجازه ندادیم در شهرداری یاسوج در دوره ما این کار ادامه پیدا کند.

شهردار یاسوج در ادامه اظهارات خود، با تاکید بر اینکه از ابتدا مبنا را بر قانون گذاشتیم و بر اساس قانون عمل کردیم، چراکه معتقدیم قانون مبنا و حکمی است که نیاز به جناح‌بازی و آشنابازی ندارد و همه چیز براساس قانون انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال 92 کل بودجه شهرداری 20 میلیارد تومان بود، گفت: در سال 93 این مبلغ را به 40 میلیارد و 300 میلیون تومان رساندیم و این جدا از اعتبارات عمرانی و دولتی است و کسی نمی‌تواند مدعی شود این بودجه از طریق دولت تأمین شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت منابع داخلی شهرداری یاسوج بالای 120 میلیارد تومان است، افزود: به دلیل اینکه زیرساخت‌ها از قبل آماده نکردیم، 60 میلیارد تومان از عوارض شهرداری وصول نمی‌شد.

جاوید افزود: این مبلغ 40 میلیارد تومان از محل مطالبات صنوف، دستگاه‌های دولتی و اشخاص دریافت شد که اعتقاد داریم در آینده این روند افزایش چشم‌گیرتری خواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: در گذشته از هر 50 مراجعه‌کننده به شهرداری 40 نفر آنها طلب‌کار بودند لذا با یک حرکت خوب کل بدهی‌های خود را تا پایان سال 93 تسویه کردیم.

جاوید گفت: در گذشته کمیسیونی به نام کمیسیون توافقات و به صورت غیرقانونی در شهرداری یاسوج راه‌اندازی شده بود که بیش از هزار پرونده علیه شهرداری مطرح شده بود که در اولین فرصت این کمیسیون غیرقانونی را برچیدیم.

وی در ادامه یکی از نیازهای شهر یاسوج را راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله دانست و گفت: وضعیت کنونی برای پایتخت طبیعت ایران به هیچ‌وجه زیبنده نیست.

جاوید افزود: روزانه 140 تن زباله در پایتخت طبیعت ایران جمع‌آوری می‌شود که به دلیل عدم دفن نوین این زباله‌ها مشکلاتی را برای محیط طبیعی ایجاد کرده است.

وی گفت: با راه‌اندازی کارخانه بازیافت تنها 5 درصد از این زباله به صورت فشرده دفن می‌شود و از این طلای کثیف می‌توان برای درآمدزایی استفاده کرد.

شهردار یاسوج گفت: ماهانه 400 میلیون تومان در این شهر هزینه جمع‌آوری و دفن‌ زباله می‌شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=154485
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. همشهری گفت:

    واقعا جای تقدیر و تشکر دارد. خسته نباشی جناب دکتر جاوید

  2. تقویان گفت:

    درود بر سردار سازندگی جناب دکتر جاوید

  3. اهالی ارم 15 شهر یاسوج گفت:

    جناب دکتر ما به قانونمداری و پاکدستی جنابعالی ایمان کامل داریم فقط تنها درخواست همیشگی ما از جنابعالی تعیین وضعیت خیابان ارم 15 و مبارزه با زمین خواران در این خیابان است . بالای خیابان را بسیار کم عرض کرده اند دیوار منابع طبیعی را عمدا کج کرده اند تا خیابان شهرداری را بفروشند . خواهشمند است رسیدگی فرمایید .

  4. بابا گفت:

    نظر سنجی شود تا مشخص شود چرا حقیقت بیان نمی شود چرا کتمان می کنید سابقه قبلی وفعلی مشخص است؟؟؟

  5. ناشناس گفت:

    درود برجاوید توانمند ، ای کاش خیابانهای شرف آباد را هم آسفالت می کردی تا دیگه از همه جهات شهردار برتر یاسوج می شدین ، خدا یارتون باشه ان شااله

  6. امید گفت:

    رود بر جاوید توانمند ودانا .ولی خداوکیلی هیچ یک از مسئول واحدها در شهرداری با او همکاری نمیکند همه آنها دنبال منافع خودشان میباشند.سوء مدیریت در شهر داری بیداد میکند .فقط خدا شهرداری را اداره میکند.چون هم نیروها با پارتی بازی در دورههای قبل استخدام شده اند و شایسته سللاری نبوده.

  7. محمدی زاده گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت دکتر جاوید عزیز 
    الحق زحمات چند سال شما در شهرداری قابل تقدیر میباشد 

دیدگاه شما