دوشنبه 15 تیر 1394 - 3:06

حاشیه های تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد یاسوج + تصاویر

جلسه تکریم و معارفه دانشگاه آزاد واحد یاسوج در حالی برگزار شد که معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: گفت: مقامات شما در استان برای معرفی فرد قبلی برای ریاست دانشگاه مخالفت کردند و از روی اضطرار از آقای دکتر بوستانی خواستیم این مسئولیت را بپذیرند.

به گزارش سلام دنا؛ مراسم امروز تکریم و معارفه روسای دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج به عنوان دانشگاه مادر و واحد استانی دانشگاه آراد استان صبح امروز و با یک ساعت تاخیر برگزار شد.

رابطه توسعه و ناپایداری در پست های مدیریتی

در ابتدای این مراسم، حجه الاسلام غفاری زاده، به عنوان نماینده اساتید، کارکنان و دانشجویان در سخنان خود تاکید نمود: تیرماه سال گذشته نیز در همین مکان که مراسم معارفه دکتر بوستانی بود، اشاره کردم که بین توسعه و ناپایداری در پست های مدیریتی رابطه وجود دارد و امروز مشاهده می کنیم که تنها با گذشت یک سال، این ناپایداری مدیریتی اتفاق افتاد.

در این جلسه که استاندار و معاون سیاسی وی حضور نداشتند، غفاری؛ سه مسئولیت استاندار، معاون سیاسی امنیتی و رئیس دانشگاه را پست های ناپایدار از نگاه خود عنوان کرد و ادامه داد: فقط یک سال گذشت تا حرف هایمان ثابت شود؛ شما هم اکنون شاهد سه تغییر مدیریتی در پست رئیس دانشگاهی در مرکز استان هستید.

وی در ادامه به حاشیه این سه انتصاب نیز گریزی زد و تاکید کرد: حتی اگر عده ای که مرتبط با مسئولیت اجرایی و دانشگاهی نیز نیستند، تصمیم به تغییر رئیس یک دانشگاه را بگیرند، این امیدواری را دارند که این تصمیم در کوتاه مدت اجرایی شود!

غفاری زاده در ادامه التماس فروتنانه ای نیز از مردم داشت و اظهار داشت:  انتظار می رود همان گونه که یک مسئول باید مردم دار باشد؛ مردم هم باید مسئول دار باشند.

امیدواریم مدیریت دکتر آل بویه مدت دار باشد

این مسئول دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج ضمن اعلام حمایت قاطع از دکتر آل بویه ، عنوان نمود: انتظار داریم این مدت مسئولیت در دانشگاهمان پایدار باشد و شاهد مراسم تکریم و معارفه ای در سال آینده نباشیم!.

صحبت های حجه الاسلام غفاری زاده که نشان دهنده نگرانی جامعه دانشگاهی از نحوه برخوردها و عزل و نصب های دقیقه ۹۰ ای است، با تاکید وی بر انتظار ایحاد فضای همدلی و نشاط ادامه یافته و در انتها هم عنوان نمود: مهم ترین کارآمدی دکتر بوستانی مقاومت جدی ایشان در مقابل فشارهای بیرونی دانشگاه برای تحمیل هر گونه بار مالی اضافی بالاخ در زمینه استخدام و جذب نیرو بوده است.

دانشگاه آزاد یاسوج را به دانشگاه جامع ارتقا دادم

دکتر بوستانی نیز در ابتدای صحبت های خود با بیان اینکه هر آنچه که بدست آمد، حاصل کار جمعی و از خودگذشتی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد در استان بوده است، گفت: بار اول که این دانشگاه را تحویل گرفتم، واحد بزرگ بود که به بسیار بزرگ تبدیل کرده و تحویل دادم و این بار دوم نیز از بسیار بزرگ آن را تحویل گرفته و به شما با عنوان دانشگاه جامع تحویل می دهم.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد ۱۲ ماهه خود گفت: در این مدت به موضوع تحصیلات تکمیلی توجه ویژه کردیم به گونه ای که هم اکنون بالغ بر ۵۰ درصد دانشجویان این مرکز در حال ادامه تحصیل در این مقاطع هستند.

۱۶ رشته دکتری در دانشگاه آزاد یاسوج

بوستانی ادامه داد: ۱۶ رشته دکتری تخصصی اضافه کردیم که از این تعداد یک مورد مصوبه قطعی وزارت علوم را دریافت نموده؛ پرونده ۱۰ مورد را تکمیل نموده و دنبال تویب و نهایی نمودن ۵ مورد دیگر هستیم.

وی تصریح نمود: هم اکنون ۲۸ رشته ارشد داریم که ۱۱ مورد مصوب شده و ۱۷ پرونده کامل در پورتال وزارت علوم داریم که منتظر اخذ مجوز نهایی هستند.

کیفی کردن مقالات پژوهشی دانشگاه

دکتر بوستانی ضمن اشاره به اینکه جلوی  چاپ بسیاری از مقالات را گرفتیم و هدف ما در این زمینه کیفی سازی مقالات علمی بود، ادامه داد: انجمن های علمی دانشگاهی را فعال کردیم و مجوز نشریه علمی – ترویجی برای اولین بار در دانشگاه و با موضوع زبان و ادبیات محلی نیز اخذ شد.

کاهش ۱۰ درصدی نیروی انسانی دانشگاه آزاد یاسوج

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در ادامه با بیان اینکه چابک سازی و کاهش هزینه ها، اولویت مد نظرم بوده است،از کاهش ۱۰ درصدی نیروی انسانی در این دانشگاه صحبت کرده و ادامه داد: سایت سرآبتاوه پیچیدگی خاص خود را داشت که هم اکنون در نظر داریم آن را به شهرک های فناوری و خوابگاه های موجود در آن را به هتل تبدیل کنیم که مرکزی آموزشی – توریستی، تفریحی و تفرجگاهی شود.

در ادامه این برنامه رئیس جدید دانشگاه آزاد نیز در سخنان کوتاه خود به اهداف و برنامه های خود اشاره نمود و پس از آن معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: توسعه رشته های کارشناسی ارشد، اولویت اصلی دانشگاه آزاد خواهد بود.

رابطه گرایی در دانشگاه آزاد موقوف

حجت‌الاسلام علی عسگری، با تاکید بر اینکه توصیه و تاکید ما این است که باید رابطه گرایی موقوف باشد، به شرایط فعلی ۱۰میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی اشاره نمود و افزود: از این رقم ۵میلیون آنها از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شده اند، بنابراین باید تلاش کنیم که خروجی تحصیلات تکمیلی با بازار کار هماهنگ باشد.

وی با بیان اینکه جمعیت در بعد از انقلاب دو برابر شد، این در حالی است که جمعیت دانشگاهی ما قریب ۳۰ برابر رشد را نشان می دهد؛ تاکید نمود که هم اکنون دانشگاه آزاد بالغ بر ۶۰ هزار استاد تمام وقت، پاره وقت و حق التدریسی دارد که به دانشجویان ارائه خدمت می کنند.

عسکری در ادامه گریزی به نحوه انتخاب و شروع بکار دکتر بوستانی زد و یادآور شد: فرد دیگری را برای مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کرده بودیم و مقامات استانی شما جلوگیری کردند! و از وی(آقای دکتر بوستانی) خواستیم که دانشگاه را تحویل بگیرد.

1 دانشگاه-4 دانشگاه-5 دانشگاه-7 دانشگاه10 دانشگاه-3jpg

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=154473
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    واقعا متاسفم.مدیری که نه استاندار یا معاونین یا نمایندهای شرکت نکرده نتیجه اش مشخصه.

  2. مهران گفت:

    امیدواریم همین روند تغییر و تحولات در شهر دهدشت و گچساران هم ادامه داشته باشد هر چه زودتر

  3. دکتر سید ایت جاوید گفت:

    متشکریم از انتخاب خوب و بجا

دیدگاه شما