یکشنبه 14 تیر 1394 - 12:54

یک اقدام قابل توجه توسط نماینده گچساران و باشت

امید است سایر نمایندگان استان هم بنویسند که در تهران و استان به کجا رفته و چه مشکلی را دیده و حل کرده اند.

گروه سياسي – نماينده مردم گچساران و باشت در مجلس شوراي اسلامي در چندين ماه اخير بصورت جدي تري نسبت به دو سال اول حضورش در مجلس يادداشت نويسي را در دستور كارش قرار داده است.

به گزارش «بوير نيوز»، تاج گردون با تمام مشغله هاي كاري وي در كسوت نمايندگي و رياست کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و همچنين خواسته ها و مشكلات عمومي و شخصي زياد مردم در حوزه هاي انتخابيه اش نشان داده هرگز از اطلاع رساني غافل نشده است.

نمايندگان مجلس با راي مستقيم مردم به پارلمان راه مي يابند و عنوان وكيل مردم بودن را يدك مي كشند پس برآنهاست تا براي موكلين خود توضيح دهند كه در قبال راي آنها چه كرده اند، هر نماينده – و مسئولي – به طريقي عملكرد خود را گزارش مي دهد و معمولا در گذشته دوربين صدا و سيما بيشترين محبوبيت را داشت اما كم كم با رشد فضاي مطبوعاتي و همه گير شدن فضاي مجازي بخصوص سايت هاي و در راس آنها سايت هاي خبري تمايل مخاطبين و مسئولان براي يك ضيافت دو طرفه به سمت و سوي اين ابزارهاي اطلاع رساني بشدت افزايش يافته است.

تاج گردون هر چند در اين قافله همواره جزء پيشتازان بوده است اما با رويكرد جديد خود يعني يادداشت هاي شبيه به سفرنامه مطبوعاتي با استفاده از تكنيك هاي گزارش تحليلي و مصور يك گام جلوتر از ساير مسئولين و نمايندگان در اين زمينه قدم بر مي دارد.

يادداشت هاي تاج گردون به شيوه هاي ياد شده از چند منظر قابل تامل است و صرف نظر از مطالب گفته شده در اين سلسله يادداشت ها، نفس اين كار قابل تقدير است و اي كاش وي پيشقراول قافله مسئولين در استان كهگيلويه و بويراحمد براي اين سبك و سياق اطلاع رساني باشد نه سربازي جامانده از لشكر.

1 – اصولا وظيفه پاسخگويي در قبال عملكرد خود بخشي از وظيفه هر مسئول است كه در وهله اول جامه عمل بخشيدن به اين موضوع و در وهله بعد شيوه و متد اجرايي كردن آن مهم است كه بهترين حالت آن پاسخگويي در فضايي دو طرفه به معناي فرصت برابر است. از آنجا كه اين مهم به راحتي قابل تحقق نيست اما اخيرا وب سايت ها فضايي را ايجاد كرده اند تا بدون محدوديت محتوا – با استفاده از عكس، ويديو، صدا و نامحدود بودن كلمات – شخص گزارش كار خود را ارائه دهد و از طرفي اين امكان فراهم است تا مخاطب گفته ها را در معرض نقد – تائيد يا  نفي – قرار دهد.

2 – معمولا يكي از ركن هاي يادداشت هاي تاج گردون پاسخگويي به نقدهاي رسانه ها است كه اين حاوي اين پيام مهم است كه وي با شناخت كامل از فضاي رسانه اي، مطالب و موضوعات را بخوبي دنبال مي كند و بجاي استناد به نقل و قول هاي ديگران كه ممكن است غير واقع باشد، شخصا به رصد كردن رسانه ها اقدام مي كند كه اين موضوع جاي بسي تقدير دارد و مهمتر اينكه تاج گردون با شنيدن انتقادها سعي مي كند در حدممكن چهره اي پاسخگو باشد.

3 – معمولا نوشتن چنين يادداشت هاي با جزئيات كامل مستلزم زمان زيادي – متوسط 3 الي 4 ساعت – براي جمع بندي و نگارش است كه اين نكته نيز براي شاخص شدن يك مسئول پاسخگو حائز اهميت است.

 در این بین اما یادداشت های تاجگردون خالی از اشکال نیست و گاها استفاده از عباراتی که در شان نماینده نیست برای خطاب قرار دادن مخالفان وزن این یادداشت ها را تقلیل داده و یا بزرگ نمایی و مبالغه درباره کارهای پیگیری شده از دیگر آفات این اقدام خوب است.

امید است سایر نمایندگان استان هم بنویسند که در تهران و استان به کجا رفته و چه مشکلی را دیده و حل کرده اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=154404
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهراد گفت:

    1- هیچ علاقه ای به آقای تاجگردون ندارم اما از شایستگی ایشان هم نمی توانم بگذرم.

    2-اقدام آقای تاجگردون در اینکه چنین روشی را صمیمانه برای ارتباط با موکلینش انتخاب کرده قابل تقدیر است . 3- این سبک از یادداشت نویسی و گزارش دهی قبلا هم وجود داشته و صرفا توسط آقای تاجگردون انجام نمی شود . 4- سایت محترم بویر نیوز شما که می فرمایید ادبیات آقای تاجگردون در شان پاسخ یک نماینده به رسانه ها نیست باید بدانید که آقای تاجگردون جواب نشریه حرفه ای چون شرق و صدا و مثلث و . . . را که نمی دهد . جواب چند سایت محلی استان را باید بدهد که در بسیاری از آن ها ایرادات شدید حرفه ای نگارشی و ویراستاری وجود دارد چه برسد به محتوا که اصلا صحبت آن را نمی کنیم . 5- اقای تاجگردون انسان باهوشی است و هوش اجتماعی بالایی دارد و انتخاب این شیوه رسانه ای از سوی نماینده یک استان محروم که نمیدانم درصد دسترسی به اینترنت در آن چقدر است قابل تقدیر است .

    • ناشناس گفت:

      اتفاقا کاملا به توانمندیش علاقمندم ، اما اعتقاددارم این نوع نگارش وقت تلف کردن محض است ، عوامانه گزارش دادن است ، شب افطاری خانه …بودیم ، عصر با معاون وزیر نفت گفتگوداشتیم…… غروب به ملاقات مدیر مسئول …..رفتم‌، فرادا جلسه با روستای …. دارم 

    • لر گفت:

      دوست عزیز آقا مهراد روزنامه شرق یا بویر نیوز یا یک فرد بیسواد فرقی نمیکنه مودبانه و با ادبیات درست نگاشتن به  سواد فرد برمیگرده نه به مخاطب ضمنا شما کاملا طرفدار آقای تاجگردون هستین واشکالی هم نداره که بطرفداری ایشان مستقیم دفاع کنی چون متن نگاشته شده توسط شما کاملا واضحه وکه جانبدارانه میباشد وبا عصبانیت نگاشته شده

  2. ناشناس گفت:

    پيشنهاد مي شو بعد از انتخابات روزنامه نگار شود

  3. ارشد مدیریت گفت:

    اتفاقا من با این نوع کارها مخالفم و در کشورهای پیشرفته هم چنین روشی مرسوم نیست و حتی نمایندگان بزرگ استانهای توسعه یافته هم چنین کاری نمی کنند. پس یک حرکت پوپولیستی و نامناسب و با هدف عوامفریبی هست و بس

    • ناشناس گفت:

      شما احتمالا صفحات توییتر و دیگر صفحات مسیولین خارجی رو ندیدید دوست عزیز!

  4. دکتر ای مدیریت گفت:

    باسلام خدمت ارشد مدیریت، زحمت بکش کشورهایی که تشریف بردین، و شیوه کاری آنها را توضیح بده، خیال کردی مردم چیزی نمیدانند، فقط کمبود کامنت نویسی داری ولا عیر، ارشد مدیریت باید خیلی با ادب تر از آین، حرفها باشد، خداوند شما را به راه راست هدایت کند، به احتمال زیاد دنبال سوژه ای هستی که خودت هم شک داری…….

    • ناشناس گفت:

      تاجگردون فردی توانمند و قوی هستن ایشان یک چهره شناخته شده در سطح ملی است.بنده با توجه به اینکه در حوزه انتخابیه ایشان نیستم ولی بر خود می بالم که استان ما چنین فرد توانمندی را داراست. البته ممکن است اشکالاتی هم داشته باشن. ولی بهتره به جای گیر دادن به چنین موضوعات کوچکی به محاسن ایشان توجه کنیم

  5. دهقانى گفت:

    هرچه از بزرگى اين مرد بگيم کم گفتيم, بريد استانهاى همجوار رو ببينيد قدر تاجگردون رو ميفهمين. افتخار براى استان

  6. ناشناس گفت:

    چرا دارید آتش می گیرید نسوزید دکتر تاجگردون برازنده ریاست مجلس می باشد 

  7. ناشناس گفت:

    با سلام  تبليغات مثبت به ايشان بيشتر از تواناي  ايشان است لذا هر چند در مقابل نماينده خيلي ضعيف  بويراحمد  بهتر است 

دیدگاه شما