یکشنبه 14 تیر 1394 - 12:34

دليل کناره گیری تیم های دهدشتی از لیگ یک فوتبال استان!

صادق دوپيكر – لیگ یک فوتبال استان از ۱۰ مردادماه با حضور تیم های برتر فوتبال استان برگزار می شود.

تیم های بانک کشاورزی، ستارگان گلزار،کشاورز و صبا کوه راک که بتازگی به مارون تغییر نام داده است، نمایندگان فوتبال دهدشت در این دوره از مسابقات هستند.

نمایندگانی که تا این لحظه قادر به تامین هزینه های ورودی و پرسنلی برای شرکت در این مسابقات نشدند و به احتمال زیاد نتوانند از نام فوتبال دهدشت در لیگ دسته یک فوتبال استان دفاع کنند.

بر طبق اطلاعیه صادر شده از سوی هیئت فوتبال استان، هزینه ورودی برای هر تیم دو میلیون و پانصد هزار تومان است که با احتساب هزینه حق عضویت باشگاه،حق عضویت و حق بیمه بازیکنان و کادر فنی و خرید سفته هر باشگاه باید حدود پنج میلیون تومان برای شرکت در مسابقات پرداخت کند.آن هم تیم هایی که بدون حمایت اسپانسر خاصی و با هزینه شخصی اداره می شوند.

با علی کریمی(مدیر عامل مارون)، حداد ایزدپناه( سرمربی بانک کشاورزی)، مرتضی کشاورز( مدیر عامل کشاورز) و عنایت ظهرابی( مدیر عامل ستارگان گلزار) در همین رابطه مصاحبه ای داشتیم و پای گلایه ها و خواسته هایشان نشستیم.

بحث سنگین بودن تامین هزینه های ورودی مسابقات برای تیم های حاضر و عدم دعوت از نمایندگان تیم ها در تصمیم گیری های هیئت فوتبال استان از مهم ترین گلایه های این تیم داران بود.

آنها ضمن اشاره به این نکته که دهدشت یک منطقه محروم است، گفتند: فوتبال بهترین سرگرمی و تفریح برای جوانان این منطقه است اما متاسفانه به دلیل نبود اسپانسر خاصی تیم داران توان پرداخت هزینه ها را ندارند و هر ساله از تعدادشان کم می شود.و به همین خاطر دهدشت که زمانی قطب فوتبال استان بود الان در یک وضعیت رکود به سر می برد و لیگ فوتبالش هر سال با تعداد تیم کمتری نسبت به سال گذشته بر گزار می شود .

این تیم داران با یادآوری این مورد که به دلیل بیکاری و محرومیت حاکم بر منطقه، بازیکنان نیز توان مشارکت در تامین هزینه های تیم داری را ندارند، گفتند:به دلیل این وضعیت بازیکنان نیز به مرور زمان از فوتبال زده شدند و شور و نشاط فوتبالی فروکش کرده است.و علیرغم تاکید مسئولین کشور بر امر ورزش، اما متاسفانه مسئولین شهرستان و استان آنطور که باید و شاید به این مساله اهمیت نمی دهند و توجه لازم را ندارند.

نمایندگان تیم ها سپس با انتقاد از هیئت فوتبال استان برای عدم دعوت از تیم داران برای شرکت در تصمیم گیری ها یی مثل قرعه کشی شروع فصل گفتند: چرا هر ساله سی درصد حق ورودی را اضافه می کنند در صورتیکه در پایان مسابقات نه به تیم قهرمان،نه به آقای گل و نه به تیم اخلاق هیچ گونه جایزه ای که ارزش مادی و معنوی داشته باشد،تعلق نمی گیرد.

این در حالی ست که لیگ پارسال بدون اینکه هیچ گونه دعوتی از تیم ها بشود،خودشان ورودی را تعیین کردند.و پس از اخذ ورودی که به دلایلی تعداد تیم ها به نصف کاهش یافت. هییت فوتبال استان باید از لحاظ قانونی مبلغ ورودی تیم ها را نیز به نصف کاهش میداد که این کار را انجام نداد.

تیم داران سپس با اشاره به این نکته که بازیکنان با این پیش زمینه که تیمشان فصل آینده در لیگ یک استان حضور دارد، به تیم هایشان پیوستند ، و در صورت عدم شرکت در این مسابقات، از لحاظ اخلاقی شرمنده آنها خواهیم شد، گفتند: در شرایط کنونی علی رغم میل باطنی به دلیل تامین نشدن تضمین های مربوطه،مجبور به کناره گیری از لیگ یک استان هستیم و از هیئت فوتبال و اداره کل ورزش استان و سایر ارگان ها انتظار همکاری و همیاری داریم.

آنها در آخر اظهار امیدواری کردند که مسئولان وسعت دیدشان را نسبت به حوزه ورزش و جوانان بیشتر کنند و تنها به مسائل اداری و مالی نیندیشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=154394
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما