یکشنبه 14 تیر 1394 - 4:05

پاسخ توئیتری جان کری به ویدئو ظریف/ آمادگی ‌وزیراحمدی‌نژاد برای‌مناظره‌ با وزیر روحانی/ ساخت لامبورگینی وطنی در مشهد/ نصیحت روحانی مشهور به کاربران شبکه‌های اجتماعی/ اجبار زنان خبرنگار به حضور در ورزشگاه/ فیروزآبادی برای دولت شهادت داد!

آمادگی ‌وزیراحمدی‌نژاد برای‌مناظره‌ با وزیر روحانی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر طی دو نامه به کامران دانشجو وزیر علوم دولت دهم و محمد فرهادی وزیر علوم دولت یازدهم درخواست کرد که برای محک سنجش صداقت طرفین در محیطی شفاف برای بررسی مشکلات دانشجویان بورسیه به مناظره بپردازند.کامران دانشجو پس از گذشت دو روز به نامه پاسخ داد و مناظره را پذیرفت اما فرهادی همچنان سکوت کرده است.

وزرات صنعت همچنان واردات خودرو را انحصاری می خواهد!

هنوز یک هفته‌ای از دستور شورای رقابت به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اصلاح دستورالعمل واردات خودرو نگذشته که این وزارتخانه به این درخواست پاسخ منفی داد.به گزارش ایسنا، حدود 10 روز پیش جدیدترین جلسه شورای رقابت با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و در این جلسه اعضای شورای رقابت اعلام کردند با دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت، روند واردات خودرو به کشور انحصاری شده است؛ بنابراین، از این وزارتخانه خواستند این دستورالعمل را اصلاح و نتیجه را برای بررسی به این شورا اعلام کند.در این زمینه عضو ناظر شورای رقابت در گفت‌وگو با ایسنا درباره جلسه اخیر این شورا در زمینه بررسی انحصار در واردات خودرو به کشور، اظهار کرده بود: در این جلسه تصمیم گرفته شد که واردات خودرو انحصاری نباشد چرا که این امر که هم واردات خودرو در انحصار دو شرکت باشد و هم تولید داخلی آن انحصاری باشد امر صحیحی نیست.وی با بیان اینکه در حال حاضر دستورالعمل واردات خودرو به‌گونه‌ای تعریف شده که به انحصار در واردات خودرو ختم می‌شود، خاطرنشان کرده بود: در جلسه شورای رقابت، وزارت صنعت ملزم شد که دستورالعمل واردات را به‌گونه‌ای تغییر دهد که واردات خودرو از انحصار خارج شده و تمام افراد حقیقی و حقوقی امکان آن‌را داشته باشند.با این حال وزارت صنعت، معدن و تجارت در اولین واکنش رسمی خود در این زمینه، هرگونه اصلاح در این دستورالعمل را رد کرد.

فیروزآبادی برای دولت شهادت داد!

رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه نخستین جلسه انجمن علمی راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: ایران در شبهای مبارک قدر برای موفقیت مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان دعا می‌کند. وی افزود: دولت دکتر روحانی دولتی مجاهد و ایثارگر است و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای امروز همچون رزمندگان اسلام در شب‌های عملیات نیاز به دعای ملت ایران اسلامی دارند.فیروزآبادی در ادامه تأکید کرد: بنده به عنوان یک بسیجی خاک پای ایران شهادت می‌دهم که امروز دولت جز خیر مردم، انقلاب و کشور را نمی‌خواهد و همه بایستی یکپارچه پشتیبان آن باشیم.

قطعی شدن ائتلاف پایداریچی ها با ایثارگران

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برگزاری جلسات متعدد جبهه متبوعش برای رسیدن به وحدت و انسجام زیر نظر جامعتین گفت: نشست سه جانبه حزب مؤتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری سه شنبه هفته گذشته (9 تیرماه) در دفتر این جبهه برگزار شد. وی افزود: در این نشست حاضرین بر اساس چهارچوب‌های توافق شده، بر آن شدند تا ساز و کار حقوقی و سیاسی ائتلاف حداکثری هرچه سریعتر شکل گیرد. دبیرکل جبهه پایداری در ادامه به دیدار با رئیس جامعه مدرسین اشاره و خاطرنشان کرد: دیدار این سه تشکل سیاسی با رئیس جامعه مدرسین بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

سرنوشت نامعلوم یک میلیون بشکه نفتی که به مالزی رفت

باز هم بابک زنجانی خبرساز شد و این بار جزئیات جدیدی از تخلفاتی که در فروش نفت از طریق وی رخ داده، فاش شد. بنا بر گزارش تسنیم، در حالی صندوق بازنشستگی صنعت نفت حدود یک میلیون بشکه نفت‌خام به بابک زنجانی فروخته است که مشخص نیست پول فروش این مقدار نفت‌خام توسط نیکو به خزانه بازگشت داده شده است یا خیر؟ در حالی که به گفته کارشناسان گویا موضوع کمی پیچیده ‏تر است. به‌ این‌ ترتیب که از آنجا که این صندوق قصد داشت نفت را در خلیج‌فارس تحویل بابک زنجانی دهد و وی نیز مدعی بود که کشتی به خلیج‌فارس نخواهد آمد، در نهایت کل قرارداد به شرکت نیکو منتقل شد و نفت نیز در مالزی تحویل زنجانی داده شد. بنابراین گویا نظر زنجانی در معاملات نفتی ایران بسیار پرنفوذ بوده است و اساسا صندوق بازنشستگی نفتی در فروش نفت دخیل نبوده است، اما در گزارش تسنیم آمده، هیأت‌مدیره شرکت ملی نفت طی مصوبه‏ای در تاریخ سوم اردیبهشت ١٣٩١ با مجوز بازاریابی و فروش نفت‌خام توسط صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت به میزان روزانه ٣٠٠ هزار بشکه نفت‌خام موافقت کرد.براین‌اساس شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت به منظور اجرائی‌کردن مصوبه موردنظر در تاریخ ٢۶ اردیبهشت همان سال با انعقاد قراردادی با شرکت ملی نفت، اقدام به خرید سه میلیون بشکه نفت‌خام جهت فروش به شرکت ایزو (متعلق به آقای بابک زنجانی) کرد. طبق مستندات موجود حدود یک میلیون بشکه نفت‌خام به ارزش ١٠٣,٢ میلیون دلار (معادل ٨٣میلیون یورو) تحویل خریدار در کشور مالزی شد.اگرچه به دلیل عدم تأدیه وجه حاصل از فروش نفت‌خام توسط خریدار براساس توافق صورت‌گرفته مقرر شد شرکت نیکو از محل وجوه دریافتی از خریدار نفت‌خام، مبلغ ٨٣میلیون یورو (ارزش نفت‌خام فروش‌رفته) به حساب بانک مرکزی واریز کند، اما چگونگی تسویه بهای نفت‌خام فروخته شده مشخص نیست.

علت سفر دست راست روحانی به پایتخت اتریش چه بود؟

نهاوندیان که پیش از این در دوره ریاست علی لاریجانی بر تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، نقش پیام آوری ویژه را ایفا می کرد و شخصا به آمریکا سفر کرد تا درگوشی های رئیس تیم هسته ای را به محمدجواد ظریف، که نماینده وقت ایران در سازمان ملل بود، انتقال دهد، امروز ظاهرا بازهم حامل پیامی مهم از جانب پایتخت برای ظریف است. شنیده ها حاکی از آن است که نهاوندیان حامل توصیه هایی از سوی تهران در رابطه با مسئله تحریم ها است. همچنین برخی منابع دیگر معتقدند حضور نهاوندیان مربوط به مدیریت شرایط پس از مذاکرات و توافق است.

پاسخ توئیتری جان کری به ویدئو ظریف

شب گذشته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی ویدئویی با بیان اینکه 1+5 باید یک تصمیم حساس و تاریخی از میان “توافق یا تحمیل” انتخاب کنند، تصریح کرد: دستیابی به توافق نیازمند شجاعت برای مصالحه، خودباوری برای انعطاف، پختگی برای تصمیمات منطقی، خردمندی برای کنار گذاشتن توهمات و جسارت برای عبور از عادت های کهنه است.همان موقع جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در جوابیه به این ویدئو گفت: من قبل از این گفته ام تیم ما با دقت و با تلاش فراوان در حال کار است تا پیشرفت مذاکرات را به حداکثر برساند.

آمادگی ‌وزیراحمدی‌نژاد برای‌مناظره‌ با وزیر روحانی/ فیروزآبادی برای دولت شهادت داد!/ پاسخ توئیتری جان کری به ویدئو ظریف/ ساخت لامبورگینی وطنی در مشهد/ نصیحت روحانی مشهور به کاربران شبکه‌های اجتماعی/ اجبار زنان خبرنگار به حضور در ورزشگاه

اعتراض محمد علی ابطحی به بی توجهی به افکار عمومی

محمد علی ابطحی از فعالان اصلاح طلب در صفحه اینستاگرام خود نوشت:این ماجرای ناپدید شدن پول دکل نفتی، در بین مردم خیلی گسترده مطرح است. کلی مطلب جدی و شعر و لطیفه در مورد آن تولید شده است. مفامات حکومتی هم وجود آن را تایید کرده اند. اما این قدر بی اعتنایی به افکار عمومی فراگیر شده که در مورد چنین اتفاق مهم و مطرحی، مسئولان قضایی برای پیگیری و یا مسئولان اجرایی و یا نماینگانی مجلس، با آن همه دلواپس کسی در مورد پیگیری آن توضیج جدی به مردم نمی دهد. درست است که تعداد اختلاسهای دولت پاکدامنان آن قدر زیاد شده که شنیدن هرچیزی با هر مقدار اختلاسی برای مردم عادی شده، اما بی توجهیی به افکار عمومی و عدم فعال بودن مدیران قضایی و اجرایی و تقنینی در امر گزارش دهی از پیگیری های انجام شده، در ذهن ها می نشاند که یا احتمالا همه همدست بوده اند و یا آن قدر غرور و تبختر آن هارا گرفته که افکار عمومبی برایشان بی اهمیت است. این برای حکومت از خود اختلاس ها خطرناک تر است. هر نوع شایعه هم در جامعه قطعی تلقی می شود. بی توجه شدن و احساس نیاز نکردن به توضیح به افکار عمومی، از آن حکومت های دیکتاتوری است که گمان میکنند نیازی به مردمشان ندارند و معمولا عاقبت های بدی دارند

موسوی لاری واژه پردازی محمد قوچانی را رد کرد

موسوی لاری در بخشی از گفت وگوی خود با روزنامه قانون گفته: من هم برای آقای روحانی و هسته اصلی اطراف ایشان ازجمله آقای ترکان عنوان اصلاح‌طلبی را مناسب نمی‌دانم چون خودشان هم مدعی آن نیستند. همه حرف من این است که جریان عظیم اصلاح‌طلبی که عقبه اصلی دولت را تشکیل داده‌اند و نیروهای نزدیک به آقای روحانی در نقطه‌ای به نام «اصلاح‌طلبی اعتدال‌گرایانه» تلاقی پیدا کرده‌اند یعنی گفتمان اصلاحات، مشی اعتدال‌گرایی. آقای ترکان هم در همین نقطه با اصلاح‌طلبان تلاقی پیدا می‌کند.در پاسخ به پرسش شما باید بگویم که چیزی تحت عنوان نهاد عالی اصلاح‌طلبان وجود ندارد. جمعی از کنشگران سیاسی که هم به اصلاح‌طلبی و هم به اعتدال‌گرایی اعتقاد دارند، با تنوعی که شما هم از آن مطلع هستید، در جلسه‌ای جمع شده‌اند تا درباره پروژه انتخابات تبادل نظر کنند.این جلسه به دعوت رئیس دولت اصلاحات و با هدف تبادل نظر و بررسی شرایط تشکیل شد. تاکنون دو جلسه هم تشکیل شده است. عنوان «نهاد عالی» هم بیشتر ناشی از اصلاحات ژورنالیستی محمد قوچانی است و خیلی ربطی به جلسه‌ای که تشکیل شد، ندارد.این جلسات مستمر نیستند بلکه بنا به اقتضاء ممکن است تشکیل شود. مبنای این جلسات این است که اصلاح‌طلبان علاقه‌مند هستند که با هم در مسیر اصلاحات حرکت کنند. ممکن است در طول مسیر سؤالاتی پیش بیاید یا نیاز به هماهنگی بیشتری باشد. هر وقت که نیاز به تبادل نظر احساس شود، چنین جلسه‌ای تشکیل خواهد شد.

عارف : هر 290 نفر ما سرلیست هستند

دکتر محمدرضا عارف در گفت وگو با ایسکانیوز درباره انجام رایزنی ها با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای چگونگی ورود به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه مسلم است اینکه در حال حاضر اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات وارد مصادیق نمی شوند. وی افزود: خوشبختانه گام های خوبی در جهت اجماع کامل بنا به تأکیدات اولیه در میان جریان اصلاحات برداشتیم و امیدواریم در نهایت همه اصلاح طلبان با یک لیست واحد و مشخص به صحنه بیایند. عارف در پاسخ به اینکه آیا تاکنون شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با خود وی برای ورود به انتخابات مجلس رایزنی داشته است، گفت: مذاکره نداشتیم چون یکی هستیم و ما با رقیب مذاکره می کنیم نه با رفقای اهل یک خانه. همگی بر روی یک ریل حرکت می کنیم. عارف در پاسخ به اینکه آیا برای سرلیست شدن جریان اصلاحات تاکنون با وی صحبت شده یا خیر، گفت:کسی نیست که صحبت کند؟ ما خودمان هستیم و ما بارها گفتیم که انشالله هر 290 نفر ما سرلیست هستند و در این شرایط زمانی وارد مصداق نمی شویم و قاعدتا بحث سرلیستی اصلاح طلبان هم خیلی زودهنگام هست و به موقع نتیجه آن را اعلام می کنیم.

تنها 4 استان ایران دسترسی مناسب به اینترنت دارند

جدیدترین آمار از وضعیت دسترسی به فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران نشان می دهد که ۲۵ میلیون نفر کاربر اینترنت هستند و ۱۵ استان کشور در وضعیت نامناسبی از نظر دسترسی به شاخص های ارتباطی قرار دارند. در استان سیستان و بلوچستان به عنوان محروم ترین استان در توسعه فاوا، میزان دسترسی به تلفن ثابت ۸۲ درصد، اینترنت ۱۸.۹ درصد و رایانه ۲۲.۸ درصد است. پایش جامعه اطلاعاتی ایران طبق شاخص های اتحادیه جهانی مخابرات حاکی از آن است که تنها ۴ استان کشور در وضعیت خوب به سر می برند. ۱۲ استان از نظر دسترسی به شاخص های فاوا در وضعیت متوسط و ۱۵ استان باقی مانده نیز در وضعیت ضعیف قرار دارند.

ساخت لامبورگینی وطنی در مشهد

خبرگزاری مهر از ساخت یا لامبورگینی توسط فردی به نام محمدرضا ریحانی در مشهد خبر داده است. این فرد در رشته مهندسی برق تحصیل کرده. در پاسخ به اینکه به فکر ساختن لامبورگینی وطنی افتادید، می‌گوید: «همیشه از کودکی به ساخت خودرو علاقه داشته‌ام.» آقای ریحانی یک سال و نیم پیش شروع به ساخت لامبورگینی‌اش کرده و وقتی می گویم چرا لامبورگینی؟ جواب می‌دهد: «وقتی پروژه‌‌ای را شروع می‌کنم و حالا که دارم زحمتش را می‌کشم، دلم می خواهد بهترین نوعش را انتخاب کنم و به نظرم لامبورگینی بهترین بود و از نظر اقتصادی بدنه‌اش به شکلی است که اگر بخواهم بازتولیدش هم بکنم برایمسود دارد».

آمادگی ‌وزیراحمدی‌نژاد برای‌مناظره‌ با وزیر روحانی/ فیروزآبادی برای دولت شهادت داد!/ پاسخ توئیتری جان کری به ویدئو ظریف/ ساخت لامبورگینی وطنی در مشهد/ نصیحت روحانی مشهور به کاربران شبکه‌های اجتماعی/ اجبار زنان خبرنگار به حضور در ورزشگاه

توسعه توان موشکی در صدر برنامه‌های دفاعی ایران

با ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه، توسعه توان موشکی کشور در صدر برنامه‌های دفاعی ۵سال آینده قرار گرفت. به گزارش تسنیم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه شنبه هفته گذشته سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه کشور را در 80 بند و شامل سرفصل‌های «اقتصادی»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «اجتماعی»، «دفاعی و امنیتی»، «سیاست خارجی»، «حقوقی و قضایی»، «فرهنگی» و «علم، فناوری و نوآوری» به رئیس جمهور ابلاغ کردند. یکی از مهمترین فصل‌های این سیاست‌ها، فصل “دفاعی و امنیتی” است. این فصل شامل 7 بند است که بند دوم این فصل، خود شامل 3 زیر بند دیگر شده است. در بند نخست از فصل دفاعی و امنیتی، افزایش بودجه بنیه دفاعی در دستور قرار گرفته و با ابلاغ فرمانده معظم کل قوا، این ردیف بودجه به 5 درصد افزایش می‌یابد. در این بند آمده است: افزایش توان دفاعی در تراز قدرت منطقه‌ای در جهت تأمین منافع و امنیت ملی با تخصیص حداقل 5 درصد بودجه عمومی کشور برای بنیه دفاعی.

خطای استراتژیک دولت به روایت حق‌شناس

محمدجواد حق‌شناس، فعال اصلاح‌طلب و از اعضای حزب اعتماد ملی در بخشی از یک گفت‌وگو که با شماره شنبه روزنامه آرمان امروز انجام داده، گفته است: «نگاه آقای روحانی و تیم همراه ایشان همواره به عرصه سیاست خارجی بوده و ایشان راه حل مشکلات داخلی را در مساله هسته‌ای جست‌وجو کرده‌اند. این یک خطای استراتژیک از سوی دولت بوده است.»او همچنین تصریح کرده است: آقای روحانی به تازگی عنوان کردند که تحریم‌ها روی مسأله آب مردم هم تأثیرگذار بوده است. آقای روحانی نباید از این گونه تعابیر برای روشن شدن وضعیت استفاده کند.


آغاز فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای شناسایی نامزدها

نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای شناسایی نامزدهای انتخابات مجلس آغاز شده، گفت که از وفاق و فهرست واحد استقبال می‌کنیم. به نوشته فارس علیرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره نحوه چگونگی فعالیت اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی مجلس گفت: اعضا، جناح‌ها و انجمن‌های اصلاح‌طلبان مختارند که خودشان فعالیت‌های انتخاباتی را در سطوح مختلف آغاز کرده و در شناسایی و معرفی کاندیداهایشان اختیار دارند. وی افزود: البته ما از وفاق و فهرست واحد استقبال می‌کنیم، اما اگر معدودی هم خارج از این فهرست وارد عرصه انتخابات بشوند اهمیت چندانی ندارد.


نصیحت روحانی مشهور به کاربران شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی این روزها محفلی برای نقل دیدگاه‌ها و اندرزهای علامه حسن‌زاده آملی شده است. این روزها نصیحت‌های علامه حسن‌زاده آملی به‌وفور در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان موبایلی به چشم می‌آید و به گوش می‌خورد. برخی نصایح این علامه بزرگوار در ارتباط با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و افراد عضو در این شبکه‌ها به‌ شرح زیر است:

1 – حق را با یاد کردن و تکرار کردنش زنده کنید.

2 – باطل را با ترک کردنش نابود کنید.

3 – از تصاویر حرام و غیرشرعی پرهیز کنید.

4 – از بحث‌های بیهوده بپرهیزید.

5 – از جوک‌هایی که دین و عبادات و مقدسات و اشخاص و ملت‌ها و قومیت‌ها را مسخره می‌کند، بپرهیزید.

6- مصدر نقل شایعات نباشید و قبل از نقل و انتشار هر حدیث یا روایت یا داستان و خبری از صحت آن مطمئن شوید.

7- بگذارید آن کلامی که می‌فرستید به‌ نفع شما گواهی دهد نه علیه‌تان.

8- خودتان را کلید خیر و قفل شر قرار دهید.

9- هر متنی و پیامی که می‌فرستید به‌ منزله تأیید و با امضای شماست. نگو که به من رسیده و کپی کرده‌ام.

10- تمام سعی خودتان را برای استفاده بهینه از این تکنولوژی به کار بگیرید و از آن برای دعوت الی اللّه و امر به معروف و نهی از منکر و آموزش مسائل دینی و فرهنگی و علمی و آموزشی استفاده کنید یعنی به‌ عنوان یک اصلاحگر به‌ تمام معنا، و نیت خودتان را درست و خالصانه کنید.

11- برای بیان حق مجاملات و رودربایستی را کنار بگذارید٬ دین و حق بر هر چیز مقدم و شایسته‌تر هستند.

12- تصویر پروفایل شما و پیام‌هایتان معرف شخصیت شماست.

اجبار زنان خبرنگار به حضور در ورزشگاه

يكي از خبرنگاران زن در گزارشي از ماجراي حضور تعدادي از بانوان خبرنگار در سالن ورزشگاه آزادي براي ديدار روسيه – ايران چنين نوشته است: روزهای جمعه برای هیچ خبرنگار ایرانی معنی تعطیلی و استراحت ندارد. چه خبرنگار سایت ها و روزنامه ها باشید و چه گزارش‌گر شبکه های رادیو و تلویزیون ایران، روزهای جمعه باید برای اخبار روز به دفتر کارتان بروید. اما وقتی قرار باشد اولین تماس صبح روز جمعه یک خبرنگار خانم ایرانی با شماره تلفنی که ظاهرا از وزارت ورزش روی تلفن همراهش افتاده آغاز شود، آن روز حتما روز عجیبی خواهد بود. فردي كه با لحنی کوبنده به شما به عنوان یک «خانم خبرنگار» دستور می‌دهد: «امروز باید به ورزشگاه 12 هزارنفری بروید. آی دی کارت هم لازم نیست. جلوی در هماهنگی شده. حتما باید بروید. سوال هم نپرسید…»خبرگزاری «ایسنا» در اين باره نوشت: «”ابیو ازودو”، مدیر رویدادهای بین المللی “FIVB” به ایران سفر کرده تا بر شیوه توزیع برابر بلیت بین تماشاگران مرد و زن در مسابقه والیبال ایران و روسیه در لیگ جهانی والیبال نظارت داشته باشد. این در حالی است که در چهار بازی قبلی ایران در لیگ جهانی والیبال، تماشاگران و خبرنگاران خانم ایرانی اجازه حضور در مسابقات را نداشته اند….البته با توجه به حضور ناظر فدراسیون جهانی در تهران، گفته می شود فدراسیون والیبال ایران از چند خبرنگار خانم دعوت کرده تا مسابقه ایران – روسیه را از نزدیک تماشا کنند.»اما انتظار برخورد متفاوت خبرنگاران زن ایرانی را نداشتند. یکی از گزارش‎گران رادیو با لحنی صریح به آن ها این گونه جواب داده است: «من دلقک و مترسک شما نیستم که هر وقت بخواهید آی دی کارت مرا باطل کنید و هر وقت بخواهید ما را به ورزشگاه ببرید!» خبرنگار دیگری از یک روزنامه ورزشی هم در جواب نماینده وزارت ورزش گفته است: «فدراسیون والیبال به اندازه کافی نیروهای خدمات دارد. از همان هایی که بازی های قبل کنار زمین به عنوان آنالیزور استفاده می کردند، به عنوان خبرنگار ببرید!» خبرنگار یک خبرگزاری هم خیلی مودبانه عذرخواهی کرده و گفته است که برای حضور در ورزشگاه اصلا وقت ندارد!اما… چند ساعتی بعد از نمایش بی میلی خبرنگاران زن ایرانی که می دانستند قرار است از آن ها مقابل دیدگان فابیو ازودو استفاده ابزاری شود، با این تهدید به سراغ دبیران و سردبیران روزنامه ها و خبرگزاری ها رفتند که اگر خانم های خبرنگاری که با آن ها تماس گرفته شده به ورزشگاه نروند، سال آینده کارت خبرنگاری آن ها تمدید نخواهد شد! یعنی خانم های خبرنگار دو راه دارند؛ یا بازی را کنار فابیو ازودو تماشا کنند و برای او دست تکان دهند و یا به صورت کلی قید کارت های پوشش خبری وزارت ورزش را بزنند.

علیخانی رقم دستمزدش را اعلام کرد

احسان علیخانی مجری برنامه‌ی «ماه‌عسل» به مطالب مطرح‌ در مورد این برنامه پاسخ داد و رقم دقیق دستمزدش را اعلام کرد.او در برنامه‌ی جمعه‌شب «ماه‌عسل» وقتی از میهمانش پرسید که میزان درآمدش چقدر است، با این گفته مواجه شد: «درآمد کشاورزی و دامداری زیاد است. حالا اجازه بدهید من از شما بپرسم که درآمد شما چقدر است؟ خصوصاً آن‌که در این روزها در فضای مجازی و در رسانه‌ها هم زیاد در مورد دستمزد شما صحبت شده است.» علیخانی از میهمانانش پرسید که شما چه رقمی را خوانده یا شنیده‌اید و آن‌ها هم در پاسخ گفتند که یک میلیارد و 200 میلیون تومان. همین باعث شد تا علیخانی به گفته‌ی خودش از میهمانانش وقت بگیرد و در مورد دستمزد و اتفاقاتی که برای این برنامه افتاده صحبت کند. او گفت که در طول سال فقط برنامه‌ی «ماه‌عسل» را اجرا می‌کند و کار دیگری ندارد و برای این برنامه هم رقم دریافتی‌اش 45 میلیون تومان است.

تعیین زمان جشن هسته‌ای از سوی زیباکلام

صادق زیباکلام امروز شنبه 94/4/13 طی یادداشتی در روزنامه آفتاب یزد نوشت: در مورد مذاکرات هسته‌ای که این روزها در وین در جریان است به نظر می‌رسد تقریبا تمام موضوعات مورد اختلاف، از سر راه برداشته شده و نسبت به آنها توافق صورت گرفته است. در واقع در حال حاضر در خصوص اینکه نطنز چگونه باید کار کند، برای فردو چه تصمیماتی باید گرفته شود، میزان ذخایر اورانیوم 20 درصد ایران چه قدر باید باشد، حجم اورانیوم 3 درصد غنی شده در ایران چه میزان باشد ، سانتریفیوژها چه تعداد در توافق ذکر شود ،تحقیقات و توسعه سانتریفیوژها در برنامه‌ هسته‌ای ایران بر چه اساسی باشد و … تصمیمات و توافقاتی صورت گرفته است. البته این نکته را نباید در ذهن دور نگه داشت که به هیچ وجه این تصمیمات و توافقات ساده و آسان به دست نیامده بلکه حاصل صد ها ساعت مذاکره بوده است. وی در ادامه یادداشتش نوشته: «براین اساس به مردم ایران پیشنهاد می دهم خود را از هم اکنون برای جشن هسته ای در عید فطر آماده کنند. ان شاءالله».

موضوع ناموسی مذاکرات از نظر رسایی

حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس در همایش بررسی ابعاد توافق هسته ای عزتمندانه که در شبستان مسجدالنبیص شهر قزوین برگزار شد، گفت: ما باید یا ذلت را بپذیریم یا محکم ایستاده و عزت ایران را حفظ کنیم، غربی‌ها روی ناموس ما دست گذاشته اند ما در حال دفاع از ناموس خود هستیم حال کسانی آمده اند و می‌گویند ناموس نان و آب نمی‌شود بدهید برود؛ نیروهای نظامی ما ناموس ما هستند از لیبی و عراق عبرت بگیریم. وی در پایان گفت: تیم مذاکره کننده موظف به رعایت خطوط قرمز رهبری است، آقای روحانی در انتخابات می‌گفت هم سانتریفیوژها بچرخد هم چرخ زندگی مردم؛ هر دستی که خطوط قرمز رهبری و منافع ملی را رعایت نکند ملت این دست را خواهد شکست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=154359
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما