شنبه 13 تیر 1394 - 16:14

گوهرکانی: صندوق توسعه‌ملی متقاضیان را فراری می‌دهد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان برخی قوانین سختگیرانه از جمله بحث مشارکت 36 ماهه در صندوق توسعه ملی گفت: قوانین سختگیرانه صندوق توسعه ملی متقاضیان را فراری می‌دهد.

خبرگزاری فارس: قوانین سختگیرانه صندوق توسعه‌ملی متقاضیان را فراری می‌دهد

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، جعفر گوهرگانی پیش از ظهر امروز در نشست شورای بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد که در چهار دستور کار برگزار شد که یکی از دستور کارها مربوط به اعتبارت صندوق توسعه ملی در استان بود، اظهار کرد: در سال‌های گذشته توسط مسئولان استانی پی‌گیری‌های خوبی در خصوص جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان شده بود و سال گذشته نیز این پی‌گیری‌ها به نحو بسیار خوبی انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با اینکه متقاضیان و بانک‌ها در سال گذشته به دلیل برخی تأخیرها معترض بودند اما اعتبارات به خوبی جذب شد اما امسال وضعیت تا حدودی با سال‌های گذشته فرق دارد.

این مسئول در ادامه اظهارات خود به شرایط سختی اشاره کرد که موجب فرار متقاضیان تسهیلات می‌شود و در همین خصوص با بیان اینکه قانون مشارکت 36 ماهه برای متقاضیان شرایط را بسیار سخت می‌کند، تصریح کرد: در مشارکت 36 ماهه یک سال تنفس و در طول دو سال باقی مانده متقاضی باید سود را به صورت 100 درصدی و کامل پرداخت کند لذا کسی زیر بار این شرایط سخت صندوق توسعه ملی نمی‌رود.

گوهرگانی در همین خصوص گفت: کدام عقل می‌پذیرد که متقاضی و سرمایه‌گذار بتواند چنین تسهیلاتی دریافت کرده و بعد از یک سال که زیرساخت‌های خود را در بخش گلخانه و یا پرورش ماهی آماده کرد در سال دوم بتواند به گونه‌ای تولید کند که سود تسهیلات را به صورت کامل پرداخت کند.

وی با تأکید بر این که باید در این خصوص اصلاحیه‌ای زده شود تا برای متقاضی مشکلی ایجاد نشود، افزود: با چنین وضعیتی بیشتر متقاضیان قید استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی را با قوانین جدید از جمله مشارکت 36 ماهه خواهند زد.

این مسئول با اشاره به برخی نیازها و کمبودهای استان از جمله نیاز 6 هزار تنی به گوشت مرغ و لزوم توجه به وضعیت سرمایه‌گذار خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار به تسهیلات صندوق توسعه ملی دل خوش کرده که باید برای حضور در عرصه تولید رغبتی وجود داشته باشد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=154350
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مرغدار گفت:

    اقای دکتر امروز من و چندتا از مرغدارا برای انجام کارامون به اتحادیه مرغداران استان واقع در ساختمان علوم تحقیقات رفتیم ولی برق نبود یکی میگفت کار گوهرگانیه دیگری میگفت کاره صلاحیه.صحبت از دادن مرغ مجانی بود.امیدوارم فردا قبل از اینکه مرغدارا برن استانداری برقه وصل شده باشه.خوب نیست کسی علت قطعی برق رو بدونه

دیدگاه شما